abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2003 @ 07:58:35 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7886765
Het heeft namelijk toch juist voordelen... Er worden ontmoetingen gearrangeerd tussen jongens en meisjes, er wordt gekeken of het klikt en daarna kan men huwen... De jongen kan zo vrij kiezen uit een aantal meisjes dat aan hem gepresenteerd wordt... Dit biedt toch slechts voordelen? De jongen en het meisje zullen echt niet huwen als het niet klikt. Ik heb gezien hoe dit gaat en ik vind het, mits op een juiste manier toegepast wel een goed systeem... Meisjes zullen zich bovendien veel beter gedragen in hun jeugd en de huwlijken zullen veel standvastiger en beter zijn, ze zijn immers zorgvuldig uitgezocht. ipv op drijfzand gebaseerd..

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor de plicht, maar wel voor het arrangeren van huwlijkspartners door de familie.. ook ben ik niet voor het huwen met familieleden. Je zult zien dat er veel minder relatieproblemen zijn als dit gemeengoed wordt.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7886775
gadverdomme man ... wil jij nou echt eindigen met een vrouw die door jou moeder of vader is gekozen...
en ik denk ook dat er vaak geen sprake is van keuze maar gewoon dat de ouders 1 bepaalde partner kiezen die ze moeten huwen. Ik vind dat niet echt een voordeel.
En zelfs mogen ze kiezen wat is de kans dat ze van elkaar houden. Ik vind het maar een lullig plan hoor. Als je ziet hoe moeilijk het is iemand te vinden die bij jou past en van wie je houdt laat staan dat jouw ouders dan zo iemand vinden voor jou. De kans is uitermate klein en dat huwelijk is zowieso een flop vrees ik
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 08:04:12 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7886778
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 08:02 schreef Bulls-Ass het volgende:
gadverdomme man ... wil jij nou echt eindigen met een vrouw die door jou moeder of vader is gekozen...
en ik denk ook dat er vaak geen sprake is van keuze maar gewoon dat de ouders 1 bepaalde partner kiezen die ze moeten huwen. Ik vind dat niet echt een voordeel.
En zelfs mogen ze kiezen wat is de kans dat ze van elkaar houden. Ik vind het maar een lullig plan hoor. Als je ziet hoe moeilijk het is iemand te vinden die bij jou past en van wie je houdt laat staan dat jouw ouders dan zo iemand vinden voor jou. De kans is uitermate klein en dat huwelijk is zowieso een flop vrees ik
Nee, buitenstaanders kunnen vaak juist veel beter bepalen welke man of vrouw goed voor je is, zij laten zich niet leiden door de verliefdheid van de dag en kunnen de situatie op langere termijn beter inschatten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7886789
Zucht, jij blijft er echt rare ideeen op na houden zeg. Elke keer weer...

Waarom denk je dat dat soort relaties vaster zijn? Omdat de familie erbij zit en er ontmoetingen geregeld worden? Het zal aan mij liggen hoor maar is het niet normaal dat je eerst een relatie hebt voordat je gaat trouwen? Dat is toch ook een soort "ontmoeting" van een flink wat langere tijd dan bij een uithuwlijking waar je elkaar 3 keer ziet en daarna getrouwd bent.

En dat de jongen dan kan uitkiezen, das toch walgelijk! Het is geen vee of weet ik veel wat waar je een keuze uit kan maken?! "Ja bertha 33 ziet er lekker uit vandaag en het klikt ook nog! Nou die neem ik!".

En dat de meisjes zich beter zullen gedragen is gelul! Het zal dan alleen nog maar stiekem gebeuren. En waarom alleen de meisjes? Jongens gedragen zich nu wel perfect?

Je mag deze mening van mij gerust hebben maar denk is goed na over wat je zegt.

dinsdag 14 januari 2003 @ 08:08:35 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7886790
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Nee, buitenstaanders kunnen vaak juist veel beter bepalen welke man of vrouw goed voor je is, zij laten zich niet leiden door de verliefdheid van de dag en kunnen de situatie op langere termijn beter inschatten.

Mooi, dan trouw jij nu met een vrouw die IK uitzoek, en ik heb besloten dat een onoogelijk mormel met wratten het wordt. Tja, het lijkt misschien even niets, maar ik laat me niet leiden door de verliefdheid van de dag en ik schat de situatie op lange termijn beter in.

Verder: jij houdt er wel Nazi/Communisme/Stasi/Taliban-gedachten op na he? Vrouwen verplicht kinderen laten baren als ze 16 zijn. Mannen superieur aan vrouwen. En nu weer dit. Dit zijn namelijk totalitaire-praktijken: vrije keuze ondergeschikt maken aan beter wetenden.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 14-01-2003 08:09]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 14 januari 2003 @ 08:09:46 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_7886792
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het heeft namelijk toch juist voordelen... Er worden ontmoetingen gearrangeerd tussen jongens en meisjes, er wordt gekeken of het klikt en daarna kan men huwen... De jongen kan zo vrij kiezen uit een aantal meisjes dat aan hem gepresenteerd wordt... Dit biedt toch slechts voordelen? De jongen en het meisje zullen echt niet huwen als het niet klikt. Ik heb gezien hoe dit gaat en ik vind het, mits op een juiste manier toegepast wel een goed systeem... Meisjes zullen zich bovendien veel beter gedragen in hun jeugd en de huwlijken zullen veel standvastiger en beter zijn, ze zijn immers zorgvuldig uitgezocht. ipv op drijfzand gebaseerd..

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor de plicht, maar wel voor het arrangeren van huwlijkspartners door de familie.. ook ben ik niet voor het huwen met familieleden. Je zult zien dat er veel minder relatieproblemen zijn als dit gemeengoed wordt.

• Er wordt niet gekeken of het klikt, er wordt gewoon getrouwd, no matter what.
  • De jongen mag kiezen, maar de meisjes mogen van mij ook wel een keuze hebben hoor
  •   dinsdag 14 januari 2003 @ 08:10:02 #7
    26467 raphidae
    ...antichrist...
    pi_7886793
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat echte liefde alleen voort kan komen uit 'verliefdheid van de dag'.
    GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
    محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:10:30 #8
    16625 robh
    Lucas & Gea Review Crew ©
    pi_7886795
    Ik geloof niet dat de definitie van uithuwelijken je helemaal duidelijk is.
    Martin Drent, onze profeet.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_7886798
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:10 schreef robh het volgende:
    Ik geloof niet dat de definitie van uithuwelijken je helemaal duidelijk is.
    dat denk ik dus ook
    Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:12:55 #10
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7886799
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:09 schreef Slarioux het volgende:

[..]

• Er wordt niet gekeken of het klikt, er wordt gewoon getrouwd, no matter what.
  • De jongen mag kiezen, maar de meisjes mogen van mij ook wel een keuze hebben hoor

• Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_7886808
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.

Waarom reageer jij altijd alleen op de reply's waarmee je het enigzins eens bent, en niet op die van, bv X-ray?
    Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:16:10 #12
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_7886809
    quote:

[..]

Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.

Maar dat maakt uithuwelijken nog niet goed.

Dacht je dat het er overal zo aan toe ging (waar is dat eik?)

dinsdag 14 januari 2003 @ 08:17:01 #13
    16625 robh
    pi_7886813
    quote:

Over welke leeftijdscategorie praat je nu
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:19:04 #14
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_7886814
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:16 schreef Herfst het volgende:

[..]

Waarom reageer jij altijd alleen op de reply's waarmee je het enigzins eens bent, en niet op die van, bv X-ray?

Hij is Fok-Indisch doof
    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:19:11 #15
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7886816
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:17 schreef robh het volgende:

[..]

Over welke leeftijdscategorie praat je nu

Jongens: +/- 28-40
    meisjes: +/- 18-22
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_7886817
    BHFH, je ziet het nu best wel positief allemaal, maar als jij nou wordt uitgehuwelijkt met iemand die nìet 15 is???
    pi_7886821
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Oftewel, je bent bang dat je eeuwig vrijgezel blijft.
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:21:10 #18
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7886828
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:16 schreef Herfst het volgende:

[..]

Dat is slechts een mening zonder argumenten of discussiewaarde, die mag hij geven, maar ik zie geen reden daar verder op in te gaan.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:21:33 #19
    16625 robh
    pi_7886830
    quote:

Je praat dus over volwassenen. Dan is het idd makkelijk dat je familie alvast een blik potentiele partners opentrekt. Scheelt je weer zoekwerk enzo. Maar is imo dus geen uithuwelijken.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    pi_7886846
    Oftwel gewoon als laatste redmiddel voor hopeloze mannen van in de 30-40 die niet op een normale manier een vrouw kunnen krijgen. En dan niet van hun eigen leeftijd ofzo, maar met een leuk jong ding van in de 20.

Echt je kan me hier zo pissig om krijgen, niet normaal gewoon.

dinsdag 14 januari 2003 @ 08:24:50 #21
    27535 Pulsemaster
    Politiek en sociaal incorrect!
    pi_7886849
    quote:

Er worden geen ontmoetingen gearrangeerd, op je 16e of zo krijgen die meiden gewoon te horen:
    Ouders: "hey! Jij gaat over 2 jaar met die en die trouwen!"
    Die meid: "met wie??"
    Ouders: "ja, je kent hem nog niet, maar het is verre familie van je"
    Meid: " ik wil niet!"
    Ouders: "dan verstoten wij jou uit de familie, omdat je onze familie naam anders te schande maakt!"

En zeg nu nog eens dat in die landen waar dit voorkomt geen achterlijke cultuur heerst!

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:26:14 #22
    27535 Pulsemaster
    pi_7886852
    quote:

[..]

Dan is het ook geen uithuwlijken meer he
    Bij uithuwlijken gaat het er juist om dat je als meid er niets meer over te zeggen hebt.
    pi_7886858
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:24 schreef Pulsemaster het volgende:
    En zeg nu nog eens dat in die landen waar dit voorkomt geen achterlijke cultuur heerst!
    Dat is niet achterlijk, iedereen z'n eigen cultuur.
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:27:50 #24
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7886862
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:26 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

Dan is het ook geen uithuwlijken meer he
    Bij uithuwlijken gaat het er juist om dat je als meid er niets meer over te zeggen hebt.

Dat is een geëvolueerde manier van uithuwlijken.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_7886864
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Nee. .
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:28:59 #26
    16625 robh
    pi_7886867
    quote:

Jep. Dat heet "vrije keuze" tegenwoordig.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:30:44 #27
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7886877
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:28 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nee. .

Jawel, want er wordt natuurlijk wel aangestuurd op een bepaalde coalitie, maar die hoeft nog geen voldongen feit te zijn, als de meeting niet bevalt kan men van het huwlijk afzien..
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_7886889
    quote:

[..]

Daar gaat het al fout, want als meisje tussen 18 en 22 zou ik een man van 28 of ouder dus al nooit goed vinden
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_7886908
    Man, laat iedereen lekker zelf kiezen zeg. Uithuwelijken! Het idee alleen al. Trouwens opzich trouwens al Nee hoor, je zit er goed naast.
    Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
    pi_7886912
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:33 schreef Mini_rulez het volgende:
    Daar gaat het al fout, want als meisje tussen 18 en 22 zou ik een man van 28 of ouder dus al nooit goed vinden
    Ja, maar dat hoort bij het uithuwelijken. .
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:42:45 #31
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7886943
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dat is slechts een mening zonder argumenten of discussiewaarde, die mag hij geven, maar ik zie geen reden daar verder op in te gaan.

Integendeel.
    Het is een feit, en ga daar eens op in. Dat maakt het pas een echte discussie.

Ik heb zelf van dichtbij mee gemaakt dat een (ex) goede vriend van mij mee deed aan het uithuwelijkingscircus. En er is niets vrijblijvends aan. Goed, voor de vorm wordt de 'goedkeuring' gevraagd, echter, een afwijzing betekent uitstoting door de familie. Pappa accepteer namelijk geen nee, dat is een groffe belediging (want zijn kind is niet goed genoeg blijkbaar) en de familie staat dan ook dezelfde dag nog op de stoep om het even door te drijven.
    Verder worden mannen van 40 aan kinderen van 15 uitgehuwelijkt. Walgelijk.

Nee knul, de enige reden waarom jij dit zou willen, is omdat je dan zelf misschien nog eens aan de vrouw komt.

Ik zie het echter als een natuurlijke selectie: zij die niet geschikt zijn voor voortplanting vinden gewoon geen partner. Sim-pel.

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:43:33 #32
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7886950
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:33 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, maar jij hebt niets te willen in dat soort culturen.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_7886963
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:42 schreef X-Ray het volgende:
    Nee knul, de enige reden waarom jij dit zou willen, is omdat je dan zelf misschien nog eens aan de vrouw komt.

Ik zie het echter als een natuurlijke selectie: zij die niet geschikt zijn voor voortplanting vinden gewoon geen partner. Sim-pel.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:49:28 #34
    27535 Pulsemaster
    pi_7886988
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:27 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dat is niet achterlijk, iedereen z'n eigen cultuur.

Je gaat me toch niet zeggen dat je die gang van zaken goed vind, of wel?
    pi_7887002
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Integendeel.
    Het is een feit, en ga daar eens op in. Dat maakt het pas een echte discussie.

Ik heb zelf van dichtbij mee gemaakt dat een (ex) goede vriend van mij mee deed aan het uithuwelijkingscircus. En er is niets vrijblijvends aan. Goed, voor de vorm wordt de 'goedkeuring' gevraagd, echter, een afwijzing betekent uitstoting door de familie. Pappa accepteer namelijk geen nee, dat is een groffe belediging (want zijn kind is niet goed genoeg blijkbaar) en de familie staat dan ook dezelfde dag nog op de stoep om het even door te drijven.
    Verder worden mannen van 40 aan kinderen van 15 uitgehuwelijkt. Walgelijk.

helemaal mee eens
      dinsdag 14 januari 2003 @ 08:52:28 #36
    27535 Pulsemaster
    pi_7887008
    quote:

[..]

Hoer nu even een eind op met je onzin
    Uithuwlijken wil niets anders zeggen dan dat je gedwongen wordt te trouwen met een partner die je ouders zo ongeveer met je geboorte voor je uitgekozen hebben op basis van status, geld en bezittingen (geld trouwt geld).

Zodadelijk ga je nog zeggen dat een disco ook nog een verkapte vorm van iuthuwlijken is, omdat als je daar naar toe gaat er ook van je verwacht wordt dat je met een meid aanpapt.

dinsdag 14 januari 2003 @ 08:53:59 #37
    27535 Pulsemaster
    pi_7887025
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:51 schreef Yalhambra het volgende:

[..]

helemaal mee eens

Nou..... ik heb wel eens echtparen gezien waarvan je van beide dacht dat het zielig voor die kinderen was als die er een paar kregen.... natuurlijke selectie? 'k weet het niet......
    pi_7887041
    Het woord is huwelijk.

Gearrangeerde huwelijken zijn stabieler omdat :

1. de families zich zullen blijven bemoeien met het bijelkaarblijven van de partners, de sociale druk is richting bijelkaar blijven. Wat anders is bij 'liefdeshuwelijken', waar sneller de conclusie wordt getrokken dat er geen basis meer is voor het samenblijven.

2. er zijn lagere en duidelijker omschreven verwachtingen van de andere partner in een gearrangeerd huwelijk. Je bent niet zo snel teleurgesteld in een man die naar andere vrouwen kijkt als je sowieso niet verliefd op hem bent en geen verliefdheid van zijn kant verwacht.

dinsdag 14 januari 2003 @ 09:05:46 #39
    27535 Pulsemaster
    pi_7887121
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:55 schreef HiZ het volgende:
    Het woord is huwelijk.

Gearrangeerde huwelijken zijn stabieler omdat :

1. de families zich zullen blijven bemoeien met het bijelkaarblijven van de partners, de sociale druk is richting bijelkaar blijven. Wat anders is bij 'liefdeshuwelijken', waar sneller de conclusie wordt getrokken dat er geen basis meer is voor het samenblijven.

2. er zijn lagere en duidelijker omschreven verwachtingen van de andere partner in een gearrangeerd huwelijk. Je bent niet zo snel teleurgesteld in een man die naar andere vrouwen kijkt als je sowieso niet verliefd op hem bent en geen verliefdheid van zijn kant verwacht.

Ben je soom het broertje van BHFH?
    Maar even serieus: je hebt wel gelijk, maar ik kijk meer naar de 'menselijke' kant van het verhaal. Zo'n meid leert best wel samenwonen met iemand waar ze mee uitgehuwelijkt is. Maar zal ze ooit gelukkig worden met die man?
    pi_7887133
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:49 schreef Pulsemaster het volgende:
    Je gaat me toch niet zeggen dat je die gang van zaken goed vind, of wel?
    Nee, dat is omdat je het gewend bent. Hun vinden het misschien wel achterlijk dat vrouwen zelf mogen kiezen.

Ik ben niet voorstander van hun ideeen, maar ik noem het niet gelijk achterlijk.

dinsdag 14 januari 2003 @ 09:07:48 #41
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7887138
    Ik stel voor de rollen om te keren, en de vrouw de keuze te laten maken.

Of heb je dan geen zin meer erin?

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 09:08:56 #42
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7887143
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 09:07 schreef dennisdotcom het volgende:

Ik ben niet voorstander van hun ideeen, maar ik noem het niet gelijk achterlijk.

Ik wel.
    Debiel zelfs dat je 1 vd belangrijkste keuzes in je leven niet zelf mag maken.

Het is een vorm van verkrachting trouwens: je wordt verplicht sex te hebben met iemand die je misschien totaal niet wil.

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_7887165
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:53 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

Nou..... ik heb wel eens echtparen gezien waarvan je van beide dacht dat het zielig voor die kinderen was als die er een paar kregen.... natuurlijke selectie? 'k weet het niet......

Tjah, daar heb je een punt Zo'n gedwongen huwelijk is misschien mooi als je zelf niemand kan versieren, maar anders is het wel verrot.
    pi_7887166
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 09:07 schreef X-Ray het volgende:
    Tsja, zo ben ik min of meer uitgehuwelijkt. .
    pi_7887186
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 09:07 schreef X-Ray het volgende:
    Zoals in Nederland meestal gebeurt, waardoor de kans dat BHFH (op een normale manier) ooit aan de vrouw komt nihil is.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 14 januari 2003 @ 09:37:58 #46
    27535 Pulsemaster
    pi_7887399
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 09:07 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nee, dat is omdat je het gewend bent. Hun vinden het misschien wel achterlijk dat vrouwen zelf mogen kiezen.

Maar het is wel achterlijk als je het tegen onze maatstaven afzet! En onze maatstaven zijn gebaseerd op vrijheid van het individu. Dus met andere woorden: daar vinden ze de mening van de dames dus niet belangerijk. Dat durf ik best achterlijk te noemen ja.
    pi_7888218
    Helemaal eens met X-ray, alweer

BHFH, ik begin me steeds meer zorgen over je te maken. Meisjes en vrouwen zie jij kennelijk als een soort lagere diersoort. Een man mag meerdere vrouwen hebben, alleen jonge meisjes zijn interessant (want die hebben nog niet zo'n sterke eigen mening zeker), vrouwen moeten geen eigen leven willen, er gelden andere normen voor mannen en vrouwen.

Ik zal het even 1 keer uitleggen: ik ben precies hetzelfde als jij, afgezien van een aantal seksuele kenmerken en waarschijnlijk een flink aantal hersencellen. Ik wil mijn eigen beslissingen maken en heb dezelfde rechten en plichten als jij.

Verder is liefde iets niet wat zich laat uitzoeken door andere mensen. Je moest eens weten hoe ongelukkig veel uitgehuwelijkte vrouwen zijn. Die huweliujken lijken misschien stabiel omdat ze niet uiteen vallen. Maar heb je ook wel eens bedacht dat die vrouwen waarschijnlijk in een dergelijke onderdanige positie zitten dat ze niet uit dat huwelijk kunnen stappen.

Stabiel en gelukkig is niet direct hetzelfde. En probeer nou eens een keer je in te leven in een vrouw. Met gevoelens, hersens en een eigen mening. Die in jouw fijne plan niet meer haar eigen belangrijke keuzes mag maken.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      dinsdag 14 januari 2003 @ 11:04:27 #48
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7888564
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:53 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

Nee, een oude verplepte vent van 62 met een meisje van 16, das lekker voor de kinderen...
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 13:00:08 #49
    27535 Pulsemaster
    pi_7890086
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 11:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, een oude verplepte vent van 62 met een meisje van 16, das lekker voor de kinderen...

waar heb jij het ineens over????
      dinsdag 14 januari 2003 @ 13:01:27 #50
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_7890106
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 13:00 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

waar heb jij het ineens over????

Uithuwelijken wil nog wel eens tot dergelijke excessen leiden.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_7890189
    Toch wel raar dat de meisjes jou nu kennelijk niet zien zitten, maar dat ze als ze aan je uitgehuwelijkt worden kennelijk opeens een gat in de lucht zouden springen hè BHFH. Of als ze mogen weigeren...dan kunnen ze jou dus ook weigeren.

Ik geloof niet dat ik, als ik niet gewoon zou willen trouwen met wie IK wil, zin zou hebben om met een of ander door andere mensen uitgekozen mannetje te trouwen. Trouwen is niet alleen een kwestie van 'het klikt wel', je moet er echt helemaal achter staan. Zeker in deze cultuur, waar je ook gewoon niet kunt trouwen als je dat niet wil. Trouwen met zomaar iemand omdat dat moet...nee.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 13:08:42 #52
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_7890210
    Ik vraag me toch echt af of een weldenkend mens uitgehuwelijkt wilt worden. Je wordt als vrouw gedegradeerd tot onderhandelingsobject. Pappa wilt 20 schapen meer, dus moet je maar hoger op de markt geplaatst worden. Echte liefde wordt uiteengerukt omdat je niet goed genoeg bent (of hij kan niet genoeg betalen).

Ik denk toch echt dat een vrouw een flink emotioneel trauma krijgt als ze weet dat ze 20 hectare grond waar is en dat dat de enige reden is waarom ze getrouwd is.

We were to understand there would be pie and punch?
      dinsdag 14 januari 2003 @ 13:50:06 #53
    27535 Pulsemaster
    pi_7890818
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 13:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Uithuwelijken wil nog wel eens tot dergelijke excessen leiden.

Klopt, maar we hadden het ergens anders over.
    Natruurlijke selectie bij ZELF bepalen.
    pi_7890997
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 13:50 schreef Pulsemaster het volgende:

Klopt, maar we hadden het ergens anders over.
    Natruurlijke selectie bij ZELF bepalen.

Ja, en toen zei jij dat bij natuurlijke selectie dus ook niet altijd de meest fantastische combinaties uit de bus kwamen en toen zei X-ray weer dat dat bij uithuwelijken óók niet altijd geweldig was, omdat je dan excessen krijgt van stellen met enorme leeftijdsverschillen.
    In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_7891605
    Ik snap niet dat een normaal weldenkend mens zulke ideeen kan hebben

Maar goed, BHFH denkt schijnbaar dat vrouwen echt lager zijn dan mannen, en minder goed, en weet ik wat niet allemaal. Beetje ziek in je hoofd jongen???

En ik ben het verder vooral eens met x-ray, maar vooral met het feit dat hij dit alleen maar wil zodat hij ook een vrouw krijgt

The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
    pi_7891932
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 08:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Tja, maar jij hebt niets te willen in dat soort culturen.

Precies, maar BHFH zegt:
    quote:

Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan...

Maar dat klopt dus niet, dan is het geen uithuwelijken meer maar vrije keuze. En die keuze hebben ze nou juist niet.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_7891984
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 14:57 schreef Mini_rulez het volgende:

Maar dat klopt dus niet, dan is het geen uithuwelijken meer maar vrije keuze. En die keuze hebben ze nou juist niet.

Dan vind ik het eigenlijk nóg geen vrije keuze, hoor. Als ik uit een select groepje dat door mijn ouders in dat geval is uitgezocht een jongen mag kiezen, dan is de kans wel heel klein dat je daar echt voor gaat. Dan zal het eerder de minst erge van het stel zijn (en dan moet je ook nog het "geluk" hebben dat die minst erge van het stel jóu ook de minst erge vindt).

Als je al niet met je eigen keuze, dus met je vriend, verder mag, dan denk ik dat je zeker geen zin hebt om op commando iets met zo'n figuur te beginnen.

Ik denk dat er ook genoeg buitenlandse jongeren zijn die op Nederlandse jongens of meisjes vallen, maar van wie de ouders willen dat ze met iemand uit de eigen cultuur trouwen, waar ze dan dus niet op vallen. Of andersom natuurlijk, er zijn ook Nederlandse mensen die helemaal niet op Nederlanders vallen, maar van wie de ouders het er dan misschien niet mee eens zijn.

Ik vind dat dus niet echt een vrije keuze. Keuze uit een klein groepje mannen...nee.

dinsdag 14 januari 2003 @ 17:04:33 #58
    20603 Runeblades
    []D [] []V[] []D
    pi_7894443
    quote:
    Op dinsdag 14 januari 2003 10:39 schreef Ripley het volgende:

BHFH, ik begin me steeds meer zorgen over je te maken. Meisjes en vrouwen zie jij kennelijk als een soort lagere diersoort. Een man mag meerdere vrouwen hebben, alleen jonge meisjes zijn interessant (want die hebben nog niet zo'n sterke eigen mening zeker), vrouwen moeten geen eigen leven willen, er gelden andere normen voor mannen en vrouwen.

Ik zal het even 1 keer uitleggen: ik ben precies hetzelfde als jij, afgezien van een aantal seksuele kenmerken en waarschijnlijk een flink aantal hersencellen. Ik wil mijn eigen beslissingen maken en heb dezelfde rechten en plichten als jij.

Verder is liefde iets niet wat zich laat uitzoeken door andere mensen. Je moest eens weten hoe ongelukkig veel uitgehuwelijkte vrouwen zijn. Die huweliujken lijken misschien stabiel omdat ze niet uiteen vallen. Maar heb je ook wel eens bedacht dat die vrouwen waarschijnlijk in een dergelijke onderdanige positie zitten dat ze niet uit dat huwelijk kunnen stappen.

Stabiel en gelukkig is niet direct hetzelfde. En probeer nou eens een keer je in te leven in een vrouw. Met gevoelens, hersens en een eigen mening. Die in jouw fijne plan niet meer haar eigen belangrijke keuzes mag maken.

Helemaal mee eens! IEDEREEN IS GELIJK, maakt niet uit welke sexe of kleur!

dinsdag 14 januari 2003 @ 23:02:16 #59
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_7901693
    Dwannie sluit zich volledig aan bij the comment of Ripley en het eens wezen van Runeblades.

Even off topic
    Trouwens krijg nog een koffie van je Runblades die veranderen we in een biertje !!!

oke on topic

Dwannie is like god is rubbing your tummy
      woensdag 15 januari 2003 @ 01:50:47 #60
    21161 marlins
    What does mine say?.....sweet
    pi_7904139
    uithuwelijken is dus bullshit he , en dat over dat buitenstaanders beter kunnen beslissen helemaal. Dan wordt er een keuze gemaakt puur op basis van bijvoorbeeld rijkdom? aanzien?

maar goed, het lijkt mij dat je voor jezelf beslist met wie je je verdere leven deelt. Dat kan niemand anders voor je doen

pi_7933433
    Kom op zeg, alsof je omstanders beter weten wat goed voor je is! Ierts als een partner is iets wat je echt zelf moet regelen.
    Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
    Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
    pi_7933904
    quote:

Uithuwlijken, waarom vinden sommigen dat slecht?

Het komt er meer op neer dat ik het DOM vind, ipv slecht oid.
    Het is gewoon belachelijk dat iemand wordt uitgekozen, VOOR jou...

ik denk dat het belangrijk is, dat je ZELF iemand uitkiest, die voor jouw gevoel bij je past...

donderdag 16 januari 2003 @ 17:41:01 #63
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_7934216
    quote:
    Op donderdag 16 januari 2003 17:17 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Het komt er meer op neer dat ik het DOM vind, ipv slecht oid.
    Het is gewoon belachelijk dat iemand wordt uitgekozen, VOOR jou...

ik denk dat het belangrijk is, dat je ZELF iemand uitkiest, die voor jouw gevoel bij je past...

anderen kunnen dat vaak beterbepalen en bovendien is het gewoon makkelijk en handig.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_7934235
    quote:
    Op donderdag 16 januari 2003 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

anderen kunnen dat vaak beterbepalen en bovendien is het gewoon makkelijk en handig.

Wat een onzin, zeg. Makkelijk en handig, ja voor jou zeker. Omdat er kennelijk niemand uit zichzelf voor jou wil kiezen.

Als ik met iemand zou moeten trouwen die een ander voor mij uitkoos dan trouwde ik nog liever niet.

pi_7934272
    quote:

[..]

Anderen kunnen jouw gevoel beter bepalen? Makkelijk en handig? Een huwelijk is niet makkelijk en handig, een huwelijk is een keuze voor je leven.

Als ik alleen al zie welke jongens mijn moeder aan me probeert te koppelen, dan zie ik nu al dat uithuwelijken een groot fiasco zou worden

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_7934385
    quote:
    Op donderdag 16 januari 2003 17:44 schreef Ripley het volgende:

[..]

Anderen kunnen jouw gevoel beter bepalen? Makkelijk en handig? Een huwelijk is niet makkelijk en handig, een huwelijk is een keuze voor je leven.

Als ik alleen al zie welke jongens mijn moeder aan me probeert te koppelen, dan zie ik nu al dat uithuwelijken een groot fiasco zou worden

Precies! Om maar te zwijgen over de generatie kloof die jij met je ouders hebt...
    pi_7936057
    quote:
    Ik vraag me af of je dit oprecht gelooft of zit je iedereen gewoon een beetje te stangen? Indien je echt gelooft dat dit zo is, zou je uit kunnen leggen waarom want daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
    Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
    pi_7955159
    Uithuwelijken en onder"handelen" over een "bruidsschat" is net zo weerzinwekkend als dat je ouders je laten prostitueren, in beide gevallen zien ze kinderen als bezits-objecten waar ze maar mee kunnen doen zoals het hun belieft
    pi_7957850
    quote:

Flauwekul ik vind dat dus echt nergens op slaan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')