abonnement Unibet Coolblue
pi_191264313
Hallo,
ik merk de laatste week een enorme opmars in spamcalls die ik ontvang.
Neem nooit op maar elke dag bellen er ongeveer 2-3 verschillende nummers mij.
Heel soms laten ze per ongeluk een voicemail achter en dan hoor ik een callcentrum denk ik.
Het zijn nummers die beginnen met 020, 070, 030, 024, 073 en dan hier en daar een geheim nummer.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Is mijn nummer doorverkocht? Wat kan ik er tegen doen?
Sta al in het belmeniet maar dat haalt niks uit.

Bedankt.
Twiddel
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:47:06 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191264398
Ik heb dat ook.

Veel energieleveranciers die doen alsof ze uit opdracht van Vattenval werken
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Spellchecker donderdag 30 januari 2020 @ 14:48:41 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191264420
Heel vervelend ... zeker als het belmeniet-register in jouw geval niet werkt ....

Ik zou elk nummer blokkeren, of in je contactlijst zetten met een naam; "nooitopnemen1", "nooit opnemen2" etc.
pi_191264476
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:41 schreef summer2bird het volgende:
Hallo,
ik merk de laatste week een enorme opmars in spamcalls die ik ontvang.
Neem nooit op maar elke dag bellen er ongeveer 2-3 verschillende nummers mij.
Heel soms laten ze per ongeluk een voicemail achter en dan hoor ik een callcentrum denk ik.
Het zijn nummers die beginnen met 020, 070, 030, 024, 073 en dan hier en daar een geheim nummer.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Is mijn nummer doorverkocht? Wat kan ik er tegen doen?
Sta al in het belmeniet maar dat haalt niks uit.

Bedankt.
Kunnen buitenlandse nummers zijn welke hopen dat je terugbelt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191264576
Werd de hele dag gebeld. Opgegeven bij belmeniet en daarna verstomde het.

Het is zo verschrikkelijk vervelend, dat je zo'n beller gaat beledigen.
Ik heb nooit begrepen waarom iemand dit werk wil doen. Blijkbaar is het een roeping om voor stoephoer uitgemaakt te worden of voor telefoonhufter.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191264668
Gewoon niet opnemen en het nummer gelijk blokkeren. Had het deze week ook weer 2x.
pi_191264683
Blokkeren helpt heel goed. Maar de waslijst is inmiddels immens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191264709
Had het ook een tijdje, waait vanzelf over.
AZ
ALKMAAR
pi_191264726
Het gaat van energiebedrijven tot tijdschriften.
Het hele gedonder begint als ze je zes weken dat tijdschrift gratis aanbieden. Dan bedank je beleefd en dan krijg je als wedervraag: hoe kunt u nou iets weigeren dat gratis is?

En dan volgt een eindeloos gezeur, gezeik en gezever.
En dan eindigt het heel lelijk. Dan kan ik zo'n klootzak wel door de telefoon trekken en wurgen.
Ja ook in mij schuilt een moordenaar, bij bellers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191264924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kunnen buitenlandse nummers zijn welke hopen dat je terugbelt.
Nee, ik denk dat deze Nederlands zijn.
Ik heb een nummer uit Algarije dat mij regelmatig belt in de hoop dat ik opneem of terugbel.
Maar mijn app laat zien waar de nummers vandaan komen als ze bellen.
De nummers die mij deze week bellen komen uit Den Haag, Amersfoort, Nijmegen enzovoort.
Twiddel
pi_191264953
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:13 schreef Sigaartje het volgende:
Het gaat van energiebedrijven tot tijdschriften.
Het hele gedonder begint als ze je zes weken dat tijdschrift gratis aanbieden. Dan bedank je beleefd en dan krijg je als wedervraag: hoe kunt u nou iets weigeren dat gratis is?

En dan volgt een eindeloos gezeur, gezeik en gezever.
En dan eindigt het heel lelijk. Dan kan ik zo'n klootzak wel door de telefoon trekken en wurgen.
Ja ook in mij schuilt een moordenaar, bij bellers.
Ja lol, net als die fuckers van de postcodeloterij.
"ik heb geen geld dus ga niet meedoen"
"Hoe kunt u nou weigeren, er zit altijd een kans in dat u miljoenen wint!"
"Ja, maar dus niet bij mij"
"Weet u wel hoeveel mensen er gewonnen hebben?"

Een tip is om te gaan beginnen over de vele schulden die je hebt en dat je bijna failliet bent, dan bellen ze echt nooit meer terug. Klein leugentje maar werkt uitstekend.
Twiddel
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:34:43 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191264971
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja lol, net als die fuckers van de postcodeloterij.
"ik heb geen geld dus ga niet meedoen"
"Hoe kunt u nou weigeren, er zit altijd een kans in dat u miljoenen wint!"
"Ja, maar dus niet bij mij"
"Weet u wel hoeveel mensen er gewonnen hebben?"

Een tip is om te gaan beginnen over de vele schulden die je hebt en dat je bijna failliet bent, dan bellen ze echt nooit meer terug. Klein leugentje maar werkt uitstekend.
Tip voor al die keren dat je ongewenst wordt benaderd per telefoon, aan de deur of op straat: geen vragen beantwoorden, direct zeggen ‘geen belangstelling’. Ook als ze dan vragen waarom niet: ‘geen belangstelling’.

Als het zo’n overduidelijk buitenlands call centre is, zeg ik overigens niks en leg ik direct neer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191264985
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat deze Nederlands zijn.
Ik heb een nummer uit Algarije dat mij regelmatig belt in de hoop dat ik opneem of terugbel.
Maar mijn app laat zien waar de nummers vandaan komen als ze bellen.
De nummers die mij deze week bellen komen uit Den Haag, Amersfoort, Nijmegen enzovoort.
Heb er zelf niet heel veel last meer van. Wel gehad.
De Nederlandse nummers nam ik wel op, met alleen een :Hallo. Zodra ze dan hun riedeltje wilden afdraaien vroeg ik: Hoe kom je aan mijn nummer? Meestal is het dan ff stil. Daarna zei ik dat ik ze geen toestemming had gegeven om mijn nummer te bellen en dat ik in het bel-me-niet-register sta en dat als ze nog eens bellen, ik een klacht zou indienen. Heeft blijkbaar geholpen :)
Buitenlandse nummers laat ik bellen. Huistelefoon kan ze niet blokkeren, mobiele wel en ik heb daar zo ongeveer alle netnummers van baggerlanden ingezet.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_191264991
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tip voor al die keren dat je ongewenst wordt benaderd per telefoon, aan de deur of op straat: geen vragen beantwoorden, direct zeggen ‘geen belangstelling’. Ook als ze dan vragen waarom niet: ‘geen belangstelling’.
Ja ik neem nu gewoon niet meer op en google het nummer in het geval dat het wel een instantie is die legit is.
Twiddel
pi_191265139
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tip voor al die keren dat je ongewenst wordt benaderd per telefoon, aan de deur of op straat: geen vragen beantwoorden, direct zeggen ‘geen belangstelling’. Ook als ze dan vragen waarom niet: ‘geen belangstelling’.

Als het zo’n overduidelijk buitenlands call centre is, zeg ik overigens niks en leg ik direct neer.
Ik heb zo`n uitgeprint: Verkopers Niet Welkom op mijn raam zitten. Helpt wel. Zit ik in de keuken, komt er iemand de tuin in, leest het en draait zich weer om. Leuk om te zien. Het scheelt iig voor niks naar de deur te lopen als je ergens in huis bezig bent :Y
Degene die niet lezen wat er staat...daar ben ik dan weer niet zo vriendelijk tegen :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:50:26 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ik heb zo`n uitgeprint: Verkopers Niet Welkom op mijn raam zitten. Helpt wel. Zit ik in de keuken, komt er iemand de tuin in, leest het en draait zich weer om. Leuk om te zien. Het scheelt iig voor niks naar de deur te lopen als je ergens in huis bezig bent :Y
Degene die niet lezen wat er staat...daar ben ik dan weer niet zo vriendelijk tegen :P
Wij wonen nogal knus en zodoende horen we ook de deurbel bij de buren aan weerskanten. Zo weten we vaak wel vrij zeker dat er weer zo’n groepje met iPads langs de deuren gaat om donateurs te werven. We doen dan gewoon niet open. :+

Bij mijn moeder word ik overigens gestoord van de berg post die daar wekelijks komt van goede doelen. Dat was in de tijd dat mijn oma nog leefde ook al zo. En die had dan niet in de gaten dat het om een vrijwillige bijdrage ging en betaalde dan maar. :(
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker donderdag 30 januari 2020 @ 15:54:33 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191265273
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Bij mijn moeder word ik overigens gestoord van de berg post die daar wekelijks komt van goede doelen.
Kun je die post niet terugsturen met "ONGEWENST RETOUR" erop?
pi_191265319
Bel mij niet register.. je moet jouw privacy hier opgeven.. (al namen, adres en bullshits)

Kunnen ze niet gewoon alleen nummer pleuren. Ik wil niet gebeld worden.. Daarna 1 keer voor de bevestingen..
Maarja.

Ik negeer het gewoon. Niet opnemen..

Ik vraag mij af als iemand voor de grap een scene zet waarbij iemand vastzit en om hulp schreeuwen. Vervolgens schiet je hem dood..
Callcenter hoort alle details..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191265351
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wij wonen nogal knus en zodoende horen we ook de deurbel bij de buren aan weerskanten. Zo weten we vaak wel vrij zeker dat er weer zo’n groepje met iPads langs de deuren gaat om donateurs te werven. We doen dan gewoon niet open. :+

Bij mijn moeder word ik overigens gestoord van de berg post die daar wekelijks komt van goede doelen. Dat was in de tijd dat mijn oma nog leefde ook al zo. En die had dan niet in de gaten dat het om een vrijwillige bijdrage ging en betaalde dan maar. :(
Haha, dan weet je iig dat het weer raak is :D. Hier sloegen de honden van alle buren ineens aan en toen er bij mij werd aangebeld wist ik al hoe laat het was. Ik trek die deur open, staat er een vrouw en zegt: oeh, wat ruikt het hier lekker! (jah, duh, als je om 17.50 uur aanbelt wil dat wel) dus ik zeg alleen: ja? Toen kwam er een spraakwaterval en ik hoorde alleen koophuis en riool. Ik onderbreek haar en vraag: kan je niet lezen en wijs op mijn raam... Euh, het is donker, zegt ze. Ik keek alleen maar naar mijn deurlamp en toen was ze pleite... :')

Voor de goede doelen is er een site waar je je kan afmelden: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur Heb het gedaan en ik krijg niks meer. Alleen als ik wat gewonnen heb bij de pcl.
Triest toch dat op deze manier geld wordt afgetroggeld van mensen die het niet meer echt snappen ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:05:24 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265409
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:54 schreef maily het volgende:

[..]

Kun je die post niet terugsturen met "ONGEWENST RETOUR" erop?
Ik heb al verschillende dingen gedaan/geprobeerd, bijv. ook het Nationaal Postfilter. Partijen persoonlijk gee-maild. Ik zal dit ook eens proberen.

Vond vandaag dat je bij de postcodeloterij op de site kan invullen dat je geen post meer wilt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_191265428
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb al verschillende dingen gedaan/geprobeerd, bijv. ook het Nationaal Postfilter. Partijen persoonlijk gee-maild. Ik zal dit ook eens proberen.

Vond vandaag dat je bij de postcodeloterij op de site kan invullen dat je geen post meer wilt.
Die had ik hierboven geplakt, maar die heb ik niet gebruikt. Die ik had kon ik me voor alle loterijen afmelden, maar kan um niet vinden :{ . Ga nog ff zoeken
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:09:01 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:59 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Haha, dan weet je iig dat het weer raak is :D. Hier sloegen de honden van alle buren ineens aan en toen er bij mij werd aangebeld wist ik al hoe laat het was. Ik trek die deur open, staat er een vrouw en zegt: oeh, wat ruikt het hier lekker! (jah, duh, als je om 17.50 uur aanbelt wil dat wel) dus ik zeg alleen: ja? Toen kwam er een spraakwaterval en ik hoorde alleen koophuis en riool. Ik onderbreek haar en vraag: kan je niet lezen en wijs op mijn raam... Euh, het is donker, zegt ze. Ik keek alleen maar naar mijn deurlamp en toen was ze pleite... :')

Voor de goede doelen is er een site waar je je kan afmelden: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur Heb het gedaan en ik krijg niks meer. Alleen als ik wat gewonnen heb bij de pcl.
Triest toch dat op deze manier geld wordt afgetroggeld van mensen die het niet meer echt snappen ;(
Ja, die had ik dus toevallig ook al gevonden.

^O^
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 januari 2020 @ 16:10:15 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191265467
Nietaandedeur.nl voor een sticker en postfilter.nl om zelf te bepalen waar je wel of geen post van wilt krijgen. Het scheelt allicht. Al heb je daar voor je mobiele nummer niks aan.

Het punt is dat bedrijven op een of andere manier telefoonnummers van internet vissen als je die ergens hebt ingevuld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191265483
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, die had ik dus toevallig ook al gevonden.

^O^
https://www.bankgiroloterij.nl/klantenservice/uitschrijven.htm
https://www.vriendenloterij.nl/informatievoorkeur.htm

Dan maar zo :D . Had toen een site waar ik al die loterijen kon aanvinken, maar kan het nergens meer vinden. Misschien weggehaald, ging wel heel makkelijk op die manier :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:16:23 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191265568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

https://www.bankgiroloterij.nl/klantenservice/uitschrijven.htm
https://www.vriendenloterij.nl/informatievoorkeur.htm

Dan maar zo :D . Had toen een site waar ik al die loterijen kon aanvinken, maar kan het nergens meer vinden. Misschien weggehaald, ging wel heel makkelijk op die manier :D
Dank!

^O^
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')