abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:21:29 #176
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191350504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:17 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Prima, maar is verder niet relevant voor het filmpje. Wuhan is een miljoenenstad, daar is de schaal wellicht wat groter in de crematoria en is dit gewoon de normale gang van zaken.

Fakenewserig om er maar een virus hashtag aan vast te plakken en het twitter op te spuien zonder enige duiding of context. :r
Er zijn meer ziekenhuizen en ook veel meer crematoriums. Dat jij denkt dat dit de normale gang van zaken is is jouw probleem.

Wegkijkers en ontkenners zal je altijd hebben.

Als ik nu in Wuhan was en hier filmpjes poste zou je het ook niet geloven.
Dream on zou ik zeggen
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:23:07 #177
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191350537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:17 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Het was iets anders maar toch bedankt!👍
pi_191350539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:15 schreef Markesh het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Of ben je er zo 1 die alles blijft ontkennen?
Wat ontkennen?

quote:
Ik heb contact met iemand die wechat heeft. Whatsapp voor Chinezen mocht je dat niet weten. Daar worden duizenden filmpjes naar elkaar verstuurd in groepen.

Maar allemaal niet waar toch?
Wat jij wil geloven.
Maar dat bedoel ik dus. Als er eerstehands informatie bij zit via wechat of een ander authentiek kanaal heb je context.

quote:
In ieder crematorium liggen altijd een man of 100 te wachten voor ze de oven in kunnen toch?🧐
Geenidee. Maar waar baseer jij je aanname op dat het niet zo is?

Neem gewoon niet alles wat je random op de social media voorbij ziet komen als zoete koek. Ook de berichten van de Chinese staatskanalen dat het wel meevalt met de aantallen. Want ik weet dat het in realiteit veel erger is dan de nummertjes die je steeds voorbij ziet komen in het nieuws.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191350546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:17 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Prima, maar is verder niet relevant voor het filmpje. Wuhan is een miljoenenstad, daar is de schaal wellicht wat groter in de crematoria en is dit gewoon de normale gang van zaken.

Fakenewserig om er maar een virus hashtag aan vast te plakken en het twitter op te spuien zonder enige duiding of context. :r
Ik zie geen rechtstreeks nieuws uit China met een betrouwbare bron.

Dan bedoel ik, een reporter die "live' laat zien wat er werkelijk aan de hand is.

Dus niet "sugarcoated" maar ook niet "extreem dramatisch"

Gewoon objectief. Ik kan dat niet vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191350569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Joh, die geruchten gaan al vanaf het begin, laatste week wat meer. Niet heel raar om dan zo'n filmpje te plaatsen (waarbij de lijkzakken waar die lijken in liggen veel lijken (uhuhuh) op de lijkzakken van dat andere filmpje bij het ziekenhuis).

Ja, speculatie, sensatie/paniekzaaierij maar wel degelijk relevant en niet direct fake nieuws.
FTFY
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:27:32 #181
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191350622
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan bedoel ik, een reporter die "live' laat zien wat er werkelijk aan de hand is.

Omdat dat niet mag! Je hebt daar geen vrijheid van meningsuiting. Doe je dat wel dan wordt je opgepakt.
pi_191350624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem, de WHO zou het moeten weten, maar ze prijzen alleen China voor hun aanpak. Ik hoor geen enkele kritische kanttekening van officiële zijde
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191350671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem, de WHO zou het moeten weten, maar ze prijzen alleen China voor hun aanpak. Ik hoor geen enkele kritische kanttekening van officiële zijde
Dat is ook wel een beetje het enge. Dat je echt niks ziet. Vind ik.
pi_191350696
Het lijkt het klimaatdebat wel. Ontkenners die dan weer tegen de andere paniekzaaiers roepen haha.

We weten over een tijdje wel wat waar is. En wat niet.
pi_191350713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje het enge. Dat je echt niks ziet. Vind ik.
Dan krijg je heel gauw BNW verhalen, omdat "wij" zo slecht door "de media" en de verantwoordelijke instanties worden voorgelicht
Exaudi orationem meam
pi_191350740
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dan krijg je heel gauw BNW verhalen, omdat "wij" zo slecht door "de media" en de verantwoordelijke instanties worden voorgelicht
Als ik heel eerlijk ben denk ik bij sommige filmpjes die ik zie best wel eens dat het echt is. Vooral als ik dan lees dat de makers van die filmpjes de dag daarna gerarresteerd worden.
pi_191350761
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:30 schreef Toefjes het volgende:
Het lijkt het klimaatdebat wel. Ontkenners die dan weer tegen de andere paniekzaaiers roepen haha.

We weten over een tijdje wel wat waar is. En wat niet.
Klimaat duurt 50 tot 100 jaar voordat er iets ernstig gebeurt, het aantal besmettingen door het virus verdubbeld grofweg per week. Onvergelijkbare problemen. Hier is wel haast geboden en een goede analyse van de stand van zaken.
Exaudi orationem meam
pi_191350777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben denk ik bij sommige filmpjes die ik zie best wel eens dat het echt is. Vooral als ik dan lees dat de makers van die filmpjes de dag daarna gerarresteerd worden.
Dat laatste kan natuurlijk ook fake news zijn :)
Exaudi orationem meam
pi_191350836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat laatste kan natuurlijk ook fake news zijn :)
Ja. Maar ik snap niet dat er dat niemand is die de moeite neemt om sommige dingen te ontkrachten.
pi_191350837
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

FTFY ik ben een eikel
FTFY
pi_191350866
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Klimaat duurt 50 tot 100 jaar voordat er iets ernstig gebeurt, het aantal besmettingen door het virus verdubbeld grofweg per week. Onvergelijkbare problemen. Hier is wel haast geboden en een goede analyse van de stand van zaken.
Ja, dat is me wel bekend, dat het klimaat een langdurig iets is en dit iets van de korte termijn is.

Maar de discussie is hetzelfde. 1 Groep zegt dan: kijk naar de cijfers, dit is niet goed. En tonen ondersteunend beeldmateriaal.

En vervolgens is er dan een groep tegenstanders die met allerlei theorieën komen om dat te ontkrachten.

Ik zelf denk trouwens dat het wel wat problemen gaat geven maar geen globale ramp. Wel erg interessant om te volgen allemaal.
pi_191350946
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:46:04 #193
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191350959
[..]

[/quote]

Ik geloof die filmpjes absoluut. Al die mensen zitten daar opgesloten in hun huizen. Ze kunnen niks en mogen niks. Wachtrijen voor de ziekenhuizen, testkits die niet voorradig zijn. Deze mensen zijn wanhopig en sommige daarvan willen dit naar buiten brengen met gevaar voor hun zelf
  Spellchecker dinsdag 4 februari 2020 @ 20:48:28 #194
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191351011
Het betreffende crematorium schijnt het Hankou Funeral Home Crematorium te zijn en bevindt zich toch wel in Wuhan.

14 ovens (!), en ze kunnen 200 lichamen per dag verstoken. Dat is wel een aardig complex dan.
pi_191351016
Older people, and people with pre-existing medical conditions (such as asthma, diabetes, heart disease) appear to be more vulnerable to becoming severely ill with the virus.

Dus jongere mensen hebben meer kans dan die 2-3% om of helemaal niet ziek te worden of gewoon verkouden te worden, ( je bent wel besmettelijk dan) dat is het lastige van dit kutvirus, de besmettelijkheid .

Ik geloof nog steeds erin dat China zelf achter deze hele bende zit,
pi_191351039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:46 schreef Markesh het volgende:
[..]

Ik geloof die filmpjes absoluut. Al die mensen zitten daar opgesloten in hun huizen. Ze kunnen niks en mogen niks. Wachtrijen voor de ziekenhuizen, testkits die niet voorradig zijn. Deze mensen zijn wanhopig en sommige daarvan willen dit naar buiten brengen met gevaar voor hun zelf
[/quote]

Ik vroeg me wel af bij die mand die dat die lijken in dat busje had gefilmd, en die dat ziekenhuis was ingelopen, en daar had gefilmd

"Waarom zou iemand zoiets filmen en op youtube zetten, als het niet waar zou zijn"

Bij dat filmpje wel. Bij dat filmpje twijfelde ik echt heel erg.
pi_191351042
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:49 schreef Ener-G het volgende:
Het betreffende crematorium schijnt het Hankou Funeral Home Crematorium te zijn en bevindt zich toch wel in Wuhan.

14 ovens (!), en ze kunnen 200 lichamen per dag verstoken. Dat is wel een aardig complex dan.
Leuk om te zien dat je ook aan het speculeren bent geslagen :).
pi_191351059
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vroeg me wel af bij die mand die dat die lijken in dat busje had gefilmd, en die dat ziekenhuis was ingelopen, en daar had gefilmd

"Waarom zou iemand zoiets filmen en op youtube zetten, als het niet waar zou zijn"

Bij dat filmpje wel. Bij dat filmpje twijfelde ik echt heel erg.
For the clicks and the fun
pi_191351082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:52 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

[..]

For the clicks and the fun
Ja, maar je zag daar ook echt iemand die net was overleden omdat hij geen adem kon krijgen. Die zoon stond te huilen.

Nou, ik weet het in ieder geval allemaal niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')