quote:De paradox van elke rechtgeaarde xenofoob:
Op dinsdag 14 januari 2003 13:16 schreef Ulx het volgende:[..]
WAAAAT, dat tuig pikt onze banen in!
Als ze werkeloos zijn, dan zijn ze lui om te werken en moeten ze opflikkeren, als ze werk hebben, dan pikken ze onze banen in en moeten ze dus opflikkeren....
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 14-01-2003 13:27]
quote:Punt 1 hoeft geen probleem te zijn. Blijven ze gewoon Marokkaan of zeuren bij hun eigen overheid om Nederlander te mogen worden.
Op dinsdag 14 januari 2003 12:05 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Punt 1 kan een probleem opleveren aangezien dit niet per se onder Nederlandse controle staat, ik heb er geen moeite mee maar als bv Marokko niet akkoord gaat haalt het niet veel uit.
Ik zie een klein probleem met punt 2, als je dergelijke voorziening ontoegankelijk maakt en nieuwkomers er ook niet voor laat betalen bestaat het risico dat er juist meer hier naar toe komen omdat zij dan minder belasting/sociale premies betalen en netto meer overhouden als Nederlanders, da's ook niet echt bevordelijk voor integratie lijkt mij noch lijkt het mij dat de meeste Nederlanders daar erg blij mee zouden zijn.
Punt 2 Als die mensen er niet zijn betalen ze ook geen premie. Als die mensen er wel zijn krijgen ze loon, maar betalen geen premie. En dat geeft niks, want ze maken er ook geen gebruik van. Dat ze dan netto meer overhouden is terecht.
Dat geld kunnen ze gebruiken om zich particulier te verzekeren of te sparen voor een ticket terug, indien ze hun inkomen verliezen.
quote:Ik vonnum wel melig, eigenlijk.
Op dinsdag 14 januari 2003 13:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
De paradox van elke rechtgeaarde xenofoob:
Als ze werkeloos zijn, dan zijn ze lui om te werken en moeten ze opflikkeren, als ze werk hebben, dan pikken ze onze banen in en moeten ze dus opflikkeren....
Ben het wel eens met het feit dat mensen die na een aanzienlijke tijd nog geen nederlands spreken en niet aangepast zijn te straffen met een stop zetting van uitkering etc.
Want ik kan me er behoorlijk aan storen dat als ik niet nederlands sprekende nederlander als klant krijg me moet gaan aanpassen.
Dat is ook niet netjes tegenover ons vind ik..
quote:Waar baseer je het op dat ie ooit naar nederland gekomen is? omdat hij zwart is? volgens mij is hij gewoon nederlander hoor
Op dinsdag 14 januari 2003 10:14 schreef hansepansie het volgende:
Waarom is Varela ooit naar Nederland gekomen ? Vanwege diezelfde ruif die hij nu anderen wil ontzeggen ?
quote:Zwart of Bruin ? Kleur doet niet ter zake hier. Wel of hij inderdaad
Op dinsdag 14 januari 2003 14:41 schreef LuQas het volgende:[..]
Waar baseer je het op dat ie ooit naar nederland gekomen is? omdat hij zwart is? volgens mij is hij gewoon nederlander hoor
[..]
dat ligt eraan wat je onder onze banen verstaat. Maar als jij een cariere ambieert als schoonmaker, vuilnisman of fabrieksarbeider dan zou je wel eens gelij kunnen hebben
Precies de spijker op zijn kop
quote:Dus hij moet zijn muil houden omdat hij een kleurtje heeft?
Op dinsdag 14 januari 2003 12:56 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
Nee omdat hij uiteindelijk zelf ook een (afstammeling van een ) immigrant is.
quote:Wat een onzin, inderdaad. De kleur maakt toch niet uit.
Op dinsdag 14 januari 2003 15:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus hij moet zijn muil houden omdat hij een kleurtje heeft?
Het zou echter wel prettig zijn als alle Nederlanders zich ook Nederlander voelen.
quote:Wat maakt dat toch uit?
quote:Nee omdat zijn voorouders een tijdje terug ook in Nederland mochten blijven en niet gelijk terug naar de rimboe moesten om maar weer speertjes te gaan fabriceren!
quote:Dus moet hij zijn muil houden?
Op dinsdag 14 januari 2003 16:06 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
Nee omdat zijn voorouders een tijdje terug ook in Nederland mochten blijven en niet gelijk terug naar de rimboe moesten om maar weer speertjes te gaan fabriceren!
quote:Idd
Op dinsdag 14 januari 2003 16:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus moet hij zijn muil houden?
quote:Ergo: Afstammelingen van niet-Nederlanders mogen hier niks zeggen van jou.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:12 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
Idd
En dan vind je mij een racist?
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ergo: Afstammelingen van niet-Nederlanders mogen hier niks zeggen van jou.
quote:De groeten.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:16 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
De groeten.
quote:Nou, met dat zwaaiende handje had ie toch een sterk punt
Op dinsdag 14 januari 2003 16:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
De groeten.
quote:Stuur je een kaartje?
Op dinsdag 14 januari 2003 16:19 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
quote:Och, als ik je posts op een niet nader te noemen forum waar je moderator bent lees zou ik die conclusie wel durven trekken ja.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 14-01-2003 16:21]
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:20 schreef rvand het volgende:[..]
Nou, met dat zwaaiende handje had ie toch een sterk punt
Als ik het zeg, ben ik ineens een racist.
quote:Zo, zo. Gewaagd.
Op dinsdag 14 januari 2003 16:20 schreef gelly het volgende:[..]
Och, als ik je posts op een niet nader te noemen forum waar je moderator bent lees zou ik die conclusie wel durven trekken ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |