De denker: Het type dat over alles eerst drie keer nadenkt en filosofeert, bij voorkeur zo veel mogelijk rationaliseert, wikt, weegt en onderbouwt. Zekerheid lijkt een illusie. De denker is een twijfelaar.
De doener: Het type dat impulsief, hoofdzakelijk op basis van intuïtie en gevoel besluiten neemt en ze direct uitvoert. Van onzekerheid is geen sprake. Spijt en twijfels komen eventueel achteraf.
Deze beschrijvingen zijn overigens mijn eigen interpretaties. Mocht van mening verschillen dan lees ik het wel
Tot welke categorie behoor jij?
PS: Dit wordt wel een beetje een 'maurice de hond'-peiling aangezien alle denkers natuurlijk zoiets hebben van: "zal ik reageren??" en alle doeners zoiets hebben van: "Screw it, posten!".
[Dit bericht is gewijzigd door Moorhead op 14-01-2003 14:32]
Ikzelf ben dus een hybride
greetz
Boost
quote:Het wil me nog wel eens problemen bezorgen ja
Op dinsdag 14 januari 2003 14:38 schreef Boost het volgende:
ben duidelijk een Doener. Niet dat dit altijd even positief is. Wil namelijk ook nog wel es iets impulsief doen, wat ik eigenlijk bij nader inzien beter niet had kunnen doen. Maar ja....thatZ<caron>s megreetz
Boost
Al probeer ik dit bij praktische zaken wel te beperken, want al dat wikken en wegen leidt op een bepaald moment toch nergens meer toe: beslissen dus.
quote:Ik ben absoluut een doener, plaats mij maar in dat hokje, want het is gewoon zo. Wel irritant vind ikzelf. Zou graag een denker willen zijn, want dat impulsieve gedrag is maar niks. Tenminste niet altijd
Op dinsdag 14 januari 2003 14:28 schreef Moorhead het volgende:
De doener: Het type dat impulsief, hoofdzakelijk op basis van intuïtie en gevoel besluiten neemt en ze direct uitvoert. Van onzekerheid is geen sprake. Spijt en twijfels komen eventueel achteraf.
- de dromer
- de beslisser
De dromer is eigenlijk een denker die erg moeilijk beslissingen neemt en de beslisser is eigenlijk een doener die nog sneller dan de gemiddelde doener beslissingen neemt.
Ikzelf ben een doener, volgens mij was ik vroeger meer een denker, maar verander ik steeds meer in een doener...
Heb ook eens zo'n test gehad, toen kwam ik eruit als dromer...
quote:Volgens mij wel
Op dinsdag 14 januari 2003 18:14 schreef PoisonGirl het volgende:
Kun je ook een combo zijn van beide ???
Maar ik ben me er nu van bewust, en ik heb al wat vooruitgang geboekt . Je leeft maar 1x, zoveel tijd is er niet!
quote:Zo eentje ben ik er ook. Heel verwarrend, niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving. Een verassend type zullen we maar zeggen.
Op dinsdag 14 januari 2003 14:30 schreef DarkElf het volgende:
allebei, ik kan vreselijk twijfelen, iets helemaal kapot denken en aarzelen en wikken en wegen maar ik kan ook als de beste zomaar ineens iets beslissen, zonder de eventuele gevolgen te overzien en eventueel enorme spijt krijgen of mezelf in de nesten werken.
nah, of eigenlijk beiden, na verloop van tijd mag ik mijn gedachtes graag uitvoeren
quote:Ça, c'est moi!
De denker: Het type dat over alles eerst drie keer nadenkt en filosofeert, bij voorkeur zo veel mogelijk rationaliseert, wikt, weegt en onderbouwt. Zekerheid lijkt een illusie. De denker is een twijfelaar.
quote:Denker, en dat is vaak behoorlijk frustrerend
Ondanks dat je mensen niet in hokjes zou moeten plaatsen is een veel voorkomende typering die van de denker en de doener.De denker: Het type dat over alles eerst drie keer nadenkt en filosofeert, bij voorkeur zo veel mogelijk rationaliseert, wikt, weegt en onderbouwt. Zekerheid lijkt een illusie. De denker is een twijfelaar.
Deze beschrijvingen zijn overigens mijn eigen interpretaties. Mocht van mening verschillen dan lees ik het wel
PS: Dit wordt wel een beetje een 'maurice de hond'-peiling aangezien alle denkers natuurlijk zoiets hebben van: "zal ik reageren??" en alle doeners zoiets hebben van: "Screw it, posten!".
Op school moesten bij begrippen rangschikken en hieruit kreeg je een hok aangewezen, ik zat voor meer dan 50% in Denker, 30% Dromer, en de overigen in Doener/Beslisser.
Ik denk alleen maar en doe nooit iets. Slechte gewoonte. Erg frustrerend. Niet dat ik zozeer onzeker ben, maar wil alles gewoon goed doen. Laat veel te veel dingen daardoor ook gaan. Zoek altijd waarheden, maar die zijn gewoon niet altijd te vinden. Misschien wel nooit.
quote:daar sluit ik me volledig bij aan, helaas
Op donderdag 16 januari 2003 00:38 schreef ssebass het volgende:
200% denker.Ik denk alleen maar en doe nooit iets. Slechte gewoonte. Erg frustrerend. Niet dat ik zozeer onzeker ben, maar wil alles gewoon goed doen. Laat veel te veel dingen daardoor ook gaan. Zoek altijd waarheden, maar die zijn gewoon niet altijd te vinden. Misschien wel nooit.
Vaak doe ik dingen zonder er eest goed over na te denken, en dan zie ik vanzelf wel wat er van komt.. maar soms kan ik ook nachten wakker liggen om ergens over na te denken.. ligt denk ik ook een beetje aan het onderwerp..
quote:Ik ben een denker maar reageer toch gewoon meteen
quote:* SolidArt is zonder twijfel een doener...
Ondanks dat je mensen niet in hokjes zou moeten plaatsen is een veel voorkomende typering die van de denker en de doener.De denker: Het type dat over alles eerst drie keer nadenkt en filosofeert, bij voorkeur zo veel mogelijk rationaliseert, wikt, weegt en onderbouwt. Zekerheid lijkt een illusie. De denker is een twijfelaar.
Dat wil echter niet zeggen dat ik niet nadenk voor ik iets doe
Het heeft ook wel iets om gewoon steeds te doen wat er in je hoofd opkomt...een beetje het Leef bij de Dag principe....
Na 43 jaar leer ik mezelf steeds beter kennen, dus het is er al wel wat makkelijker op geworden gelukkig.
Toen ik zo tussen de 17 en 30 was, werd ik echt gek van mezelf
quote:Hahaha, das lachen!
ik ben een denker, maar soms ook doener. het vervelendste van eigenschappen van mensen is dat ze nooit constant zijn over verschillende situaties.
Heb het topic een half uurtje gelezen en reageer nu
lijkt me vrij duidelijk
*edit*removed typingerrors
Ik probeer me soms ook elke situatie in te denken van wat ik dan zal doen en ja hoor daar komen de twijfels weer, weet ik nog niet welke keuze te maken.
Ik wou dat ik eens gewoon een keuze kon maken zonder er teveel bij na te denken.
Dat geeft me een stuk meer nachtrust.
Trouwens, het valt me op dat alle (de meerderheid dan, voorruit) zogenaamde 'denkers' zouden willen dat ze 'doeners' waren. Waarom? het wil toch niet zeggen dat als je een denker bent je dan slechter (moeilijk om een ander woord te vinden) bent dan een doener?
Ik zou namelijk op sommige momenten best wel een 'denker' willen zijn.... doener zijn kan ook vervelend zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |