quote:Valentin Midey, de bête noire van Thibaut Pinot
Tot in de '' junior '' jaren is de beste Francs-Comtois geboren in 1990 ongetwijfeld Valentin Midey. Bij AC Bisontine profiteerde hij van zijn uitbarsting van snelheid om de overwinningen te behalen en liet hij de kruimels over aan zijn rivalen, waaronder Thibaut Pinot. In minimaal 2 e jaar won hij zelfs 22 van de 24 races waaraan hij deelnam!
"In het begin was Thibaut in de Vosges Saônoises club voordat hij naar de Amicale kwam", herinnert Valentin Midey zich. “Er was rivaliteit tussen ons, maar het was een eerlijk spel omdat we allebei wilden winnen. "
Bij de junioren, het begin van de beklimming van Haut-Saônois, werd de trend omgekeerd. “Ik heb goede herinneringen aan die jaren, vooral als ik Thibaut zie vliegen in de Tour de France. Zijn Tour van 2019 motiveerde me nog meer om te rijden. Het was ongelooflijk om het niveau te zien dat hij bereikte toen we elk weekend samen reden toen we jong waren, ”legt Valentin Midey uit. “De dag dat hij wegging, waren we verdrietig, maar volgend jaar zou het moeten. Rol op 2020! "
Prachtig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kijk wat een leuk filmpje jongens.
Ik zie dat André Kooij helemaal gestopt isquote:Op zondag 7 februari 2021 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Oh ja, voor de alle vlaggetjesfetisjisten onder ons, Andre Looij en Jeroen Meijers zijn er dus ook uitgebonjourd bij SSOIS Miogee Cycling Team. God hebbe hun ziel.
Bart Buijk staat ook aan de start.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:46 schreef Mani89 het volgende:
Ik voel me verplicht dit topic een schop te geven gezien de The Princess Maha Chakri Sirindhorn's Cup Tour of Thailand™ (2.1) wordt verreden en dit ongeveer nog de enige koers is in de Asia Tour die nog is doorgegaan. Ik wil er eigenlijk geen worden aan vuil maken aangezien tot mijn zoveelste enorme teleurstelling Terengganu en Sapura alweer noodgedwongen zonder hun buitenlanders zijn gestart en weer moeten vertrouwen op hun lokale gehandicapten. Een startlijst van 3 keer niks derhalve. Maar, toch nog iets beter dan de Tour of Japan.
Wie zijn er wel? De onvoorstelbare Mongool Jambaljamts Sainbayar is er nog wel voor Terranganu, een absoluut fenomeen, wij noteren voor dit jaar:
[ afbeelding ]
En welke koersen waren dat dan? Niet relevant. Fenomeen.
Bike Aids is er wel in geslaagd hun A-team in te vliegen, Nikodemus Holler (winnaar vorig jaar) en onze Adne van Engelen mogen een gooi doen naar winst, Lucas Carstensen is er om alle massasprints te winnen.
Nogmaals ik voel niet veel motivatie om hier een lollige voorbeschouwing van te maken, dus dit is een moment om te stoppen met lezen.
Wildlife Generation komt met de altijd sympathieke Serghei Tvetcov aan het vertrek.
Kuwait Pro Cycling Team is hier met Grieks fenomeen Polychronis Tzortzakis. Verstandige jongen die hier ver gaat komen.
Roojai.com Cycling Team start hier net als vorig jaar met Valentin Midey, Fransman wonend in Thailand die vorig jaar elke etappe vooraan reed. Valentin kon vroeger in de jeugd nog wedijveren met TiboPinot. Daar zat dus veel meer in.
Het team der Mongolen start hier met Maral-Erdene Batmunkh, het voormalig Mongoolse fenomeen van Terangganu die dus bij het grofvuil is gezet voor een nog groter Mongools fenomeen, blijkbaar zit er daar een limiet op het aantal Mongolen.
Wat valt er nog meer te zeggen? Het parkoers is vlak, erg vlak.
We branden een kaarsje voor Danilo Celano, Pierpaolo Ficara (fuck de UCI), Jesse Ewart, Metkel Eyob, Carlos Quintero, Artem Ovechkin en Jeroen Meijers die al 2 jaar hun carriere naar de tering zien gaan voor een overtrokken griepje.
Goed nieuws, als volgend jaar de Aziatische Tour weer in de soep loopt door de Chinese kuch verhuist Sapura de hele inboedel naar Europa om dan hier te komen koersen. Hoera.
Turakit Boonratanathanakorn
Einde.
Dit had ik netjes verdrongen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bart Buijk staat ook aan de start.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 december 2021 16:32 schreef Mani89 het volgende:
Etappe 2 was zowaar een millimeterspurt, maar Lucas won weer. Valentin Midey onverwacht op grote achterstand gereden, ik vermoed een zwaar ongeluk.
[ afbeelding ]
Morgen zowaar een paar heuveltjes in het parcours, ik verwacht vuurwerk.
Erg mooi, ik hoop dat die jongen volgend jaar de kans krijgt om overal de stenen uit de straat te rijden voordat hij al te oud wordt voor het altijd navelstarende blanke racistische Europese wielrennen.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
De sympathieke mongool heeft al warmgedraaid vandaag.
Derdes vandaag!quote:Op vrijdag 3 december 2021 08:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Erg mooi, ik hoop dat die jongen volgend jaar de kans krijgt om overal de stenen uit de straat te rijden voordat hij al te oud wordt voor het altijd navelstarende blanke racistische Europese wielrennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |