abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191419323
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nou de rest van de cijfers laten weer lang op zich wachten :P
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:22 schreef Houtenbeen het volgende:
2656 nieuwe gevallen - 89 doden
509 buiten Hubei - 8 doden buiten Hubei
  zondag 9 februari 2020 @ 01:27:07 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191419350
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

? Dat zijn niet die van vandaag
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 9 februari 2020 @ 01:27:52 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191419363
Nu zijn ze er :

UPDATE: China's National Health Commission reports 441 new cases of coronavirus and 7 new deaths, adding to the 2,147 cases and 81 new deaths reported 2 hours ago

Weer minder cases, ook buiten Hubei, wel weer meer doden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191419403
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

? Dat zijn niet die van vandaag
Jawel, alleen BNO heeft er tussendoor ook al geupdated

quote:
At 04:00 on February 8th, 31 provinces (autonomous regions, municipalities) and the Xinjiang Production and Construction Corps reported that 2656 confirmed cases (2147 cases in Hubei) were newly added, 87 severe cases (52 cases in Hubei) were newly added, and There were 89 deaths (81 in Hubei, 2 in Henan, 1 each in Hebei, Heilongjiang, Anhui, Shandong, Hunan, and Guangxi), and 3,916 suspected new cases (2067 in Hubei).
On the same day, 600 new patients were cured and discharged (324 in Hubei), and 31,124 close contacts were lifted from medical observation.
As of 24:00 on February 8, according to reports from 31 provinces (autonomous regions and municipalities) and the Xinjiang Production and Construction Corps, there were 33,738 confirmed cases (including 6,188 severe cases), and a total of 2,649 discharged patients were cured (Heilongjiang reduced one) A total of 811 deaths have been reported, 37,198 confirmed cases have been reported (1 in each of Shanxi, Heilongjiang, Henan, and Hainan), and there are currently 28,942 suspected cases. A total of 371,905 close contacts were traced, and 188,183 close contacts were still in medical observation.
A total of 53 confirmed cases were reported from Hong Kong, Macao, and Taiwan: 26 in the Hong Kong Special Administrative Region (1 death), 10 in the Macao Special Administrative Region (1 cured and discharged), and 17 in Taiwan (1 cured and discharged).
pi_191419407
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:21 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je bent niet bang dat je uiteindelijk besmet zult worden, je weet het zeker!?
Nee hoor, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Jij wel?
pi_191419418
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu zijn ze er :

UPDATE: China's National Health Commission reports 441 new cases of coronavirus and 7 new deaths, adding to the 2,147 cases and 81 new deaths reported 2 hours ago

Weer minder cases, ook buiten Hubei, wel weer meer doden.
Dan kunnen de Sjinezen maandag gewoon weer aan het werk. Met zijn allen de fabriek in *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 9 februari 2020 @ 01:32:57 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191419436
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dan kunnen de Sjinezen maandag gewoon weer aan het werk. Met zijn allen de fabriek in *O*
Ja godver het zal eens tijd worden. Ik zat uit te kijken naar die nieuwe iPhone.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191419437
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:30 schreef Coeus het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Jij wel?
Als er niet binnen een half jaar een vaccin is, acht ik de kans vrij groot dat uiteindelijk vrijwel elke aardbolbewoner besmet zal raken.

vrij grote kans = 95%
uiteindelijk = binnen een jaar ongeveer
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419447
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja godver het zal eens tijd worden. Ik zat uit te kijken naar die nieuwe iPhone.
Wel even ontsmetten voor gebruik :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419474
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Als er niet binnen een half jaar een vaccin is, acht ik de kans vrij groot dat uiteindelijk vrijwel elke aardbolbewoner besmet zal raken.

vrij grote kans = 95%
uiteindelijk = binnen een jaar ongeveer
Dat lijkt me vervelend. Ben je van plan daar iets aan te doen? Jezelf binnenhouden, eten inslaan ed?
pi_191419506
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:02 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt. Voor mij apart houden ze hun bedrijven dicht tot en met sint juttemus. Op het moment dat de bedrijven weer open gaan zal het virus nooit helemaal uitgebannen zijn, waardoor het aantal besmettingen zal exploderen, want iedereen komt weer in contact met zijn collega's.
Nee. Je vergeet dat besmette personen slechts een beperkte tijd besmettelijk zijn. Het virus moet bvb minstens elke 3 weken op een volgende persoon "overspringen" om te "overleven", omdat het na die periode door het immuunsysteem uitgeroeid is. Wanneer mensen samen in een kleine ruimte in lockdown zitten zal vrij snel iedereen besmet raken. Drie weken nadat de laatste besmet werd is het virus weg.
(de 3 weken is slechts een voorbeeld, ik weet niet wat de maximum "period of communicability" voor dit virus is).

Dat veronderstelt natuurlijk dat men niet langdurig (of chronisch) drager kan zijn, dat op korte tijd ofwel het immuunsysteem het virus doodt, ofwel het virus de patient doodt.
Bij typhus (Typhoid Mary), tuberculose, salmonella, Hepatitis etc. is aan die voorwaarde niet voldaan, men kan jarenlang besmettelijk blijven. Van SARS daarentegen is na 2004 geen geval meer opgedoken, dus mogelijk geldt het wel voor coronavirussen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191419521
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:36 schreef Coeus het volgende:

[..]

Dat lijkt me vervelend. Ben je van plan daar iets aan te doen? Jezelf binnenhouden, eten inslaan ed?
Wat houdbaar vreten inslaan kan geen kwaad. Is toch wel prettig mochten de supermarkten een keer een week oid niet bevoorraad worden.

Grappig: een jaar of 10 geleden is er een keer een grote waterleiding gesprongen in Noord Holland. Reparatie duurde nog geen dag, maar dat was al genoeg voor een run op het water. Mensen renden al door de supermarkt richting het water.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419569
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee. Je vergeet dat besmette personen slechts een beperkte tijd besmettelijk zijn. Het virus moet bvb minstens elke 3 weken op een volgende persoon "overspringen" om te "overleven", omdat het na die periode door het immuunsysteem uitgeroeid is. Wanneer mensen samen in een kleine ruimte in lockdown zitten zal vrij snel iedereen besmet raken. Drie weken nadat de laatste besmet werd is het virus weg.
(de 3 weken is slechts een voorbeeld, ik weet niet wat de maximum "period of communicability" voor dit virus is).

Dat veronderstelt natuurlijk dat men niet langdurig (of chronisch) drager kan zijn, dat op korte tijd ofwel het immuunsysteem het virus doodt, ofwel het virus de patient doodt.
Bij typhus (Typhoid Mary), tuberculose, salmonella, Hepatitis etc. is aan die voorwaarde niet voldaan, men kan jarenlang besmettelijk blijven. Van SARS daarentegen is na 2004 geen geval meer opgedoken, dus mogelijk geldt het wel voor coronavirussen.
Klopt, goed punt. Ware het niet dat die lock downs verre van waterdicht zijn.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419615
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee. Je vergeet dat besmette personen slechts een beperkte tijd besmettelijk zijn. Het virus moet bvb minstens elke 3 weken op een volgende persoon "overspringen" om te "overleven", omdat het na die periode door het immuunsysteem uitgeroeid is. Wanneer mensen samen in een kleine ruimte in lockdown zitten zal vrij snel iedereen besmet raken. Drie weken nadat de laatste besmet werd is het virus weg.
(de 3 weken is slechts een voorbeeld, ik weet niet wat de maximum "period of communicability" voor dit virus is).

Dat veronderstelt natuurlijk dat men niet langdurig (of chronisch) drager kan zijn, dat op korte tijd ofwel het immuunsysteem het virus doodt, ofwel het virus de patient doodt.
Bij typhus (Typhoid Mary), tuberculose, salmonella, Hepatitis etc. is aan die voorwaarde niet voldaan, men kan jarenlang besmettelijk blijven. Van SARS daarentegen is na 2004 geen geval meer opgedoken, dus mogelijk geldt het wel voor coronavirussen.
Dus dooft het uiteindelijk uit. Denk je dat dat lang zal duren?
pi_191419631
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:40 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat houdbaar vreten inslaan kan geen kwaad. Is toch wel prettig mochten de supermarkten een keer een week oid niet bevoorraad worden.

Grappig: een jaar of 10 geleden is er een keer een grote waterleiding gesprongen in Noord Holland. Reparatie duurde nog geen dag, maar dat was al genoeg voor een run op het water. Mensen renden al door de supermarkt richting het water.
Snap ik. Ik heb, ondanks het feit dat ik me geen zorgen maak, wel wat houdbaar voedsel ingeslagen :-)
pi_191419653
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:47 schreef Coeus het volgende:

[..]

Snap ik. Ik heb, ondanks het feit dat ik me geen zorgen maak, wel wat houdbaar voedsel ingeslagen :-)
AHA! o|O
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419670
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:50 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

AHA! o|O
Ik moet nuanceren geloof ik?
Ik ben niet bang eraan dood te gaan.
pi_191419674
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:52 schreef Coeus het volgende:

[..]

Ik moet nuanceren geloof ik?
Ik ben niet bang eraan dood te gaan.
Omdat het onmogelijk is dat jij tot die 1% ongelukkigen zal behoren!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419788
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:53 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Omdat het onmogelijk is dat jij tot die 1% ongelukkigen zal behoren!?
M

Net was het nog 95%....
Nee hoor ik acht mezelf niet onkwetsbaar maar ben er gewoon niet bang voor.
pi_191419849
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 02:03 schreef Coeus het volgende:

[..]

M

Net was het nog 95%....
Nee hoor ik acht mezelf niet onkwetsbaar maar ben er gewoon niet bang voor.
1% die er aan doodgaat. Niet 1% kans dat je besmet raakt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191419904
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 02:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

1% die er aan doodgaat. Niet 1% de je besmet raakt.
Kan vast, al behoor ik niet tot de risicogroepen.
Het heeft ook niet veel zin om nu bang te zijn hè?
pi_191419932
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 01:46 schreef Coeus het volgende:

[..]

Dus dooft het uiteindelijk uit. Denk je dat dat lang zal duren?
Dat hangt af van hoe waterdicht de lockdown is zoals Puntenjager opmerkt. En hoe kleiner de groepen, hoe sneller het gaat. Voor heel grote groepen (regios, landen, werelddelen) werkt het niet, dat zie je bij ziektes als rodehond en mazelen, daar ben je na besmetting levenslang immuun, maar toch bleven die ziektes bestaan, omdat er steeds nieuwe kinderen geboren worden die niet immuun zijn. Ook als de immuniteit niet blijvend is (zoals bij coronavirussen) of het virus snel muteert (zodat het na x personen zoveel veranderd is dat het immuunsysteem van de eerste besmette persoon het niet meer herkent, de griep bvb) kan het in grote populaties blijven overleven.

Ik denk dat het niet zal verdwijnen, omdat het niet meer te stoppen is, in landen als Thailand, Cambodja (daar zien we waarschijnlijk enkel het topje van de ijsberg, en in Indonesië zien we zelfs dat niet..). Ik verwacht dat we uiteindelijk een grote wereldwijde uitbraak krijgen, en in de toekomst af en toe kleinere uitbraken.

[ Bericht 2% gewijzigd door crystal_meth op 09-02-2020 02:29:53 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191420171
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lucht is ook niet heel schoon, niet gek dat iedereen daar dood gaat aan een longontsteking.

[ Bericht 9% gewijzigd door Houtenbeen op 09-02-2020 03:03:51 ]
  zondag 9 februari 2020 @ 02:39:05 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191420270
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 02:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lucht is ook niet heel schoon
vind je het gek als je zoveel lijken verbrand
pi_191420294
BNODesk twitterde op zondag 09-02-2020 om 02:40:18 Hanzhong, a city in Shaanxi province, will ban the entry of outsiders due to coronavirus. Residents who return home from the Lunar New Year holiday will be quarantined for 14 days. reageer retweet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')