abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191452377
Ondertussen in Hong Kong:

Meer dan honderd mensen zijn afgelopen nacht geėvacueerd uit een woontoren met 35 verdiepingen in Hong Kong. Dit uit voorzorg vanwege de ontdekking van een tweede besmettingsgeval in deze residentie maar op een andere verdieping.

De nieuwe besmetting werd vastgesteld bij een 62-jarige vrouw op de derde verdieping van Hong Mei House. Ze woont precies tien verdieping onder het appartement van een man die als eerste in het complex werd gediagnosticeerd met het virus.

De man was het twaalfde besmettingsgeval in Hong Kong, de vrouw is nu het 42ste geval. ,,We weten niet hoe het virus zich tien verdiepingen verspreidde'', vertelde Wong Ka-hing van het Health Protection Center aan verslaggevers. Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer. Op die manier verspreidde het SARS-virus zich 17 jaar geleden in Hong Kong. het virus kwam een woontoren binnen via een man met diarree die zijn broer bezocht.

Uit voorzorg zijn de bewoners van alle appartementen in de toren precies boven en onder die van de man en de vrouw geėvacueerd en zullen een quarantaine van 14 dagen moeten volgen.

Bron: AD
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 09:10:54 #202
74056 crew  ToT
pi_191452408
Ja, of de man heeft de vrouw een keer in d'r gezicht geniest in de lift?
Maar idd, alle mogelijkheden bekijken is wel verstandiger! :Y
pi_191452421
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:02 schreef Draak31 het volgende:
Zou het nog nut hebben om nu te stoppen met roken als je over +- 8 weken in contact komt met het virus :D
Ik denk dat het wel verschil kan maken. Je longen herstellen vrij snel nadat je stopt. "Na een paar dagen gaat het ademhalen al makkelijker en krijg je meer energie."
pi_191452459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:08 schreef Nadelspiel het volgende:
Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer.
"Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer. "

Owh. -O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191452487
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:10 schreef ToT het volgende:
Ja, of de man heeft de vrouw een keer in d'r gezicht geniest in de lift?
Maar idd, alle mogelijkheden bekijken is wel verstandiger! :Y
Wat dacht je van de knopjes in de lift, iedereen raakt die aan
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191452515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:02 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ik zou totaal geen schrik hebben. Hoe groot is de kans ook?
Risico = kans x gevolg

Kans is klein, maar het gevolg zou groot kunnen zijn. Ik zou het alleen al kut vinden om 3 weken lang op zo’n boot vast te zitten :P

Maar een cruise is dan ook niets voor mij
pi_191452527
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:08 schreef Nadelspiel het volgende:
Ondertussen in Hong Kong:

Meer dan honderd mensen zijn afgelopen nacht geėvacueerd uit een woontoren met 35 verdiepingen in Hong Kong. Dit uit voorzorg vanwege de ontdekking van een tweede besmettingsgeval in deze residentie maar op een andere verdieping.

De nieuwe besmetting werd vastgesteld bij een 62-jarige vrouw op de derde verdieping van Hong Mei House. Ze woont precies tien verdieping onder het appartement van een man die als eerste in het complex werd gediagnosticeerd met het virus.

De man was het twaalfde besmettingsgeval in Hong Kong, de vrouw is nu het 42ste geval. ,,We weten niet hoe het virus zich tien verdiepingen verspreidde'', vertelde Wong Ka-hing van het Health Protection Center aan verslaggevers. Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer. Op die manier verspreidde het SARS-virus zich 17 jaar geleden in Hong Kong. het virus kwam een woontoren binnen via een man met diarree die zijn broer bezocht.

Uit voorzorg zijn de bewoners van alle appartementen in de toren precies boven en onder die van de man en de vrouw geėvacueerd en zullen een quarantaine van 14 dagen moeten volgen.

Bron: AD
Het is maar een griepje. ;) :Y)

Maar even serieus nu, HK is wel serieus doomed als het virus zo snel verspreid.

Met hoeveel man zijn die 100 personen ondertussen weer in aanraking gekomen, en die personen, en die personen, etcetera.
Met een incubatietijd van eventueel nu al 42 dagen (las ik hier)?

Nee, in tegenstelling tot wat Opper-Oempa Loempa Donald zegt, zijn we nog lange niet van dit griepje af vrees ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191452539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:08 schreef Nadelspiel het volgende:
Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer.
Dit begrijp ik niet. De leiding voor proper water komt toch niet in contact met de rioleringsafvoer?
pi_191452541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:20 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is maar een griepje. ;) :Y)

Maar even serieus nu, HK is wel serieus doomed als het virus zo snel verspreid.

Met hoeveel man zijn die 100 personen ondertussen weer in aanraking gekomen, en die personen, en die personen, etcetera.
Met een incubatietijd van eventueel nu al 42 dagen (las ik hier)?

Nee, in tegenstelling tot wat Opper-Oempa Loempa Donald zegt, zijn we nog lange niet van dit griepje af vrees ik.
Als dat virus zich via badkamer-leidingen verspreidt, dan helpt die hele quarantaine toch eigenlijk niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:23:22 #210
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191452549
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:12 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel verschil kan maken. Je longen herstellen vrij snel nadat je stopt. "Na een paar dagen gaat het ademhalen al makkelijker en krijg je meer energie."
Mooi tijd om die vieze gewoonte achter mij te laten.
pi_191452552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat dacht je van de knopjes in de lift, iedereen raakt die aan
Op het werk druk ik altijd op de knopjes van de koffieautomaat met mijn vingerknoken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 09:24:16 #212
74056 crew  ToT
pi_191452565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat dacht je van de knopjes in de lift, iedereen raakt die aan
Ook dat idd, ja! :Y
Maar pfffff, zo veel mensen opsluiten voor 1 enkel geval (en nu dus 2).
pi_191452604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als dat virus zich via badkamer-leidingen verspreidt, dan helpt die hele quarantaine toch eigenlijk niet?
Dat wordt dus dan een heel groot probleem inderdaad.

Sterker nog, als dat zo is, kan het juist alléén maar nog riskanter zijn om iedereen thuis verplicht op te laten sluiten (wat de Chinese overheid nu doet).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191452608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:22 schreef wodca het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet. De leiding voor proper water komt toch niet in contact met de rioleringsafvoer?
Ik denk dat ze bedoelen dat dan iemand in de wasbak heeft geniest. Ofzo. Dat dat virus zich dan via de leidingen verspreidt.

Maar ik hoop echt dat dat niet waar is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191452625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:27 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat wordt dus dan een heel groot probleem inderdaad.
Inderdaad. Echt zo een groot probleem dat ik er even niet aan wil denken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191452637
Dan nog, dat putje van de lavabo gaat toch rechtstreeks naar de riolering, komt toch niet meer in contact met de kranen van de onderste verdiepingen.

Edit: a ja ik snap het, minuscule druppeltjes kunnen zich in de propere kranen dringen, en zo verder in de leidingen. Maar dit is zo een "water'kans.
pi_191452685
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:30 schreef wodca het volgende:
Dan nog, dat putje van de lavabo gaat toch rechtstreeks naar de riolering, komt toch niet meer in contact met de kranen van de onderste verdiepingen.

Ja, als ik even heel eerlijk ben heb ik niet zo heel veel verstand van leidingen. Ik las alleen wat er in dat artikel stond. Dit ------->

"Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer. "

Toen dacht ik "time to panic :o :o :o :o :o "
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191452688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:30 schreef wodca het volgende:
Dan nog, dat putje van de lavabo gaat toch rechtstreeks naar de riolering, komt toch niet meer in contact met de kranen van de onderste verdiepingen.

Edit: a ja ik snap het, minuscule druppeltjes kunnen zich in de propere kranen dringen, en zo verder in de leidingen. Maar dit is zo een "water'kans.

Daarvoor zetten er toch keerkleppen op zodat water en deeltjes maar 1 kant op kunnen stromen.?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:35:48 #219
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191452734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:30 schreef wodca het volgende:
Dan nog, dat putje van de lavabo gaat toch rechtstreeks naar de riolering, komt toch niet meer in contact met de kranen van de onderste verdiepingen.

Edit: a ja ik snap het, minuscule druppeltjes kunnen zich in de propere kranen dringen, en zo verder in de leidingen. Maar dit is zo een "water'kans.

Owh jah, ik snap hem nu ook.

Iemand niest bij de wasbak, en die deeltjes gaan in de kraan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:39:47 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191452743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als dat virus zich via badkamer-leidingen verspreidt, dan helpt die hele quarantaine toch eigenlijk niet?
Volgens mij is de oorzaak dat er geen bocht in de WC pijpen zit daar in dat gebouw. Hoe heet zo iets? Zo'n S bocht. In Nederland staat er altijd onderin water in je wc omdat gas (van ontlasting) van andere gebouwen dan niet je huis binnenkomt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 09:40:32 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191452750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:08 schreef Nadelspiel het volgende:

De man was het twaalfde besmettingsgeval in Hong Kong, de vrouw is nu het 42ste geval. ,,We weten niet hoe het virus zich tien verdiepingen verspreidde'', vertelde Wong Ka-hing van het Health Protection Center aan verslaggevers. Mogelijk gebeurde dat via druppeltjes in de badkamerleidingen of -afvoer. Op die manier verspreidde het SARS-virus zich 17 jaar geleden in Hong Kong. het virus kwam een woontoren binnen via een man met diarree die zijn broer bezocht.

Ik denk eerder dat die gewoon met z'n poephanden aan het liftknopje heeft gezeten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:40:51 #223
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191452753
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is de oorzaak dat er geen bocht in de WC pijpen zit daar in dat gebouw. Hoe heet zo iets? Zo'n S bocht. In Nederland staat er altijd onderin water in je wc omdat gas (van ontlasting) van andere gebouwen dan niet je huis binnenkomt.
Een zwanenhals. ;)
pi_191452757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die gewoon met z'n poephanden aan het liftknopje heeft gezeten
Ik hoop niet dat die mensen nu nog zonder handschoenen aan die knopjes zitten. Die knopjes in de lift zijn wel 1 van de laatste dingen die je aan moet raken.

Ik zou daar echt de hele dag met mijn spuitfles Dettol rondlopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 11-02-2020 09:48:09 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:42:10 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191452776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:40 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Een zwanenhals. ;)
Ik zat eerst te denken aan zwanennek, maar dat klonk zo raar :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')