abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191475409
Zojuist zat ik de algemene voorwaarden door te nemen die een platform waarop voornamelijk horeca opdrachten worden aangeboden aan zzp'ers online heeft staan.

Ze hanteren als 'regel' dat de opdrachtnemer een boete opgelegd kan krijgen van ¤100 wanneer deze niet komt opdagen bij een klus of om wat voor reden dan ook verhinderd is en dus niet kan komen werken.

Op zich logisch om enige zekerheid in te bouwen voor de opdrachtgevers, behalve dat ik het een absurd bedrag vind.

Echter kwam ik bij het doorlezen van de algemene voorwaarden nergens iets tegen over deze boete sanctie. Dit terwijl ze deze regel vrij streng hanteren en de boete ook vaak opleggen.

Iemand die hier meer over kan vertellen en dan voornamelijk of ze hiermee rechtsgeldig bezig zijn?! Het lijkt mij dat dit niet mag wanneer het niet in de algemene voorwaarden vermeld staat?

[ Bericht 50% gewijzigd door noodgang op 12-02-2020 18:59:50 ]
pi_191475594
Wat is het nu: staat het in de algemene voorwaarden of niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191475615
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

Wat is het nu: staat het in de algemene voorwaarden of niet?
Het staat niet in de algemene voorwaarden maar het wordt wél gehanteerd.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 12-02-2020 20:42:28 ]
pi_191475625
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:28 schreef Vaperos het volgende:

[..]

Daarom schrijf je dan dit:

quote:
Zojuist zat ik de algemene voorwaarden door te nemen die (platform waarop voornamelijk horeca opdrachten worden aangeboden aan zzp'ers) online heeft staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 12-02-2020 19:00:20 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 februari 2020 @ 18:30:09 #5
22592 crew  Ole
pi_191475645
Het is wel irritant als mensen niet komen opdagen zonder bericht. Maak het helaas vaak mee. Maar inderdaad, staat het nu wel of niet in de voorwaarden?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 februari 2020 @ 18:31:57 #6
22592 crew  Ole
pi_191475667
Oh antwoord is al gegeven. Bij Randstad vlieg je er gewoon uit na 2 keer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_191475668
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarom schrijf je dan dit:
[..]
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 18:30 schreef Ole het volgende:

Het is wel irritant als mensen niet komen opdagen zonder bericht. Maak het helaas vaak mee. Maar inderdaad, staat het nu wel of niet in de voorwaarden?
Sorry voor de verwarring, het staat er toch duidelijk dacht ik.

Enfin. Er staan wel degelijk algemene voorwaarden online op de website.

Maaaarrr hierin wordt niets gezegd over de boete die wordt opgelegd wanneer je niet komt opdagen.

Dan is dit toch niet rechtsgeldig?

[ Bericht 99% gewijzigd door Nizno op 12-02-2020 20:41:49 ]
pi_191475676
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:28 schreef Vaperos het volgende:

[..]

De no-show wordt wel gehanteerd als je de opdracht aangenomen hebt en geen vervanging hebt geregeld, de hoogte(¤100) kan ik nergens terug vinden.
wel dat geen partij is van de overeenkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 12-02-2020 19:00:35 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:32:29 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191475679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:13 schreef Vaperos het volgende:
Op zich logisch om enige zekerheid in te bouwen voor de opdrachtgevers, behalve dat ik het een absurd bedrag vind.
Inderdaad absurd, geheel mee eens. Dat bedrag is ronduit een schijntje als je iemand in de stront laat zakken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_191475701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:31 schreef Vaperos het volgende:

[..]

[..]

Maaaarrr hierin wordt niets gezegd over de boete die wordt opgelegd wanneer je niet komt opdagen.

Hoe word je dan op de hoogte gebracht hiervan voor aanvang?
pi_191475711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:31 schreef Vaperos het volgende:

[..]

[..]

Ze blokken je voor volgende opdrachten en als je betaald heb je toegang echter de melding blijft altijd staan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 18:56:29 #12
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_191476027
OP terug, bedrijfsnamen eruit en weer open :)

[ Bericht 73% gewijzigd door noodgang op 12-02-2020 20:24:13 ]
  woensdag 12 februari 2020 @ 22:08:42 #13
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191479691
Voor wat het nog waard is: naar aanleiding van het eerdere slotje nog de volgende post gemaakt in het feedback-topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:58 schreef Eix het volgende:

[..]

Aangezien ik wel nieuwsgierig was geworden hoe je bij een zakelijke overeenkomst de gevolgschade van een 'no-show' kan beperken tot slechts ¤100,- was ik wel benieuwd naar welke constructie achter dat platform schuil ging.

De stelling dat dit verhaal niet opgaat is vreemd. Want het specifieke platform vermeldt die ¤100,- wel op de website in een blogpost. De algemene voorwaarden waar TS naar vroeg gaan over het gebruik van het platform. Het is vind ik logisch dat die boete daar niet in staat, want de werkelijke overeenkomst lijkt niet tot stand te komen tussen het platform en zzp'er maar op basis van een overeenkomst tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer (zzp'er). Het platform is dus slechts tussenpersoon maar stelt wel een modelovereenkomst als format ter beschikking. Het geval wil dat die achter een inlog zit, dus geen idee wat daarin staat.

Enfin, ik ben dus nu wel heel benieuwd waar TS is achter gekomen. :? Want mijn indruk is dat 'in dit geval het onderwerp over het specifieke bedrijf waar het topic over gaat klopt, en dan heeft t topic ook zin'.

maar TS stikt er wat mij betreft verder ook maar lekker in, hoor. :{w
Met als aanvulling: realiseer je dat je als ondernemer niet dezelfde rechten geniet als een werknemer. Ik zou wel drie keer nadenken voordat ik (schijn)ZZP'er ging spelen tegen effectief na aftrek van alle verzekeringen minimumloon.

Dat je niet mag opdraaien voor de gevolgschade als je bijvoorbeeld ziek wordt maar'slechts'¤100,- betaald vind ik zakelijk bekeken ook best schappelijk. Je bent immers ondernemer.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_191479829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:13 schreef Vaperos het volgende:
Zojuist zat ik de algemene voorwaarden door te nemen die een platform waarop voornamelijk horeca opdrachten worden aangeboden aan zzp'ers online heeft staan.

Ze hanteren als 'regel' dat de opdrachtnemer een boete opgelegd kan krijgen van ¤100 wanneer deze niet komt opdagen bij een klus of om wat voor reden dan ook verhinderd is en dus niet kan komen werken.

Echter kwam ik bij het doorlezen van de algemene voorwaarden nergens iets tegen over deze boete sanctie. Dit terwijl ze deze regel vrij streng hanteren en de boete ook vaak opleggen.

Iemand die hier meer over kan vertellen en dan voornamelijk of ze hiermee rechtsgeldig bezig zijn?! Het lijkt mij dat dit niet mag wanneer het niet in de algemene voorwaarden vermeld staat?
Welk platform gaat het hier om?
pi_191479843
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:56 schreef noodgang het volgende:
OP terug, bedrijfsnamen eruit en weer open :)
Waarom?
pi_191493373
TS hier,

Allereerst zal ik even toelichten waarom ik gevraagd heb het topic te verwijderen.

Het betreffende bedrijf heeft mij uitgelegd dat de boete sanctie staat beschreven in de overeenkomst tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer. Je dient als opdrachtnemer met deze voorwaarden/overeenkomst akkoord te gaan alvorens je kan inschrijven voor een dienst die wordt aangeboden. Omdat deze overeenkomst pas naar voren komt wanneer je je inschrijft voor een dienst kon ik deze niet direct vinden.

Zoals enkelen van jullie al aangeven is betreffend bedrijf geen partij in de overeenkomst maar enkel een tussenkomende bemiddelaar.

En nog even als reactie op Eix;

Het betreffende bedrijf heeft netjes toelichting gegeven op mijn opmerking over de boete en het blijkt allemaal netjes in orde te zijn. Het is dus niet relevant hier negatieve informatie over te verspreiden omdat het simpelweg niet klopte wat ik dacht.

Dus dat.
pi_191493561
Je sluit een overeenkomst als een klus aanneemt. Daar kunnen dan voorwaarden en anderen zaken die men op de moment overeen komt
.
pi_191494263
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:44 schreef Fer het volgende:
Je sluit een overeenkomst als een klus aanneemt. Daar kunnen dan voorwaarden en anderen zaken die men op de moment overeen komt
Dat was ondertussen inderdaad al duidelijk... Maar aangezien de boete in iedere overeenkomst van toepassing is dacht ik dat het in de algemene voorwaarden thuis hoorde. En check even je reactie op fatsoenlijke spelling voordat je iets plaatst.
pi_191494906
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:13 schreef Vaperos het volgende:

[..]

Dat was ondertussen inderdaad al duidelijk... Maar aangezien de boete in iedere overeenkomst van toepassing is dacht ik dat het in de algemene voorwaarden thuis hoorde. En check even je reactie op fatsoenlijke spelling voordat je iets plaatst.
Je moet gewoon die barkie lappen vriend

.
pi_191495038
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Je moet gewoon die barkie lappen vriend

Gelukkig niet, heb nog nooit een dienst via ze gewerkt.

Dus ik klap die barkie gewoon terug m'n zak in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')