Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dierbare vriendinnen waren lastiggevallen door vier Marokkanen.
Dat het misschien wat teveel moeite voor je is je OV-chipkaart uit je tas te pakken maakt een kaartcontrole geen lastigvallen.
Er is dus wel een probleem.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?
[..]
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus niet zelf verzonnen, maar aangenomen. Of mis ik nu wat?
[..]
Er is dus wel een probleem.
Met een probleemgroep.
Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
Wat een probleem is is dat een politicus dit "aankaart" door hardwerkende medewerkers van een vervoersbedrijf neer te zetten als tuig uit de probleemgroep.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
Er is dus wel een probleem.
Met een probleemgroep.
Wat ook een probleem is, is dat wanneer men dit aankaart en het over deze probleemgroep heeft, men beticht word van discriminatie en racisme.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus wel zelf verzonnen want hij wist al dat het een kaartcontrole was.
Dat staat gewoon in zijn FaceBookverklaring.
Leugens.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In zijn verklaring geeft hij aan dat hij wel degelijk wist dat het om een controle ging.
En niet om mannen die twee vrouwen lastig vielen.
Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.
Dat dat een spectrum is en dat dat gedrag in individuen soms sterker of zwakker is.. boeit niet. Door de bank genomen kan je dingen zeggen over populaties met genetica die invloed heeft op hun neurologie.
[..]
Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.quote:Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.
[..]
Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.quote:Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.
Marokkanen als groep hebben wel een sociale setting en gedeelde normen en waarden. En de kans om elkaar aan te spreken op gedrag wat uitmondt in politiecontact.
Zoals (even een voorproefje): Marokkaanse ouders vinden het OK dat hun kinderen (soms al vanaf 10 jaar oud) tot diep in de nacht op straat kunnen rondlopen omdat men verwacht dat "de buurt" meehelpt met het corrigeren van hun kinderen. Alleen werkt dat in ik-ga-jouw-kinderen-niet-slaan-Nederland voor geen meter. Het gevolg is dat Marokkaanse jongeren elkaar aan het "opvoeden" zijn op straat. En dat gaat natuurlijk mis.
Een kleine aanpassing in ouderlijk gedrag... iets wat binnen de Marokkaanse gemeenschap even aangestipt zou kunnen (en moeten) worden. Maar het gebeurt niet. Men voelt zich slachtoffer in dit land. De schuld ligt extern.
Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.quote:
Ja, zojuist 2 keer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Heb je de verklaring van Baudet gelezen? Toen hij de tweet verstuurde wist hij dat jetvom een kaartcontrole ging.
Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, zojuist 2 keer.
Waar staat dat precies in die verklaring?
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:41 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
Kijk, dat ze zich geïntimideerd voelden, ook toen er een agent bij kwam is helder. Dat ze in eerste instantie niet wisten dat het om een kaartcontrole ging, ook. Maar dat het om kaartcontrole ging was toch echt duidelijk nadat de situatie zich had voltrokken.
Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.quote:
Bewijs dat danquote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja, van Baudet in die eerste tweet ja.
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:17 schreef SpaceOddity het volgende:
Neen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hieruit bijkt dus niet dat Baudet op het moment van de tweet wist dat het 100% zeker controleurs waren. Er blijkt juist uit dat er reden was om te twijfelen daaraan, afgaande op de verklaring van zijn vriendinnen.
Wel op het moment van schrijven van de verklaring uiteraard.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
Lees de tweet en de verklaring.quote:
Hoe doe je dat met een wijk zoals bijvoorbeeld Molenbeek, waar IS terroristen door de hele wijk verborgen werd gehouden terwijl iedereen zijn mond hield?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Kan zijn dat die goede vriendinnen ten tijde van de eerste tweet, keihard tegen hem hebben staan liegen. Wel onwaarschijnlijk, maar mogelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neen.
Er staat ook dat er een agent bij is geweest en alles.
Dat het om een controle ging en dat volgens de dames op schandalige wijze gebeurde was hem gewoonweg bekend.
Sorry, maar het staat er letterlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niet.
Kan je het wel blijven herhalen, het klopt gewoon niet wat je zegt.
Niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Lees de tweet en de verklaring.
Het staat gewoon zwart op wit, uit de mond van Baudet zelf.
Ik denk dat ik al zat regels tekst plaats. Ik snap volledig hoe lastig het is om een significantie te bewijzen binnen de wetenschap. Dat neemt niet weg dat je uiteindelijk door de bank genomen bepaalde neurologie kan koppelen aan genetica. Ik ga alleen dat mechanisme niet in 1000 regels hier posten. Ook ga ik hier niet een heel epistel schrijven over de huidige spanningen binnen sociologie, reproductie problemen en de bijna politieke spanning tussen sociologie en evolutionaire biologie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:34 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Getuige de wetenschap is dat toch wel iets lastiger dan dat jij het nu voorstelt. Daarbij zeg jij 'boeit niet' als het gaat om de mate waarin iets genetisch bepaald is, terwijl dat volgens mij heel wezenlijk is. Ergens ligt namelijk de grens tussen 'natuurlijk gedrag' waar je redelijkerwijs wel, of redelijkerwijs geen weerstand aan zou moeten bieden.
Klopt. Alleen komt bepaald gedrag vaker voor bij mensen met een bepaalde neurologie. Of met een bepaalde genetische basis. Dus effectief ben je dan bij die mensen aan het indammen. Ik kan ook wel zwangerschapsyoga laten vergoeden voor iedereen maar het zullen vrouwen zijn die daar profijt van hebben en mannen die zullen betalen voor iets wat ze niet gebruiken.quote:[..]
Ik denk niet dat je het zo hebt bedoeld, maar toch even een nuance. Het gaat om het indammen van onwenselijk gedrag dat meer bij mannen dan bij vrouwen voorkomt. Vrouwen kunnen ook verkrachters zijn, zegmaar.
Hooliganisme is een (type) cultuur. En ik zou hooligans van Liverpool ook zeker aanspreken op hun gedrag en hun spraak richting vrienden. Maar hooligans zullen daar geen boodschap aan hebben. Dat neemt niet weg dat in theorie ze allemaal de potentie en daarmee verantwoordelijkheid hebben om hun cultuur aan te passen.quote:[..]
Ik denk dat dit niet klopt. Ook ten aanzien van mannen kun je wel degelijk bepaalde elementen 'cultuur' eruit vissen. Denk aan geweldscultuur bij hooligans. Je kunt natuurlijk zeggen dat niet iedere man een hooligan is. Maar iedere hooligan is wel een man.
Nee ik ben juist degene die waardering heeft voor de morele nuances tussen wat cultuur en wat natuur is. Jij bent hier degene die dat hoppatee op 1 berg gooit zovan.. je kan niemand ooit aanspreken op iets uit een groep (wat voor groep dan ook).quote:Net als - inderdaad - cultuur waarin de de zoon binnen een moslimgezin weinig wordt gecorrigeerd. In beide gevallen is er sprake van een cultuur die de natuurlijke gedrag van de man faciliteert.
Ik denk dat je een te eenvoudige voorstelling maakt, en daardoor de nuance verliest.
Kennelijk. Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet je het ook echt over de probleemgroep hebben en juist niet de wel functionerenden dan wegzetten als overlastgevende criminelen. Dan zul je niet van discriminatie of racisme beticht worden. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Nee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Sorry, maar het staat er letterlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |