Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.
Wel op het moment van schrijven van de verklaring uiteraard.
Het waren maroksquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind het toch wel ernstig dat Baudet blijkbaar prima wist dat het om een controle ging, maar het heel anders neergezet heeft.
Als hij het had gehad over de onduidelijkheid van identificatie of hoe er niet netjes gehandeld was door de controleurs was het wat anders geweest.
Maar hij heeft bewust gekozen de situatie compleet anders voor te doen dan die was.
En dat willens en wetend. Dat vind ik best ernstig.
Dat schurkt tegen haatzaaien aan.
Die 'controleurs' kunnen ook keiharde racisten zijn die Nederlandse vrouwen bij voorbaat 'kechs' vinden en ook zo aanspreken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd, dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Er was reden om eraan te twijfelen? De vrouwen hebben het gelet op deze verklaring zelf over 'personeel'
Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake.
Bovendien was datgene waar het om ging het tonen van het vervoerbewijs.
Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
En bedenk dus even. Een van deze mannen was een agent.
Dus nogmaals: in eerste instantie was er wellicht onduidelijkheid. Maar nadat de situatie zich had voltrokken was van enige onduidelijkheid geen sprake meer.
Want:
Ze geven zelf aan dat het om personeel ging
Ze geven zelf aan dat het om het tonen van het vervoerbewijs ging.
Een agent heeft zich gelegitimeerd.
Dan is het ook nog in de trein omgeroepen.
En werd de rest van de trein op ook gecontroleerd op jet vervoerbewijs.
Dat ze zich onheus bejegend voelden, dat kan. Maar het was duidelijk dat ze zich onheus bejegend voelden door de personen die hun vervoerbewijs kwamen controleren.
Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het hele punt is dat je gewoon geen idee hebt met welk verhaal Baudet die eerste tweet heeft gestuurd, dus elke claim dat er gelogen is is complete flauwekul.
Het enige wat je zeker weet is dat Baudet ten tijde van de verklaring meer informatie had dan op het moment van de tweet.
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja, wel dus. Want daar heeft hij een verklaring over op internet gezet.
Dit.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?
[..]
Er is dus wel een probleem.
Met een probleemgroep.
Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
Het staat letterlijk in zijn verklaring.quote:
Waar dan?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in zijn verklaring.
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:59 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja. En dat kan iedereen ook gewoon lezen.
Oke.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:02 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ja. En dat kan iedereen ook gewoon lezen.
Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.
Als je een probleem wilt aankaarten; prima, maar gebruik daarvoor geen situatie waarin er juist geen probleem was.
Het probleem is criminele Marokkanen, dit zijn juist Marokkanen die in een publieke functie werken -> het tegenovergestelde van de probleemgroep dus.
Baudet zet ze even neer als de probleemgroep.
Ook dat nog eens, het is juist hun werk om de rotte appels eruit te plukken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sterker nog ze willen de probleemgevallen aanpakken.
Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Als ik des avonds in het ov ben en er komen 4 Marokkanen in burger aan die mij bevelen mijn kaartje te laten zien, ga ik ze ook vragen naar wie ze wel niet zijn.
1. Het komt bedreigend over
2. We weten allemaal dat het ov niet altijd heel veilig is
3. Marokkanen zorgen voor de meeste problemen qua straatroven, aanvallen, x-crimineel gedrag
Als je je id hebt laten zien, dan praten we netjes verder.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.
Wel op het moment van schrijven van de verklaring uiteraard.
Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.quote:Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren.
Waaruit blijkt dat? Niet uit het stukje wat je quote in elk geval.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Hij wist het dus wel toen hij die tweet verzond.
Wat een lichtquote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:10 schreef The_End het volgende:
Mooi om te zien hoe de tokkies alles wat krom is recht proberen te buigen om hun grote leider maar niet af te vallen. De breintjes werken overuren om alles recht te breien en in hun wereldbeeld te passen.![]()
Baudet is een leugenaar en is weer eens door de mand gevallen.
Zoals ik gisteravond al tikte.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat hebben ze laten zien. Sterker nog, er is zelfs een agent bij gekomen om het te bevestigen.
Dit gaat niet om die vrouwen die in eerste instantie wantrouwig waren.
Dit gaat om Baudet die willens en wetend een nogal andere voorstelling van zaken ervan gemaakt heeft terwijl hij wist dat het wel degelijk om een controle ging.
"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.
Snel, verdedig dit gedrag! Je leider wordt aangevallen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:17 schreef Tengano het volgende:
Wat een lichtAlsof er oprechte politici in Nederland bestaan
Wapenstok?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals ik gisteravond al tikte.
Wel je wapenstok en glimmende handboeien willen laten zien, maar een vodje dragen als ID. Daarbij ook niet de-escalerend handelen. Nee gelijk er vol in gaan en de politie er bij roepen.
Dan ben je echt goed hoor als controleur in burger. Dan snap je het echt hoe je je moet opstellen richting mensen.
Niet alles is te trainen, soms moet je ook gewoon aanvoelen hoe je je in een situatie moet opstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |