abonnement Unibet Coolblue
pi_191261338
Het wordt pijnlijk duidelijk dat we ruimtegebrek hebben in Nederland.
We hebben niet genoeg grond.
Er moet drastisch iets veranderen.
Ik had hier eerder een topic aan geweid. Als we de dingen doen die in dit topic staan, dan worden we de leider van de wereld. Een nieuwe gouden eeuw. Je moet deze stappen dan wel durven zetten.

Het gaaf mij in dit topic vooral over hoe we willen wonen.

Stel je hebt een flat van 10 hoog met 8 woningen per verdieping. Iedere woning is 100 m2 + je hebt nog 50 m2 extra per verdieping Je hebt dan 850 m2 waar 100 woningen op staan. Stel je hebt 100 ruitjeshuizen die ieder op 50 m2 staan. Daar heb je 5000 m2 voor nodig. Je hebt dus een besparing van meer dan 80%.
Je belast zo veel minder de natuur.

Mijn voorstel is als volgt.
Alle nieuwbouw van huizen moet minimaal 8 verdiepingen hoog zijn.
Mensen in rijtjeshuizen betalen 50 euro per maand woonbelasting.
Mensen in alleenstaande huizen betalen 70 euro woonbelasting.
Als je in een gebouw van minimaal 8 hoog woont, betaal je geen woonbelasting.
Met deze belasting gaan we de transitie betalen en mensen aanmoedigen in flats te gaan wonen.

Zo een flat kan er van boven zo uitzien.



POL / De FOK partij


Bij een aantal punten ben ik van gedachten veranderd. Die heb ik weggelaten.

quote:
Ik wil een nieuwe partij oprichten. Een partij die de problemen in Nederland echt aanpakt. Dit wil ik samen met jullie doen. Ik ga de punten hier opnoemen.

- We gaan mensen het land binnenlaten met een arbeidscontract tot 6 jaar. Als deze periode voorbij is gaan ze het land uit met een oprotpremie. Blijven ze langer illegaal in het land, dan verliezen ze het recht op de oprotpremie
- Voor deze buitenlanders wordt het minimumloon ¤300 per maand. Hierdoor zijn we in staat met lage loon landen te concurreren. Wanneer deze buitenlanders iets crimineels worden ze direct uitgezet
- Alle Nederlandse gezinnen hebben een minimumloon van ¤1000 en het recht op een uitkering van minimaal ¤900. De Nederlanders krijgen vooral de hoogopgeleide banen. Een buitenlander die een Nederlander vervangt krijgt ¤300 per maand. Een Nederlander krijgt een uitkering van ¤900 per maand. Samen verdienen ze ¤1200. Dat is ongeveer ¤500 minder dan wat een werknemer in een fabriek nu verdient. Ik wil 4 miljoen allochtone werknemers trekken en maximaal 1,5 miljoen Nederlanders met een uitkering. Het zal dus veel meer opbrengen. Een Nederlander met een uitkering zal echter niet stilzitten. Hij zal elders ingezet worden. Hier kom ik in het volgende punt op terug.
- Wij gaan Nederland totaal anders inrichten. Het doel hiervan is dat we minder de natuur belasten. We gaan ALLE steden en dorpen in Nederland verlaten en nieuwe steden oprichten. We gaan met z'n allen in gebouwen wonen van minimaal 20 verdiepingen hoog, met 8 woningen per verdieping. Iedere woning heeft een oppervlakte van ongeveer 110 m2. De woningen hebben samen een oppervlakte van 880 m2. Laten we ook nog eens 1120 m2 extra nemen per flatgebouw. We kunnen dus minimaal 300 mensen huisvesten per 2000 m2. Om heel Nederland te huisvesten hebben we dus (15 miljoen / 300) *2000 = 100 miljoen m2 nodig. Dit is een gebied van ongeveer 10 km bij 10 km. We gaan echter 10 steden in Nederland bouwen van ongeveer 3 bij 3 km. Deze steden worden zo geplaatst dat ze samen ongeveer een cirkel vormen. Binnen deze cirkel gaan we eerst de fabrieksgebouwen en bedrijfsgebouwen bouwen. Deze vormen ook ongeveer een cirkel. In het binnenste cirkel komen alle agrarische bedrijven. Om de buitenste cirkel heen wordt er een muur gebouwd die ons scheidt van de buitenwereld. De buitenwereld wordt teruggegeven aan de natuur. Hier gaan we wolven, beren, tijgers, leeuwen, giraffen, bizons e.d uitzetten.
- We gaan hoogopgeleide en succesvolle Nederlanders stimuleren meer kinderen te krijgen. Tegenwoordig maakt deze groep te weinig kinderen. Dit kan tot gevolg hebben dat het gemiddelde IQ van de Nederlanders omlaag gaat. Om dit te voorkomen gaan we deze intelligente en succesvolle mensen extra kinderbijslag geven voor ieder kind dat ze maken. Als het goed is betalen deze mensen al veel belasting dus kunnen we ze ook veel teruggeven. Voor 1 kind krijgen ze 150 euro per maand, voor het tweede kind 250 euro per maand. Voor het derde kind 350 euro per maand en een paar uur per dag gratis hulp van een vrouw die we uit het buitenland hebben gehaald (het lijkt op het lebensborn project maar er zijn ook verschillen). Het maximum wat ze krijgen moet wel minder zijn dan de totale belasting die ze betalen. De vergrijzing zal ook tegengegaan worden op deze manier.
- De buitenlanders die op contractbasis komen werken worden overigens in studio appartementen gehuisvest (die ze ook zelf gaan bouwen)
- Zelf heb ik al een aantal manieren bedacht om alternatieve energie op te wekken. Een paar ideeen heb ik al op dit forum geplaatst

De voordelen van dit alles:
- Doordat de buitenlanders voor een lage loon werken zullen de kosten van levensonderhoud voor alle Nederlanders omlaag gaan. We zullen namelijk veel goedkoper kunnen produceren.
- Ongeveer 80% van Nederland wordt teruggegeven aan de natuur
- De zorgkosten die de pan uit gaan rijzen gaan ook omlaag door goedkope krachten uit het buitenland (vooral verplegers e.d)
- We worden een trendsetter in de wereld, andere landen gaan ons voorbeeld opvolgen

De buitenlandse werknemers gaan echter niet voor een permanente oplossing zorgen. In de tussentijd gaan onze slimme koppen bedenken hoe we ze kunnen vervangen met robotten, machines e.d. Dankzij de buitenlandse krachten zullen we hier genoeg geld en mankracht voor hebben.

Dit kan de basis vormen voor onze nieuwe partij. Jullie mogen de naam bedenken en nieuwe punten aandragen en/of bestaande punten wijzigen. Er moeten natuurlijk nog veel meer punten bedacht worden.
pi_191261427
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:26 schreef polderturk het volgende:
Het wordt pijnlijk duidelijk dat we ruimtegebrek hebben in Nederland.
We hebben niet genoeg grond.
Er moet drastisch iets veranderen.
Ik had hier eerder een topic aan geweid. Als we de dingen doen die in dit topic staan, dan worden we de leider van de wereld. Een nieuwe gouden eeuw. Je moet deze stappen dan wel durven zetten.

Het gaaf mij in dit topic vooral over hoe we willen wonen.

Stel je hebt een flat van 10 hoog met 8 woningen per verdieping. Iedere woning is 100 m2 + je hebt nog 50 m2 extra per verdieping Je hebt dan 850 m2 waar 100 woningen op staan. Stel je hebt 100 ruitjeshuizen die ieder op 50 m2 staan. Daar heb je 5000 m2 voor nodig. Je hebt dus een besparing van meer dan 80%.
Je belast zo veel minder de natuur.

Mijn voorstel is als volgt.
Alle nieuwbouw van huizen moet minimaal 8 verdiepingen hoog zijn.
Mensen in rijtjeshuizen betalen 50 euro per maand woonbelasting.
Mensen in alleenstaande huizen betalen 70 euro woonbelasting.
Als je in een gebouw van minimaal 8 hoog woont, betaal je geen woonbelasting.
Met deze belasting gaan we de transitie betalen en mensen aanmoedigen in flats te gaan wonen.

Zo een flat kan er van boven zo uitzien.

[ afbeelding ]

POL / De FOK partij

Bij een aantal punten ben ik van gedachten veranderd. Die heb ik weggelaten.
[..]

Mensen stimuleren om in flatten te gaan wonen, want daar worden ze zo gelukkig van. Met ze allen lekker opgehokt op een paar m2. Nee bedankt, geef mijn portie maar aan fikkie.

Edit : Ow ja, en ondertussen miljoenen buitenlanders hierheen halen en ze voor ¤300 per maand laten werken :'). Buiten dat je dan nog meer grond nodig hebt om te bouwen komen deze buitenlanders waarschijnlijk in verpauperde ghetto achtige buurten te wonen waar ze met hun ¤300 per maand niet eens de huur van kunnen betalen laat staan boodschappen of iets sparen voor het thuisfront.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191261689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mensen stimuleren om in flatten te gaan wonen, want daar worden ze zo gelukkig van. Met ze allen lekker opgehokt op een paar m2. Nee bedankt, geef mijn portie maar aan fikkie.

Edit : Ow ja, en ondertussen miljoenen buitenlanders hierheen halen en ze voor ¤300 per maand laten werken :'). Buiten dat je dan nog meer grond nodig hebt om te bouwen komen deze buitenlanders waarschijnlijk in verpauperde ghetto achtige buurten te wonen waar ze met hun ¤300 per maand niet eens de huur van kunnen betalen laat staan boodschappen of iets sparen voor het thuisfront.
De kosten van levensonderhoud gaan JUIST omlaag doordat deze mensen voor 300 pm gaan werken. We gaan van alles en nog wat goedkoper produceren. In Dubai krijgen ze nog veel minder.
pi_191261700
nonsens...

dat er woningnood zou zijn is een hoax, die door een financieel krachtige lobby opgehouden wordt om mensen aan te zetten steeds meer voor hun woning te betalen, en gelijktijdig de overheid ertoe te dwingen subsidies te verlenen en bouwbedrijven extra te steunen.

beweerde cijfers over 'woontekorten' zijn altijd afkomstig van financieel krachtige lobby-organisaties, die twe doelen nastreven, prijsopdrijving en extra financiele middelen vand e overheid vrijpraatten.

De afgelopen vijftig jaar zijn er meer woningen gebouwd, dan er burgers in nederland bijgekomen zijn (4,1 miljoen woningen extra woningvoorraad voor 4 miljoen burgers bevolkingsgroei)

tevens staan er ongeveer 1 miljoen woningen die niet tot de officiele woningvoorraad behoren omdat ze niet beschikbaar zijn als woning, bv omdat ze als opslag- en kantoorruimte omgebouwd werden, als vakantie- en/of tweede woning benut worden.
Ook mogen we zelfs een beetje blij zijn dat onderhand in massale 'goedkope woningn-wijken als bv de ooit als 'revolutionair' geziene Bijlmerwijk heel veel woningen gesloopt zijn, die gebouwd zijn met eenzelfde concept als in de OP beschreven staat.

de gemiddelde woonoppervlakte per persoon is in nederland onderhand 65 m2 (eenpersoonshuishoudens hebben zelfs 88 m2 beschikbaar)...
dat was vijftig jaar terug ruim minder dan de helft.

Ondertussen is het al zo dat ook absolut sociale minima en bijstandsontvangers roepen dat hun kinderen 'recht' zouden hebben op hun eigen kamer in een koopwoning of gesubsidieerde sociale huur....

Mensen die echter bepaalde zaken niet kunnen betalen, moeten eens leren accepteren dat ze dan moeten roeien met de riemen die ze hebben, en dan is een wat kleinere woning ook heus niet zo erg.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_191262569
Er is inderdaad woningnood, maar niet echt een ruimtebrek. Binnen de kernen kan er behoorlijk worden bijgebouwd. Dat kan inderdaad voor een heel deel appartementen zijn, met name omdat ouderen die nu nog in een eengezinswoning zitten daar om vragen (en dan komen de eengezinswoningen vrij). Maar volgens mij kunnen dat prima vrij standaard appartementen zijn.

Maar: je moet mensen niet dwingen in een flat te wonen. De meeste mensen willen dat niet. Voor een gezin met kinderen of met bijvoorbeeld een hond is het totaal niet ideaal. Flats als de standaard maken is dus echt een heel slecht idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191262826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:34 schreef Hanca het volgende:
Er is inderdaad woningnood,
welnee, de term nood is gewoon onzin....
het zijn vaak mediaal inflatair gebruikte termpjes die het goed doen in persberichten van lobby-organisaties of subsidie-stichtingen.

net als bv de melding dat er ruim 1 miljoen mensen in nederland in armoede leven omdat ze van
minder dan een budget van 1850 euro per maand moeten leven.

iedereen die een woning kan betalen kan die gewoon vinden... en als ze wat krapper in hun budget zitten moeten ze gewoon wat aanpasingen doen, bv in een woongemeenschap gaan wonen (hooguit heeft dat dan weer het nadeel dat je dan ook op je uitkering gekort kan worden, wat dan weer voor veel uitkeringsgerechtigden een grond is vooral liever in een eigenlijk duurder eenspersoonshuishouden te willen wonen).


Nogmaals, met vijftig jaar waarin er meer woningen bijgekomen zijn dan burgers in nederland wordt het tijd het lobbyisten en hoaxwoordje 'woningnood' ter grave te dragen en de politiek en bestuurspolitiek wat betreft woningbouw en woonlastenfinancieren gewoon eens te beginnen op de realiteit te voeren ipv van aan de leidraad van de lobbyisten en belangenverenigingen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_191262987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nogmaals, met vijftig jaar waarin er meer woningen bijgekomen zijn dan burgers
Je vergeet dat er ook veel en veel meer alleenstaanden en veel minder grote gezinnen bij zijn gekomen... vroeger zat een gezin van 8 mensen in 1 huis, maar 8 alleenstaanden kun je niet in 1 huis stoppen.

Het aantal huishoudens stijgt veel harder dan de bevolking:



Verder moet je niet vergeten dat men steeds meer in de randstad is gaan wonen, alleen 'aantal huizen' zegt dus niet veel, aantal huizen tov het aantal huishoudens dat in een bepaald gebied wil wonen veel meer.


Er is wel degelijk sprake van woningnood. Er is nanelijk een enorm tekort aan woningen in zowel de koop als de huursector. Het bewijs zie je op open dagen, waar niet zelden 30 of 40 man op 1 huis af komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 30-01-2020 13:03:20 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191263499
Er is helemaal geen ruimtegebrek in Nederland. Het probleem van de woningnood heeft meerdere oorzaken, maar ruimtegebrek is er daar niet een van. Het heeft meer te maken met de druk op de randstad. In noord, zuid en oost Nederland kan je met ieder inkomen een huis kopen/huren. Verder zijn woningen een verdienmodel. Dat drijft de prijs ook op.
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:36:50 #9
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191263621
De VVD heeft al het spreidingsbeleid de nek om gedraaid en alles is nu gecentreerd op de Randstad, inclusief een steeds meer volgebouwd Groene Hart. Dat is vragen om problemen. Om stress, om stagnerende levensverwachting en volksgezondheid.

Als we Nederland nou gewoon eens zien als een London of New York in het groot, dan is het bezopen hoe we de ruimte en infrastructuur hebben ingedeeld.



Dat gaat er met de nieuwe Omgevingswet niet beter op worden (welke bovendien het 'recht van de sterkste' meer verankert, de plutocratie verder versterkt en kwetsbare burgers vogelvrij maakt).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191263881
Een andere reden waarom we hiermee verder moeten gaan.

Ouderenzorg in Nederland wordt onbetaalbaar.

Met arbeidsmigranten die voor 300 euro per maand gaan werken wordt het WEL betaalbaar.


NWS / 'Kwaliteit van zorg voor ouderen niet te handhaven'
pi_191264057
@Klopkoek: maar dan zouden we een effectief metrosysteem door heel Nederland moeten leggen, de spoorwegen voldoen gewoon niet om van Groningen in de randstad te komen en de wegen kunnen gewoon niet meer auto's aan (in een stad ga je ook niet met de auto naar je werk). Alleen dan kun je het vergelijken met een stad.


Trouwens: uit ervaring kan ik melden dat de huizenmarkt in Groningen (rondom Stad) ook oververhit is. Daar is het ook al met veel concurrentie dik over bieden voor een huis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 14:34:07 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191264219
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:01 schreef polderturk het volgende:
Een andere reden waarom we hiermee verder moeten gaan.

Ouderenzorg in Nederland wordt onbetaalbaar.

Met arbeidsmigranten die voor 300 euro per maand gaan werken wordt het WEL betaalbaar.

NWS / 'Kwaliteit van zorg voor ouderen niet te handhaven'
Waarom zouden arbeidsmigranten naar Nederland komen voor dat soort salarissen als ze in de landen om ons heen veel meer kunnen verdienen?

Of gaan we ze met dwang importeren of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191264365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zouden arbeidsmigranten naar Nederland komen voor dat soort salarissen als ze in de landen om ons heen veel meer kunnen verdienen?

Of gaan we ze met dwang importeren of zo?
Ik heb het over arbeidsmigranten uit landen als Cambodja en Indonesie waar ze 50 euro per maand verdienen.
Die mogen nu nog niet bij onze buren werken.
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:58:11 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191264538
Als eerste: Goed dat je out of the box durft te denken.
Hoeveel woningen hebben we nodig? Stel het zijn er in totaal 300.000 om het huidige tekort en de toekomstige groei op te vangen. Daar hebben we toch wel genoeg ruimte voor? Als er nu al met ruim 17 miljoen zijn. Het is nog geen 5% groei. Daarvoor hoeven we toch niet met zijn allen in die legbatterij van TS te gaan wonen?

Ik denk dat het hoge IQ volk dat TS graag wil weg zal trekken als je straks niet meer in een normaal fijn huisje kunt wonen en alleen keuze hebt uit een van de vele TS-flats.

Dan je standpunten:
quote:
We gaan mensen het land binnenlaten met een arbeidscontract tot 6 jaar. Als deze periode voorbij is gaan ze het land uit met een oprotpremie. Blijven ze langer illegaal in het land, dan verliezen ze het recht op de oprotpremie
Wat is je plan met de huidige (illegale) immigranten?
Wat voor werk wil je de nieuwe immigranten laten doen?
quote:
Voor deze buitenlanders wordt het minimumloon ¤300 per maand. Hierdoor zijn we in staat met lage loon landen te concurreren. Wanneer deze buitenlanders iets crimineels worden ze direct uitgezet
Waarvan leven deze mensen voor 300 euro per maand? Wonen die in de door jouw ontworpen flat? Wat kost het wonen in zo'n flat?
quote:
Alle Nederlandse gezinnen hebben een minimumloon van ¤1000 en het recht op een uitkering van minimaal ¤900. De Nederlanders krijgen vooral de hoogopgeleide banen. Een buitenlander die een Nederlander vervangt krijgt ¤300 per maand. Een Nederlander krijgt een uitkering van ¤900 per maand. Samen verdienen ze ¤1200. Dat is ongeveer ¤500 minder dan wat een werknemer in een fabriek nu verdient. Ik wil 4 miljoen allochtone werknemers trekken en maximaal 1,5 miljoen Nederlanders met een uitkering. Het zal dus veel meer opbrengen. Een Nederlander met een uitkering zal echter niet stilzitten. Hij zal elders ingezet worden. Hier kom ik in het volgende punt op terug.
Dit gaat heel erg richting communisme. Ik denk dat het misgaat bij die 300 euro. Hoe leeft die persoon daarvan. HIj moet zijn huur betalen lijkt mij. Stel die flat is gratis, dan moet hij eten voor 10 euro per dag. En de kinderen, wat gebeurt daarmee?
quote:
Wij gaan Nederland totaal anders inrichten. Het doel hiervan is dat we minder de natuur belasten. We gaan ALLE steden en dorpen in Nederland verlaten en nieuwe steden oprichten. We gaan met z'n allen in gebouwen wonen van minimaal 20 verdiepingen hoog, met 8 woningen per verdieping. Iedere woning heeft een oppervlakte van ongeveer 110 m2. De woningen hebben samen een oppervlakte van 880 m2. Laten we ook nog eens 1120 m2 extra nemen per flatgebouw. We kunnen dus minimaal 300 mensen huisvesten per 2000 m2. Om heel Nederland te huisvesten hebben we dus (15 miljoen / 300) *2000 = 100 miljoen m2 nodig. Dit is een gebied van ongeveer 10 km bij 10 km. We gaan echter 10 steden in Nederland bouwen van ongeveer 3 bij 3 km. Deze steden worden zo geplaatst dat ze samen ongeveer een cirkel vormen. Binnen deze cirkel gaan we eerst de fabrieksgebouwen en bedrijfsgebouwen bouwen. Deze vormen ook ongeveer een cirkel. In het binnenste cirkel komen alle agrarische bedrijven. Om de buitenste cirkel heen wordt er een muur gebouwd die ons scheidt van de buitenwereld. De buitenwereld wordt teruggegeven aan de natuur. Hier gaan we wolven, beren, tijgers, leeuwen, giraffen, bizons e.d uitzetten.
Dit zal zeer effectief werken. Maar wie gaat dit allemaal betalen? Al die woningen? Al die bedrijven en fabrieken? En wat denk je wat dat voor de natuur betekent?
quote:
We gaan hoogopgeleide en succesvolle Nederlanders stimuleren meer kinderen te krijgen. Tegenwoordig maakt deze groep te weinig kinderen. Dit kan tot gevolg hebben dat het gemiddelde IQ van de Nederlanders omlaag gaat. Om dit te voorkomen gaan we deze intelligente en succesvolle mensen extra kinderbijslag geven voor ieder kind dat ze maken. Als het goed is betalen deze mensen al veel belasting dus kunnen we ze ook veel teruggeven. Voor 1 kind krijgen ze 150 euro per maand, voor het tweede kind 250 euro per maand. Voor het derde kind 350 euro per maand en een paar uur per dag gratis hulp van een vrouw die we uit het buitenland hebben gehaald (het lijkt op het lebensborn project maar er zijn ook verschillen). Het maximum wat ze krijgen moet wel minder zijn dan de totale belasting die ze betalen. De vergrijzing zal ook tegengegaan worden op deze manier.
Hoe ga je dat IQ meten? Of geldt dit voor alle Nederlanders? Ik denk dat in het laatste geval veel mensen broedfabrieken worden en leven van hun kindergeld. Waarvan leeft deze buitenlandse vrouw? Wie betaalt haar?
quote:
- De buitenlanders die op contractbasis komen werken worden overigens in studio appartementen gehuisvest (die ze ook zelf gaan bouwen)
Hier heb je geen rekening mee gehouden in je planologisch ontwerp.
quote:
Doordat de buitenlanders voor een lage loon werken zullen de kosten van levensonderhoud voor alle Nederlanders omlaag gaan. We zullen namelijk veel goedkoper kunnen produceren.
Ik geloof dat er qua cijfers veel te winnen valt. Maar wordt het leven er leuker door?

Waar het erg mis gaat is dat je de buitenlanders in een compleet andere categorie duwt als de Nederlanders. Er zijn namelijk ook zeer nuttige buitenlanders zowel laag als hoogopgeleid die je ernstig tekort zou doen met die 300 euro per maand. Terwijl er ook veel Nederlanders zijn die bijna nergens nuttig voor zijn die 900 euro per maand binnenharken.
quote:
Ongeveer 80% van Nederland wordt teruggegeven aan de natuur
Heeft Nederland hier belang bij? Of heeft de wereld hier belang bij dat zo'n klein landje een relatief klein gebied teruggeeft aan de natuur.
quote:
De zorgkosten die de pan uit gaan rijzen gaan ook omlaag door goedkope krachten uit het buitenland (vooral verplegers e.d)
Kijken we ook nog naar kwaliteit? Als jij ooit in het ziekenhuis komt, wil je dan geholpen worden door iemand die daarvoor is opgeleid?
quote:
De buitenlandse werknemers gaan echter niet voor een permanente oplossing zorgen. In de tussentijd gaan onze slimme koppen bedenken hoe we ze kunnen vervangen met robotten, machines e.d. Dankzij de buitenlandse krachten zullen we hier genoeg geld en mankracht voor hebben.
Denk je dat er veel buitenlanders staan te springen om hier voor 300 euro te komen werken?

Het klinkt als de planeconomie van de Sovjet Unie. Maar dan met een naionalistisch tintje.
Nationalisme en socialisme gecombineerd. Is dat niet al eens eerder gebeurd?
pi_191266681
er is genoeg grond om te bouwen.... het probleem ligt er echt aan dat er te weinig gebouwd wordt en dat de grenzen open staan.

Verder zijn huizen wereldwijd een verdienmodel geworden voor de rijken op jacht naar eeuwig rendement.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191279815
Volgens mij heeft de Bijlmer toch bewezen dat hoogbouw ook niet zaligmakend is ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:34:56 #17
489622 JeffersonFinisDavis
The South Will Rise Again
pi_191299414
Waarom niet meerdere lagen kelders dus een flat maar dan de diepte in ipv de hoogte? Gewoon iedereen onder de grond, dan is er daarboven ruimte genoeg voor natuur!
Vind dit echt een geniaal idee!
#jesuismila #jesuischarlie #jesuisrushdie #jesuistheo #jesuisfortuyn #jesuiswilders #jesuisbaudet
Echte NSB'ers stemmen D66 of GroenLinks!
https://www.youtube.com/watch?v=g5EHpok66SU
  Beste debater 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 21:09:39 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191300039
Mijn stad verlaten?

Nooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191302024
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:26 schreef polderturk het volgende:
We gaan ALLE steden en dorpen in Nederland verlaten en nieuwe steden oprichten. We gaan met z'n allen in gebouwen wonen van minimaal 20 verdiepingen hoog, met 8 woningen per verdieping.
Welke paddenstoel heb jij gegeten om zoiets te verzinnen?
pi_191302129
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:34 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
Waarom niet meerdere lagen kelders dus een flat maar dan de diepte in ipv de hoogte? Gewoon iedereen onder de grond, dan is er daarboven ruimte genoeg voor natuur!
Vind dit echt een geniaal idee!
Veel succes.
Zou je zelf zo willen wonen?
Definitely not CIA
pi_191302153
Heel simpel:
1 meer bouwen en de regels gelijk wat soepeler laten zijn.

Of
2. terug naar voor de oorlog met 2,5 gezinnen in een ruimte waar je nu met 1 stel en baby inleeft (dus stappelbedden inslaan).

Of mensen cursus flexibilisering geven en dan: zie stap 1, of stap 2.
  zondag 2 februari 2020 @ 00:43:19 #22
489622 JeffersonFinisDavis
The South Will Rise Again
pi_191302804
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel succes.
Zou je zelf zo willen wonen?
Nee natuurlijk niet, maar als jullie nu allemaal zo gaan wonen is er boven de grond ruimte genoeg voor mij om riant te wonen.
#jesuismila #jesuischarlie #jesuisrushdie #jesuistheo #jesuisfortuyn #jesuiswilders #jesuisbaudet
Echte NSB'ers stemmen D66 of GroenLinks!
https://www.youtube.com/watch?v=g5EHpok66SU
pi_191303792
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:43 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar als jullie nu allemaal zo gaan wonen is er boven de grond ruimte genoeg voor mij om riant te wonen.
Bijkomend voordeel is dat de begrafeniskosten niet zo veel zullen zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 2 februari 2020 @ 07:36:04 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191303827
De flat die je tekent lijkt op het concept van een urban villa.
De hoogte in brengt problemen met zich mee, omdat je genoeg ruimte tussen de hoogbouw nodig hebt. Daar gaat een groot deel van de ruimtebesparing verloren. Ruimtebesparing die niet nodig is, want we hebben ruimte genoeg.

Als tegenvoorstel: verbied mensen om hun tuin voor meer dan 50% te betegelen. Als ze meer willen, plaats ze dan in een flat met dakterrassen en balkons. Het zou ook helpen de flats meer als een eengezinswoning in te richten, dus een uitvoering als ruime maisonette, denk aan Le Corbusier en z'n flats. Daarbij mogen er rustig meer luxe flats (urban villa's, maar ook galerijflats) voor de kapitaalkrachtigen worden gebouwd zodat in een flat wonen niet langer gelijk staat aan pauper zijn. En móóie flats, echte architectuur zoals van Hundertwasser. De openbare en semi-publieke, dan wel semi-private ruimten mogen herzien worden qua inrichting, zodat ze weer iets als gezelligheid uitstralen, een ruimte waar mensen graag verblijven.
  zondag 2 februari 2020 @ 07:50:11 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191303877
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:01 schreef polderturk het volgende:
Een andere reden waarom we hiermee verder moeten gaan.

Ouderenzorg in Nederland wordt onbetaalbaar.

Met arbeidsmigranten die voor 300 euro per maand gaan werken wordt het WEL betaalbaar.


NWS / 'Kwaliteit van zorg voor ouderen niet te handhaven'
Drogreden. We moeten even door de zure appel heenbijten, over 25 jaar zijn de babyboomers bijna allemaal dood. Daarna komt er nog een golfje, doet ook even pijn, maar daar staat tegenover dat oudere allochtonen vermoedelijk zelf of met enige drang van hun oude dag willen genieten in hun stamland.
Het stomste dat je kunt doen is de vergrijzing tegengaan door mensen te importeren: die mensen worden ook oud, en om hun te verzorgen moet je weer jonge mensen importeren, etc. Het is veel beter nu de komende twee, drie decennia te overbruggen, euthanasie te vergemakkelijken, emigratie van gepensioneerden te stimuleren. Je wilt in 2100 geen land dat volledig op bejaarden is ingericht terwijl er nauwelijks nog bejaarden zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')