Mensen moeten ook rekening houden dat er nog duizendtallen chinezen moeten terugkeren van Chinees nieuwjaar, ook in Nederland. Heel veel foreign students zijn daar nu nog en keren tussen vorige en volgende week terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we de groei niet weten te stoppen hebben we het in april over honderden miljoenen. Moraal van het verhaal: Jezelf rijk rekenen op het moment en geen rekening houden met de komende periode is geen verstandige strategie.
geen idee, denk de zeer nabije toekomst, dat er 10 duizenden gevallen bijkomen of bekend wordenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar kort samengevat spreekt iemand, die eerder ook al gelijk bleek te hebben, nu dus over 100.000 of meer gevallen?
Yup. Met het huidige vliegverkeer wordt zo'n virus als een gek verspreid over de hele wereld.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:12 schreef syroto het volgende:
[..]
Mensen moeten ook rekening houden dat er nog duizendtallen chinezen moeten terugkeren van Chinees nieuwjaar, ook in Nederland. Heel veel foreign students zijn daar nu nog en keren tussen vorige en volgende week terug.
Misschien dat men er verstandig aan doet om dat niet te laten gebeuren... Blijven ze maar in Chinaquote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:12 schreef syroto het volgende:
[..]
Mensen moeten ook rekening houden dat er nog duizendtallen chinezen moeten terugkeren van Chinees nieuwjaar, ook in Nederland. Heel veel foreign students zijn daar nu nog en keren tussen vorige en volgende week terug.
Dat doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we de groei niet weten te stoppen hebben we het in april over honderden miljoenen. Moraal van het verhaal: Jezelf rijk rekenen op het moment en geen rekening houden met de komende periode is geen verstandige strategie.
Dat staat al vast.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:14 schreef BeriBeri het volgende:
geen idee, denk de zeer nabije toekomst, dat er 10 duizenden gevallen bijkomen of bekend worden
Volgens mij door gewoon uit te zieken, net zoals met de griep.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet.
Ik ben benieuwd naar hoe de mensen tot nu toe genezen zijn.
Met een longontsteking krijg je hopelijk meer zorg dan een bed en tijd.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij door gewoon uit te zieken, net zoals met de griep.
Maar niet iedereen krijgt longontsteking.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:23 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Met een longontsteking krijg je hopelijk meer zorg dan een bed en tijd.
Volgens mij wordt je anders niet getest.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar niet iedereen krijgt longontsteking.
Ongeveer 20 procent heeft uitval van de vitale organen of ligt in coma.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:21 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij door gewoon uit te zieken, net zoals met de griep.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:25 schreef Za het volgende:
[..]
Ongeveer 20 procent heeft uitval van de vitale organen of ligt in coma.
Toen er nog 2700 bevestigde besmettingen waren (gisteren) waren er 461 in critical condition.quote:
Wat ik las was dat de eerste mensen die weer beter zijn ong 3wk ziek zijn geweest , en dat de longontsteking niet met antibiotica te behandelen, is waardoor hij gevaarlijker is dan wij gewend zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet.
Ik ben benieuwd naar hoe de mensen tot nu toe genezen zijn.
Deze gedachte klopt dus niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:
Fascinerend om te zien hoeveel hysterie er is. Niemand die zich zorgen gaat maken als 'de griep' weer eens heerst, terwijl dat net zo goed dodelijk kan zijn voor ouderen, kinderen en zwakkeren.
Laten we een beetje redelijk blijven met ze alle.
Alleen is dit niet de griep.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:37 schreef theunderdog het volgende:
Fascinerend om te zien hoeveel hysterie er is. Niemand die zich zorgen gaat maken als 'de griep' weer eens heerst, terwijl dat net zo goed dodelijk kan zijn voor ouderen, kinderen en zwakkeren.
Laten we een beetje redelijk blijven met ze alle.
Het is dus een kwestie van een longontsteking die door de tijd vanzelf geneest.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:37 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Wat ik las was dat de eerste mensen die weer beter zijn ong 3wk ziek zijn geweest , en dat de longontsteking niet met antibiotica te behandelen, is waardoor hij gevaarlijker is dan wij gewend zijn.
Dat is nu juist mijn punt. Als je in een land leeft waar de medische wetenchap niet goed is, is 'de griep' van levensgevaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:40 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Deze gedachte klopt dus niet.
Omdat wij zo gewend zijn dat we er evt met een antibiotica kuurtje er weer redelijk snel boven op zijn, daardoor zijn we ons veel minder bewust hoe gevaarlijk een longontsteking eigenlijk is als deze niet behandeld wordt.
Qua dodelijkheid is het niet veel erger.quote:
India dus ook grote kans op aanwezigheid. Dat virus zal daar ook wel enorm snel verspreiden, zo slecht qua hygiene daar en mensen vaak enorm dicht op elkaar, weinig medische middelen voor de lagere klasses.twitter:THM_Off twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 07:17:31#Coronavirus is spreading at a rapid rate and leaving millions of people around the world worried about their safety... In India, several people are under observation in Maharashtra, Kerala, Delhi, Kolkata and Punjab. The outbreak has taken a toll on global markets..!!☹️ reageer retweet
Om op je post terug te komen, er is geen sprake van "paniek" ofzo. Hier in dit topic bekijken we de statistieken en bespreken we de geruchten. Maar volgens mij is nog niemand gaan hamsteren, of toch maar thuis gaan werken.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Qua dodelijkheid is het niet veel erger.
Er zijn nog veel onduidelijkheden, maar het lijkt er niet op dat dit gaat zorgen voor de oplossing van de overbevolking om mij even cynisch uit te drukken.
Mijn bedoeling was ook niet om de boel onnodig te bagatelliseren. Bovendien kunnen de gevolgen voor landen als India wel vrij rampzalig zijn (zoals hierboven aangegeven).quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Om op je post terug te komen, er is geen sprake van "paniek" ofzo. Hier in dit topic bekijken we de statistieken en bespreken we de geruchten. Maar volgens mij is nog niemand gaan hamsteren, of toch maar thuis gaan werken.
Denk ook dat er vooral economische schade plaats zal gaan vinden. Thailand, mijn vakgebied zeg maar, mist door het uitreisverbod van Chinezen ongeveer anderhalf miljard euro aan inkomsten. En dat is maar 1 voorbeeld. De schade in China zal immens zijn.
Ik ben niet zo zeer bang om dood te gaan hierdoor, maar als je naar dat grafiekje kijkt op thewuhanvirus.com, dan zijn zorgen voor neveneffecten wel op z'n plaats.
Dat zou al helemaal een ramp zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:50 schreef syroto het volgende:
India dus ook grote kans op aanwezigheid. Dat virus zal daar ook wel enorm snel verspreiden, zo slecht qua hygiene daar en mensen vaak enorm dicht op elkaar, weinig medische middelen voor de lagere klasses.twitter:THM_Off twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 07:17:31#Coronavirus is spreading at a rapid rate and leaving millions of people around the world worried about their safety... In India, several people are under observation in Maharashtra, Kerala, Delhi, Kolkata and Punjab. The outbreak has taken a toll on global markets..!!☹️ reageer retweet
India heeft meer rurale bevolking dan China en de staten fungeren meer als aparte landen. Wel zal het hard gaan als het éénmaal in de slums van een grote stad is.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat zou al helemaal een ramp zijn.
Als er een land is dat niet klaar is hiervoor dan is dat India wel.
Die hebben nog minder hygiëne, minder geld en wonen nog dichter op elkaar. Daarnaast is er volgens mij minder kennis.
Ja, dit gaat natuurlijk ook consequenties hebben voor de Rotterdamse haven. De grote containerterminals op de tweede maasvlakte zijn juist gebouwd voor de containerreuzen met goederen uit China.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Op mijn werk hier importeren we zo'n 50% van onze handel uit China en vanuit daar krijgen we nu berichten dat fabrieken, scholen etc. al t/m 10-15 februari sowieso gesloten blijven. Verder begint voor ons het Europese beurzen seizoen hier volgende week, waarbij enorm veel Chinese leveranciers aanwezig zullen in hallen met enorm veel mensen.. je gaat toch je vraagtekens zetten bij dit soort grootschalige evenementen.
De economische malaise die hiermee gemoeid gaat wordt volgens mij ook een beetje onderschat heb ik het idee. Als dit in de komende twee weken exponentieel doorgroeit zal de paniek verder toenemen.
Eens. Ik zie een land als India ook niet een even een hele stad afsluiten als het moet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat zou al helemaal een ramp zijn.
Als er een land is dat niet klaar is hiervoor dan is dat India wel.
Die hebben nog minder hygiëne, minder geld en wonen nog dichter op elkaar. Daarnaast is er volgens mij minder kennis.
Dit lijkt een h2h besmetting in Duitsland zelf....quote:According to SPIEGEL information, the infected person is an employee of a convertible roof manufacturer from Stockdorf in Bavaria, which has several large branches in China and a large plant in the Wuhan region. According to initial investigations by the authorities, the employee was infected by a Chinese colleague who had spent a few days in Stockdorf from China on January 19. It is now necessary to check whether other colleagues have also been infected.
Word zo moe van dit soort theatrale opmerkingenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:17 schreef Noordzijde het volgende:
De wereld reinigt zichzelf van de tumor die de mensheid heet
Gefeliciteerd, hij is de eerste niet chinees dan. Hij mag door naar de volgende ronde.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:18 schreef byah het volgende:
Over de Duitse besmetting
[..]
Dit lijkt een h2h besmetting in Duitsland zelf....
Cijfers met aantallen mensen die genezen scoren niet zo lekker in de media. Maar lijkt mij ook wel dat je daar een paar duizend van kan noemen ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:22 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik niet snap is waar zijn de cijfers met hoeveel mensen genezen zijn? Die moet nu toch al véél hoger liggen? Het zijn er maar een paar. Een virus uitzieken doe je gemiddeld 3-7 dagen over, maar dit is al veel langer aan de gang. Er moeten toch veel meer mensen alweer beter zijn?
Of het virus is juist wel dodelijkquote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:22 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik niet snap is waar zijn de cijfers met hoeveel mensen genezen zijn? Die moet nu toch al véél hoger liggen? Het zijn er maar een paar. Een virus uitzieken doe je gemiddeld 3-7 dagen over, maar dit is al veel langer aan de gang. Er moeten toch veel meer mensen alweer beter zijn?
Zolang ze de lichamen nog niet met tientallen tegelijk in greppels schuiven maak ik me ook nog niet al teveel zorgen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Qua dodelijkheid is het niet veel erger.
Er zijn nog veel onduidelijkheden, maar het lijkt er niet op dat dit gaat zorgen voor de oplossing van de overbevolking om mij even cynisch uit te drukken.
Volgens mij wonen nergens op de wereld zoveel mensen bij elkaar als in die Gangesvallei. Een 1000 km lange strook van Dehli tot Calcutta met 500 inw/km2.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
India heeft meer rurale bevolking dan China en de staten fungeren meer als aparte landen. Wel zal het hard gaan als het éénmaal in de slums van een grote stad is.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Cijfers met aantallen mensen die genezen scoren niet zo lekker in de media. Maar lijkt mij ook wel dat je daar een paar duizend van kan noemen ja.
twitter:globaltimesnews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 09:25:33Good news! A fourth novel #coronavirus patient recovered in Shanghai on Tuesday, which is very inspiring and encouraging, said Wu Jinglei, director of Shanghai Health Commission https://t.co/6qagZoLm8V reageer retweet
Kijk eens aanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:globaltimesnews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 09:25:33Good news! A fourth novel #coronavirus patient recovered in Shanghai on Tuesday, which is very inspiring and encouraging, said Wu Jinglei, director of Shanghai Health Commission https://t.co/6qagZoLm8V reageer retweet
Zodra het in aanraking komt met dat water daar muteert het tot een meercellig wezen spontaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Volgens mij wonen nergens op de wereld zoveel mensen bij elkaar als in die Gangesvallei. Een 1000 km lange strook van Dehli tot Calcutta met 500 inw/km2.
In totaal 400 miljoen inwoners.
Laten we hopen dat vooral daar dat virus niet opduikt.
Terrorists be like, even corona opsnuiven in China en dan in drukke steden gaan hoesten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Volgens mij wonen nergens op de wereld zoveel mensen bij elkaar als in die Gangesvallei. Een 1000 km lange strook van Dehli tot Calcutta met 500 inw/km2.
In totaal 400 miljoen inwoners.
Laten we hopen dat vooral daar dat virus niet opduikt.
Is al gebeurd toch? Het leidt ons land zelfs nu.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zodra het in aanraking komt met dat water daar muteert het tot een meercellig wezen spontaan.
En zijn we helemaal fucked.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |