FOK!forum / The China Shop / Levertermijn
einzeinzdinsdag 11 februari 2020 @ 09:24
Hoe lang moeten jullie tegenwoordig wachten op pakjes uit China? Ik kocht iets op dinsdag 4/2/2020 in de ochtend en het is zelfs nog niet verzonden.

Levertermijn volgens Aliexpress zou 2 weken zijn.


Intussen is toch geweten dat Corona amper 4 uur overleeft op een voorwerp. Mijn pakket ligt wel iets langer op een vliegtuig of schip dan 4 uur neem ik aan? Dat neemt dan meteen ook alle risico’s weg!
valentijn101dinsdag 11 februari 2020 @ 09:27
Ik heb een bestelling op 22-1 gedaan. Ze zouden het na het chineese nieuwjaar sturen. Gisteren kreeg ik een berichtje dat het postkantoor 16-2 weer open gaat en dat ze het dan versturen.
Atakdinsdag 11 februari 2020 @ 09:27
3 weken tot 3 maanden.
JeMoederdinsdag 11 februari 2020 @ 10:01
Ergens medio februari gaan de goederenstromen weer lopen, is nu de planning. Kan altijd verder uitgesteld worden mochten ze de uitbraak niet onder controle krijgen.

Corona bekt niet zo lekker als SARS en MERS. Beiden ook coronavirussen. Kunnen ze dit niet CERS noemen dan of zo? Gewoon, past het beter in het rijtje.
Atakdinsdag 11 februari 2020 @ 10:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:01 schreef JeMoeder het volgende:
Ergens medio februari gaan de goederenstromen weer lopen, is nu de planning. Kan altijd verder uitgesteld worden mochten ze de uitbraak niet onder controle krijgen.

Corona bekt niet zo lekker als SARS en MERS. Beiden ook coronavirussen. Kunnen ze dit niet CERS noemen dan of zo? Gewoon, past het beter in het rijtje.
Corona klinkt als een nieuwe VW auto. VW Corona.
herverwijderddinsdag 11 februari 2020 @ 14:02
Verschilt echt zo erg, soms heb ik het binnen twee weken en soms duurt het drie maanden.
einzeinzdinsdag 11 februari 2020 @ 17:52
In mijn Aliexpress is de verzenddatum automatisch verlengd naar 18 dagen en 23 uren. 19 dagen wachten dus.

Zou dit echt met Corona te maken hebben? Dat virusje stelt toch niets voor in Europa? (Op 50 besmettingen geen enkele dode). En al helemaal niet in een doos die vervolgens enkele dagen in een laadruim van een schip of vliegtuig zit.
vosssdinsdag 11 februari 2020 @ 17:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:24 schreef einzeinz het volgende:
Intussen is toch geweten dat Corona amper 4 uur overleeft op een voorwerp.
Heb je daar een bron van?

Er zijn bronnen/onderzoeken die het hebben over 9 tot 28 dagen.
nogeenoudebekendedinsdag 11 februari 2020 @ 18:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:01 schreef JeMoeder het volgende:
Ergens medio februari gaan de goederenstromen weer lopen, is nu de planning. Kan altijd verder uitgesteld worden mochten ze de uitbraak niet onder controle krijgen.

Corona bekt niet zo lekker als SARS en MERS. Beiden ook coronavirussen. Kunnen ze dit niet CERS noemen dan of zo? Gewoon, past het beter in het rijtje.
Het is nu COVID-19.
vosssdinsdag 11 februari 2020 @ 18:19
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is nu COVID-19.
Jij weet ook werkelijk alles te versauen he :D
valentijn101dinsdag 11 februari 2020 @ 18:21
Mijn seller vertelde dat het postkantoor dicht is. Dus hij kan gewoon niet versturen.

Ik kan me voorstellen dat de postkantoormedewerker geen risico wil lopen met tig mensen die aan zijn loket staan te hoesten.

Suit supply heeft zijn levertijd ook al aangepast naar 8 weken :'(
JeMoederdinsdag 11 februari 2020 @ 20:36
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Het is nu COVID-19.
Ik las het zojuist ja. Nog steeds een kutnaam.
-Wereld-dinsdag 11 februari 2020 @ 20:51
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?

Er zijn bronnen/onderzoeken die het hebben over 9 tot 28 dagen.
:{ ik heb nu meerdere dingen uit China besteld omdat ik iedereen geloofde toen ze zeiden dat het na een paar uur weg is
vosssdinsdag 11 februari 2020 @ 20:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:51 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

:{ ik heb nu meerdere dingen uit China besteld omdat ik iedereen geloofde toen ze zeiden dat het na een paar uur weg is
RIP aan de nabestaanden *O*
-Wereld-dinsdag 11 februari 2020 @ 20:57
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 20:53 schreef vosss het volgende:

[..]

RIP aan de nabestaanden *O*
"Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus anders is."

oke ik geloof toch het RIVM
einzeinzdinsdag 11 februari 2020 @ 22:18
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 17:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?

Er zijn bronnen/onderzoeken die het hebben over 9 tot 28 dagen.
Lol 9 dagen, dat is al lachwekkend. Dan spreek ik nog niet over de 28 dagen!
Het is echt maar een paar minuten tot hoogstens enkele uren ;)
janspjdonderdag 13 februari 2020 @ 09:43
Bijna alles ligt stil daar. Ze zeggen dat het komt omdat het Chinees nieuwjaar is. Maar dat is al lang afgelopen.. Het woord virus mag niet gebruikt worden in de Aliexpress chat.. En als je op een andere manier er naar informeert begrijpen ze je niet. Allemaal bang. Van de 10 orders die ik ruim 3 weken geleden heb gedaan zijn er 8 nog niet verstuurd. De 2 die wel verstuurd zijn geeft de track n trace aan dat ze wachten om opgehaald te worden. Dat is al ruim 1 week zo.
Domnivoordonderdag 13 februari 2020 @ 10:18
Vorige week kreeg ik een pakketje uit Zhengzhou, een stad die op slot zit vanwege het virus.
Ik blijf gewoon bestellen. Het zal wat langer duren. Maar als ze weer op volle capaciteit gaan draaien kan het ook snel gaan, omdat er nu veel minder bestellingen binnenkomen.
Ik zie het wel :7 Ik heb maar één keer iets niet ontvangen van Aliexpress, en daarvan kreeg ik zonder gedoe mijn geld terug.
-Wereld-donderdag 13 februari 2020 @ 11:11
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 10:18 schreef Domnivoor het volgende:
Vorige week kreeg ik een pakketje uit Zhengzhou, een stad die op slot zit vanwege het virus.
Ik blijf gewoon bestellen. Het zal wat langer duren. Maar als ze weer op volle capaciteit gaan draaien kan het ook snel gaan, omdat er nu veel minder bestellingen binnenkomen.
Ik zie het wel :7 Ik heb maar één keer iets niet ontvangen van Aliexpress, en daarvan kreeg ik zonder gedoe mijn geld terug.
Ik denk niet dat er veel minder besteld wordt. Misschien iets minder vanuit China zelf, maar vanuit Europa e.d. denk ik niet dat mensen (veel) minder bestellen. Daarentegen is de productie misschien wel tijdelijk stilgelegd bij sommige bedrijven. In ieder geval zal het transport waarschijnlijk veel langer duren.
Domnivoormaandag 8 maart 2021 @ 20:50
Hebben jullie ook problemen met levertermijnen?
Ik heb drie pakketten (van verschillende verkopers) die flink vertraagd zijn. Het stagneert nog meer dan een jaar geleden.
einzeinzmaandag 8 maart 2021 @ 23:29
Ja, 2 spulletjes gekocht op Aliexpress. Het eerste rond 16 januari en het andere op 22 januari.

Beiden nog steeds niet binnen.
lichtknopjedonderdag 1 april 2021 @ 13:15
Naar mijn mening is het niet eens de productiecapaciteit die voor lange levertijden zorgt. Veel pakketjes worden met luchtvracht verstuurd. Vaak met een flinke overheidssubsidie van de Chinese overheid om de transportkosten laag te houden. Dat verklaart ook waarom je vaak erg goedkope producten ook nog eens gratis geleverd krijgt.

Door Corona zijn de luchtvracht tarieven enorm gestegen sinds maart 2020. Het markttarief aan luchtvrachtkosten in maart 2020 was zo'n 1,50 USD per kg. Deel van die kosten wordt fors gesubsidieerd door de Chinese overheid om export vanuit China te stimuleren. Voor de leveranciers dus aantrekkelijk en weinig kosten om iets direct naar de ontvanger te sturen. Sinds maart 2020 zijn de kosten voor luchtvracht omhoog geschoten tot wel 14,00 USD per kg. Overheidssubsidie is niet gestegen. Het ging leveranciers dus geld kosten. Zeker op de goedkope Aliexpress prullaria.

Leveranciers proberen hun transportkosten te verlagen door niet meer gelijk een zending weg te sturen maar hun zendingen te gaan consolideren. Men laat al de zendingen op elkaar wachten totdat ze een grote zending kunnen aanbieden bij de luchtvaartmaatschappijen. Hoe groter een aangeboden zending is hoe meer korting ze verhoudingsgewijs krijgen op het kilo tarief. Pas wanneer het rendabel wordt verschepen ze de zending naar Europa. Daardoor worden de levertijden langer dan gewend.

Dat is voornamelijk de reden van de toegenomen levertijden. Ook zie je dat leveranciers gaan uitwijken naar de goedkopere zeevracht optie. Echter is daar de transittijd van haven China tot haven Nederland al zo'n 35 dagen. Deze zeevracht optie wordt echter ook steeds minder interessant qua kosten omdat door wereldwijde container en afvaart tekorten de zeevrachttarieven fors stijgen.

Dit blijft ook nog even duren.
Kadoooshdonderdag 29 april 2021 @ 07:56
Andere ook last van dat pakjes heel lang op het vliegveld liggen?
Deze nu al ruim 2 weken, terwijl andere er 1 dag liggen...

2021-04-15 10:45

GMT+8

Delivering

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
jackwilson2021vrijdag 30 april 2021 @ 10:16
De bestelling die ik zojuist heb geplaatst, duurt een maand om te ontvangen.
classpcwoensdag 5 mei 2021 @ 16:39
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:56 schreef Kadooosh het volgende:
Andere ook last van dat pakjes heel lang op het vliegveld liggen?
Deze nu al ruim 2 weken, terwijl andere er 1 dag liggen...

2021-04-15 10:45

GMT+8

Delivering

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
Dan zullen ze de pakjes wel weer opsparen.
spectrumanalysermaandag 10 mei 2021 @ 15:48
op 28 februari heb ik een stuk speciaal-gereedschap besteld bij Ali.
heb wat meer bijbetaald zodat het uit een magazijn uit Frankrijk zou komen.
nou, mooi niet dus. Er kwam een tracking-nummer van DHL en dat stond op een dag zomaar op 'afgeleverd'. ik nog bij m'n buren navraag gedaan, niemand die iets ontvangen heeft.

dus een dispuut geopend bij Aliexpress. Tot mijn verbazing werd dat gesloten in het voordeel van de verkoper want DHL geeft aan dat het afgeleverd is. Terwijl er diezelfde dag ineens een update van DHL kwam dat de zending retour gegaan is.

sindsdien elke werkdag even de verkoper een bericht gestuurd en dat blijft maar heen en weer pingen. Verkoper vraagt telkens of ik mijn adres goed heb staan, of ik het postkantoor gevraagd heb. het pakket is toch echt afgeleverd volgens de verkoper.

heb inmiddels ontdekt dat je met AliExpress kunt chatten, met een agent. door drie vragen te beantwoorden van de chatrobot Eva krijg je de knop om met een agent te chatten.

het gaat om 10 euro maar toch.... ik heb het product ergens anders opnieuw besteld en alweer niets ontvangen.
het gaat om een stuk gereedschap om een oliefilter los te kunnen draaien van een automotor....
happylife070zondag 25 juli 2021 @ 08:50
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er kwam een tracking-nummer van DHL en dat stond op een dag zomaar op 'afgeleverd'. ik nog bij m'n buren navraag gedaan, niemand die iets ontvangen heeft.

dus een dispuut geopend bij Aliexpress. Tot mijn verbazing werd dat gesloten in het voordeel van de verkoper want DHL geeft aan dat het afgeleverd is. Terwijl er diezelfde dag ineens een update van DHL kwam dat de zending retour gegaan is.

Zelfde verhaal hier
Niets ontvangen, tracking zegt afgeleverd bij pickup point in Amsterdam, onbekend waar dat dan is en ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam
Dispuut aangemaakt, maar tracking info zegt afgeleverd bij pickup point dus geen refund
Maand gewacht op bestelling, niets ontvangen, geld kwijt
En dan bewijs met foto's moeten leveren bij behandeling dispuut dat ik order NIET ontvangen heb 8)7
Ali is niet meer wat het geweest is
spectrumanalyserzondag 25 juli 2021 @ 09:04
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:50 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier
Niets ontvangen, tracking zegt afgeleverd bij pickup point in Amsterdam, onbekend waar dat dan is en ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam
Dispuut aangemaakt, maar tracking info zegt afgeleverd bij pickup point dus geen refund
Maand gewacht op bestelling, niets ontvangen, geld kwijt
En dan bewijs met foto's moeten leveren bij behandeling dispuut dat ik order NIET ontvangen heb 8)7
Ali is niet meer wat het geweest is
Ik heb uiteindelijk wèl mijn geld terug gekregen. Er is een klantenservice op Ali, je kunt met een medewerker chatten. Situatie uitgelegd, de medewerker keek even naar mijn aankoophistorie en zorgde er direct voor dat ik het aankoopbedrag terug kreeg.