abonnement Unibet Coolblue
pi_191402698
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:56 schreef joyvke het volgende:

Ze zijn wel stabiel allemaal met sommige meilde symptomen toch? (Alleen de 1e patient). Ben benieuwd hoe het met de dame is die ze besmet heeft eigenlijk, of die inmiddels beter is.
Ben ik ook benieuwd naar.

quote:
27-1 was de eerste man besmet. Zijn nu inmiddels iets verder dan 1,5 week. (op de 9-11e dag is bij andere casussen zuurstof nodig geweest door lage zuurstof/ longontsteking). Zou nu dus tegen beter worden aan moeten zitten.
Ze zijn allemaal stabiel met milde symptomen, over patiënt 1 zeiden ze eergisteren mogelijk beginnende longontsteking, dag erna blijkbaar weer stabiel.

Deze gevallen zijn anders dan in China, waar ze alleen de gevallen van corona geïnduceerde longontsteking tellen als besmette personen.

Het blijft een geïsoleerde besmetting waarvan het interessant is om het verloop te bekijken.
De gevluchte Duitsers uit Spanje en Wuhan geëvacueerden laat ik hier maar achterwege.
pi_191402956
Hadden die gevluchte Duitsers iets met deze groep te maken?
Interessant Topic trouwens!
pi_191402980
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:25 schreef Coeus het volgende:
Hadden die gevluchte Duitsers iets met deze groep te maken?
Interessant Topic trouwens!
Ja, zij waren een contact van de Webasto medewerker die op vakantie ging, zonder te weten dat hij drager was. Geen 1e contact, maar ze hadden wel 14 dagen binnen moeten blijven ipv in een vliegtuig te gaan zitten, dat is het protocol.

Het is best een schandaaltje op Tenerife, maar vooral via social media.
pi_191402991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:33 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, zij waren een contact van de Webasto medewerker die op vakantie ging, zonder te weten dat hij drager was. Geen 1e contact, maar ze hadden wel 14 dagen binnen moeten blijven ipv in een vliegtuig te gaan zitten, dat is het protocol.

Het is best een schandaaltje op Tenerife, maar vooral via social media.
Dit soort gebeurtenissen geven ook weinig vertrouwen in de zelfisolatie die ze hier hebben opgelegd.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191420403
Het zorgwekkende is dat de vrouw en kinderen van Webasto patiënt 1 alledrie op 1 februari lichte symptomen hadden.

Zij werden vervolgens dagelijks getest.
Op 3 februari bleek een van zijn kinderen inderdaad besmet, zijn vrouw testte op 6 februari pas positief.

Dat betekend dat ondanks dagelijks testen besmette personen met milde symptomen dagenlang negatief kunnen testen.

Het derde kind is nog steeds niet bevestigd als besmet.
pi_191420566
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 03:13 schreef Za het volgende:
Het zorgwekkende is dat de vrouw en kinderen van Webasto patiënt 1 alledrie op 1 februari lichte symptomen hadden.

Zij werden vervolgens dagelijks getest.
Op 3 februari bleek een van zijn kinderen inderdaad besmet, zijn vrouw testte op 6 februari pas positief.

Dat betekend dat ondanks dagelijks testen besmette personen met milde symptomen dagenlang negatief kunnen testen.

Het derde kind is nog steeds niet bevestigd als besmet.
Volgens mij is dat vrij vaak met PCR testen toch?

Wellicht een niet relevant voorbeeld, maar even wat ik in mijn hoofd krijg n.a.v PCR testen.
Heb hier vogels gehad met Polyoma (ook een virus, en meestal gaan jonge vogels dood, maar de overlevenden komen er doorgaans doorheen en soms verliezen ze bijna alle veren, ze blijven altijd besmettelijk voor andere vogels (en dezelfde cyclus blijft zo doorgaan als je jonkies hebt in hetzelfde verblijf - van wat ik heb "geleerd" in de periode dat ik ze had - verder vrolijke actieve vogels alleen wat minder mooi)). Ondanks de test kon het alsnog negatief testen, terwijl duidelijk was dat ze het wel degelijk hadden. Het lag er een beetje aan hoe "actief" het virus was op dat moment.

Ik vraag me af hoe betrouwbaar die test is voor het Ncov en of de PCR wellicht ook positief kan testen voor mensen die misschien de gewone griep hebben, net als dat zij negatief kan testen voor diegene die wel degelijk in contact zijn/ besmet zijn geweest door een drager. Ben erg benieuwd naar alle data die nog naar voren gaat komen.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191420635
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 04:13 schreef joyvke het volgende:

Volgens mij is dat vrij vaak met PCR testen toch?
Maar hoe kun je eea op deze manier nog in goede banen leiden, los van Webasto, in China en landen waar uitbraken nog zouden kunnen plaatsvinden.
Wanneer je in een kring rond besmette mensen personen tot 6 dagen lang of langer moet testen, dat is ondoenlijk.

quote:
Wellicht een niet relevant voorbeeld, maar even wat ik in mijn hoofd krijg n.a.v PCR testen.
Heb hier vogels gehad met Polyoma (ook een virus, en meestal gaan jonge vogels dood, maar de overlevenden komen er doorgaans doorheen en soms verliezen ze bijna alle veren, ze blijven altijd besmettelijk voor andere vogels (en dezelfde cyclus blijft zo doorgaan als je jonkies hebt in hetzelfde verblijf - van wat ik heb "geleerd" in de periode dat ik ze had - verder vrolijke actieve vogels alleen wat minder mooi)). Ondanks de test kon het alsnog negatief testen, terwijl duidelijk was dat ze het wel degelijk hadden. Het lag er een beetje aan hoe "actief" het virus was op dat moment.

Ik vraag me af hoe betrouwbaar die test is voor het Ncov en of de PCR wellicht ook positief kan testen voor mensen die misschien de gewone griep hebben, net als dat zij negatief kan testen voor diegene die wel degelijk in contact zijn/ besmet zijn geweest door een drager. Ben erg benieuwd naar alle data die nog naar voren gaat komen.
Bedoel je de data uit China, kijk dan eens hier: https://flutrackers.com/f(...)bruary-1-2020/page29

Voor wat betreft Duitsland, de ring rond Webasto medewerkers ben ik ook benieuwd, misschien blijft het hierbij qua besmettingen.
pi_191464612
Coronavirus in Duitsland: twee nieuwe besmette mensen bevestigd in Beieren

Update van 11 februari 2020, 19:39 uur : Er zijn nu twee nieuwe, bevestigde coronavirusgevallen in Beieren. Ze zouden ook verbonden zijn met de autoleverancier Webasto uit Stockdorf, zoals het Beierse ministerie van Volksgezondheid zei, onder verwijzing naar het State Office for Health and Food Safety. Vermoedelijk zijn de twee nieuwe gevallen de nieuwe vermoedelijke gevallen die 's middags vanuit Passau zijn gemeld (zie hieronder). Details van de twee nieuwe gevallen worden woensdag vrijgegeven.

Coronavirus in Duitsland: nieuwe vermoedelijke gevallen in Passau
Update van 02/11/2020, 05:02 p.m : nadat de 14 Duitse corona-geïnfecteerde mensen slechts als het topje van de ijsberg werden beschouwd, zijn er eigenlijk nieuwe vermoedelijke gevallen in Passau . De twee patiënten worden momenteel onderzocht in Passau Clinic, maar testresultaten zijn nog niet beschikbaar. Een verdacht geval was nog niet gerechtvaardigd, zoals gezegd, maar de twee patiënten waren uit voorzorg geïsoleerd.

Ongeveer 200 mensen zitten momenteel in quarantaine in Duitsland. 16 infecties met het nieuwe coronavirus zijn bekend. Maar het aantal besmette mensen kan veel hoger zijn.

Coronavirus: WHO waarschuwt - 16 geïnfecteerde mensen in Duitsland zijn misschien wel "het topje van de ijsberg"

https://www.merkur.de/wel(...)tter_impression=true
pi_191465332
In 16 dagen van 1 besmette Webasto medewerker, naar zijn hele gezin, plus 11 collega's, waarvan 1 in Spanje op vakantie.

Vanwege 1 persoon 200 mensen nu in quarantaine en ook een aanzienlijk aantal met huisarrest, ook in Spanje, alles vanwege 1 vrouw uit Shanghai.

En dit zou dan nog het topje van de ijsberg zijn voor wat betreft de Webasto besmetting.
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:19:36 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191467085
Webasto in Stockdorf, da's een klant van mijn werkgever. Komt dichtbij zo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191467112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 00:04 schreef Za het volgende:
Vanwege 1 persoon 200 mensen nu in quarantaine en ook een aanzienlijk aantal met huisarrest, ook in Spanje, alles vanwege 1 vrouw uit Shanghai.
En dan vonden ze het gek dat mensen wantrouwend zijn tegenover Chinezen.. Helemaal niet gek als je dan ook nog berichten leest dat sommige alsnog gewoon blijven reizen of hun koorts onderdrukken met medicijnen zodat ze door de controle komen.
pi_191471888
Denk telkens dat ze zo’n blaaskachel bedoelen, die mensen heeft geïnfecteerd door virussen rond te blazen.
.
pi_191472340
Maar wat ik interessanter vind: hoe verloopt hun ziekte? Is het hier ook allemaal zo dramatisch als in China of is het met een mild "griepje" wel voorbij?
Don't let my username fool you...
pi_191478307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:53 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik interessanter vind: hoe verloopt hun ziekte? Is het hier ook allemaal zo dramatisch als in China of is het met een mild "griepje" wel voorbij?
Vooralsnog zijn de symptomen mild.
Bij persoon 1 was er onlangs beginnende koorts en longontsteking, maar sindsdien geen updates over hem.
pi_191478365
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:12 schreef Za het volgende:
Coronavirus: WHO waarschuwt - 16 geïnfecteerde mensen in Duitsland zijn misschien wel "het topje van de ijsberg"
Eindelijk een bericht dat niet volstrekt onbetrouwbaar overkomt vanuit de WHO. :B
pi_191497270
The first one of 16 coronavirus patients in Germany was cured and discharged from a Munich clinic. He is no longer contagious. According to the Bavarian Ministry of Health, all discharge criteria have been met, including several negative tests for the Sars-CoV-2 virus.
(het betreft hier de persoon die op 1 februari positief werd getest)

[ Bericht 6% gewijzigd door Za op 14-02-2020 00:09:34 ]
pi_191497745
@Za
Super interessant. Dank je voor dit topic.
Definitely not CIA
pi_191570268
Zijn er nog ontwikkelingen geweest?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191576698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er nog ontwikkelingen geweest?
Nee al 7 dagen geen nieuwe Webasto besmettingen.
Mogelijk heeft Duitsland dit perfect aangepakt, maar er zit nog 200 man in quarantaine.
pi_191576862
Update:

Patient 1 ontwikkelde 16 dagen na de besmetting longontsteking en is succesvol met HIV medicatie behandelt.

4 voormalig besmette Webasto medewerkers zijn weer aan het werk.
pi_191610056
Al 10 dagen geen nieuwe besmettingen.

Geïsoleerde Webasto zaak is onder controle, aanpak was effectief.
pi_191610156
@Za, lees dit nu pas. Dank voor je posts en insights. Interessant!
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191726923
De laatste coronaviruspatiënt mag Schwabinger Klinik verlaten

Donderdag 27 februari, 17:18 uur: Beieren is na ten minste vier weken officieel weer vrij van coronavirus - althans voorlopig. De laatste patiënt was uit het ziekenhuis ontslagen, zo maakte het ministerie van Volksgezondheid donderdagmiddag bekend. Het gaf geen verdere details over de persoon. Hij was behandeld in de München-Schwabing-kliniek nadat hij de nieuwe ziekteverwekker Sars-CoV-2 had opgelopen. In totaal werden 14 gevallen van coronavirus gemeld in Beieren, waarvan de eerste vier en een halve week geleden.

https://www.sueddeutsche.(...)tter_impression=true
pi_191972909
Ik vind deze wel een schopje waardig.

Uit deze geïsoleerde zaak blijkt hoe snel een besmettelijk virus 15 man besmet, maar eigenlijk gelijk erna uitdooft zonder noemenswaardige overdracht of klachten.

Personen waren gewoon aan het werk en sociaal actief.
pi_191972966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 03:34 schreef Za het volgende:
Ik vind deze wel een schopje waardig.

Uit deze geïsoleerde zaak blijkt hoe snel een besmettelijk virus 15 man besmet, maar eigenlijk gelijk erna uitdooft zonder noemenswaardige overdracht of klachten.

Personen waren gewoon aan het werk en sociaal actief.
Mits gemonitorde quarantaine.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')