abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191319014
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:24 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de Molukkers niet op een wachtlijst staan?
Dat zeg ik niet. Ze krijgen voorrang. Desnoods wordt een alleenstaande Molukker in een grote woning geplaatst. Alles om de wijk Moluks te houden.

En rutger05 zag dat het goed was.
pi_191319027
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van generatie op generatie doorgeven...
Ook dat.

Dat kan normaal helemaal niet bij sociale huurwoningen.

Laat ze lekker die huizen opkopen als ze het karakter van hun wijk willen behouden.
pi_191319040
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar als je nu weer afspraken gaat vernieuwen, dan zit je er zo weer 10-20 jaar aan vast. Ik vind dat zo langzamerhand de afspraken afgebouwd zouden moeten worden.
Gezien de gevoeligheden binnen deze gemeenschap waar Nederland schuld aan heeft lijkt het mij goed de gemaakte afspraken te eerbiedigen. Dit zal wel verwateren, maar dit moet je niet gaan forceren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_191319043
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ze krijgen voorrang. Desnoods wordt een alleenstaande Molukker in een grote woning geplaatst. Alles om de wijk Moluks te houden.

En rutger05 zag dat het goed was.
Dat soort privileges zou je moeten afbouwen ja. Zeker in deze tijden van woningnood.
Maak dan een afspraak als: “Indien een Molukker met een geschikte gezinssamenstelling bij de eerste 50 zit krijgt hij voorrang. Zo niet, dan komt de eerste op de lijst aan de beurt”.

Lijkt mij een mooi compromis. Maar dan komt de graffiti tevoorschijn :')
zie email 27 oktober
pi_191319066
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Gezien de gevoeligheden binnen deze gemeenschap waar Nederland schuld aan heeft
Kun je over discussiëren, maar het is 70 jaar geleden. Ooit moet je ook verder.
quote:
lijkt het mij goed de gemaakte afspraken te eerbiedigen. Dit zal wel verwateren, maar dit moet je niet gaan forceren.
Ik bepleit dan ook afbouwen. Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.
zie email 27 oktober
pi_191319071
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.
pi_191319086
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 23:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat was vroeger (tientallen jaren geleden) anders. Daaruit blijkt dat de vermeende problemen met de moslims van vandaag (trouwens veel Molukkers zijn moslim) ook gewoon van tijdelijke aard zijn.
Jij hebt zeker de treinkapingen en schoolgijzeling niet meegemaakt?
Nee niet meegemaakt. Weet er -op afstand- wel redelijk wat over. Moslims uit Azië zijn van een heel ander slag dan de anti-Westerlingen uit Afrika en Midden-Oosten is mijn ervaring. Jij wel meegemaakt? Moeten vreemde situaties zijn geweest!
pi_191319558
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kun je over discussiëren, maar het is 70 jaar geleden. Ooit moet je ook verder.
[..]

Ik bepleit dan ook afbouwen. Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.
Ooit, maar dat moment is nog niet aangebroken klaarblijkelijk, dus forceren? Nee, dat is geen enkel opzicht wenselijk of zinvol. Jij stapt te gemakkelijk over gevoelens heen die leven in deze gemeenschap.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_191319589
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat hebben de Nederlandse kolonisten op hun geweten?
Dat gebeurd alleen als je als kolonie niet wilt gehoorzamen.
pi_191319602
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 01:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ooit, maar dat moment is nog niet aangebroken klaarblijkelijk, dus forceren? Nee, dat is geen enkel opzicht wenselijk of zinvol. Jij stapt te gemakkelijk over gevoelens heen die leven in deze gemeenschap.
Waarom zou je deze uitzondering in stand moeten houden dan? Alleen wegens wat gevoelens? Ik merk dat er van de andere kant ook gevoelens zijn. Dat vind ik geen argument.

Het werkelijke argument ligt in de geschiedenis. En dat snap ik. Maar ik vind wel dat je de scherpe kantjes er zo langzamerhand af mag gaan halen.

Wat is mis met een afspraak als dit? “Indien een Molukker met een geschikte gezinssamenstelling bij de eerste 50 zit krijgt hij voorrang. Zo niet, dan komt de eerste op de lijst aan de beurt”.
zie email 27 oktober
pi_191319717
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zou je deze uitzondering in stand moeten houden dan? Alleen wegens wat gevoelens? Ik merk dat er van de andere kant ook gevoelens zijn. Dat vind ik geen argument.

Het werkelijke argument ligt in de geschiedenis. En dat snap ik. Maar ik vind wel dat je de scherpe kantjes er zo langzamerhand af mag gaan halen.

Wat is mis met een afspraak als dit? “Indien een Molukker met een geschikte gezinssamenstelling bij de eerste 50 zit krijgt hij voorrang. Zo niet, dan komt de eerste op de lijst aan de beurt”.
Op de eerste paar vragen is al een aantal keren antwoord gegeven en dat begrijp je ook gezien je opmerking dat het argument ligt in de geschiedenis.

Je komt vervolgens met een voorstel tot afspraak die jou wel redelijk lijkt.

Tja, ik denk dat er bij de eerste 50 aanvragen wel een geschikte Molukse partij te vinden zal zijn, maar waarom geen 10, 20 of 100? Hoe kom je bij dit aantal?
pi_191319756
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 01:25 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Op de eerste paar vragen is al een aantal keren antwoord gegeven en dat begrijp je ook gezien je opmerking dat het argument ligt in de geschiedenis.

Je komt vervolgens met een voorstel tot afspraak die jou wel redelijk lijkt.

Tja, ik denk dat er bij de eerste 50 aanvragen wel een geschikte Molukse partij te vinden zal zijn, maar waarom geen 10, 20 of 100? Hoe kom je bij dit aantal?
Omdat je ergens een grens moet trekken. Ik snap de behoefte van zo’n wijk.

Maar er zijn ook andere belangen. Woningnood is de op één na grootste bedreiging voor de samenleving momenteel (de grootste ni de stijgende zorgkosten maar dat is off-Topic).

En als we dan alleenstaanden in grote huizen gaan stoppen. Of mensen nog langer op de wachtlijst gaan laten staan dan vind ik dat zo langzamerhand onevenredig.

Daarnaast gaat het me natuurlijk niet om de precieze afspraak. Maar om de richting, een compromis waarbij je recht doet aan beide kanten van het verhaal.
zie email 27 oktober
pi_191320055
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 01:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat je ergens een grens moet trekken. Ik snap de behoefte van zo’n wijk.

Maar er zijn ook andere belangen. Woningnood is de op één na grootste bedreiging voor de samenleving momenteel (de grootste ni de stijgende zorgkosten maar dat is off-Topic).

En als we dan alleenstaanden in grote huizen gaan stoppen. Of mensen nog langer op de wachtlijst gaan laten staan dan vind ik dat zo langzamerhand onevenredig.

Daarnaast gaat het me natuurlijk niet om de precieze afspraak. Maar om de richting, een compromis waarbij je recht doet aan beide kanten van het verhaal.
Jij bent het die deze grens trekt en deze is nogal arbitrair.

Dat er veel alleenstaanden in deze woning komen heb je daar een bron van of is dat een aanname? Staan er daadwerkelijk mensen langer op de wachtlijst hierdoor?

Je begrijpt het dus goed, maar er moet toch nog een symbolisch compromis komen om verongelijkte figuren tegemoet te komen?
pi_191320098
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 02:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat er veel alleenstaanden in deze woning komen heb je daar een bron van of is dat een aanname? Staan er daadwerkelijk mensen langer op de wachtlijst hierdoor?

Je begrijpt het dus goed, maar er moet toch nog een symbolisch compromis komen om verongelijkte figuren tegemoet te komen?
Leuk frame wel. Maar het gaat niet om verongelijkte figuren. Het gaat er om dat je alle belangen in balans brengt.
zie email 27 oktober
pi_191322471
Hey we zijn er weer. Inmiddels anno 2020 en Nederlanders die nog steeds problemen met een Molukse wijk hebben :p. Te triest voor woorden.

Net als dat corona virus. Overal om me heen hoor ik dat het vooral Nederlanders zijn die discriminerende opmerkingen jegens de Aziaten maken.

Wat is dat toch met Nederlanders en racisme? Ik zal een aparte topic starten over het corona virus.
West-Melanesia
pi_191322690
Woningnood was er vroeger, is er nu en zal er altijd zijn. Geen reden om voorrangsregels bij urgentie, woonwagenkampen, Molukse wijken, bejaardentehuizen en studentencomplexen aan te pakken. Was nooit een geldige reden geweest om voorrangsregels aan te pakken, en zal ook nooit een geldige reden worden.

En ondanks dat er zat ruimte in Nederland is, is er ook heel veel ruimte elders in de wereld. Ik zou zeggen, pak je biezen, dan heb je ook geen last meer van de Molukse wijken en kan je je er ook niet meer aan storen.

Als je na zo veel informatie nog steeds met de Molukse wijken zit, sorry maar dan heb je echt geen leven en ben je teveel met Molukkers bezig, zo veel dat het een beetje awkward begint te worden. Dus get a life and move on.
West-Melanesia
pi_191323030
Wel bijzonder dat een vorm van etnisch-nationalisme ineens 'oke' is als het om Molukkers gaat.
pi_191323033
Wist je dat in de jaren ‘60 grote rijen Nederlanders in de wacht stonden voor een woning? De woningnood was zo groot, van hier tot Tokio. Weet je wat de overheid toen besloot?

De overheid besloot toen om 70 nieuwbouwwijken door heel Nederland te bouwen. Weet je voor wie? Voor Molukkers _O-

Terwijl Molukkers niet eens in die wijken wilden wonen, maar terug wilden naar Ambon.

Dus woningnood een reden om Molukse voorrrangsregels van de door de overheid speciaal voor de Molukkers gebouwde wijken op te doeken?

Forget about it _O-
West-Melanesia
pi_191323214
Het was wachten op Oceanier, nu kunnen we er wel een slotje op gooien.
pi_191323341
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:45 schreef Questular het volgende:
Goed van mij he. Ik ben de internetpolitie die op een kleine groep internetraddraaiers jaagt. Zodra het over Molukkers gaat ben ik er natuurlijk als de kippe bij, want hey, ik heb deze account namelijk alleen maar gemaakt om de Molukse gemeenschap te verdedigen tegen online ongewenst gedrag zoals racisme, belediging en discriminatie door een kleine groep internetraddraaiers :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Oceanier op 03-02-2020 10:01:13 ]
West-Melanesia
pi_191323386
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:45 schreef Questular het volgende:
Ik zag het net in de AT, ik dscht bnn ook al, daar gaat de discussie :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191323409
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:58 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Ik zag het net in de AT, ik dscht bnn ook al, daar gaat de discussie :')
De Molukse wijk is ook geen discussie. Het was er, het is er en het zal er in de toekomst zijn.

Daar gaat idd je discussie.
West-Melanesia
pi_191323421
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De Molukse wijk is ook geen discussie. Het was er, het is er en het zal er in de toekomst zijn.

Daar gaat idd je discussie.
Oké opgelost dan.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191323430
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 02:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

....

Meen je dit nou? Weet je hoe wachtlijsten / wachtrijen werken?

Als er mensen voorrang krijgen, moeten anderen langer wachten ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191323442
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:29 schreef theunderdog het volgende:
Wel bijzonder dat een vorm van etnisch-nationalisme ineens 'oke' is als het om Molukkers gaat.
Vind ik inderdaad ook raar. Imo ontoelaatbaar zelfs.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')