abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191263006
Hoe moet ge eigenlijk overleven in een maatschappij als de deze?

Elk mens is een monster, iedereen kan immers wel op de een of andere manier over de schreef gaan. Een moordenaar zet gewoon een knopke om en hij kan moorden.

Ik ben deze wereld zat met deze achterlijke maatschappij waarin racisme, discriminatie en andere misstanden het hoogtij vieren. Ja nu komen er groepkes die roepen da de 'racismekaart,' wordt getrokken. Tevens wordt er geklaagd en lachwekkend gedaan over 'safespaces,' maar dit alles was er toch nooit van gekomen als het niet te ver was gegaan?

De mensen die klagen over special snowflakes zijn ook vaak de racisten zelf. Als zij niet racistisch waren, hoefde men zich ook niet aangesproken of gekwetst te voelen.

De tendens in deze maatschappij maakt het voor mij zo da ik eigenlijk helemaal klaar ermee ben. Ook hier op FOK! achtervolt het me.

Ik werkte op een kantoor in een Juridische setting en dar was het altijd hetzelfde gezever. Altijd afgunst op elkaar, altijd roepen dat de ene in een hogere school zat dan de ander. Toen op een gegeven moment een collega waarmee ik goed kon opschieten een suïcide poging deed ben heb ik mijn ontslag genomen.

Die collega, kon het goed met hem vinden werd altijd belachelijk gemaakt achter zijn rug om en zo. Ze zijn toen zo ver gegaan om zijn werk te saboteren. Ik zou haast zeggen da hij het gelukkig overleefd heeft maar hij is zichzelf niet meer....

Wat ik ook probeer of waar ik ook ga, ik ben het zat deze wereld met die achterlijke lui allemaal. Ik heb er gewoon geen goesting meer in.

Ik heb gekeken naar tiny houses en dacht ergens in de wildernis te gaan wonen. Misschien ergens in de ardenne, maar ik heb ook nog wel goeie maten en mijne bompa waar ik voor zorg.

Ik ben bang dat als mijn bompa sterft, ik echt niets meer heb, de bompa is alles voor mij en hoewel ik vrienden heb en een gewaardeerd vrijwilliger ben bij een stichting denk ik dat ik gewoon klaar ben met deze maatschappij.

De psycholoog zegt ook niets boeiends, het heeft geen eens zin om dar nog eens heen te gaan.

Vermoedelijk is de wereld gewoon rot en moet ik ermee leren leven of zelf ook rot worden, maar hoe zet ik die knop om? Hoe word ik een schurk en betaal ik oog om oog en tand om tand terug? Ik kan het niet, ik wil het niet.

Maar wat rest me dan nog? Ongelukkig het juk van het leven dragen? Doodgaan is geen optie, ik vertik het zoals die collega de andere hun zin te geven. Neen dat zal ik ze nooit geven.

Ik wil zelfs blijven leven, want mijn lief, daar had ik het gewoon goed mee, nu zij weg is, heb ik zeer. Alleen de bompa is er nog, terwijl ik oud dacht te worden met mijn lief. Maar dat zeik kantoor waar ik weg moest voor mijn eigen gezondheid, waardoor ik nu een studie doe in iets anders dat mij beter ligt... Door al die zeik mijn lief kwijtgeraakt.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:01:08 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191263079
Oogkleppen op en GAAN.
Maar is waarschijnlijk niet de tip die je zoekt.
pi_191263105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef herverwijderd het volgende:
Oogkleppen op en GAAN.
Maar is waarschijnlijk niet de tip die je zoekt.
Neen dan zou ik eindigen zoals mijn ouders. Hippies die nie aan voorbehoedsmiddelen doen en een kind op wereld zetten en dat kind dumpen bij de bompa en bomma.

Neen zo wil ik nie door het leven gaan.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:03:45 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191263112
Heb je wel een beetje leuke contacten met studiegenoten?

Dat soort giftige bedrijfscultuurtjes met pestgedrag zijn erg akelig. Gelukkig is het zo niet overal.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:03:49 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191263114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Balthasar_Boma het volgende:

[..]

Neen dan zou ik eindigen zoals mijn ouders. Hippies die nie aan voorbehoedsmiddelen doen en een kind op wereld zetten en dat kind dumpen bij de bompa en bomma.

Neen zo wil ik nie door het leven gaan.
Kind is optioneel (y)
pi_191263115
Wat is een bompa?

Volgens mij heb je die breakup niet zo goed verwerkt als dat je zelf dacht :')
pi_191263118
Iedereen is slecht behalve ik.

Dat is iets wat hele volksstammen beweren en is zodoende dus een contradictio in terminis.
pi_191263146
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Lienekien het volgende:
Heb je wel een beetje leuke contacten met studiegenoten?

Dat soort giftige bedrijfscultuurtjes met pestgedrag zijn erg akelig. Gelukkig is het zo niet overal.
Ik pas nie goed in de groep. Enige waar ik het goed mee kan vinden zit eraan te denken om te stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef TucoRamirez het volgende:
Wat is een bompa?

Volgens mij heb je die breakup niet zo goed verwerkt als dat je zelf dacht :')
Mijn grootvader, en nee tis gewoon alles bij elkaar.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Iedereen is slecht behalve ik.

Dat is iets wat hele volksstammen beweren en is zodoende dus een contradictio in terminis.
Ik zal wellicht ook niet altijd helemaal goed zijn. Maar mijn bompa bv die was wel echt onvoorwaardelijk goed voor me, mijn lief ook wel, tot ik een beetje begon te breken door alles, en een studie ging oppakken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:09:27 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191263237
Heb je zelf ook een alcoholprobleem?
pi_191263266
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Heb je zelf ook een alcoholprobleem?
Ik drink meer dan ik zou moeten.
Maar ik heb geen probleem kan wel dag nuchter.
Drink vooral in periodes.
Laatste tijd drink ik toch wel kratje per week maar 3 weken terug was ik maandje zonder.
pi_191263286
Als je op een snelweg rijdt en je ziet een spookrijder, en daarna nog een en nog een etc, dan moet je je afvragen of je zelf niet de spookrijder bent.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:13:22 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191263296
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:11 schreef Balthasar_Boma het volgende:

[..]

Ik drink meer dan ik zou moeten.
Maar ik heb geen probleem kan wel dag nuchter.
Drink vooral in periodes.
Laatste tijd drink ik toch wel kratje per week maar 3 weken terug was ik maandje zonder.
Het lijkt me wel een factor. Je hebt waarschijnlijk wel de neiging om te drinken als remedie voor gevoelens van verdriet en ongenoegen.
pi_191263308
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een factor. Je hebt waarschijnlijk wel de neiging om te drinken als remedie voor gevoelens van verdriet en ongenoegen.
Wat moe'k anders?
pi_191263310
Mijn vriend zegt wel eens, het gezicht kijkt altijd van zich af. Kan niet zeggen dat jij de vrolijke noot bent, daarbij je kan je overal heel druk om maken en boos om zijn en je de rest van je leven miserabel voelen of het gewoon los laten en je richten op dingen waar je wel blij van kan worden.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:15:57 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_191263331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:14 schreef Balthasar_Boma het volgende:

[..]

Wat moe'k anders?
Beginnen met te erkennen dát het anders moet.

Ik lees ook dat je bij een psycholoog komt?

Overigens zou ik ook adviseren om dit forum vaarwel te zeggen. Het doet je geen goed.
pi_191263365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:14 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Mijn vriend zegt wel eens, het gezicht kijkt altijd van zich af. Kan niet zeggen dat jij de vrolijke noot bent, daarbij je kan je overal heel druk om maken en boos om zijn en je de rest van je leven miserabel voelen of het gewoon los laten en je richten op dingen waar je wel blij van kan worden.
Ja maar dat hebi k dus nergens.
pi_191263374
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beginnen met te erkennen dát het anders moet.

Ik lees ook dat je bij een psycholoog komt?

Overigens zou ik ook adviseren om dit forum vaarwel te zeggen. Het doet je geen goed.
Uw post maakt mij aan het wenen.

Ik denk dat gij gelijk hebt, het doet mij hier geen goed. Dank u wel dat u dat zegt. Heel erg bedankt.
pi_191263452
Man wat ben jij voor persoon?
pi_191263480
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:25 schreef Gutanoth het volgende:
Man wat ben jij voor persoon?
Hoe bedoelt ge?
pi_191263507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:27 schreef Balthasar_Boma het volgende:

[..]

Hoe bedoelt ge?
Nouja, óf je bent echt zoals je je voordoet op dit forum en dan ga je écht een kutleven tegemoet, óf je bent de aller beste trol van Januari 2020
pi_191263530
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:28 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nouja, óf je bent echt zoals je je voordoet op dit forum en dan ga je écht een kutleven tegemoet, óf je bent de aller beste trol van Januari 2020
hoe bedoelt ge een kutleven tegemoet? Hebt ge niet gelezen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2020 13:30:26 ]
pi_191263558
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:30 schreef Balthasar_Boma het volgende:

[..]

hoe bedoelt ge een kutleven tegemoet? Hebt ge niet gelezen?
Ik denk dat jij elke dag teleurgesteld gaat zijn in de hardheid van mensen. Dat maakt ze geen monsters, maar iedereen heeft zo zijn manier om zich niet te veel bloot te geven
pi_191263567
Leestip: De meeste mensen deugen.
pi_191263579
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:31 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik denk dat jij elke dag teleurgesteld gaat zijn in de hardheid van mensen. Dat maakt ze geen monsters, maar iedereen heeft zo zijn manier om zich niet te veel bloot te geven
Als ze hard zijn maakte dat ze monsters. Er zijn onderzoeken waarin mensen tot schokkende gebeurtenissen in staat zijn. Da's wetenschappelijk bewezen.
pi_191263592
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:32 schreef Chia het volgende:
Leestip: De meeste mensen deugen.
Dank u wel, maar ben nu te rusteloos om te lezen, zal het opschrijven ergens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')