abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191289787
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Laatste update: 31/01/20 14:00

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
pi_191289789
En door...
pi_191289794
11.374 geïnfecteerden nu :o
pi_191289802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:14 schreef n__n het volgende:
En hoeveel overleden? :@
pi_191289809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:14 schreef n__n het volgende:
11800 zegt nu.nl

*hatsjoehaan*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191289810
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:16 schreef Daksijs het volgende:

[..]

En hoeveel overleden? :@
259
pi_191289813
Én 20 in Europa.
pi_191289815
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

259
Ohh dat loopt hard op opeens ;(
pi_191289828
Ik vond dit wel een belangrijke openbaring die net aan mijn brein ontsproot:

Vergeet ook niet dat het gemiddeld een aantal weken duurt voordat je overlijdt. Het aantal sterfgevallen hoort dus bij het aantal besmettingen van enkele weken geleden. Dat betekent dat de mortaliteit een stuk hoger ligt dan 1 of 2%

(post 300 in het vorige topic)
pi_191289845
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:19 schreef Puntenjager het volgende:

Vergeet ook niet dat het gemiddeld een aantal weken duurt voordat je overlijdt. Het aantal sterfgevallen hoort dus bij het aantal besmettingen van enkele weken geleden. Dat betekent dat de mortaliteit een stuk hoger ligt dan 1 of 2%

wat een genie ben je ook hè _O_
pi_191289846
quote:

En dan nog de vraag of het überhaupt geneest zonder medicatie. -O-
pi_191289900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:24 schreef n__n het volgende:

[..]

En dan nog de vraag of het überhaupt geneest zonder medicatie. -O-
Dat doet het zeker, want er bestaat geen medicijn en er zijn toch mensen die genezen zijn.
pi_191289959
Bij SARS (ook een coronavirus) overleed men overigens gemiddeld pas na 35,9 dagen. Dat geeft toch een indicatie dat ook hier het overlijden pas na aantal weken komt. Iets wat ik ook opmaak uit de berichtgeving.

Aan de andere kant is het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger dan het aantal gediagnosticeerde besmettingen.

Hoeveel mensen er aan overlijden is nu nog moeilijk vast te stellen. Echter een mortaliteit van een stuk meer dan 1% toch wel lichtelijk verontrustend.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 02:55:46 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191290039
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:43 schreef Puntenjager het volgende:
Bij SARS (ook een coronavirus) overleed men overigens gemiddeld pas na 35,9 dagen. Dat geeft toch een indicatie dat ook hier het overlijden pas na aantal weken komt. Iets wat ik ook opmaak uit de berichtgeving.

Aan de andere kant is het werkelijke aantal besmettingen een stuk hoger dan het aantal gediagnosticeerde besmettingen.

Hoeveel mensen er aan overlijden is nu nog moeilijk vast te stellen. Echter een mortaliteit van een stuk meer dan 1% toch wel lichtelijk verontrustend.
Nu on time... 2.1 %, na wat weken gaat dat meer mijn eerder geschatte 2.8 %. Even afwachten kan zijn dat het in Europa en omstreken iets minder aanslaat. Er zit nog een redelijke foutmarge van ik schat 0,5 %.
pi_191290045
quote:

Dat hoeft helemaal niet, als je een flink vercrackt immuunsysteem hebt kun je binnen een paar dagen bezwijken aan een longontsteking. En zoals al vele malen vermeld is in dit topic, gaan mensen waarschijnlijk pas naar het ziekenhuis wanneer ze écht benauwd zijn. Dus dan is de likelihood van sterfte hogen dan wanneer mensen met er thuis overheen komen. En deze gevallen worden niet geregistreerd.

En buiten dat, hetzelfde zou je (imo) beter kunnen stellen van recovered patiënten, want die worden pas gemiddeld na 3 weken genezen verklaard na aanvang symptomen, daar zijn we nog niet. (Terwijl je makkelijk eerder het loodje kunt leggen)
  zaterdag 1 februari 2020 @ 02:58:16 #16
89730 Drugshond
pi_191290052
Voordeel met nog grotere getallen gaat e.e.a. wel convergeen. Het gewogen gemiddelde en de (R) besmettingsgraad gaat nauwkeuriger worden.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 03:00:45 #17
89730 Drugshond
pi_191290056
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:57 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet, als je een flink vercrackt immuunsysteem hebt kun je binnen een paar dagen bezwijken aan een longontsteking. En zoals al vele malen vermeld is in dit topic, gaan mensen waarschijnlijk pas naar het ziekenhuis wanneer ze écht benauwd zijn. Dus dan is de likelihood van sterfte hogen dan wanneer mensen met er thuis overheen komen. En deze gevallen worden niet geregistreerd.

En buiten dat, hetzelfde zou je (imo) beter kunnen stellen van recovered patiënten, want die worden pas gemiddeld na 3 weken genezen verklaard na aanvang symptomen, daar zijn we nog niet. (Terwijl je makkelijk eerder het loodje kunt leggen)
In jouw hypothese lopen er 1-2 % zandzakken rond die toch al een longaandoening hadden. Geloof ik niet 1-2-3
  zaterdag 1 februari 2020 @ 03:01:42 #18
89730 Drugshond
pi_191290066
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:57 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Klopt. Echter =>

quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 02:43 schreef Puntenjager het volgende:
pi_191290099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 03:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In jouw hypothese lopen er 1-2 % zandzakken rond die toch al een longaandoening hadden. Geloof ik niet 1-2-3
Nee, kan vanalles zijn waardoor je immuunsysteem verslechterd is, bijvoorbeeld bij de 90 proefpersonen had meer dan de helft een aandoening, veel ervan diabetes bijvoorbeeld.
En ja ik geloof wel dat een groot deel van de mensen die in een ziekenhuis terecht komen (en dus als eerste gemonitord worden) al te maken hadden met kwalen of ouderdom. Dat weet ik natuurlijk niet zéker, maar daar lijkt me wel op nav de openbare cases.
pi_191290104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 03:13 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Nee, kan vanalles zijn waardoor je immuunsysteem verslechterd is, bijvoorbeeld bij de 90 proefpersonen had meer dan de helft een aandoening, veel ervan diabetes bijvoorbeeld.
En ja ik geloof wel dat een groot deel van de mensen die in een ziekenhuis terecht komen (en dus als eerste gemonitord worden) al te maken hadden met kwalen of ouderdom. Dat weet ik natuurlijk niet zéker, maar daar lijkt me wel op nav de openbare cases.
Wat is je achtergrond eigenlijk, begraafplaatsslet? Iets medisch?
pi_191290111
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 03:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Klopt. Echter =>
[..]

Ik weet eigenlijk niks van Sars, was dat vergelijkbaar in symptomen? Eerst een hoest je, daarna wat verhogen, en als je pech hebt een longontsteking oid?
pi_191290143
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 03:18 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niks van Sars, was dat vergelijkbaar in symptomen? Eerst een hoest je, daarna wat verhogen, en als je pech hebt een longontsteking oid?
Ja, zo ongeveer. Alleen een stuk hogere mortaliteit. En geen besmetting zonder symptomen.

Het deelt 87% van het RNA met 2019nCoV. Echter dat zegt niet alles.
pi_191290192
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

Heel wohan zit onder het virus. Dat wil ik alleen maar zeggen. En dat zegt de Chinese overheid niet.

Op een boot in Italië, in Finland...
Indien ze slechts de mensen willen testen in een kring van de reeds bevestigde gevallen: dan zouden ze 550.000 mensen moeten testen met een capaciteit van iets meer dan 200 per ziekenhuis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 01-02-2020 05:40:36 ]
pi_191290208
Ben bang van wel vriend. Wij moeten goed oppassen. Draag handschoenen wanneer in China
Alsjeblieft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')