abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191388991
Hoe kijken jullie trouwens tegen dat Corona Cruiseschip aan. Lijkt me echt dood eng om daar in quarantaine te zitten. Je zal maar kerngezond zijn en iedereen loopt daar te snotteren met dodelijke virus/bacillen. Je kunt letterlijk geen kant uit en je kunt alleen maar hopen dat niemand je aansteekt.

En als iemand je dan aansteekt hoe zou ik daar op reageren. Ik zou de verantwoordelijke wel kunnen wurgen denk ik.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:02:20 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191389008
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:43 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Als het goed is heb ik ook nog een paar mondkapjes hier. Heb ze ooit gebruikt als stoffilter voor mijn pc.

Verder 1,5 kg macaroni in huis, 15 liter appelsap, 4 kg meel, 3 kg pindakaas. 6 blokken zeep, 15 flessen shampoo. Alleen geen wcrollen :+
Als de nood echt aan de man komt kun je in elk geval nog op die blokken zeep kauwen.
pi_191389038
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar 1 dag toch eigenlijk? Laten we vanavond eerst maar zien of die daling doorzet
Ik zie toch al een hele tijd een afnemende groei. Niet in absolute aantallen, maar wel in procenten. Vandaag weer van 15 naar 11%. Positief toch?
pi_191389057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:00 schreef MakkieR het volgende:
Hoe kijken jullie trouwens tegen dat Corona Cruiseschip aan. Lijkt me echt dood eng om daar in quarantaine te zitten. Je zal maar kerngezond zijn en iedereen loopt daar te snotteren met dodelijke virus/bacillen. Je kunt letterlijk geen kant uit en je kunt alleen maar hopen dat niemand je aansteekt.

En als iemand je dan aansteekt hoe zou ik daar op reageren. Ik zou de verantwoordelijke wel kunnen wurgen denk ik.
Moet je je voorstellen dat je ergens in een grote hal ligt met 1.000 anderen, waarvan een groot deel besmet is met het virus, terwijl je zelf hopelijk alleen een griepje hebt. Juist als je griep hebt is dit virus dodelijk.
Op een cruiseschip heb je nog een eigen kajuit.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:08:45 #155
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_191389070
Kan het zijn dat je corona virus hebt gehad en bent genezen zonder dat je het zelf weet? Begin januari had ik namelijk exact dezelfde symptomen. Ook het zuurstofgebrek e.d heb toen van de huisarts een kuurtje en een puffer gehad en na een weekje was ik weer de oude. Ben 35 en atletisch gebouwd, verder nooit ziek overigens.

Het zal uiteraard wel niet maar je vraagt het je dan toch af.😅
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_191389093
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:08 schreef Walterwhite64 het volgende:
Kan het zijn dat je corona virus hebt gehad en bent genezen zonder dat je het zelf weet? Begin januari had ik namelijk exact dezelfde symptomen. Ook het zuurstofgebrek e.d heb toen van de huisarts een kuurtje en een puffer gehad en na een weekje was ik weer de oude. Ben 35 en atletisch gebouwd, verder nooit ziek overigens.

Dat kan idd alleen als je atletisch gebouwd bent 😁
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:13:50 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191389121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik zie toch al een hele tijd een afnemende groei. Niet in absolute aantallen, maar wel in procenten. Vandaag weer van 15 naar 11%. Positief toch?
Dat heeft met de hoeveelheid testkits te maken. Het is gewoon niet vast te stellen.
pi_191389124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:07 schreef Benger het volgende:

[..]

Moet je je voorstellen dat je ergens in een grote hal ligt met 1.000 anderen, waarvan een groot deel besmet is met het virus, terwijl je zelf hopelijk alleen een griepje hebt. Juist als je griep hebt is dit virus dodelijk.
En toch vind ik het idee om op een schip te zitten veel enger dan in een grote hal. Heeft te maken met de isolement van het water. Net als er een virus uitbreekt in een Boeing terwijl je 10km hoog in de lucht zit. Het idee dat je er niet uit kunt is wat mij beangstigd.
pi_191389134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:08 schreef Walterwhite64 het volgende:

Dat is een van de theorieën; dat een groot deel het al heeft (gehad) maar dat het heel erg lijkt op of een verkoudheid, of een normale griep in de meeste gevallen. Dan zijn de gevallen die nu bekend zijn dus het topje van de ijsberg, en zouden de ergste gevallen vooral bij aziatische genen naar boven komen...
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:18:45 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191389161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat is een van de theorieën; dat een groot deel het al heeft (gehad) maar dat het heel erg lijkt op of een verkoudheid, of een normale griep in de meeste gevallen. Dan zijn de gevallen die nu bekend zijn dus het topje van de ijsberg, en zouden de ergste gevallen vooral bij aziatische genen naar boven komen...
Ik ken genoeg mensen die de laatste weken ziekjes, verkouden, grieperig etc zijn geweest. Maar dat is geen enkele reden om aan te nemen dat het een Chinees virus zou zijn.

Overigens zijn al die mensen na een aantal dagen weer fit. Zoals dat hoort met een griepje of verkoudheid uitzieken in januari/februari.
pi_191389163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat heeft met de hoeveelheid testkits te maken. Het is gewoon niet vast te stellen.
Ook het aantal doden lijkt af te nemen. Ik blijf nog even positief.
pi_191389165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En toch vind ik het idee om op een schip te zitten veel enger dan in een grote hal. Heeft te maken met de isolement van het water. Net als er een virus uitbreekt in een Boeing terwijl je 10km hoog in de lucht zit. Het idee dat je er niet uit kunt is wat mij beangstigd.
In zo'n hal kun je niet eens je neus boven de lakens uit steken als je niet besmet wilt raken. Voor de deur staan een paar maanmannetjes met automatische pistolen om er voor te zorgen dat je niet weg loopt. Het is allebei beangstigend, maar dan liever het cruiseschip.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:22:06 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191389196
Zijn ze in Wuhan nu ook huis-aan-huis mensen aan het deporteren?

Moest hier aan denken

pi_191389252
Het blijft de vraag hoever het doorgedrongen is in;

Afrika
Indonesië
Zuid-Amerika

Groenland, Ijsland en Nieuw-Zeeland geloof ik wel maar de bovenste drie kunnen potentieel vele besmette mensen hebben.
pi_191389350
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:51 schreef Za het volgende:

[..]

Netjes, maar ze zijn ook nog maar net besmet natuurlijk. Ook in Duitsland hebben de 13 personen ook amper symptomen, los van de 1e persoon.

De besmettingsbron is hier van boord (van een vorige reis toch), dus de vraag is de gasten besmet zijn via objecten, of via asymptomatisch crewleden die contact hadden met de man van de vorige reis.
Nee, de was een Chinees die enkele dagen aan boord kwam in Hongkong. Het probleem was dat hij is gaan zwemmen in het zwembad. De geïnfecteerden deden dat ook.
pi_191389366
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:07 schreef Benger het volgende:

Kajuit met airco. Op een boot met een airborn virus. Ik weet niet of dat veel beter is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191389412
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Kajuit met airco. Op een boot met een airborn virus. Ik weet niet of dat veel beter is.
Daarom als je een Cruise neemt altijd de hoofdprijs betalen!

Want eigen wc eigen Douche en een zeezicht balkon.

Denk ook eens aan het Norovirus

https://nl.wikipedia.org/wiki/Norovirus

Wat ook regelmatig op Cruiseschepen voorkomt.

Je zal maar een goedkope hut Zonder eigen wc Douche en Balkon met Zeezicht gekozen hebben :X :X
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:45:25 #168
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191389425
Cruiseschepen zouden verboden moeten worden 1 broeinest
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:51:18 #169
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191389487
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Mwa, dat wil enkel zeggen dat het minder snel groeit dan een exponentiele functie. Dat geldt in de praktijk voor elke epidemie: het basaal reproductiegetal R0 geldt voor iemand die uitsluitend onbesmette personen om zich heen heeft, die zal gemiddeld R0 personen besmetten. In principe is enkel patient zero in die situatie, voor alle anderen geldt Reff (het effectieve reproductiegetal), en dat daalt naarmate het aantal besmettingen stijgt.
are we infinite or am I alone
pi_191389511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:00 schreef MakkieR het volgende:

Klinkt als een slechte horrorfilm
pi_191389513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:19 schreef dodoria het volgende:

En in ons survival plan (ook verplicht hier)
Moet ieder huishouden een survival plan hebben waar jullie wonen?
Wat moet daar allemaal in staan precies en wordt daar ook op gecontroleerd of je dat plan wel hebt en of het compleet is?

Is zo een plan daar zo belangrijk dat jullie het zo nu en dan tegen het licht houden, zoals nu bijvoorbeeld, om te kijken of er aanpassingen noodzakelijk zijn?

Hier in Nederland zegt de overheid ook wel dat je zo een noodpakket of iets moet hebben, die kan je gewoon op internet bestellen, maar volgens mij heeft bijna niemand dat hier.
vosss is de naam,
pi_191389529
https://www.rijksoverheid(...)er-in-een-noodpakket

Dat heeft toch nagenoeg niemand.
vosss is de naam,
pi_191389560
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)er-in-een-noodpakket

Dat heeft toch nagenoeg niemand.
Ik ken juist haast niemand die geen veel uitgebreidere strategische voorraad heeft.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:00:28 #174
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_191389579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:10 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Dat kan idd alleen als je atletisch gebouwd bent 😁
Was maar om aan te geven dat ik geen risicogroep ben, ben gezond.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 10:00:43 #175
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191389581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ik ken juist haast niemand die geen veel uitgebreidere strategische voorraad heeft.
Inclusief waarschuwingsfluitje?
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')