quote:
Op woensdag 29 januari 2020 01:12 schreef imgoddamnugly het volgende:[..]
En die mensen met afwijkende/niet gangbare interesses. Zouden zij liegen over hun liefde ergens voor?
Als ze namelijk niet menen waar ze over schrijven. Dan zijn ze geen afspiegeling van de werkelijkheid. Zo bedoelde ik dat.
Ik wilde niet beweren dat geheel de wereldbevolking op een reddit of andere social platform zit. En daardoor een reflectie is van de hele werkelijkheid. Maar het deel van mensen wat er wel zit. Die menen wel wat ze schrijven waar zij specifiek over schrijven. En die zijn dus wel een representatie van wat er in de werkelijkheid zich afspeelt. Al zie je het in real life niet omdat het kan gaan om hele specifieke onderwerpen
Mijn bedoeling met dit topic is deze.
Een Moderator zei tegen mij 'je wilde beweren dat reddit een goede reflectie van de samenleving is?`. Oftewel wat er op reddit gezegd wordt is vast allemaal gelogen. En dat betwist ik.
Je conclusie klopt niet.
Als er iemand roept dat de muziek van tegenwoordig totaal niet vernieuwend is en alleen maar kopietjes van al eerder gemaakte muziek, dan is dat zijn mening. Als hij dat op reddit post zullen er mensen zijn die dat komen beamen. Er wordt niet gelogen, maar er wordt een mening gegeven en door sommigen onderschreven. Er zijn echter ook talloze (veel meer) mensen die die mening niet onderschrijven, om verschillende redenen, zoals o.a. Lunatiek al post.
Dus als iemand zegt dat wat gepost wordt op reddit geen goede reflectie van de samenleving is, dan wordt daarmee niet bedoeld dat er daar wordt gelogen. Dat is een verkeerde conclusie. Het betekent dat die post iets zegt over die persoon en niet over de meerderheid der personen.