abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191486557
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Naast de taxi chaffeur in Tokyo is er elders in Japan ook een dokter met het virus bevestigd.
Wel apart, het schijnt een compleet 'nieuwe' infectie te zijn, geen connectie met welke bekende besmetting. En hij heeft na symptomen ook nog gewoon gewerkt.
pi_191486576
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 10:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In Indonesië werd/wordt er nauwelijks getest. In Cambodja ook niet. Er zijn landen die het niet kunnen of willen. Ik verwacht nog wel flinke besmettingsaantallen uit die landen omdat ze er nauwelijks aan doen of gedaan hebben de effecten van het virus in te dammen.

Zo mogen reizigers uit China ongemoeid Phnom Penh Airport als doorreispunt naar de rest van de wereld gebruiken. Hun Sen legt ze geen strobreed in de weg. Hij wil zichzelf waarschijnlijk opneuken richting Xi.
Hopelijk blijft het bij een paar gevallen op Bali.

Authorities in Anhui province, China, reported that the Chinese national who visited Bali late last month had tested positive for the coronavirus.

The administration announced via Weibo on February 6 that the Huainan Center for Disease Control and Prevention (CDC) reported on February 5 that Jin flew on Lion Air flight JT2618 from Wuhan – the epicenter of the coronavirus outbreak – to Bali on January 22. The patient stayed on the island for about a week before flying on Garuda Indonesia flight GA858 from Bali to Shanghai on January 28.
pi_191486579
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 10:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ook echt alsof er nu al een zinnig woord over te zeggen is.

Al denk ik dat over een paar maanden het virus toch overal zit, en het gewoon een gegeven wordt.

Nu twijfel ik nog over een Thailand vakantie in november. Maar kan heel goed zijn dat straks het risico over een paar maanden in Nederland net zo hoog ligt als in Azië.
Als ze dan nog Europeanen toelaten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191486611
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:18 schreef Za het volgende:

[..]

Nu bekend is hoe besmettelijk het virus is (zie cruiseschip) kunnen ze het zich niet meer permitteren om 3-5 dagen een lab test af te wachten.

Dus wanneer iemand komt met een symptomen die horen bij het coronavirus, zoals een longontsteking, link met Wuhan bv familie die ook besmet is, blijft deze niet meer dagenlang vermoedelijk.
Zodra bestempeld als besmet kan het protococol in werking en deze gelijk in quarantaine behandelt.

Het zijn niet ineens 14.000 meer cases, ze hebben al weken de vermoedelijke besmettingen genoemd, en geven een goede uitleg waarom ze dit doen.
Nee, het zijn inderdaad niet "ineens" 14.000 cases erbij.

Maar het is best vreemd dat eerst de WHO er zich mee moest bemoeien voordat die manier van tellen werd aangepast.

Vind ik, dan.

Dat het besmettelijk is, dat wisten we toch al wel een tijdje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191486625
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze dan nog Europeanen toelaten.
Ja, de minister van gezondheidszorg heeft nogal fel uitgehaald naar Europeanen. Dat ze elke *** Europeaan het land uit moeten trappen die geen mondkapje op wil doen.

Dus wij zijn de zondebok daar.

Ik zie het al gebeuren dat er hier een minister zoiets zegt over Chinezen. Dan staat het land op z'n kop.
pi_191486698
ChannelNewsAsia twitterde op donderdag 13-02-2020 om 12:30:31 JUST IN: 8 new cases of #COVID19 in Singapore, including 5 from Grace Assembly of God church https://t.co/EpmBsTjttV https://t.co/SO2vgQSXis reageer retweet
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:39:24 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191486711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:38 schreef Houtenbeen het volgende:
ChannelNewsAsia twitterde op donderdag 13-02-2020 om 12:30:31 JUST IN: 8 new cases of #COVID19 in Singapore, including 5 from Grace Assembly of God church https://t.co/EpmBsTjttV https://t.co/SO2vgQSXis reageer retweet
bidden werkt dus niet
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:43:07 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191486758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, het zijn inderdaad niet "ineens" 14.000 cases erbij.

Maar het is best vreemd dat eerst de WHO er zich mee moest bemoeien voordat die manier van tellen werd aangepast.

Vind ik, dan.

Dat het besmettelijk is, dat wisten we toch al wel een tijdje.
Dat riepen we hier ook al tijden. Tenminste ik wel. Nu ben ik benieuwd naar de chte R0.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:45:15 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191486806
8 nieuwe gevallen Singapore:

https://www.moh.gov.sg/ne(...)f-covid-19-infection

Oh is al gemeld.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2020 12:47:26 ]
pi_191486829
quote:
Brighton councillor claims coronavirus threat is being hidden

Public Health England, Brighton and Hove council and other health authorities are failing to keep residents informed about the extent of the coronavirus outbreak, a city councillor has claimed.

With five confirmed cases of the potentially lethal virus linked to a Hove-based man, Steve Walsh, a member of the city council’s health board expressed concern that the number of people infected in the area may be higher than the official figure.

Speaking outside the County Oak medical centre, which remained closed on Tuesday morning after a GP who worked there contracted coronavirus after coming into contact with Walsh, Prof Samer Bagaeen also accused the authorities of trying to censor councillors.

He said: “I think they have not been straight with everyone from the start and have intentionally hid the implications of the infections.

“We don’t know who in the city has been exposed and where. I am finding details about incidents from newspapers days after they have happened. We should have been informed since day one.

“You have people who are ‘self-isolating’ but could still be going to the shops. And the council has told us councillors that we must not speak to journalists.”
https://www.theguardian.c(...)hidden-samer-bagaeen
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191486866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

bidden werkt dus niet
😂😂😂.

Weten we al meer over wat wel werkt? Handen wassen en niet in andermans gezicht hoesten snap ik. Maar wat zou je moeten doen als je bij een besmet iemand bent geweest? Kleren wassen op 90 graden? Of jezelf ontsmetten met chloor of alcohol? En hoe kun je oppervlaktes zoals lift knoppen enzo goed ontsmetten?


Ik las ergens dat er wereldwijd nu een tekort is aan antibacteriële gel, maar dat helpt toch helemaal niet tegen een virus? Of wel?
pi_191486880
BNODesk twitterde op donderdag 13-02-2020 om 12:51:05 BREAKING: Japan reports 1st death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Eerste dode in Japan.
pi_191486895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:29 schreef tesssssssss het volgende:

Nee, het zijn inderdaad niet "ineens" 14.000 cases erbij.

Maar het is best vreemd dat eerst de WHO er zich mee moest bemoeien voordat die manier van tellen werd aangepast.

Vind ik, dan.

Dat het besmettelijk is, dat wisten we toch al wel een tijdje.
Er zijn wereldwijde protocollen, je mag iemand pas een diagnose geven wanneer deze is vastgesteld volgens de hiervoor bestemde procedure, zo werkt het overal.

Zo heeft China het ook al die tijd gedaan.
Maar wanneer het protocol leidt tot besmettingen van familie, verplegend personeel en artsen, moet hiervan afgeweken worden, dat kan niet zomaar.

Mogelijk was het WHO hiervoor nodig.

Ze weten nog echt heel weinig.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:55:25 #215
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191486910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:45 schreef Drugshond het volgende:
RIVM moet zich ook kapot schamen. En per direct non-actief (zonder gouden handdruk) op straat worden gezet.
Hoezo? Ze doen precies wat ze moeten doen; iedereen in het duister houden tot het niet anders meer kan.
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:57:57 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191486938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:55 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Hoezo? Ze doen precies wat ze moeten doen; iedereen in het duister houden tot het niet anders meer kan.
Terwijl het al op de muren geschreven is. Elke aap kon zowat een beetje berekenen dat de cijfers niet 1-2-3 klopte. Je hebt preventief en correctief beleid. Van dat eerste snappen ze nog niks.
pi_191486955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:52 schreef dodoria het volgende:

[..]

😂😂😂.

Weten we al meer over wat wel werkt? Handen wassen en niet in andermans gezicht hoesten snap ik. Maar wat zou je moeten doen als je bij een besmet iemand bent geweest? Kleren wassen op 90 graden? Of jezelf ontsmetten met chloor of alcohol? En hoe kun je oppervlaktes zoals lift knoppen enzo goed ontsmetten?

Ik las ergens dat er wereldwijd nu een tekort is aan antibacteriële gel, maar dat helpt toch helemaal niet tegen een virus? Of wel?
antibacteriële gel is desinfecterend, dat doodt alle (of de meeste) ziektekiemen. Die middelen zijn veel krachtiger dan antibiotica, omdat je ze enkel uitwendig gebruikt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191486956
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:52 schreef dodoria het volgende:

[..]

😂😂😂.

Weten we al meer over wat wel werkt? Handen wassen en niet in andermans gezicht hoesten snap ik. Maar wat zou je moeten doen als je bij een besmet iemand bent geweest? Kleren wassen op 90 graden? Of jezelf ontsmetten met chloor of alcohol? En hoe kun je oppervlaktes zoals lift knoppen enzo goed ontsmetten?

Ik las ergens dat er wereldwijd nu een tekort is aan antibacteriële gel, maar dat helpt toch helemaal niet tegen een virus? Of wel?
ik zou mijn kleren niet op 90 graden wassen, als je ze daarna nog aan wilt. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191486974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:54 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn wereldwijde protocollen, je mag iemand pas een diagnose geven wanneer deze is vastgesteld volgens de hiervoor bestemde procedure, zo werkt het overal.

Zo heeft China het ook al die tijd gedaan.
Maar wanneer het protocol leidt tot besmettingen van familie, verplegend personeel en artsen, moet hiervan afgeweken worden, dat kan niet zomaar.

Mogelijk was het WHO hiervoor nodig.

Ze weten nog echt heel weinig.
Soms is het ook beter om te zeggen " we weten het niet."

Zo van " ja, we doen ons best, maar we weten het niet."

Of het helpt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:01:10 #220
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191486975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Terwijl het al op de muren geschreven is. Elke aap kon zowat een beetje berekenen dat de cijfers niet 1-2-3 klopte. Je hebt preventief en correctief beleid. Van dat eerste snappen ze nog niks.
Hoe weet jij dan dat hun beleid geen vruchten afwerpt?
pi_191487010
Mortality rate is nu 0,5% buiten mainland China. Dit zal wel oplopen, ben benieuwd of we naar die genoemde 2 a 3% gaan. Ik hoop dat we onder de 1% blijven, maar de recoveries gaan maar heel moeizaam en er liggen er nog een hoop in critical dus..
pi_191487027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:01 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dan dat hun beleid geen vruchten afwerpt?
Ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar hoe kan je in zo een situatie alleen al maar opperen dat mensen weer terug aan het werk moeten gaan?

Dat kan gewoon niet. Vind ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:08:56 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191487070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:04 schreef Xenorium het volgende:
Mortality rate is nu 0,5% buiten mainland China. Dit zal wel oplopen, ben benieuwd of we naar die genoemde 2 a 3% gaan. Ik hoop dat we onder de 1% blijven, maar de recoveries gaan maar heel moeizaam en er liggen er nog een hoop in critical dus..
Zolang het te behappen blijft voor ziekenhuizen zal het wel meevallen. Pas als er geen plek meer is en men weet geen raad meer met waar mensen te stoppen die besmet zijn, dan kan het echt fout gaan. (zoals in Wuhan dus). Meeste landen hebben wel een paar honderd extra bedden in ieder geval.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191487080
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar hoe kan je in zo een situatie alleen al maar opperen dat mensen weer terug aan het werk moeten gaan?

Dat kan gewoon niet. Vind ik.
Het is kiezen tussen twee kwaden, of je laat het virus zijn gang gaan en het doodt 1 ~ 5 % van de wereldbevolking of je laat je economie klappen en voor de rest klappen alle andere economieën op aarde en gaan we elkaar de harses inslaan voor een blikje sardientjes en gaan we naar een tijd zonder wetten en regels, zoiets als in van die zombie movies.

Ik denk dat we al helemaal niet op het 2e scenario zitten te wachten.
pi_191487081
Dit is een ramp voor de Chinese economie. Het Corona virus kan een week op een object overleven. Het zou dus op een pakketje uit China kunnen zitten.


https://www.msn.com/nl-nl(...)EwG&ocid=mailsignout
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')