Ugh... ik had een stomme verplichting

Vanaf volgende week kan ik wel weer live kijken. Maar goed, heb de show net teruggekeken.
Mijn top 7 na alle optredens:
1.The Mama's: Perfect uitgevoerd wat betreft show. Klein puntje van kritiek: net als bij TLFL weer een te donkere setting. Ik zou graag meer kleur willen terugzien in de belichting of op het doek (?) achter ze. Lied mist wow-factor. Ik zie het niet winnen. 9/10
2.Felix: Zou hier zelf niet op stemmen, maar het ziet er superstrak uit. Ik vind het lied wel 'lekker' klinken. Ben alleen niet zo'n fan van zijn manier van optreden. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze dit niet sturen. Dit borduurt voort op hun inzendingen uit 2017 en 2018. Hiermee gaan ze het ESF denk ik ook niet winnen. 8/10
3.Sonja Alden: Ik kan dit wel waarderen. Goed gezongen. Sonja heeft een prachtige stem. Zou wat mij betreft naar de finale mogen, maar dat gaat helaas niet gebeuren. 7,5/10
4.Robin Bengtsson: Lied had ik meer van verwacht, maar vind het nog steeds wel goed.Klinkt ook als iets dat je in de Deense selectie zou kunnen vinden. M'n aandacht verslapt wel halverwege het tweede couplet. Er gebeurt te weinig. Performance ben ik ook niet weg van. 7,5/10
5.Malou Prytz: Hoge Sia-gehalte in dit lied en performance. Zou ook niet misstaan op het JESF

7/10
6.OVÖ: Niet mijn smaak, maar vind het best een vermakelijk optreden. Leuke verwijzing ook naar Nederland, dat oranje

4/10
7.Suzy P: Ik haal nog net de 30 seconden. Pff wat een verschrikkelijk lied. Zangeres mist nog steeds energie. lelijk outfit ook. Flop. 2/10
Voorspelling:
DTF: Felix en Malou
AC: Robin B en The Mama's
Over de uitslag:
Geen één goed

Felix naar AC dus, niet verwacht. Zelfde voor The Mama's, ik dacht juist dat zij naar AC zouden gaan of net 5e zouden worden, maar ben wel heel blij dat ze in de finale staan. Echt een feelgood nummer

Jammer voor Sonja.