Lapland? Wonen daar Chinezen? Meer info graag. Ik ken geen finsquote:Op woensdag 29 januari 2020 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ylenews twitterde op woensdag 29-01-2020 om 16:27:01Finland’s first coronavirus case confirmed in Laplandhttps://t.co/JEZPy3BYKE reageer retweet
Ja, dat zeg ik.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat rode lijntje loopt wel naar beneden?
ik herhaal mezelf.. en daarom is het niet raadzaam het aan een paar ambtenaren over te laten.. waarom zegt VK wel dat Wuhan een negatief reisadvies heeft, en de rest van China alleen reizen indien noodzakelijk.. terwijl BZ hier gewoon zegt dat je in China gewoon kunt reizen, alleen ff in Wuhan moet oplettenquote:Op woensdag 29 januari 2020 16:42 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Doe nou eens rustig man. KLM geeft aan VOORLOPIG nog te vliegen. Dit kan zo vanavond weer anders zijn. Reken er maar op dat ook de overheid er bovenop zit bij KLM, en dat zij zoiets echt niet alleen beslissen.
quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Lapland? Wonen daar Chinezen? Meer info graag. Ik ken geen fins
quote:Finland's first coronavirus case confirmed in Lapland
A Chinese tourist in Lapland has tested positive for novel coronavirus.
A Chinese tourist who was admitted to hospital for tests after showing symptoms was confirmed to have the deadly new strain of coronavirus that has so far killed more than a hundred people in China.
Markku Broas from Lapland Central Hospital said that the tourist left Wuhan province five days ago. The province, which is the epicentre of the current outbreak, was shut down soon afterwards by Chinese authorities trying to stop the spread of the disease.
The tourist is said to be a female aged 32 and in relatively good health. She sought medical attention in Ivalo when symptoms first appeared. Samples were taken after a transfer to Lapland Central Hospital in Rovaniemi. Tests conducted in Helsinki confirmed the infection.
Officials from the National Institute for Health and Welfare, THL were scheduled to host a press conference at 6pm on Wednesday.
15 people possibly exposed
"It was to be expected that cases brought by visitors could also come to light in Finland. However the risk of the disease spreading in Finland is still very small, so there is no need for concern," said THL director Mika Salminen.
So far officials estimate that about 15 people may have been exposed to infection. Health authorities will monitor persons exposed to the risk of infection for 14 days.
Health officials from the Lapland hospital district as well as local health officials will continue to manage the situation in collaboration with the THL.
"Finland is prepared for possible cases. The health care system and laboratories have operating systems in place. Hospitals are also prepared to investigate and care for coronavirus infections in isolation wards," Salminen added.
Previous suspected cases cleared
The virus has spread to more than 16 countries so far, with more than 130 people dead and nearly 6,000 confirmed cases in China up to Wednesday afternoon.
Symptoms are very similar to ordinary colds and flu, and patients are advised to take extra precautions when these symptoms appear.
The virus can be spread before symptoms appear, and some cases are very mild, so it is likely people have unwittingly carried the virus.
Last Friday two other visitors were declared to be free of novel coronavirus infection after initially being suspected of carrying the disease.
In that case, a father and son had come to Lapland from Wuhan via Norway and sought treatment at a health centre. However tests conducted by THL confirmed that they were not infected by the Wuhan strain of coronavirus, but some other viral respiratory infection.
This is a developing story.
https://yle.fi/uutiset/os(...)_in_lapland/11182855
Ik wel. Geen aanrader. Vrij krappe stoelen en stewardessen die als molenpaarden door de gangpaden denderen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook wel grappig dat mensen lijken te denken dat KLM de enige is die van en naar china vliegt, en dat als KLM stopt het gevaar dan ook weg is.
Ik heb heel vaak naar Azie gevlogen, maar werkelijk nog nooit met KLM.
Waarschijnlijk gewoon al is ipv wordt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:44 schreef Djnormandy het volgende:
Dat virus zal wel overal komen in de wereld, Ligt er gewoon aan hoe die landen ermee omgaan. Ik ben bang dat met die vluchten hier ook de boel word aangestoken.
Want jij denkt dat ambtenaren dit zelf zomaar even beslissen zonder de hulp in te schakelen van virologen en andere deskundigen?quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:44 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ik herhaal mezelf.. en daarom is het niet raadzaam het aan een paar ambtenaren over te laten.. waarom zegt VK wel dat Wuhan een negatief reisadvies heeft, en de rest van China alleen reizen indien noodzakelijk.. terwijl BZ hier gewoon zegt dat je in China gewoon kunt reizen, alleen ff in Wuhan moet opletten
Hele persconferenties van allerlei autoriteiten omdat één person in een land positief getest heeft op een virus. Bizarre situatie eigenlijk.quote:
Neequote:Op woensdag 29 januari 2020 16:50 schreef Aventura het volgende:
kan je, na besmetting en genezing, eigenlijk nog een keer besmet en vervolgens ziek worden van dit virus?
Herkenbaar (van andere vluchten). KLM is allang niet meer wat het ooit was. Nu lopen ze zelfs achter vind ik.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik wel. Geen aanrader. Vrij krappe stoelen en stewardessen die als molenpaarden door de gangpaden denderen.
Maar dat terzijde.
Dit begint wel verdacht te worden ja. Dit is pure biologische oorlogsvoering.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:49 schreef Djnormandy het volgende:
Weer een chinees uit Wuhan die een ander land aansteekt, Lijkt wel of ze het nu expres doen.
Zo. 15 dus mogelijk besmet. Wat ik mij afvraag. Hoe is die chinese persoon uit Wuhan vertrokken. Was er toen nog geen lockdown?quote:
Laat ons gewoon weg random dingen schreeuwen, daar schiet je wat mee op. Zal me voortaan wel tot de nieuwssites volgen, want enige relativering is hier ver zoek.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah joh, laat ons lekker conclusies trekken. Anders kan de hele reeks dicht.
Ja, of er moeten hier heel veel virologen zitten.
Al die Wuhanezen doen aan biologische oorlogsvoering, ik zeg het je.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:49 schreef Djnormandy het volgende:
Weer een chinees uit Wuhan die een ander land aansteekt, Lijkt wel of ze het nu expres doen.
BLIJF TOCH GODVERDOMME EVEN THUISquote:Op woensdag 29 januari 2020 16:49 schreef Djnormandy het volgende:
Volgens dat bericht niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zo. 15 dus mogelijk besmet. Wat ik mij afvraag. Hoe is die chinese persoon uit Wuhan vertrokken. Was er toen nog geen lockdown?
Lees de tekst nog eens.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zo. 15 dus mogelijk besmet. Wat ik mij afvraag. Hoe is die chinese persoon uit Wuhan vertrokken. Was er toen nog geen lockdown?
incorrect. Als het virus muteert, en opnieuw verspreid wordt kan het zijn dat je opnieuw ziek wordt, afhankelijk van de mutatiequote:
De laatste dag voor de lockdownquote:Op woensdag 29 januari 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |