abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2020 @ 20:09:20 #26
148247 taxibabe
pi_191366020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:37 schreef Morretje het volgende:

[..]

*meeleesposter
Over het algemeen hebben Babies vette voeding nodig om te kunnen poepen. Het vet uit de melk zet zich af in de melkkanaaltjes en komt los als er gevoed wordt (daar komt het vage verhaal van voor- en achtermelk vandaan). Meer drinken = meer melk aanmaken = mogelijk meer drinken door baby? En daardoor dus meer vet binnen krijgen.
Klinkt logisch, maar ondanks dat ik misschien te weinig dronk had ik niet het idee dat ik te weinig melk had. Ik had overigens te vroeg gejuicht met poepen, hij heeft alweer 2 dagen niet gepoept, terwijl ik dus nog wel meer dan 2 liter per dag drink.

Morgen ga ik dat Orthiflor halen, hopen dat dat gaat helpen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:37:25 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191366450
Ik gaf de spruit vandaag haar eerste bijvoeding. Een halve banaan.
Ze sabbelde er even aan, keek een beetje moeilijk, smeerde vervolgens de banaan uit over het tafelblad en ging daarna met d'r slabbetje spelen :P

Misschien was ze te moe. Morgenochtend weer proberen :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:40:10 #28
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191366490
@taxibabe, heeft ie er last van? Mijnes had ook weer twee dagen niet gepoept maar vandaag wel weer, en dat ging allemaal zonder problemen. Volgens mij is een onregelmatige ontlastingspatroon vrij normaal bij babies...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2020 @ 22:35:49 #29
148247 taxibabe
pi_191368565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:40 schreef -Mellow- het volgende:
@:taxibabe, heeft ie er last van? Mijnes had ook weer twee dagen niet gepoept maar vandaag wel weer, en dat ging allemaal zonder problemen. Volgens mij is een onregelmatige ontlastingspatroon vrij normaal bij babies...
Ja, hij had er echt last van. De hele dag hangerig en weer veel huilen, nu heeft hij net gepoept. Het liep gewoon langs zijn beentjes, zo veel weer.
pi_191369054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:35 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja, hij had er echt last van. De hele dag hangerig en weer veel huilen, nu heeft hij net gepoept. Het liep gewoon langs zijn beentjes, zo veel weer.
Ach zo sneu he.. ;( hier heeft spruit nu ook al weer 4 dagen niet gepoept.
pi_191370293
Bij borstgevoede baby's is dagenlang niet poepen gewoon mogelijk en niet perse slecht. Ik zou niet de hele tijd allerlei extra's in mijn baby gieten, maar dat ben ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191372167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:59 schreef Rebubbled het volgende:
Bij borstgevoede baby's is dagenlang niet poepen gewoon mogelijk en niet perse slecht. Ik zou niet de hele tijd allerlei extra's in mijn baby gieten, maar dat ben ik.
Tenzij ze er zelf veel last van hebben en/of minder goed groeien. Dirk had het als baby ook, en als de ontlasting te lang duurde kon hij de hele dag alleen nog maar huilen, sliep (bijna) niet en wilde bijna niet drinken. En nog trouwens, dus dat heeft nooit met de borstvoeding maken gehad.
Mijn HA en CB zeiden het ook steeds, kan geen kwaad. Tot hij ineens flink van z'n lijntje viel, doordat hij gewoon niet genoeg binnen kreeg. Dat het vaker voorkomt zonder problemen wil niet zeggen dat er niet ook baby's zijn die er wel problemen mee hebben.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191372202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:59 schreef Rebubbled het volgende:
Bij borstgevoede baby's is dagenlang niet poepen gewoon mogelijk en niet perse slecht. Ik zou niet de hele tijd allerlei extra's in mijn baby gieten, maar dat ben ik.
Onze baby (flesvoeding) poept meestal maar 2x per week. Ik vond het in het begin ook maar spannend. Vooral van de overgang van elke luier poep naar 2x per week.

Als ze dan een keer poept, dan zit wel echt alles onder. Meestal doet ze dat een uur nadat ze in bad is geweest. Je kunt pas goed vies worden als je goed schoon bent toch? :9
pi_191372212
Dan is er weer ruimte :Y
pi_191372668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 23:59 schreef Rebubbled het volgende:
Bij borstgevoede baby's is dagenlang niet poepen gewoon mogelijk en niet perse slecht. Ik zou niet de hele tijd allerlei extra's in mijn baby gieten, maar dat ben ik.
Als hij er geen last van zou hebben dan maakte ik mij ook geen zorgen. Buiten de klysma's heeft hij ook nog niks extra's gekregen en die Orthiflor ga ik zelf nemen, zodat hij het via de bv krijgt. Net zoals Ela het doet. Ik hoor goede dingen daarover, ook bij de drogist zijn ze er positief over, en horen ze goede resultaten van moeders. Het spul was dan ook op en moest besteld worden.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:03 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Tenzij ze er zelf veel last van hebben en/of minder goed groeien. Dirk had het als baby ook, en als de ontlasting te lang duurde kon hij de hele dag alleen nog maar huilen, sliep (bijna) niet en wilde bijna niet drinken. En nog trouwens, dus dat heeft nooit met de borstvoeding maken gehad.
Mijn HA en CB zeiden het ook steeds, kan geen kwaad. Tot hij ineens flink van z'n lijntje viel, doordat hij gewoon niet genoeg binnen kreeg. Dat het vaker voorkomt zonder problemen wil niet zeggen dat er niet ook baby's zijn die er wel problemen mee hebben.
Dat heeft hij dus ook. Na het poepen heb ik nog gevoed en is toen als een blok in slaap gevallen en heeft geslapen tot half 8
  donderdag 6 februari 2020 @ 11:14:04 #36
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191374440
Supersneu taxibabe, ook voor jou :*
Hopelijk doet de orthiflor wat.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191374528
M poepte de eerste 2/3 maanden dagelijks, soms meerdere keren per dag. Op een gegeven moment veranderde dat en was het nog maar 1x in 7 tot 10 dagen. Totdat we begonnen met de vaste hapjes.

Inmiddels hebben we dagelijks wel een poepluier, soms om de dag. Ik heb niet het gevoel gehad dat ze er last van had, dus wij hebben er niets mee gedaan.

Ik vergeet haar trouwens vitamine d druppels te geven. Heb geloof ik al 3 maanden niet gegeven. Zou dat veel kwaad kunnen? Zelf slik ik wel elke avond mama vitamines met vitamine d erin. Ik neem aan dat ze het via mijn melk binnenkrijgt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:21:38 #38
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191375285
Cava, volgens mij geef je via bv niet genoeg vitamine d door. Er zit ook niet zoveel in die mama vitamines, ik geloof per dag 10 mg ofzo. Volgens mij slikt Ela 150 per dag zodat het via de bv doorgegeven wordt, dus dat is wel een verschil. Wij geven het wel elke avond, sowieso om bijv rachitis te voorkomen maar ook omdat ik zelf een vitamine d tekort had en ik toen burn-out/depressie-achtige klachten kreeg. Een tekort kan dus vervelend voelen en dat probeer ik voor mijn baby te voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191375679
Wie zegt dat we zomaar de hele tijd dingen in onze baby gieten? Als wij dat doen doen wij dat niet zomaar, zichtbaar pijn en ongemak. Ik weet zeker als jouw baby ook pijn en ongemak ervaart je er ook iets in doet al dan niet een zetpil of een monodose of een klysma. ;)
  donderdag 6 februari 2020 @ 14:12:04 #40
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191376647
Ik slik ook zelf vit D en geef t alleen via borstvoeding. Verder gaan we vaak naar buiten voor de dosis vitamine D.
Ik weet niet of het genoeg is wat we doen, ik ga er maar gewoon vanuit. Tijdje terug las ik n artikel dat de wetenschap er helemaal niet over eens is of supplementen überhaupt goed werken.

Hoe dan ook, veel naar buiten gaan is sowieso goed daarvoor :)

Ja en slaapgebrek doet zo veel raars met n mens. Logisch dat je dan alles stom vind Cava. Ik herken t ook en vond dat de eerste maanden, en nu nog geregeld, bijzonder zwaar. Ik vind t gelukkig wel makkelijker worden. En zowaar is t mij en mijn lief gisteravond voor het eerst eens gelukt weer eens tijd met elkaar door te brengen. Dat gebeurt gewoon niet meer en we missen elkaar!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 6 februari 2020 @ 14:14:58 #41
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191376694
Ik las laatst dat extra vit D niet nodig is voor babies die min. 2 uur per week buiten komen. Echt geen idee of dat waar is verder...

Maar dat haal je makkelijk met elke dag naar buiten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 6 februari 2020 @ 14:23:55 #42
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191376836
Koert is druk bezig deze week ^O^ z'n spiegelbeeld ontdekt, kan zich optrekken tot zit in de box/cosleeper, druk aan het tijgerkruipen, achter de kat aan :')
Ik kreeg gister een foto van de gastouder waarop hij staand (met steun) naar buiten aan het kijken is. Voor m'n eigen gemoedsrust ga ik er maar vanuit dat ze hem zelf zo heeft neergezet :+
Ben echt blij met de gastouder, elke ochtend komen haar eigen kinderen naar beneden gesjeesd om met Koert te kunnen spelen voor ze naar school moeten, en ik weet dat hij veel geknuffeld wordt doordat hij altijd naar haar ruikt 's avonds :D
pi_191376863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:14 schreef -Mellow- het volgende:
Ik las laatst dat extra vit D niet nodig is voor babies die min. 2 uur per week buiten komen. Echt geen idee of dat waar is verder...

Maar dat haal je makkelijk met elke dag naar buiten.
quote:
Voor de meeste mensen met een lichte huid is het voldoende om dagelijks 15 - 30 minuten onbeschermd in de zon te zijn met de handen en het gezicht. Dit geldt ook voor de meeste kinderen.
Dat betekent ook geen mutsje, geen wantjes, handjes boven de dekens en de kap omlaag. Dat lijkt me niet realistisch in de winter, nog los van het feit dat de zon vaak ver te zoeken is.
En een vitamine D tekort is wel ernstig voor groeiende kinderen. Ik heb een keer een documentaire gezien daarover, omdat het aantal patiëntjes weer toeneemt voor het eerst sinds ze in de industrialisatie begonnen met levertraan. Ze toonden bijvoorbeeld een kleuter met kromme beentjes :{

Ik weet niks over doorgeven via borstvoeding.
pi_191377535
Ach, die 6 druppels zijn zo naar binnen en kwaad kan het niet. Hier krijgt hij ze dus gewoon. Evenals vitamine K, maar daar kunnen we binnenkort mee stoppen.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 6 februari 2020 @ 15:24:54 #45
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191377643
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:25 schreef B.ertha het volgende:

[..]

[..]

Dat betekent ook geen mutsje, geen wantjes, handjes boven de dekens en de kap omlaag. Dat lijkt me niet realistisch in de winter, nog los van het feit dat de zon vaak ver te zoeken is.
En een vitamine D tekort is wel ernstig voor groeiende kinderen. Ik heb een keer een documentaire gezien daarover, omdat het aantal patiëntjes weer toeneemt voor het eerst sinds ze in de industrialisatie begonnen met levertraan. Ze toonden bijvoorbeeld een kleuter met kromme beentjes :{

Ik weet niks over doorgeven via borstvoeding.
Via zonlicht op gezicht kan het prima opgenomen worden toch? Hier in ieder geval elke dag naar buiten in de draagdoek. Wel met mutsje op, maar het gezichtje lekker in de zon. Kinderwagen gebruiken we eigenlijk niet. Kan me voorstellen dat het dan lastiger wordt ja.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191377730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 11:21 schreef CaVaBien het volgende:
M poepte de eerste 2/3 maanden dagelijks, soms meerdere keren per dag. Op een gegeven moment veranderde dat en was het nog maar 1x in 7 tot 10 dagen. Totdat we begonnen met de vaste hapjes.

Inmiddels hebben we dagelijks wel een poepluier, soms om de dag. Ik heb niet het gevoel gehad dat ze er last van had, dus wij hebben er niets mee gedaan.

Ik vergeet haar trouwens vitamine d druppels te geven. Heb geloof ik al 3 maanden niet gegeven. Zou dat veel kwaad kunnen? Zelf slik ik wel elke avond mama vitamines met vitamine d erin. Ik neem aan dat ze het via mijn melk binnenkrijgt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191377819
Ik vergeet die druppels dus altijd.

Ik hoop dan maar dat er evengoed genoeg vitamine d in de borstvoeding zit. Ik bedoel we hebben het als mensheid toch 10 duizenden jaren gered zonder kunstmatige vitamines.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191378241
Hier staan de flesjes op de plank boven de commode en hebben we een vast moment. Hij heeft er alleen een hekel aan en soms twijfel ik hoeveel er effectief in gaat. Gelukkig mogen we binnenkort met K stoppen.
pi_191378261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:24 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Via zonlicht op gezicht kan het prima opgenomen worden toch? Hier in ieder geval elke dag naar buiten in de draagdoek. Wel met mutsje op, maar het gezichtje lekker in de zon. Kinderwagen gebruiken we eigenlijk niet. Kan me voorstellen dat het dan lastiger wordt ja.
Dat mutsje maakt het wel lastiger, je hebt wel alle huidoppervlakte nodig. Dames met hoofddoeken wordt bijvoorbeeld ook extra vitamines aangeraden :) maar als je lang genoeg buiten bent is het natuurlijk prima.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik vergeet die druppels dus altijd.

Ik hoop dan maar dat er evengoed genoeg vitamine d in de borstvoeding zit. Ik bedoel we hebben het als mensheid toch 10 duizenden jaren gered zonder kunstmatige vitamines.
Ja, maar toen kwamen we genoeg buiten ;)

Verder ieder zijn eigen keuze welk advies ze wel/niet opvolgen, ik bied enkel informatie :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door B.ertha op 06-02-2020 16:16:13 ]
pi_191379407
Ik ga dan toch maar eens een alarm zetten voor die vitamine d druppels. Anders blijft het niet hangen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')