abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:17:03 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191375228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

"Numbers expected to explode over the coming week."

We horen echt al twee weken "volgende week hebben we een duidelijker beeld".
Sowieso 30 miljoen doden over een half jaar volgens enkelen hier.
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:18:50 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191375259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso 30 miljoen doden over een half jaar volgens enkelen hier.
Drugshond voorspeld 34 miljard :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191375372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:21 schreef Markesh het volgende:
Ernstige zieken worden niet meer toegelaten.

jenniferatntd twitterde op donderdag 06-02-2020 om 10:54:47 FANGCANG HOSPITAL:We don't accept patients with severe situations!TWe don't accept those who can't walk, or can't take care of themselves!If anything goes wrong, we are not responsible for it!The main point I was making is: Once you get in you can't go out!#Coronavirus https://t.co/RocQIf5Gs2 reageer retweet
Heb je het filmpje gekeken? Ze hebben wel zusters en doctors, maar geen medische hulpmiddelen. Het is geen ziekenhuis, maar zo'n opvang voorziening zoals die man het aangeeft. Vraag me af waarom die persoon er hospital bij zet. Of ze gebruiken de kleine hospitals voor opvang.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191375381
Ik heb het gevoel dat de coronahype een beetje over is
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:35:53 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191375408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik heb het gevoel dat de coronahype een beetje over is
Is het ook wel, omdat mensen hadden verwacht dat het exponentieel allemaal landen zou overnemen.

Dat is niet zo, maar economische effecten gaan zeker nog komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:39:48 #81
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191375443
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het ook wel, omdat mensen hadden verwacht dat het exponentieel allemaal landen zou overnemen.

Dat is niet zo, maar economische effecten gaan zeker nog komen.
En mijn reis naar China is in gevaar :( :( :(
Vraag maar raak! :)
pi_191375454
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het ook wel, omdat mensen hadden verwacht dat het exponentieel allemaal landen zou overnemen.

Dat is niet zo, maar economische effecten gaan zeker nog komen.
Mwoah. Dat kan natuurlijk nog altijd. Groei die je nu in het buitenland ziet zag je pakweg een maand of anderhalf terug in Hubei, toen wij nog van niets wisten.

Met als verschil dat het buitenland nu weet wat er aan de hand is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2020 12:41:26 ]
pi_191375504
Wat me overigens wel 100% mee valt tot nu toe is het aantal nieuwe besmettingen in nieuwe landen.
pi_191375526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Mwoah. Dat kan natuurlijk nog altijd. Groei die je nu in het buitenland ziet zag je pakweg een maand of anderhalf terug in Hubei, toen wij nog van niets wisten.

Met als verschil dat het buitenland nu weet wat er aan de hand is.
Omdat we mensen echt isoleren en niet allemaal naast elkaar leggen.
pi_191375543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:47 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Omdat we mensen echt isoleren en niet allemaal naast elkaar leggen.
Ja, dat zeg ik.
pi_191375659
Inmiddels blijkt op het cruiseschip in Japan zo'n 20% van de mensen waarvan een testuitslag bekend is besmet te zijn met het virus. Het virus is nu vastgesteld bij 0,55% van alle opvarenden.

De grote vraag is: hoe selectief zijn de testen uitgevoerd?

Indien volledig a-selectief zal de uiteindelijke conclusie zijn dat het percentage besmettingen op het cruiseschip in de dubbele cijfers loopt. Maar zijn de testen zo selectief mogelijk uitgevoerd op personen met (lichte) gezondheidsklachten, dan kan het nog enigszins meevallen.

Gezien de wereldwijde maatregelen en kan ik niet meer geloven dat het vergelijkbaar is met een griepje.

Het aantal besmettingen loopt nog steeds exponentieel op. Zowel binnen als buiten het epicentrum.
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:21:53 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191375940
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels blijkt op het cruiseschip in Japan zo'n 20% van de mensen waarvan een testuitslag bekend is besmet te zijn met het virus. Het virus is nu vastgesteld bij 0,55% van alle opvarenden.

De grote vraag is: hoe selectief zijn de testen uitgevoerd?

Indien volledig a-selectief zal de uiteindelijke conclusie zijn dat het percentage besmettingen op het cruiseschip in de dubbele cijfers loopt. Maar zijn de testen zo selectief mogelijk uitgevoerd op personen met (lichte) gezondheidsklachten, dan kan het nog enigszins meevallen.

Gezien de wereldwijde maatregelen en kan ik niet meer geloven dat het vergelijkbaar is met een griepje.

Het aantal besmettingen loopt nog steeds exponentieel op. Zowel binnen als buiten het epicentrum.
Exponentieel?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191376143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:52 schreef Xenorium het volgende:
Wie weet vliegen die vleermuizen daar 's avonds rond en laten zo dat virus achter op plekken, misschien is het daarom dat er zo veel gevallen in Wuhan zijn, er lijkt wel een actieve bron te zijn die ze over het hoofd hebben gezien.
Zoiets behoort zeker tot de mogelijkheden denk ik en zou inderdaad het grote verschil kunnen verklaren.

Geen idee of dat ook echt zo is. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191376152
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik heb het gevoel dat de coronahype een beetje over is
Economisch gezien natuurlijk nog lang niet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191376198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ik heb het gevoel dat de coronahype een beetje over is
Komt vanzelf wel weer in het nieuws.
pi_191376230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat me overigens wel 100% mee valt tot nu toe is het aantal nieuwe besmettingen in nieuwe landen.
Maar hoe betrouwbaar zijn die cijfers? Sommige landen zullen zich meer zorgen maken over de reactie van het buitenland op een besmetting dan over de effecten van het virus zelf. Men heeft gezien hoe er op de situatie in China gereageerd werd, dat zou rampzalig zijn voor de economie van armere landen. Ga je besmettingen dan melden, of hou je het zo lang mogelijk geheim in de hoop dat het een "globale epidemie" wordt?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191376312

quote:
(1:41) Question: Would you be able to say anything about forward projections as where the outbreak, the current outbreak is going?

In terms of where we think the current outbreak is got to, in terms of scale, we estimate that maybe up to 50,000 new infections a day occurring in China. Which is obviously much larger than the official case numbers. It’s going up all the time so the forward projections depends on the effectiveness of the control measures. We think the epidemic is roughly doubling in size about every five days at the current time. It’s hard to evaluate exactly how effective controls are but there’s limited evidence of it slowing in China. Under that scenario the epidemic would really follow a natural course. Probably peak in it’s epicenter Wuhan in around a month’s time. There’s some uncertainty about that and maybe a month or two later in the whole of China. For the rest of the world, we’ll see epidemics at various times after that depending on how well connected they are - have been in the past few weeks, travelers come to them who are infected from China itself.
pi_191376361
Het virus staat niet echt meer op de FP hier, Op het nieuws in ieder geval in Nederland is het ook wat minder geworden,

Omdat we waarschijnlijk iedereen hier hebben dus dan maakt het niet meer uit . :X
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 13:56:21 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191376423
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:19 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Benny Hill muziekje eronder en klaar :P

_O-

Benny Hill, wat geniaal was dat toch altijd vanwege de flauwheid en totale voorspelbaarheid. Ik lag elke keer weer dubbel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191376464
quote:
1:20, over verspreiding buiten China: "We may be only detecting a quarter of all infections"...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 14:00:50 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191376479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:31 schreef zoost het volgende:
Geen halve maatregelen. De stad wordt hermetisch afgesloten

SomeBitchIKnow twitterde op donderdag 06-02-2020 om 11:10:46 It appears the police in China are digging up the road outside Wuhan to prevent vehicles from coming or going. #wuhan #coronavirus https://t.co/hmDBCY2cLU reageer retweet
Dit doen ze al bijna vanaf het begin.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191376498
BNODesk twitterde op donderdag 06-02-2020 om 14:00:20 NEW: Tianjin, one of China's biggest cities, will restrict access to residential areas reageer retweet
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 14:03:30 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191376516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:52 schreef Xenorium het volgende:
Wie weet vliegen die vleermuizen daar 's avonds rond en laten zo dat virus achter op plekken, misschien is het daarom dat er zo veel gevallen in Wuhan zijn, er lijkt wel een actieve bron te zijn die ze over het hoofd hebben gezien.
Vleermuizen des doods! :o
Vanavond mijn detector maar weer eens aanslingeren
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191376560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar hoe betrouwbaar zijn die cijfers? Sommige landen zullen zich meer zorgen maken over de reactie van het buitenland op een besmetting dan over de effecten van het virus zelf. Men heeft gezien hoe er op de situatie in China gereageerd werd, dat zou rampzalig zijn voor de economie van armere landen. Ga je besmettingen dan melden, of hou je het zo lang mogelijk geheim in de hoop dat het een "globale epidemie" wordt?
Je bent verplicht het te melden. Lijkt me dat er een flinke sanctie opstaat mochten ze dit niet doen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 februari 2020 @ 14:07:38 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191376571
Toen ik in Taiwan woonde was het trouwens heel gebruikelijk dat collega's die verkouden waren binnen op het werk een mondkapje droegen om geen collega's te besmetten. Ik vond dat altijd wel sociaal gedacht :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')