abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:58:03 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7892976
Ik zit er heeeel misschien een beetje aan te denken om een hondje aan te schaffen. (moet vriendje nog overhalen ) Nu heb ik schattige fotoos gezien van een boerenfoxhondje. Maar alleen als pup. Er stond verders alleen dat ze niet zo groot werden.
Ik heb op internet bijna niets kunnen vinden over zo een hondje. En al helemaal niet over het karakter. Ook bijna geen duidelijke fotoos van een volwassen exemplaar.
Ik wil dus graag weten wat voor hondjes het zijn, vooral qua karakter. Gaan ze goed met andere dieren om (ik heb nog 3 katten)? En wie heeft er een foto van een oudere hond?

Alvast bedankt

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_7893137
Was t misschien een FoxTerrier ?

Kunnen onwijse teringlijers zijn

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:07:06 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7893203
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:04 schreef Atreidez het volgende:

[afbeelding]

Neejjjj....
* LadyS gaat foto van een pup opzoeken
pi_7893213
Kut hondjes
maar effe googlen:

http://www.geocities.com/foxpuppies

"Vroegah hadden kinderen snotneuzen,nu hebben snotneuzen kinderen"
pi_7893227
Ik heb twee ooms met allebei een boerenfoxje uit hetzelfde nest. De ene is rustig, en slaapt samen met de kat in 1 mand, de ander is verschrikkelijk onrustig en zenuwachtig.... telkens als ik op bezoek kom springt ie van blijdschap tegen me aan en is niet stil te krijgen... duurt soms wel 10 minuten voordat ie een beetje rustig is...
Het zijn harstikke lieve hondjes, maar tegenover vreemden kunnen ze wel eens fel zijn... het zijn goede waakhondjes!

suc6

en nou wil ik mijn konijn !
pi_7893245
Ik heb een boerenfox.
Een teefje van 3,5 jaar.
Ik heb ff geen digi-foto, maar ik kan er wel eens 1tje voor je inscannen...

Is een super tof hondje. Lijkt een beetje op een Jack Russell, maar dan wat minder gespierd, en met een minder fel karakter.

Je hebt vier types:
Hoog- en laagpotig
Kort- en ruigharig

Die van mij is kortharig, laagpotig.

En zoals ik al zei: een schatje. Best slim (voor een hond... duhh...). Best rustig, maar wel speels op z'n tijd.

Piept (nog) wel, als we haar bv bij m'n schoonouders brengen, en die gaan effe de stad in ofzo... Daar moeten we nog wat op verzinnen...

Beter een goede buurvrouw dan een verre vriendin...
pi_7893274
Is het niet een boerenfok? Mijn schoonouders hebben er namelijk eentje, Jopie.

Jopie rules!

pi_7893417
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:18:15 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7893464
quote:
Kut hondjes
Mag ik vragen waarom? Ik ken die hondjes niet ik wil dus graag het karakter kennen...
quote:
Het zijn harstikke lieve hondjes, maar tegenover vreemden kunnen ze wel eens fel zijn... het zijn goede waakhondjes!
Toch niet in de zin van: "he jou ken ik niet, laat ik je eens naar je strot vliegen." Ik bedoel: ze zijn wel betrouwbaar?
quote:
Ik heb een boerenfox.
Een teefje van 3,5 jaar.
Ik heb ff geen digi-foto, maar ik kan er wel eens 1tje voor je inscannen...
Graag
quote:
Is het niet een boerenfok?
Ja.. zou kunnen. Bij de een kwam ik het tegen als Boerenfox en de andere Boerenfoks...
quote:
Jopie rules!
ook fotooowww
pi_7893471
-plaatje doet moeilijk- edit

Wat een schatjes zeg Als ze maar niet hetzelfde zijn als een Jack Russell idd, die kunnen ook zo irri doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 14-01-2003 16:23]

Where facts are few, experts are many.
pi_7893494
Liev zijn ze, ze doen me denken aan JRussels.

Hier ook nog wat erover, met pupfoto's

info-boerenfox

dinsdag 14 januari 2003 @ 16:22:50 #12
24317 pizzaslut
of gewoon Eva B.
pi_7893563
Boerenfoxjes zijn erg leuk. Mijn beste vriendin heeft er een. Storm is een erg druk hondje, maar dat is hij gewoon hoeft niet algemeen te zijn, maar wel een karakter op zich. Hij is erg lief tegen andere honden, zijn eigen mandmaatje is een hele grote Dog.
Als ze groot en volwassen zijn is het een prima maatje...kan zo overal mee naartoe zonder dat je met een klein hondje "voor lul loopt" zegmaar.

Ik vind het moeilijk uit te drukken hoe groot ze dan zijn... kan zo ook geen voorbeeld bedenken.

kut
pi_7893642
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef LadyS het volgende:

ook fotooowww

Ik zal vanavond eens voor je kijken, volgens mij heb ik wel iets digitaals van onze Joop!

pi_7893648
Ik heb een boerenfox. Het is een geinig beestje maar ontzettend waaks (blaffen enzo) en een behoorlijke zenuwpees. Het is een best slim beestje wat veel kunstjes kan leren. Die van mij lijkt op een slanke jack russel terrier maar dan wat groter en wat hoger op zijn poten.

Hij kan best loslopen (door een park of zo) maar is in de buurt van andere honden of kinderen een beetje onbetrouwbaar. Ik moet dus ontzettend goed opletten als hij losloopt. Hij is vreselijk eenkennig, hij luistert dus eigenlijk alleen maar naar zijn baasje (mij dus ) en speelt graag (touwtje trekken met veel gegrom).

Verder is hij bang voor muizen maar rent hij wel met veel plezier achter konijnen en katten aan. Het stomme is dat hij met gemak zo'n konijn inhaalt maar nooit een hap neemt, hij laat het konijn dan gewoon even uitlopen en rent er dan wéér achteraan.

Ik zal even kijken of ik een camera kan regelen om een plaatje te schieten.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:30:14 #15
24317 pizzaslut
of gewoon Eva B.
pi_7893695
Oja, ik ben nog vergeten te zeggen dat ze volgens mij prima met andere beesten om kunnen gaan. Bij mijn vriendin thuis: 2 honden, 2 katten, vogel, konijn en cavia.
En no problemo dus, maar dat ligt natuurlijk ook deels aan hoe je daar, samen met je hondje en de andere beesten mee om gaat.

Het zijn gewoon kindvriendelijke, enthousiaste hondjes van zichzelf.

kut
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:34:31 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7893778
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb een boerenfox. Het is een geinig beestje maar ontzettend waaks (blaffen enzo) en een behoorlijke zenuwpees. Het is een best slim beestje wat veel kunstjes kan leren. Die van mij lijkt op een slanke jack russel terrier maar dan wat groter en wat hoger op zijn poten.

Hij kan best loslopen (door een park of zo) maar is in de buurt van andere honden of kinderen een beetje onbetrouwbaar. Ik moet dus ontzettend goed opletten als hij losloopt. Hij is vreselijk eenkennig, hij luistert dus eigenlijk alleen maar naar zijn baasje (mij dus ) en speelt graag (touwtje trekken met veel gegrom).

Verder is hij bang voor muizen maar rent hij wel met veel plezier achter konijnen en katten aan. Het stomme is dat hij met gemak zo'n konijn inhaalt maar nooit een hap neemt, hij laat het konijn dan gewoon even uitlopen en rent er dan wéér achteraan.

Is dit het algemene gedrag van zo een beestje? Of alleen van die van jou toevallig?
In het geval dat het het algemene gedrag is, doe ik er verstandiger aan om een ander hondje te nemen? (met het oog op mijn 3 katten en evt. toekomstige kinderen?)
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:36:44 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7893824
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:30 schreef pizzaslut het volgende:
Oja, ik ben nog vergeten te zeggen dat ze volgens mij prima met andere beesten om kunnen gaan. Bij mijn vriendin thuis: 2 honden, 2 katten, vogel, konijn en cavia.
En no problemo dus, maar dat ligt natuurlijk ook deels aan hoe je daar, samen met je hondje en de andere beesten mee om gaat.

Het zijn gewoon kindvriendelijke, enthousiaste hondjes van zichzelf.

En het zal er ook wel mee te maken hebben of je zo een hondje vanaf pup hebt, of vanaf dat ie wat ouder is.. lijkt mij?

*op meerdere ervaringen en fotoos wacht*

pi_7893867
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef LadyS het volgende:

Toch niet in de zin van: "he jou ken ik niet, laat ik je eens naar je strot vliegen." Ik bedoel: ze zijn wel betrouwbaar?

Die van mij is denk ik niet al te betrouwbaar. Hij heeft nog nooit iemand gebeten maar ik denk dat dat eerder komt doordat ik goed oplet dan dat het zo'n braaf beestje is.

Oh, wagguseffe! Hij heeft wel eens iemand gebeten maar toen was ik aan't vechten, hij verdedigde/hielp mij dus, dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

Mijn moeder heeft longproblemen, ik moet haar wel eens "kloppen" (op de rug tikken met mijn vingertoppen) en als ik dat doe gaat hij altijd tegen me op springen en van die rare knorrende ik-wil-aandacht geluidjes maken.

Als hij ruzie met een andere hond heeft dan bijt hij meestal een paar keer snel en rent dan naar huis (als hij losloopt). Hij is super snel; toen hij een jaar of vier was kon ik hem niet bijhouden op de fiets (tijdens sprintjes tenminste). Nu, hij is inmiddels twaalf jaar, is zijn topsnelheid wat lager maar hij rent nog steeds gemakkelijk acht kilometer met een normaal tot snel fietstempo.

pi_7894012
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:34 schreef LadyS het volgende:

[..]

Is dit het algemene gedrag van zo een beestje? Of alleen van die van jou toevallig?
In het geval dat het het algemene gedrag is, doe ik er verstandiger aan om een ander hondje te nemen? (met het oog op mijn 3 katten en evt. toekomstige kinderen?)

Uhm, ze zeggen wel eens dat honden op hun baasje gaat lijken; ik kan niet zo goed met jonge kinderen opschieten, ik voel me altijd tamelijk onbeholpen met koters in de buurt. Die van mij is dus kindervrij opgegroeid, dat zal schelen. De andere pups uit zijn nest spelen vreselijk lief met kinderen. Die waren ook door jonge gezinnen meegenomen.
Hij rent graag achter katten aan, hij vecht er eigenlijk nooit mee. Ik heb ook het idee dat hij dat wel zou verliezen.
Ik ben er wel vrij zeker van dat een boerenfox enorm defensief zal zijn als hij samen met een baby of een peuter opgroeit. Daarmee bedoel ik dus dat hij zich erg aggressief zal gedragen als vreemden in de buurt van het kind komen.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:52:04 #20
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7894182
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:45 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Uhm, ze zeggen wel eens dat honden op hun baasje gaat lijken; ik kan niet zo goed met jonge kinderen opschieten, ik voel me altijd tamelijk onbeholpen met koters in de buurt.

quote:
Die van mij is dus kindervrij opgegroeid, dat zal schelen. De andere pups uit zijn nest spelen vreselijk lief met kinderen. Die waren ook door jonge gezinnen meegenomen.
Das goed nieuws... Voor mij persoonlijk is het namelijk wel belangrijk
quote:
Hij rent graag achter katten aan, hij vecht er eigenlijk nooit mee. Ik heb ook het idee dat hij dat wel zou verliezen.
1 van mijn katten is voor de duivel nog niet bang, dus das het probleem niet, maar die andere is een echt watje Maar als het hondje als pup hier komt, lijkt me het geen probleem denk ik?
quote:
Ik ben er wel vrij zeker van dat een boerenfox enorm defensief zal zijn als hij samen met een baby of een peuter opgroeit. Daarmee bedoel ik dus dat hij zich erg aggressief zal gedragen als vreemden in de buurt van het kind komen.
Dat vind ik nog niet eens zo erg Als ze maar niet aggressief tegen de baby of peuter gaan doen. Niet als het mijn kind is, maar ook niet tegen vreemde kinderen.

Maar volgens mij heb je de grootste problemen al "ontweken" door veel met ze te doen als ze klein zijn (dus veel bij mijn kleine nichtje op bezoek enzo)

pi_7894301
Mijn ouders hebben een boerenfox en het is echt een wereldhond.

Hij is niet zo dol op kleine kinderen en gaat ze daarom uit de weg. Heeft nog nooit iets of iemand aangevallen of gebeten.

Die van mijn ouders is als pup wat vroeg uit het nest bij fokker gehaald en toen dus nog een week of wat met de flews door mijn moeder gevoed. Het gevolg hiervan is dat het een beetje een watje is. Ofwel errug aanhankelijk en gek op mensen en warmte. Hij ligt bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de kachel.

Als je met een hond als deze gaat spelen (stokken en ballen gooien) zal de hond langer door gaan dan goed voor em is. Heb ooit iets te lang gespeeld en toen zakte de hond haast van vermoeidheid door zijn poten.

Al met al een prima hond

ik had hier ook wat neer kunnen zetten
pi_7894342
Jaaaaaaa!!! Boerenfoxen zijn leuk!! Ze zijn heel aanhankelijk, als ze je kennen zijn ze super lief. Ben je een onbekende dan zullen ze dat wel laten blijken, maar al heel snel trekken ze bij en zullen lief doen! Je kan ze een beetje vergelijken met een Jack Russel!! Sucses met de aanschaf
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_7894551
Boerenfoxen zijn leuke honden, ik heb er thuis ook een gehad.
Ze zijn zeer trouw aan hun baasje en kunnen op zijn tijd heel aanhankelijk zijn.
Wel zijn het van origine jagers, die van ons had wel eens de neiging kuilen tegraven in de tuin op zoek naar mollen, maar dit is geen gedrag wat het beest niet afte leren is.

Een vrouwtje zal over het algemeen wat minder druk zijn dan een mannetje, maar wat ons vrouwtje op een gegeven moment had was dat ze haar eigen mand ging verdedigen alsof ze puppies had, haar instinct dus. We hebben om deze reden de baarmoeder van onze hond laten verwijderen, en daarna had onze hond hier geen last meer van.
Dit verhaal wil niet zeggen dat elk vrouwtje dit zal hebben.

Ik denk dat als je een Boerenfox wil hebben je een goede keuze maakt, veel succes met het overtuigen van je vriend!!

dinsdag 14 januari 2003 @ 17:25:18 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7894850
[conclusiemodus]
Al met al begrijp ik dus uit jullie reacties dat het en lieve hond is die geod met andere honden/katten en kinderen om kan gaan, mits ermee opgegroeid.
Het is dus ook belangrijk denk ik dat ik kijk waar de hond vandaan kom. Dus zijn ze daar ook met kinderen en katten en andere honden opgegroeid..... En verder lijkt het geen probleem
[/conclusiemodus]
quote:
veel succes met het overtuigen van je vriend!!
Doe mijn best, maar hij wil niet zo goed
Ik heb hem al fotoos laten zien van lieve pups, maar hij is nog niet overtuigd. Iemand tips? ("hond erin of ik eruit" )
pi_7895641
Wij hebben zelf ook een boerenfox en dat is werkelijk een super hond! Ik kan je wel de naam en adres geven van de fokker (omg. Brabant). Kun je er misschien is gaan kijken!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_7896411
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:25 schreef LadyS het volgende:
[conclusiemodus]
Al met al begrijp ik dus uit jullie reacties dat het en lieve hond is die geod met andere honden/katten en kinderen om kan gaan, mits ermee opgegroeid.
Het is dus ook belangrijk denk ik dat ik kijk waar de hond vandaan kom. Dus zijn ze daar ook met kinderen en katten en andere honden opgegroeid..... En verder lijkt het geen probleem
[/conclusiemodus]
[..]

Doe mijn best, maar hij wil niet zo goed
Ik heb hem al fotoos laten zien van lieve pups, maar hij is nog niet overtuigd. Iemand tips? ("hond erin of ik eruit" )

Wij hebben de boerenfox destijds bij een boer weg gehaald en hebben er toen 150 gulden voor betaald. De hond was toen al ingëent en al. Wel is het verstandig om na de anschaf het dier nog eens mee te nemen naar de dierenarts voor een standaard onderzoek.
We hebben de boerenfox uit een nest puppies gehaald en geklpat en en hondje wat het minst schrok en het meest naar ons toe kwam hebben we gekozen!!

Veel succes nogmaals!

dinsdag 14 januari 2003 @ 19:00:32 #27
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7896499
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:12 schreef Beaker het volgende:
Wij hebben zelf ook een boerenfox en dat is werkelijk een super hond! Ik kan je wel de naam en adres geven van de fokker (omg. Brabant). Kun je er misschien is gaan kijken!
Is dit wel een betrouwbare fokker?
Ik wil het adres wel hebben, dan kan ik er altijd even naar bellen ofzo.
Kan je daar ook gaan kijken zonder dat je meteen een hondje moet kopen? Gewoon om het ras te leren kennen zeg maar?
  dinsdag 14 januari 2003 @ 19:02:00 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7896525
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:55 schreef nynke_p het volgende:

[..]

Wij hebben de boerenfox destijds bij een boer weg gehaald en hebben er toen 150 gulden voor betaald. De hond was toen al ingëent en al. Wel is het verstandig om na de anschaf het dier nog eens mee te nemen naar de dierenarts voor een standaard onderzoek.
We hebben de boerenfox uit een nest puppies gehaald en geklpat en en hondje wat het minst schrok en het meest naar ons toe kwam hebben we gekozen!!

Veel succes nogmaals!

Das inderdaad ook wel een goed idee om een goede impressie te krijgen van het hondje!
*onthouden gaat*
pi_7898047
Ja, hij is erg betrouwbaar De honden worden ingeënt en ontwormd. Het lijkt mij wel dat je eerst kan kijken voordat je je besluit neemt. Het is natuurlijk wel handig als je eerst belt of hij wel een nestje heeft enz. Morgen ben ik bij paps en mams thuis en dan zal ik het adres aan je doorgeven. Sucses!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 14 januari 2003 @ 21:02:57 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7898971
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 20:17 schreef Beaker het volgende:
Ja, hij is erg betrouwbaar De honden worden ingeënt en ontwormd. Het lijkt mij wel dat je eerst kan kijken voordat je je besluit neemt. Het is natuurlijk wel handig als je eerst belt of hij wel een nestje heeft enz. Morgen ben ik bij paps en mams thuis en dan zal ik het adres aan je doorgeven. Sucses!
Oke, ik hoor het wel
* LadyS moet nog steeds vriendje overhalen

Maar alvast bedankt

pi_7899274
Zoals vanmiddag beloofd:

Jopie rules!

pi_7900722
Jopie is lievvvv....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 14 januari 2003 @ 22:24:53 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7900793
Jopie is idd lievvvvv

pi_7905452
Heb je je vriend al over kunnen halen?? Na het zien van de foto van Joop moet dat toch geen probleem zijn
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:22:38 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7908830
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 09:43 schreef Beaker het volgende:
Heb je je vriend al over kunnen halen?? Na het zien van de foto van Joop moet dat toch geen probleem zijn
Nee

Alhoewel het voorzichtig de goede kant op begint te gaan. Ik vertelde dat ik het adres van een fokker (van een Fok!ker ) kreeg en toen vroeg ie wel hoeveel "zo'n geval" bij de een fokker kost! Dus das al beter dan dat hij zegt: "O"

pi_7908976
Owh....nou ja t komt vast helemaal goed!! Ik heb in ieder geval de naam en telefoon nummer van onze fokker:

Dhr. C. Braspenning
tel. 076-5036316 (Etten-Leur)

Laat je weten hoe het afloopt??

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_7911459
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:57 schreef dragos_langos het volgende verhaal:
Mijn ouders hebben een boerenfox en het is echt een wereldhond.

Hij is niet zo dol op kleine kinderen en gaat ze daarom uit de weg. Die van mij gaat idd kleine kindjes uit de weg, maar wordt niet aggressief ofzo... Ze vindt het gewoon te druk ofzo, denk ik...
Heeft nog nooit iets of iemand aangevallen of gebeten.

Die van mijn ouders is als pup wat vroeg uit het nest bij fokker gehaald en toen dus nog een week of wat met de flews door mijn moeder gevoed. Het gevolg hiervan is dat het een beetje een watje is. Ofwel errug aanhankelijk en gek op mensen en warmte. Hij ligt bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de kachel.

Als je met een hond als deze gaat spelen (stokken en ballen gooien) zal de hond langer door gaan dan goed voor em is.
Heb ooit iets te lang gespeeld en toen zakte de hond haast van vermoeidheid door zijn poten.

Al met al een prima hond

pi_7911566
BTW: Als je Eindhoven niet te ver vind, kun je best een keertje komen kijken hoor! (mag je d'r meteen uitlaten... )

En neem je vriendje mee. Dan gaat ie zeker om !

Senna (zo heet ze... Ze is nogal snel...) komt uit het asiel, btw...

woensdag 15 januari 2003 @ 15:45:35 #39
43033 Shannara
Revolutionized
pi_7911704
Op mn werk hebben ze twee van die hondjes, eentje voornamelijk zwart, de ander bijna helemaal wit (op 't koppie na). Ik ben geen hondenmens, maar 't zijn wel lieve beestjes, maar vragen soms wel om erg veel aandacht
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
pi_7912322
Boerenfoxen heerschen, de mijne:

nog een paar van www.boerenfox.nl:

pi_7912765
Oehhhhhh!!! die zij ook leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:55:48 #42
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7913266
Leuk zijn ze
Maar ik las ergens in het topic dat er ook laagbenige zijn? Volgens mij heb ik daar nog geen fotoos van gezien. *topic nog een keer nalopen gaat*
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 15:39 schreef jaspernl het volgende:
BTW: Als je Eindhoven niet te ver vind, kun je best een keertje komen kijken hoor! (mag je d'r meteen uitlaten... )

En neem je vriendje mee. Dan gaat ie zeker om !

Senna (zo heet ze... Ze is nogal snel...) komt uit het asiel, btw...

Als ik in de buurt ben, zal ik er zeker aan denken.
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:30 schreef Beaker het volgende:
Owh....nou ja t komt vast helemaal goed!! Ik heb in ieder geval de naam en telefoon nummer van onze fokker:

Dhr. C. Braspenning
tel. 076-5036316 (Etten-Leur)

Laat je weten hoe het afloopt??

Dank je Ik zal hem wel een keertje bellen (als ik vriendje daar een beetje voor kan porren )
ik zet het adres in mijn adresboekje
En ik laat wel weten hoe het afloopt
pi_7913676
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:07 schreef Bledderhaas het volgende:
Kut hondjes
maar effe googlen:

http://www.geocities.com/foxpuppies

Waarom hou je niet van deze hondjes? Argumenten zijn welkom als je dit zegt.

Of hou je meer van IA-ezels? hehe

woensdag 15 januari 2003 @ 20:08:37 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7916858
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:20 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Waarom hou je niet van deze hondjes? Argumenten zijn welkom als je dit zegt.

ja, dat wilde ik ook nog steeds weten.
pi_7917416
De boerenfox is niets meer dan een kruising met een terrier(fox of hoogbenige jack russel), waarme eventueel(niet noodzakelijk) weer doorgefokt is.

Het is geen ras, dus je zal verschillende karakters tegenkomen........

Wel is het zo dat de terrier-invloed erg sterk is en dus ook de hondjes over het algemeen een terrier-karakter hebben....

Dat betekend voor de eigenaar........
Een hond die veel beweging nodig heeft
Een hond die een gedegen opvoeding nodig heeft(en ze zijn eigenwijs!!!)
Een hond ide afentoe wat fel uit de hoek kan komen(in omgang met andere dieren, maar met een goede socialisatie is dit probleem nihiel).
Een hond met heel veel pit, heel veel drive(werklust).

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 16 januari 2003 @ 14:44:16 #46
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7930434
Ik heb alweer door dat de boerenfox een leuk hondje is
Nu moet ik dus alleen mijn vriend er nog even van overtuigen!

Pleazzzz. meer fotooos en verhalen aub

donderdag 16 januari 2003 @ 19:02:53 #47
25193 Harmonic
Je hebt bier en je hebt Fok!
pi_7935679
Hieronder 2 foto's van onze Boerenfox. Hij is nu 5 jaar. Ik kan alleen maar zeggen dat het een super hond is.

donderdag 16 januari 2003 @ 21:08:29 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7938587
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 19:02 schreef Harmonic het volgende:
Hieronder 2 foto's van onze Boerenfox. Hij is nu 5 jaar. Ik kan alleen maar zeggen dat het een super hond is.

[afbeelding]

[afbeelding]

ooooooooowwww.
wat een leukie
*flieft op boerenfox is*
pi_7952414
Ik ben ook wel een beetje een hondengek, dit is onze boerenfox :

Ik zal het je zeker aanraden !!!!
Echt een lief hondje

Nu is hij inmiddels 1 jaar ouder dan op de foto en iets groter, maar niet supergroot ofzo.
Hij is wel snel opgefokt door de postbode en door de telefoon maar dat is zijn instinct natuurlijk.
Tegen bekende mensen is hij lief, maar mensen die hij nog niet kent of op dat moment niet gezien heeft dus alleen gehoord heeft gaat hij tegen tekeer als een gek, blaffen enzo, maar dat is over als hij de mensen gezien heeft.
Ook is hij heel erg nieuwsgierig !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door THxZ0NE op 17-01-2003 20:31]

pi_7958995
Hey Lady S!

Leuk dat je voor een boerenfox wil gaan!
Ik heb er zelf ook een en ze is echt geweldig!!!
Wat ik je wel wil meegeven bij je overweging, is dat de boerenfoxen die ik ken echt HYPERintelligent zijn;
wat betekent dat je ze echt héél goed moet opvoeden. Je moet echt consequent zijn, want ze kunnen zeer pittig zijn. Maar ik hou daar persoonlijk wel van
Als je wil werken met je hond, zijn ze ideaal!
Ze zijn idd errug waaks, maar dat betekent niet dat ze vals zijn. Mijn hondje blaft altijd naar vreemden die binnenkomen. Als ze heeft kunnen snuffelen, houdt ze op. Zij is de security guard aan de deur
Mijn hond houdt alleen nooit op met blaffen als het iemand is die ze niet helemaal vetrouwt. Tot nu toe bleek ze goed te zitten met haar 'gevoel'. Wat opzich wel een fijn idee is om te weten als je alleen in een verlaten park loopt....
ALs zij bij iemand niet ophoudt met blaffen, weet ik genoeg...

Als je nog meer wil weten moet je gewoon ff naar mijn site gaan, www.boerenfox.nl
daar staan allemaal verhaaltjes van foxeneigenaren en er is ook een forum , als je nog meer vragen hebt.

Succes met het overhalen van je vriend!

Micia

zondag 19 januari 2003 @ 17:23:03 #51
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7989367
Hij twijfelt al
Gaat de goede kant op
  maandag 20 januari 2003 @ 10:32:57 #52
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_8001755

Hier een fotootje van Borus, ons Boerenfoxje!!!!
Erg slim, maar daardoor ook dominant. Je moet erg streng zijn, maar dan is ze ook heel leuk....

Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 21 januari 2003 @ 10:44:51 #53
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8022400
<----------------------------
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:04 schreef Atreidez het volgende:

[afbeelding]

Fox
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:24:48 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8030364
quote:
Op maandag 20 januari 2003 10:32 schreef Bonobo11 het volgende:
[afbeelding]

Hier een fotootje van Borus, ons Boerenfoxje!!!!
Erg slim, maar daardoor ook dominant. Je moet erg streng zijn, maar dan is ze ook heel leuk....

Even nog wat praktische vraagjes:
Ik werk halve dagen, is het dan nodig dat ik 3 weken (bijv.) vrij neem, als ik een pup in huis neem? Hoe lang kan zo een beestje alleen zijn?
Ik begrijp wel dat ik de nodige tijd erin moet steken, zeker in het begin, maar is 1 week dan bijvoorbeeld voldoende? (vrij nemen dus)

Gaat het puur om het uitlaten dat je er in het begin bijna coninue moet zijn (zo ja ---> dan kan iemand anders mij daar dus bij helpen, lijkt mij ---> mijn schoonmoeder die hier dan even is om uit te laten en aandacht te geven en te spelen enzo)

begrijp me niet verkeerd: ik wil er met liefde alle tijd insteken, maar ik weet niet in welke termijnen in moet denken, qua continue thuiszijn enzo

dinsdag 21 januari 2003 @ 19:34:35 #55
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_8033015
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 17:24 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik werk halve dagen, is het dan nodig dat ik 3 weken (bijv.) vrij neem, als ik een pup in huis neem? Hoe lang kan zo een beestje alleen zijn?
Ik begrijp wel dat ik de nodige tijd erin moet steken, zeker in het begin, maar is 1 week dan bijvoorbeeld voldoende? (vrij nemen dus)

Gaat het puur om het uitlaten dat je er in het begin bijna coninue moet zijn (zo ja ---> dan kan iemand anders mij daar dus bij helpen, lijkt mij ---> mijn schoonmoeder die hier dan even is om uit te laten en aandacht te geven en te spelen enzo)

begrijp me niet verkeerd: ik wil er met liefde alle tijd insteken, maar ik weet niet in welke termijnen in moet denken, qua continue thuiszijn enzo

Kan ik je eigenlijk geen antwoord op geven. De hond is eigenlijk van m'n vriendin, zij heeft hem opgevoed.
Feyenoord!!! * Barça
pi_8045451
Hier een foto van onze boerenfox. Hij's een beetje eigenwijs en soms wat knorrig als je hem stoort of als iets hem niet aanstaat, maar verder is hij erg slim en lief enzo Op tafel zijn favo speeltje momenteel....

"We stand now upon the brink of destruction, for the reign of chaos has come at last!"
pi_8067033
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 17:24 schreef LadyS het volgende:

[..]

je moet inderdaad wel continu thuis zijn. een paar redenen:

** Dat arme beessie is net bij z'n mama weggehaald, en is nu helemaal alleen in de grote boze wereld.
** hij weet niet, dat ie in huis niet mag poepen etc
** hij snapt ook nog niet, dat ie niet aan de bank mag knauwen etc Of in het snoer van de lamp!!

Wij hebben desteds om de beurt anderhalve week vrij genomen. Dus 3 weken in totaal.
Dat was wel aan de ruime kant, maar 2 weken heb je zeker nodig!

donderdag 23 januari 2003 @ 17:06:35 #58
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8070061
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 14:27 schreef jaspernl het volgende:

[..]

je moet inderdaad wel continu thuis zijn. een paar redenen:

** Dat arme beessie is net bij z'n mama weggehaald, en is nu helemaal alleen in de grote boze wereld.
** hij weet niet, dat ie in huis niet mag poepen etc
** hij snapt ook nog niet, dat ie niet aan de bank mag knauwen etc Of in het snoer van de lamp!!

Wij hebben desteds om de beurt anderhalve week vrij genomen. Dus 3 weken in totaal.
Dat was wel aan de ruime kant, maar 2 weken heb je zeker nodig!

Dank je!
Dan weet ik tenminste in welke richting ik moet denken.
Als je bijv. puppywalker wil worden, dan krijg je het hondje als het 8 weken oud is en dan moet er tot de pup 16 weken is continue een volwassene uit het gezin bij de pup zijn. En 8 weken vrij lukt me natuurlijk nooit. Dus daarom vroeg ik me af of dat bij elke hondje zo moet.Het is natuurlijk veel belangrijker dat deze hondjes ERRUG goed gesocialiseerd worden, maar voor een "gewoon" hondje hoef je dus niet 8 weken erbij te blijven...

Oke nogmaals dank u

En hanzzzz.... dat is ook een schatje

pi_8293007
Hoi hoi, ik was eigenlijk nieuwschierig of je al een keuze hebt gemaakt? (vriend al overgehaald?)
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 5 februari 2003 @ 16:17:57 #60
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8293840
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 15:40 schreef Beaker het volgende:
Hoi hoi, ik was eigenlijk nieuwschierig of je al een keuze hebt gemaakt? (vriend al overgehaald?)
Nee

Het wil maar niet lukken, hij blijft erbij dat het lastig is met vakanties e.d. Ik ben ook maar gestopt met zeuren.
Ik had al gezegd: "hond erin of ik eruit"() Maar toen zei hij dat ik kon gaan omdat hij zich niet liet chanteren
Dus dat werkt ook niet....

pi_8306968
Ohwww.......jammer!! Nou ja de aanhouder wint moet je maar denken! Sucses hoor
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_8348282
Ik zou het uitmaken als ik jou was!
  zaterdag 8 februari 2003 @ 14:16:38 #63
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8349093
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:16 schreef thecrook het volgende:
Ik zou het uitmaken als ik jou was!
Is ook een optie

* LadyS heeft dan én geen huis meer én geen hond

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')