abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191314431
Als je emigreerd naar het buitenland en je komt terug naar nederland moet je dan altijd opnieuw herkeurd worden? Ook als je voor 100% arbeidsongeschikt verklaard bent?
pi_191314461
Ja
  zondag 2 februari 2020 @ 19:28:58 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191314507
Nee hoor, dat hoeft niet per se. Je kunt ook gewoon meteen aan het werk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191314639
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:25 schreef KaleOssan het volgende:
Als je emigreerd naar het buitenland en je komt terug naar nederland moet je dan altijd opnieuw herkeurd worden? Ook als je voor 100% arbeidsongeschikt verklaard bent?
oude of nieuwe wajong?

Bij oude wajong hoef je niet opnieuw gekeurd te worden mits je niet te lang bent weggeweest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191314723
Als je hier 100% arbeidsongeschikt bent, kun je ook niet werken in het land waar je naartoe emigreert. Hoe ga je jezelf daar in leven houden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191315022
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

oude of nieuwe wajong?

Bij oude wajong hoef je niet opnieuw gekeurd te worden mits je niet te lang bent weggeweest.
Nieuwe wajong denk ik na 2010.
Is dat bij de nieuwe een probleem dan?
  zondag 2 februari 2020 @ 20:02:06 #7
3542 Gia
User under construction
pi_191315030
6 maanden naar het buitenland gaan is geen emigreren.
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 20:07:21 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191315112
Vraag het UWV even. Ik ben niet zeker hiervan. Maar wanneer je werkt gaat je WAjong in de ijskast en zodra je ongeschikt wordt en je WW stopt herleeft deze weer. In mijn optiek kán dit ook zo werken met emigreren omdat je de indicatie wel behoudt. Maar de vrienden van het UWV weten dit ongetwijfeld beter.
Wellicht is een herkeuring onontkomelijk.

Gezever over wat TS heeft is weg. Zo ook alle negatief (politiek)geaarde meningen. Best onnodig
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191315327
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:01 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Nieuwe wajong denk ik na 2010.
Is dat bij de nieuwe een probleem dan?
Bij de nieuwe weet ik het niet zeker, maar bij de oude in ieder geval wel mits het niet te lang duurt.
Mensen in de oude wajong worden volgens mij zowiezo niet meer herkeurd omdat die als ze goed gekeurd zijn helemaal niet hoeven te werken en ze houden hun oude wajong uitkering. Dan is keuren een beetje zinloos.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191315552
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij de nieuwe weet ik het niet zeker, maar bij de oude in ieder geval wel mits het niet te lang duurt.
Mensen in de oude wajong worden volgens mij zowiezo niet meer herkeurd omdat die als ze goed gekeurd zijn helemaal niet hoeven te werken en ze houden hun oude wajong uitkering. Dan is keuren een beetje zinloos.
Oke naja ik ben in hoger beroep moeten gaan voor mijn wajong toen met de participatie wet. Nu heb ik die gewonnen, maar ik zit niet weer te wachten op een moeilijke weg, als ik wel voor een tijd in het buitenland zou zijn en wel weer terug naar nederland zou willen.
pi_191315575
-doet niet terzake-

[ Bericht 49% gewijzigd door Rene op 02-02-2020 20:46:44 ]
pi_191325151
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:34 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Oke naja ik ben in hoger beroep moeten gaan voor mijn wajong toen met de participatie wet. Nu heb ik die gewonnen, maar ik zit niet weer te wachten op een moeilijke weg, als ik wel voor een tijd in het buitenland zou zijn en wel weer terug naar nederland zou willen.
Hoe land is een tijd? en welk land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')