Er zijn meer ziekenhuizen en ook veel meer crematoriums. Dat jij denkt dat dit de normale gang van zaken is is jouw probleem.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Prima, maar is verder niet relevant voor het filmpje. Wuhan is een miljoenenstad, daar is de schaal wellicht wat groter in de crematoria en is dit gewoon de normale gang van zaken.
Fakenewserig om er maar een virus hashtag aan vast te plakken en het twitter op te spuien zonder enige duiding of context.
Wat ontkennen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:15 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Of ben je er zo 1 die alles blijft ontkennen?
Wat jij wil geloven.quote:Ik heb contact met iemand die wechat heeft. Whatsapp voor Chinezen mocht je dat niet weten. Daar worden duizenden filmpjes naar elkaar verstuurd in groepen.
Maar allemaal niet waar toch?
Geenidee. Maar waar baseer jij je aanname op dat het niet zo is?quote:In ieder crematorium liggen altijd een man of 100 te wachten voor ze de oven in kunnen toch?🧐
Ik zie geen rechtstreeks nieuws uit China met een betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Prima, maar is verder niet relevant voor het filmpje. Wuhan is een miljoenenstad, daar is de schaal wellicht wat groter in de crematoria en is dit gewoon de normale gang van zaken.
Fakenewserig om er maar een virus hashtag aan vast te plakken en het twitter op te spuien zonder enige duiding of context.
FTFYquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Joh, die geruchten gaan al vanaf het begin, laatste week wat meer. Niet heel raar om dan zo'n filmpje te plaatsen (waarbij de lijkzakken waar die lijken in liggen veel lijken (uhuhuh) op de lijkzakken van dat andere filmpje bij het ziekenhuis).
Ja, speculatie, sensatie/paniekzaaierij maar wel degelijk relevant en niet direct fake nieuws.
Omdat dat niet mag! Je hebt daar geen vrijheid van meningsuiting. Doe je dat wel dan wordt je opgepakt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zie geen rechtstreeks nieuws uit China met een betrouwbare bron.
Dan bedoel ik, een reporter die "live' laat zien wat er werkelijk aan de hand is.
Dus niet "sugarcoated" maar ook niet "extreem dramatisch"
Gewoon objectief. Ik kan dat niet vinden.
Dat is ook het probleem, de WHO zou het moeten weten, maar ze prijzen alleen China voor hun aanpak. Ik hoor geen enkele kritische kanttekening van officiële zijdequote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zie geen rechtstreeks nieuws uit China met een betrouwbare bron.
Dan bedoel ik, een reporter die "live' laat zien wat er werkelijk aan de hand is.
Dus niet "sugarcoated" maar ook niet "extreem dramatisch"
Gewoon objectief. Ik kan dat niet vinden.
Dat is ook wel een beetje het enge. Dat je echt niks ziet. Vind ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem, de WHO zou het moeten weten, maar ze prijzen alleen China voor hun aanpak. Ik hoor geen enkele kritische kanttekening van officiële zijde
Dan krijg je heel gauw BNW verhalen, omdat "wij" zo slecht door "de media" en de verantwoordelijke instanties worden voorgelichtquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje het enge. Dat je echt niks ziet. Vind ik.
Als ik heel eerlijk ben denk ik bij sommige filmpjes die ik zie best wel eens dat het echt is. Vooral als ik dan lees dat de makers van die filmpjes de dag daarna gerarresteerd worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan krijg je heel gauw BNW verhalen, omdat "wij" zo slecht door "de media" en de verantwoordelijke instanties worden voorgelicht
Klimaat duurt 50 tot 100 jaar voordat er iets ernstig gebeurt, het aantal besmettingen door het virus verdubbeld grofweg per week. Onvergelijkbare problemen. Hier is wel haast geboden en een goede analyse van de stand van zaken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:30 schreef Toefjes het volgende:
Het lijkt het klimaatdebat wel. Ontkenners die dan weer tegen de andere paniekzaaiers roepen haha.
We weten over een tijdje wel wat waar is. En wat niet.
Dat laatste kan natuurlijk ook fake news zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik bij sommige filmpjes die ik zie best wel eens dat het echt is. Vooral als ik dan lees dat de makers van die filmpjes de dag daarna gerarresteerd worden.
Ja. Maar ik snap niet dat er dat niemand is die de moeite neemt om sommige dingen te ontkrachten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat laatste kan natuurlijk ook fake news zijn
Ja, dat is me wel bekend, dat het klimaat een langdurig iets is en dit iets van de korte termijn is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klimaat duurt 50 tot 100 jaar voordat er iets ernstig gebeurt, het aantal besmettingen door het virus verdubbeld grofweg per week. Onvergelijkbare problemen. Hier is wel haast geboden en een goede analyse van de stand van zaken.
Ik geloof die filmpjes absoluut. Al die mensen zitten daar opgesloten in hun huizen. Ze kunnen niks en mogen niks. Wachtrijen voor de ziekenhuizen, testkits die niet voorradig zijn. Deze mensen zijn wanhopig en sommige daarvan willen dit naar buiten brengen met gevaar voor hun zelfquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:46 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik bij sommige filmpjes die ik zie best wel eens dat het echt is. Vooral als ik dan lees dat de makers van die filmpjes de dag daarna gerarresteerd worden.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
https://twitter.com/8EGgJqtCSdcDf7p/status/1224665023038885888
Tja.
Leuk om te zien dat je ook aan het speculeren bent geslagenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:49 schreef Ener-G het volgende:
Het betreffende crematorium schijnt het Hankou Funeral Home Crematorium te zijn en bevindt zich toch wel in Wuhan.
14 ovens (!), en ze kunnen 200 lichamen per dag verstoken. Dat is wel een aardig complex dan.
For the clicks and the funquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik geloof die filmpjes absoluut. Al die mensen zitten daar opgesloten in hun huizen. Ze kunnen niks en mogen niks. Wachtrijen voor de ziekenhuizen, testkits die niet voorradig zijn. Deze mensen zijn wanhopig en sommige daarvan willen dit naar buiten brengen met gevaar voor hun zelf
Ik vroeg me wel af bij die mand die dat die lijken in dat busje had gefilmd, en die dat ziekenhuis was ingelopen, en daar had gefilmd
"Waarom zou iemand zoiets filmen en op youtube zetten, als het niet waar zou zijn"
Bij dat filmpje wel. Bij dat filmpje twijfelde ik echt heel erg.
Ja, maar je zag daar ook echt iemand die net was overleden omdat hij geen adem kon krijgen. Die zoon stond te huilen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:52 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
[..]
For the clicks and the fun
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |