Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:17 schreef Xenorium het volgende:
Noodtoestand in Pakistan wegens Sprinkhanenplaag
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-sprinkhanenplaag
Uh End of days, prophecy? Scary man.
quote:
Een deel kan de slaap niet vatten door een aanhoudende hoest en rochelquote:
Meh, de rest van de wereld heeft nog een paar weken nodig om dagelijks nieuws te kunnen brengen over 2019-nCoV.quote:
Wil je dat of hoop je dat, ik heb het liever niet zeg maarquote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Meh, de rest van de wereld heeft nog een paar weken nodig om dagelijks nieuws te kunnen brengen over 2019-nCoV.
Geen van beidequote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:40 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wil je dat of hoop je dat, ik heb het liever niet zeg maar
In Duitsland en elders in Europa kan men scherp reageren en mensen uit de omgeving van patiënten testen om verspreiding tegen te gaan. Maar in China is dat al niet meer te doen en loopt het uit de hand. En ook elders in de wereld zal men onvoldoende maatregelen nemen om verspreiding te voorkomen. Als er echt niet getest wordt in Indonesië, dan is de strijd daar bij voorbaat al verloren. Ik vermoed dat een groot deel van de derde wereld niet in staat zal zijn het virus effectief te bestrijden. Het probleem in Europa is dat de kraan nog steeds open staat, omdat we nog steeds mensen uit China toelaten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Geen van beide.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wij de beginfase van de uitbraak in China niet hebben mee gemaakt, waarbij ze natuurlijk ook niet wisten waar ze mee te maken hadden in eerste instantie. Dus bijv. nu die 9 besmettingen (ofzo) in Duitsland; toen er 9 waren in China was dat niet in het nieuws en heeft het wel even een tijdje geduurd voor er meer besmettingen kwamen en het groot nieuws werd.
In Duitsland wisten ze vanaf diagnose direct wat het was, en kunnen daarop stappen ondernemen, dus; het zal sowieso langer duren voor het virus zich in Duitsland (of welk ander land met dat aantal besmettingen) zal gaan verspreiden, als het dat überhaupt doet.
Punt is gewoon; elk land anders dan China kan nu anders reageren dat China dat in het begin heeft kunnen doen. Daarom ook interessant hoe het zich in landen buiten China gaat ontwikkelen, bijv. Duitsland, maar dat gaat gewoon nog even wat langer duren voor je er echt conclusies aan kan verbinden qua sterftecijfer en overdracht.
Wil die droeftoeters wel eens terug zien. Mwah het is maar een griepje.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Taiwan gaat voor de dubbelslag. https://focustaiwan.tw/society/202002010008
Gaat gelul in de ruimte worden, Je bent besmet of niet. En vanaf dat punt ben je het haasje of niet. Geloof je niet in statistiek..Mag je voor mij dood.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Geen van beide.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wij de beginfase van de uitbraak in China niet hebben mee gemaakt, waarbij ze natuurlijk ook niet wisten waar ze mee te maken hadden in eerste instantie. Dus bijv. nu die 9 besmettingen (ofzo) in Duitsland; toen er 9 waren in China was dat niet in het nieuws en heeft het wel even een tijdje geduurd voor er meer besmettingen kwamen en het groot nieuws werd.
In Duitsland wisten ze vanaf diagnose direct wat het was, en kunnen daarop stappen ondernemen, dus; het zal sowieso langer duren voor het virus zich in Duitsland (of welk ander land met dat aantal besmettingen) zal gaan verspreiden, als het dat überhaupt doet.
Punt is gewoon; elk land anders dan China kan nu anders reageren dat China dat in het begin heeft kunnen doen. Daarom ook interessant hoe het zich in landen buiten China gaat ontwikkelen, bijv. Duitsland, maar dat gaat gewoon nog even wat langer duren voor je er echt conclusies aan kan verbinden qua sterftecijfer en overdracht.
Inb4 iemand allebei krijgt en er een zieke mutatie van SwiRona flu virus ontstaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Taiwan gaat voor de dubbelslag. https://focustaiwan.tw/society/202002010008
Hier in NL niks, Lijkt me daar ook wel toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:06 schreef Rijst het volgende:
Oh deze gast is terug in de UK. Ik vraag me af hoeveel deze mensen moeten betalen voor zo’n verblijf van 2 weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |