![]()
Toch maar eens een officiele IQ test doen, staat leuk in je C.V.
quote:Htm filetje even aangepast?
Op vrijdag 17 januari 2003 01:24 schreef KurkerLurker het volgende:
http://members.home.nl/martinbl/cert.htm
Toch maar eens een officiele IQ test doen, staat leuk in je C.V.
Ik heb hem even gesaved en pas nu de naam en score even aan
Waarom zitten er trouwens zoveel wiskundiginzichtvragen in, als je daar niet goed in bent ben je meteen dom of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door voodoolady op 17-01-2003 11:36]
quote:ik had bij bnn 140 en bij iqtest.com 158
Op donderdag 16 januari 2003 22:38 schreef saxx het volgende:[..]
Die test op iqtest.com is echt niet betrouwbaar, daar had ik een score van 146.
Thank you for recently taking the Self Discovery Workshop's IQ Test.
Because of the Internet's ability to mishandle transmissions, we are
reconfirming via email that your IQ Test score was: 158
volgens hun
Genius: 146 - 165
nou ik geloof het niet echt
Hoeraaaaaaa, mijn IQ is gestegen
We hebben je antwoorden ontvangen en je score berekend.
Jouw IQ score is 127.
IQ Score Denkniveau
70 80 LBO -
80 90 LBO
90 100 LBO +
100 110 MBO
110 120 MBO + - HBO
120 130 HBO + / Universitair
130 140 Universitair + (begaafd)
140 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)
Oei! Ik heb alleen MAVO...
Maar ik heb wel twee antwoorden goed gegokt....
Momenteel fiets ik door een HBO 'studie' heen...
Universiteit gedaan.
Klopt wel dus.
quote:6 of 7 vragen meer goed, vindik nou niet echt schokkend hoor.
Op donderdag 16 januari 2003 23:14 schreef saxx het volgende:[..]
Een verschil van 21 punten is wel erg hoog, IQ-testen kun je wel oefenen tot op zekere hoogte maar het lijkt me niet dat iemand van half zwakzinnig naar begaafd kan gaan alleen maar door de test 10x over te doen, dan klopt er toch iets niet aan de test. (de eerste keer had ik de concentratie gewoon niet om sommige vragen goed op te nemen)
Als je het niet gelooft moet je die test neit nog een keer doen maar gewoon eens wat andere testen opinternet met andere vragen. Neem daar het gemiddelde van en dan klopt het denk ik wel aardig
quote:Ik heb bij verschillende psychologen een iq test gedaan. Er zaten nog al verschillen in de uitslagen. Zo'n test is niets meer dan een moment opname. Bij de "officiele" IQ testen varieerde mijn uitslag tussen de 118 en 140.
Op vrijdag 17 januari 2003 03:24 schreef saxx het volgende:
Kwamen de scores van deze BNN testen bij degenen die ooit een 'officiele' test onder toeziend oog van een psycholoog hebben gehad een beetje overeen met elkaar? Met andere woorden, is deze test dan ongeveer net zo (on)betrouwbaar?
Dus denk wel dat deze test net zo onbetrouwbaar
is
quote:dan moet je het eigenlijk delen door 2....dus kom je uit op een iq van 66
Op vrijdag 17 januari 2003 14:32 schreef FlyingFox het volgende:
132samen met mijn broertje
dan is het een stuk makkelijker
quote:De tests op het internet vallen allemaal veel te hoog uit volgens mij, iedereen lijkt er 140+ op te scoren, ik heb er al veel gedaan en daar kwam meestal uit dat ik geniaal was, ik denk niet dat dat er op een officiele test uit zou komen hoor! Ik ga dadelijk eens zo'n test maken door gewoon onwillekeurig wat aan te kliken, wedden dat ik dan nog half begaafd ben. Ik heb ook een keer de Mensa oefentest gedaan ergens op het internet en daar had ik 144 waarmee ik een goede kans had de echte test tot goed gevolg te maken...geloof er geen bal van! Dan geeft de BNN test toch een iets beter beeld denk ik. Die heb ik net trouwens nog een keer gedaan, kon het niet laten, om te kijken of de score nu weer veel meer steeg maar ik had nu 127 (daarvoor dus 125) doordat ik op een rekensom een ander antwoord had gegeven dus dan denk ik toch dat ik bij deze test gewoon rond de 120 zit.
Als je het niet gelooft moet je die test neit nog een keer doen maar gewoon eens wat andere testen opinternet met andere vragen. Neem daar het gemiddelde van en dan klopt het denk ik wel aardig
[edit]Ik heb net de test op iqtest.com gedaan, zonder de vragen te lezen wat aangeklikt en heb toch nog 126 = Gifted Borderline Genius
, toen ik het serieus deed had ik 146 = genius, wel erg verslavend om te doen dit soort testen want ik heb best wel een domheidscomplex![/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door saxx op 17-01-2003 19:13]
quote:Alle iq testen die ik ooit heb gemaakt (dus ook die neit op internet stonden) kwam uit dat ik een hoog iq had en universiteit zou moeten kunnen doen, in mijn geval lijkt het dus wel te kloppen.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:06 schreef saxx het volgende:[..]
De tests op het internet vallen allemaal veel te hoog uit volgens mij, iedereen lijkt er 140+ op te scoren, ik heb er al veel gedaan en daar kwam meestal uit dat ik geniaal was, ik denk niet dat dat er op een officiele test uit zou komen hoor! Ik ga dadelijk eens zo'n test maken door gewoon onwillekeurig wat aan te kliken, wedden dat ik dan nog half begaafd ben. Ik heb ook een keer de Mensa oefentest gedaan ergens op het internet en daar had ik 144 waarmee ik een goede kans had de echte test tot goed gevolg te maken...geloof er geen bal van! Dan geeft de BNN test toch een iets beter beeld denk ik. Die heb ik net trouwens nog een keer gedaan, kon het niet laten, om te kijken of de score nu weer veel meer steeg maar ik had nu 127 (daarvoor dus 125) doordat ik op een rekensom een ander antwoord had gegeven dus dan denk ik toch dat ik bij deze test gewoon rond de 120 zit.
[edit]Ik heb net de test op iqtest.com gedaan, zonder de vragen te lezen wat aangeklikt en heb toch nog 126 = Gifted Borderline Genius
, toen ik het serieus deed had ik 146 = genius, wel erg verslavend om te doen dit soort testen want ik heb best wel een domheidscomplex![/edit]
zal dan wel een goede Havo geweest zijn.......
Trust me, dat ben ik niet.
Staar je niet blind op dit soort testjes. Ze zijn betekenisloos.
J.
quote:Het geeft een indicatie, maar je moet er inderdaad niet teveel waarde aan hechten. Maar ach bij mij klopt het wel aan me opleidingsniveau, dus waarom zou ik er aan twijfelen?
Op zaterdag 18 januari 2003 00:42 schreef Juan Zueco het volgende:
144, volgens de tabel hoogbegaafd.Trust me, dat ben ik niet.
Staar je niet blind op dit soort testjes. Ze zijn betekenisloos.
J.
quote:Same here!
Op vrijdag 17 januari 2003 14:08 schreef Kogando het volgende:
Hartelijk dank voor je deelname aan De Nationale IQ Test 2003 van BNN.We hebben je antwoorden ontvangen en je score berekend.
Jouw IQ score is 127.IQ Score Denkniveau
70 80 LBO -
80 90 LBO
90 100 LBO +
100 110 MBO
110 120 MBO + - HBO
120 130 HBO + / Universitair
130 140 Universitair + (begaafd)
140 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)Oei! Ik heb alleen MAVO...
quote:heb zelf een echte professionele test laten doen bij een wetenschappelijk instituut, en natuurlijk ook een keer bij BNN meegedaan, alleen dan vorig jaar....score was een verschil van ongeveer 20 a 30 punten...
Op vrijdag 17 januari 2003 03:24 schreef saxx het volgende:
Kwamen de scores van deze BNN testen bij degenen die ooit een 'officiele' test onder toeziend oog van een psycholoog hebben gehad een beetje overeen met elkaar? Met andere woorden, is deze test dan ongeveer net zo (on)betrouwbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |