quote:Ik las op de site van het min. v. buitenlandse zaken in het reisadvies voor Cyprus:
Op woensdag 11 februari 2004 12:11 schreef snellejelle het volgende:
Dat wee'k eik niet. Wel weet ik dat er bijna geen openbaar vervoer is en dat je er niet met een huurauto kunt komen... Je moet dus wel een taxi charteren voor een hele dag maar dat kost maar iets van 50 euro ofzo...
quote:Lekkere boel daar
Het is buitenlanders, die Cyprus via het noorden zijn binnengekomen, niet toegestaan van het noorden van het eiland naar het zuiden te reizen. Bij overschrijding van de scheidslijn van noord naar zuid loopt u het risico gearresteerd te worden en een gevangenisstraf (en eventueel een boete) opgelegd te krijgen die kan oplopen tot één jaar.
quote:Ik zou zeker even door het centrum van Noord-Nicosia rijden om het verschil te zien met het Zuiden. Verder, als je tijd hebt, is er een leuk haventje met een oud fort in Kyrenia.
It is possible to travel to the north of Cyprus from the south by crossing at the United Nations-controlled Ledra Palace checkpoint in Nicosia. But tourists may only cross between 0800-1300 and must return by 1700 the same day. You may not take a hire car through the checkpoint, although it is possible to hire one once you have crossed into the north. Goods bought in the north may be confiscated at the checkpoint on return to the south.
quote:Noord naar Zuid kan niet inderdaad. Andersom wel.
Op woensdag 11 februari 2004 12:24 schreef devzero het volgende:
Lekkere boel daar
quote:Dat klinkt goed. Ga ik zeker doen. Voor het strand ga ik overigens niet (in maart
Op woensdag 11 februari 2004 12:38 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Ik zou zeker even door het centrum van Noord-Nicosia rijden om het verschil te zien met het Zuiden. Verder, als je tijd hebt, is er een leuk haventje met een oud fort in Kyrenia.
De stranden zijn in het Noorden bovendien mooier dan in het Zuiden.
quote:Nou het kan in maart al best aangenaam zijn op Cyprus
Op woensdag 11 februari 2004 14:03 schreef devzero het volgende:[..]
Dat klinkt goed. Ga ik zeker doen. Voor het strand ga ik overigens niet (in maart
).
quote:Bedoel je Woolworth's? Aan het einde van Ledra street (de grote winkelstraat) loop je ook tegen de greenline aan. Maar erg veel is er niet te zien.
Op woensdag 11 februari 2004 14:48 schreef snellejelle het volgende:[..]
Nou het kan in maart al best aangenaam zijn op Cyprus
Alleen het zeewater is natuurlijk wel erg koud! mocht je nou toch niet naar Noord gaan moet je zeker even op de muur in Nicosia gaan kijken, kun je al goed het verschil tussen noord en zuid zien! Het heeft wel wat weg van Berlijn in vroegere tijden.... Vanaf de bovenste verdieping van een warenhuis in Nicosia heb je trouwens een erg mooi uitzicht over beide delen van de stad, weet alleen niet meer welk warenhuis maar zoveel grote warenhuizen zijn er niet
quote:Yupz die is het! Nou, bij de greenline is een vrij hoge muur met een trap waar je op kunt om aan de andere kant te kijken, kun je toch een flink deel verwoest Nicosia zien.... Ik vond het wel indrukwekkend!
Op woensdag 11 februari 2004 15:21 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Bedoel je Woolworth's? Aan het einde van Ledra street (de grote winkelstraat) loop je ook tegen de greenline aan. Maar erg veel is er niet te zien.
quote:Ja, maar het enige dat je ziet is de bufferzone. Van Turks Cyprus zie je weinig.
Op woensdag 11 februari 2004 17:10 schreef snellejelle het volgende:[..]
Yupz die is het! Nou, bij de greenline is een vrij hoge muur met een trap waar je op kunt om aan de andere kant te kijken, kun je toch een flink deel verwoest Nicosia zien.... Ik vond het wel indrukwekkend!
quote:Toen ik 11 was en op vakantie was in de Harz (duitsland) was ik ook onder de indruk van de grens en dat was ook maar een stuk kale grond met wat torens (kinderhand ...
Op woensdag 11 februari 2004 18:25 schreef ChillyWilly het volgende:
Ja, maar het enige dat je ziet is de bufferzone. Van Turks Cyprus zie je weinig.
Woolworths... ik zal er aan denken en als ik het niet vergeet een paar foto's nemen en hier posten.
Juist.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:37 schreef devzero het volgende:
De wegen in de bergen zijn redelijk goed tenzij je van de "hoofdwegen" afgaat.
quote:Op donderdag 22 april 2004 00:49 schreef devzero het volgende:
Mjah, dan valt het denk ik wel tegen. Dit is het "ergste" waar ik heb gereden.
[afbeelding]
quote:Op zondag 25 juli 2004 14:26 schreef Yvonnetje het volgende:
Welke plaatsen zijn niet zo lloret-de-mar-achtig, maar wel de moeite waard?
Cyprus is een brok van culturele bezienswaardighedenquote:Niet te toeristisch, maar wel met de nodige culturele bezienswaardigheden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |