abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191511176
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:20 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Dat is dan tussen de 84,4 en 422,2 miljoen doden
Best een goed middel tegen de wereldwijde overbevolking. Maakt het halen van CO2 doelen ook weer een stukje makkelijker.
pi_191511180
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kan gewoon, he via die chat?
Als je echt antwoord wil kan je het beter via twitter vragen :D
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:05:18 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191511287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Klinkt alsof ze het heel erg aan het downplayen zijn. In mijn oren, dan.
Downplayen? Het enige positieve is dat het minder dodelijk is dan SARS.
Maar: veel besmettelijker dan SARS, en de eerste symptomen zijn vaak vrij mild waardoor velen het virus verder verspreiden (omdat ze niet thuis blijven).

Basically, het is als een verkoudheid maar met hoog risico op complicaties (longontsteking) en dodelijker dan de griep.
are we infinite or am I alone
pi_191511332
haha berichten over stoned ziijn worden verwijderd uit de chat. hij heeft nog mods ook
pi_191511361
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar dat is juist het moeilijke eraan.

Ga je voor de mensen-levens of voor de economie?

Dat is maar net in wiens schoenen je staat.
Als de economie echt ploft, dan kost dat mogelijk nog veel meer mensenlevens door de wereldwijde onrust die het ploffen van de Chinese economie met zich meebrengt.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:09:32 #256
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191511378
Het doet mij denken aan iets ....
IsChinar twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 20:37:09 Sick people willfully to quarantine, they are so sick they can barely walk! A selfless act to volunteer for quarantine to help china save the world.#coronavirus #CoronavirusOutbreak #WuhanCoronavirusOutbreak #COVID19 #coronavirusaustralia #CoronaVirusCanada https://t.co/xW9NChaHRb reageer retweet
pi_191511391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als de economie echt ploft, dan kost dat mogelijk nog veel meer mensenlevens door de wereldwijde onrust die het ploffen van de Chinese economie met zich meebrengt.
Ja, Dat is als je het rationeel bekijkt.

Maar als je eigen moeder haar leven in gevaar komt, dan denk je weer anders.

Dat bedoel ik. Gevoelsmatig.

Dat bedoel ik met " het ligt eraan in wiens schoenen je staat."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191511425
Sorry, vergissing.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:11:42 #259
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191511447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Downplayen? Het enige positieve is dat het minder dodelijk is dan SARS.
Maar: veel besmettelijker dan SARS, en de eerste symptomen zijn vaak vrij mild waardoor velen het virus verder verspreiden (omdat ze niet thuis blijven).

Basically, het is als een verkoudheid maar met hoog risico op complicaties (longontsteking) en dodelijker dan de griep.
Ik vind dat juist minder positief. Virussen die heel dodelijk zijn roeien zichzelf letterlijk uit. Dit kan eerst iedereen besmetten en dan muteren naar een dodelijker variant. En als dat niet gebeurt wel hele economieën platleggen omdat iedereen ziek is. Plunderingen en chaos.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:11:43 #260
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191511448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:07 schreef Toefjes het volgende:
haha berichten over stoned ziijn worden verwijderd uit de chat. hij heeft nog mods ook
:D Ik zag het
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191511515
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:11 schreef mazaru het volgende:

[..]

:D Ik zag het
Leuk om flauwekul er in te zetten, en dan net niet dat het trollend is
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:14:08 #262
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191511541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:38 schreef ETA het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het komende EK nog wel doorgaat ;) Het gros van de producten is hiervoor bedoeld.

edit: nu ben ik blijkbaar ook zelf "slachtoffer" van het geheel geworden. Voor werk was ik vorige maand even in China om ervoor te zorgen dat een productie soepel ging verlopen. Dit was voordat het Coronavirus bekend was. Een maand daarvoor had ik een vakantie geboekt naar India voor maart. Nu lees ik dat iedereen die na 15 januari in China is geweest, niet meer India binnenkomt. Laat ik nu net de 18e terug zijn gekomen uit China.... dankzij een werktripje kan ik dus waarschijnlijk mijn vakantie vergeten :{
Oops... Maar wie weet, misschien lijkt India volgende maand niet zo'n aantrekkelijke bestemming meer (als het daar ook uitbreekt)..
pi_191511550
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, Dat is als je het rationeel bekijkt.

Maar als je eigen moeder haar leven in gevaar komt, dan denk je weer anders.

Dat bedoel ik. Gevoelsmatig.
Waarschijnlijk neemt emotie meer de overhand in beslissingen wanneer het het welzijn of erger nog het leven van dierbaren betreft, ja. Zo werkt het menselijk brein bij de meesten van ons nu eenmaal.

We gaan dan micro managen, terwijl dat op macro niveau wellicht juist negatief uitpakt.
pi_191511614
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:14 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk neemt emotie meer de overhand in beslissingen wanneer het het welzijn of erger nog het leven van dierbaren betreft, ja. Zo werkt het menselijk brein bij de meesten van ons nu eenmaal.

We gaan dan micro managen, terwijl dat op macro niveau wellicht juist negatief uitpakt.
Het is ongeveer hetzelfde als keihard roepen " geen paniek!"

Dan komt er juist paniek.

Mensen kiezen altijd voor degene die ze liefhebben. Ik ook.
pi_191511647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is ongeveer hetzelfde als keihard roepen " geen paniek!"

Dan komt er juist paniek.

Mensen kiezen altijd voor degene die ze liefhebben. Ik ook.
Logisch ook
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:23:37 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191511823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:18 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Logisch ook
Zeker hoor. En ik zou dat wanneer het er op aan komt zelf ook doen. Alleen rationeel is dat niet altijd het beste. Je doodzieke moeder die geïnfecteerd is met een zeer besmettelijke ziekte zo goed als het gaat blijven verzorgen, omdat ziekenhuizen geen plek hebben. En intussen vallen bedrijven grotendeels stil omdat niet alleen jij kiest voor de zorg aan een naaste, maar ook heel veel anderen diezelfde keuze maken. Met verhoogd risico om zelf ook ziek te worden wegens continue blootstelling aan het virus.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:27:06 #269
104963 ETA
European Travel Author
pi_191511840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oops... Maar wie weet, misschien lijkt India volgende maand niet zo'n aantrekkelijke bestemming meer (als het daar ook uitbreekt)..
Bang voor de virus ben ik niet. Maar vast komen te zitten in India, of nog erger, vast komen te zitten in Indiaanse quarantaine kamp vanwege een hoestje, daar maak ik mij eerder zorgen over ;)

Even kijken of mijn annuleringsverzekering dit dekt. En anders een bonnetje bij de baas inleveren, is was tenslotte in China voor werk.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:27:49 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191511858
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik vind dat juist minder positief. Virussen die heel dodelijk zijn roeien zichzelf letterlijk uit. Dit kan eerst iedereen besmetten en dan muteren naar een dodelijker variant. En als dat niet gebeurt wel hele economieën platleggen omdat iedereen ziek is. Plunderingen en chaos.
Een virus moet al erg dodelijk zijn om zichzelf uit te roeien. Zie bvb pokken (variola), dat had een fatality rate van ongeveer 30%, was pas besmettelijk wanneer de eerste symptomen optraden, maar overleefde millennia.
pi_191511876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Zeker hoor. En ik zou dat wanneer het er op aan komt zelf ook doen. Alleen rationeel is dat niet altijd het beste. Je doodzieke moeder die geïnfecteerd is met een zeer besmettelijke ziekte zo goed als het gaat blijven verzorgen, omdat ziekenhuizen geen plek hebben. En intussen vallen bedrijven grotendeels stil omdat niet alleen jij kiest voor de zorg aan een naaste, maar ook heel veel anderen diezelfde keuze maken. Met verhoogd risico om zelf ook ziek te worden wegens continue blootstelling aan het virus.
Nee, om echt rationeel te handelen moet je al je emoties uitschakelen.
pi_191511907
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Tja, dat is ook zo. Al zijn er veel dingen over te zeggen. Ik kan minstens zo goed thuis werken als op kantoor. Dus als ik mijn moeder thuis zou kunnen verzorgen zou mijn werk daar niet onder lijden. Dat zullen meer mensen hebben. Ik denk dat vooral de zorg een kritiek punt is. Al staan die werknemers wel weer vooraan in de rij bij een eventueel aankomend medicijn.
pi_191511961
Nou die Steve pakt wel alleen de hele sombere berichten erbij hoor. Net één of ander bericht dat ene professor Mac stippewik ofzo had gezegd dat 40 a 70% van de wereldbevolking besmet zal raken. Ja, dit jaar nog.
pi_191511990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:31 schreef Toefjes het volgende:
Nou die Steve pakt wel alleen de hele sombere berichten erbij hoor. Net één of ander bericht dat ene professor Mac stippewik ofzo had gezegd dat 40 a 70% van de wereldbevolking besmet zal raken. Ja, dit jaar nog.
Ja, als je Steve gelooft hoef je eigenlijk helemaal geen vakantie meer te boeken. :o

(ik zit ook te kijken)
pi_191512027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, als je Steve gelooft hoef je eigenlijk helemaal geen vakantie meer te boeken. :o
Ik heb m maar afgezet want ik begon eigenlijk al te beseffen dat de beste uitweg gewoon preventieve zelfmoord zou kunnen zijn.

Die is echt alleen maar angst aan het verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')