Een paniek pandemie en een virus erbij dat rondwaart.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik ben geen Biochemicus ofzo maar ik denk dat het geen globale pandemie ofzo gaat veroorzaken

Maar dit is geen griep. Hoe het zich gaat gedragen, is nog niet bekend.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:00 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Voor griep is het met vaccin ook elk jaar weer gokken, dat virus muteert en verandert ook constant

Ja volgens mij zijn er vrij snel harde maatregelen genomen om een verspreiding te voorkomenquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Bij dit virus maakt het juist heel veel uit hoe mensen zich gedragen. Door er slim mee om te gaan, kunnen we verspreiding misschien beperken tot het vaccin er is.

Het is een virus en dat gaat muteren om te overleven.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Maar dit is geen griep. Hoe het zich gaat gedragen, is nog niet bekend.

In Wuhan is het echt een chaos. De gezondheidszorg kan het allemaal niet aan. Een paar dagen geleden hebben ze nog 41 vliegtuigen vol met medisch personeel ingevlogen. Het is dus niet vergelijkbaar met een griepepidemie.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:06 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Een paniek pandemie en een virus erbij dat rondwaart.

Dat dan weer wel dan duikt er over 5 jaar ofzo weer een harder virus op enz,enzquote:Op donderdag 13 februari 2020 02:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is een virus en dat gaat muteren om te overleven.

Hoe snel het muteert, ligt aan hoe het virus werkt. Misschien muteert het maar heel moeilijk, misschien heel snel. Dat is nog onbekend.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:08 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Het is een virus en dat gaat muteren om te overleven.

En China weet dat deskundig buiten het nieuws te houden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
In Wuhan is het echt een chaos. De gezondheidszorg kan het allemaal niet aan. Een paar dagen geleden hebben ze nog 41 vliegtuigen vol met medisch personeel ingevlogen. Het is dus niet vergelijkbaar met een griepepidemie.

Nee, dat is gewoon op het journaal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
En China weet dat deskundig buiten het nieuws te houden.

Ik hoop dat China alle hulp krijgt die nodig is van andere landen daar heb ik eigenlijk nog niks over gelezenquote:Op donderdag 13 februari 2020 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
In Wuhan is het echt een chaos. De gezondheidszorg kan het allemaal niet aan. Een paar dagen geleden hebben ze nog 41 vliegtuigen vol met medisch personeel ingevlogen. Het is dus niet vergelijkbaar met een griepepidemie.

Met de standaard internet info die kijkers trekt.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon op het journaal.

Jawel hoor, van alle kanten komt hulp.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:12 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik hoop dat China alle hulp krijgt die nodig is van andere landen daar heb ik eigenlijk nog niks over gelezen

China wil natuurlijk laten zien dat ze het alleen aankunnen, ben ik bang.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:12 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ik hoop dat China alle hulp krijgt die nodig is van andere landen daar heb ik eigenlijk nog niks over gelezen

Ja, en dus? De informatie waarvan jij zei dat China het verborg, is er gewoon wel te zien.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:13 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Met de standaard internet info die kijkers trekt.

Wanneer dat virus echt heftig is heb heel China het inmiddels wel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja, en dus? De informatie waarvan jij zei dat China het verborg, is er gewoon wel te zien.

Ze hebben allerlei maatregelen genomen om de verspreiding tegen te gaan. Niet werken, geen school etc. Dat werkt waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:18 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Wanneer dat virus echt heftig is heb heel China het inmiddels wel.

Op een cruiseschip hebben ze pech verder valt het mee internationaal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:20 schreef Recce het volgende:
[..]
Ze hebben allerlei maatregelen genomen om de verspreiding tegen te gaan. Niet werken, geen school etc. Dat werkt waarschijnlijk wel.

Die zagen we wel al aankomen. Het topje van de ijsberg wordt met mondjesmaat toegegeven.quote:Op donderdag 13 februari 2020 00:57 schreef Recce het volgende:
@:tonja, er zijn een paar virusgevallen bij.14.840 nieuwe gevallen in Hubei! Ze hebben iets veranderd aan de criteria voor het vaststellen van de ziekte.

Tonja slapen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:23 schreef tonja het volgende:
[..]
Die zagen we wel al aankomen. Het topje van de ijsberg wordt met mondjesmaat toegegeven.
Same old. Helaas.
Ik ben moe

Volgens een expert bij de BBC worden lang niet alle internationale gevallen herkend.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:23 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Op een cruiseschip hebben ze pech verder valt het mee internationaal.

Helaas zijn het geen milde gevallen die er nu bij worden geteld. Hopelijk zijn de getallen morgen weer wat normaler en was het alleen een eenmalige inhaalslag.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:23 schreef tonja het volgende:
[..]
Die zagen we wel al aankomen. Het topje van de ijsberg wordt met mondjesmaat toegegeven.
Same old. Helaas.
Ik ben moe

Ja China is altijd al besloten geweest denk ook dat dat ook zo zal blijvenquote:Op donderdag 13 februari 2020 02:14 schreef Recce het volgende:
[..]
China wil natuurlijk laten zien dat ze het alleen aankunnen, ben ik bang.

Die mensen worden vanzelf beter door veel boerenkool.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens een expert bij de BBC worden lang niet alle internationale gevallen herkend.

Dat cruiseschip bij Japan is wel mooie testcase.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens een expert bij de BBC worden lang niet alle internationale gevallen herkend.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |