Dat zeg ik niet. Ze krijgen voorrang. Desnoods wordt een alleenstaande Molukker in een grote woning geplaatst. Alles om de wijk Moluks te houden.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de Molukkers niet op een wachtlijst staan?
Ook dat.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van generatie op generatie doorgeven...
Gezien de gevoeligheden binnen deze gemeenschap waar Nederland schuld aan heeft lijkt het mij goed de gemaakte afspraken te eerbiedigen. Dit zal wel verwateren, maar dit moet je niet gaan forceren.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je nu weer afspraken gaat vernieuwen, dan zit je er zo weer 10-20 jaar aan vast. Ik vind dat zo langzamerhand de afspraken afgebouwd zouden moeten worden.
Dat soort privileges zou je moeten afbouwen ja. Zeker in deze tijden van woningnood.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ze krijgen voorrang. Desnoods wordt een alleenstaande Molukker in een grote woning geplaatst. Alles om de wijk Moluks te houden.
En rutger05 zag dat het goed was.
Kun je over discussiëren, maar het is 70 jaar geleden. Ooit moet je ook verder.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Gezien de gevoeligheden binnen deze gemeenschap waar Nederland schuld aan heeft
Ik bepleit dan ook afbouwen. Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.quote:lijkt het mij goed de gemaakte afspraken te eerbiedigen. Dit zal wel verwateren, maar dit moet je niet gaan forceren.
quote:Op maandag 3 februari 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.
Nee niet meegemaakt. Weet er -op afstand- wel redelijk wat over. Moslims uit Azië zijn van een heel ander slag dan de anti-Westerlingen uit Afrika en Midden-Oosten is mijn ervaring. Jij wel meegemaakt? Moeten vreemde situaties zijn geweest!quote:Op zondag 2 februari 2020 23:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat was vroeger (tientallen jaren geleden) anders. Daaruit blijkt dat de vermeende problemen met de moslims van vandaag (trouwens veel Molukkers zijn moslim) ook gewoon van tijdelijke aard zijn.
Jij hebt zeker de treinkapingen en schoolgijzeling niet meegemaakt?
Ooit, maar dat moment is nog niet aangebroken klaarblijkelijk, dus forceren? Nee, dat is geen enkel opzicht wenselijk of zinvol. Jij stapt te gemakkelijk over gevoelens heen die leven in deze gemeenschap.quote:Op maandag 3 februari 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je over discussiëren, maar het is 70 jaar geleden. Ooit moet je ook verder.
[..]
Ik bepleit dan ook afbouwen. Maar als je het wil laten verwateren moet je het natuurlijk niet gaan herbevestigen.
Dat gebeurd alleen als je als kolonie niet wilt gehoorzamen.quote:Op zondag 2 februari 2020 15:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat hebben de Nederlandse kolonisten op hun geweten?
Waarom zou je deze uitzondering in stand moeten houden dan? Alleen wegens wat gevoelens? Ik merk dat er van de andere kant ook gevoelens zijn. Dat vind ik geen argument.quote:Op maandag 3 februari 2020 01:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ooit, maar dat moment is nog niet aangebroken klaarblijkelijk, dus forceren? Nee, dat is geen enkel opzicht wenselijk of zinvol. Jij stapt te gemakkelijk over gevoelens heen die leven in deze gemeenschap.
Op de eerste paar vragen is al een aantal keren antwoord gegeven en dat begrijp je ook gezien je opmerking dat het argument ligt in de geschiedenis.quote:Op maandag 3 februari 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je deze uitzondering in stand moeten houden dan? Alleen wegens wat gevoelens? Ik merk dat er van de andere kant ook gevoelens zijn. Dat vind ik geen argument.
Het werkelijke argument ligt in de geschiedenis. En dat snap ik. Maar ik vind wel dat je de scherpe kantjes er zo langzamerhand af mag gaan halen.
Wat is mis met een afspraak als dit? “Indien een Molukker met een geschikte gezinssamenstelling bij de eerste 50 zit krijgt hij voorrang. Zo niet, dan komt de eerste op de lijst aan de beurt”.
Omdat je ergens een grens moet trekken. Ik snap de behoefte van zo’n wijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 01:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Op de eerste paar vragen is al een aantal keren antwoord gegeven en dat begrijp je ook gezien je opmerking dat het argument ligt in de geschiedenis.
Je komt vervolgens met een voorstel tot afspraak die jou wel redelijk lijkt.
Tja, ik denk dat er bij de eerste 50 aanvragen wel een geschikte Molukse partij te vinden zal zijn, maar waarom geen 10, 20 of 100? Hoe kom je bij dit aantal?
Jij bent het die deze grens trekt en deze is nogal arbitrair.quote:Op maandag 3 februari 2020 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je ergens een grens moet trekken. Ik snap de behoefte van zo’n wijk.
Maar er zijn ook andere belangen. Woningnood is de op één na grootste bedreiging voor de samenleving momenteel (de grootste ni de stijgende zorgkosten maar dat is off-Topic).
En als we dan alleenstaanden in grote huizen gaan stoppen. Of mensen nog langer op de wachtlijst gaan laten staan dan vind ik dat zo langzamerhand onevenredig.
Daarnaast gaat het me natuurlijk niet om de precieze afspraak. Maar om de richting, een compromis waarbij je recht doet aan beide kanten van het verhaal.
Leuk frame wel. Maar het gaat niet om verongelijkte figuren. Het gaat er om dat je alle belangen in balans brengt.quote:Op maandag 3 februari 2020 02:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij bent het die deze grens trekt en deze is nogal arbitrair.
Dat er veel alleenstaanden in deze woning komen heb je daar een bron van of is dat een aanname? Staan er daadwerkelijk mensen langer op de wachtlijst hierdoor?
Je begrijpt het dus goed, maar er moet toch nog een symbolisch compromis komen om verongelijkte figuren tegemoet te komen?
Goed van mij he. Ik ben de internetpolitie die op een kleine groep internetraddraaiers jaagt. Zodra het over Molukkers gaat ben ik er natuurlijk als de kippe bij, want hey, ik heb deze account namelijk alleen maar gemaakt om de Molukse gemeenschap te verdedigen tegen online ongewenst gedrag zoals racisme, belediging en discriminatie door een kleine groep internetraddraaiersquote:Op maandag 3 februari 2020 09:45 schreef Questular het volgende:
Het was wachten op Oceanier, nu kunnen we er wel een slotje op gooien.
Ik zag het net in de AT, ik dscht bnn ook al, daar gaat de discussiequote:Op maandag 3 februari 2020 09:45 schreef Questular het volgende:
Het was wachten op Oceanier, nu kunnen we er wel een slotje op gooien.
De Molukse wijk is ook geen discussie. Het was er, het is er en het zal er in de toekomst zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:58 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik zag het net in de AT, ik dscht bnn ook al, daar gaat de discussie
Oké opgelost dan.quote:Op maandag 3 februari 2020 10:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De Molukse wijk is ook geen discussie. Het was er, het is er en het zal er in de toekomst zijn.
Daar gaat idd je discussie.
....quote:Op maandag 3 februari 2020 02:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij bent het die deze grens trekt en deze is nogal arbitrair.
Dat er veel alleenstaanden in deze woning komen heb je daar een bron van of is dat een aanname? Staan er daadwerkelijk mensen langer op de wachtlijst hierdoor?
Vind ik inderdaad ook raar. Imo ontoelaatbaar zelfs.quote:Op maandag 3 februari 2020 09:29 schreef theunderdog het volgende:
Wel bijzonder dat een vorm van etnisch-nationalisme ineens 'oke' is als het om Molukkers gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |