Hou je je met grote en kleine gebruikers bezig of ligt jouw focus toch vooral bij grote bedrijven en instellingen?quote:Op maandag 27 januari 2020 18:52 schreef Robin_ESET het volgende:
Ik ben Robin. Als Ethical Hacker bij ESET ben ik dagelijks bezig met het monitoren van klantomgevingen op malware, hacks en andere bedreigingen. Op het moment dat wij een aanval live zien gebeuren schakelen wij direct met de klant om de dreiging te stoppen door een firewall dicht te zetten of systemen offline te halen. Verder onderzoeken we de nieuwste aanvalstechnieken om hier passende detectieregels voor te schrijven.
Ja, maar wij hechten meer waarde aan onze vrijheidquote:Op maandag 27 januari 2020 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
En nog een vraag, zouden jullie met jullie kennis niet veel meer geld kunnen verdienen door deze verkeerd in te zetten?
Wij raden altijd af om losgeld te betalen. Door de betaling te doen steun je de criminelen en geef je ze geld om de ransomware campagne voort te zetten.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:53 schreef FlippingCoin het volgende:
In het licht van de grote ransomware zaken de afgelopen dagen op overheidsinstellingen in zowel Nederland als België, zouden jullie adviseren losgeld te betalen of maakt dit in jullie ervaring doorgaans weinig verschil?
Als ESET staan we klaar voor zowel consumenten als grote bedrijven. De nadruk voor hulp bij consumenten ligt uiteraard meer op het niveau van productondersteuning en het malware-vrij maken van de PC.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hou je je met grote en kleine gebruikers bezig of ligt jouw focus toch vooral bij grote bedrijven en instellingen?
Voor sommige gebruikers zijn de functies die de standaard Windows beveiliging bieden niet voldoende of voldoende aanpasbaar. Daarnaast bieden wij ook wat beveiligingstechnieken die niet door de standaard software geboden worden.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:57 schreef 198404_NotFound het volgende:
Waarom zou ik internetbeveiliging aanschaffen als het al in m'n Windows-apparaat zit?
Ja, wil je er ook een hebben?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mochten jullie een laptop hebben met webcam, hebben jullie een sticker over jullie webcam heen geplakt uit angst voor hackers?
Heb je er ook een op je smartphonecamera?quote:
Als aanvulling op @Robin_ESET: Ja, al heb ik mijn zakelijke laptop expres zonder camera gekocht. Persoonlijk denk ik alleen dat de microfoon (die je niet zomaar af kan plakken) gevaarlijker is.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mochten jullie een laptop hebben met webcam, hebben jullie een sticker over jullie webcam heen geplakt uit angst voor hackers?
Nee, een beetje mooie smartphone is nog wel fijn.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je er ook een op je smartphonecamera?
Naast mijn webcam zit een lampje zodat je weet dat die aan staat, is dat niet afdoende?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:06 schreef Donny_ESET het volgende:
[..]
Als aanvulling op @:Robin_ESET: Ja, al heb ik mijn zakelijke laptop expres zonder camera gekocht. Persoonlijk denk ik alleen dat de microfoon (die je niet zomaar af kan plakken) gevaarlijker is.
Waarom wel op je laptop en niet op je smartphone?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef Robin_ESET het volgende:
[..]
Nee, een beetje mooie smartphone is nog wel fijn.
Ja, en niet alleen bij die reclame.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Moeten jullie ook een beetje grinniken als je zo'n Randstad-reclame ziet waarbij 'deze whizzkid hackers buiten de deur houdt', waarbij hij voor een soort hologramscherm al lachend druk heen en weer staat te vegen met zijn armen, alsof hij ze één voor één het netwerk uit swipet?
Ik denk ook aan films, waarbij de dreiging van een hacker voorbij is als de stekker eruit wordt getrokken....in een enkel geval nota bene de stekker van de monitor?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef Donny_ESET het volgende:
[..]
Ja, en niet alleen bij die reclame.
Hoe langer je in dit vak zit hoe meer je gaat lachen om serieuze series als CSI en dergelijke.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Moeten jullie ook een beetje grinniken als je zo'n Randstad-reclame ziet waarbij 'deze whizzkid hackers buiten de deur houdt', waarbij hij voor een soort hologramscherm al lachend druk heen en weer staat te vegen met zijn armen, alsof hij ze één voor één het netwerk uit swipet?
Mijn persoonlijke favoriet:quote:Op maandag 27 januari 2020 19:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk ook aan films, waarbij de dreiging van een hacker voorbij is als de stekker eruit wordt getrokken....in een enkel geval nota bene de stekker van de monitor?
Afhankelijk van de opzet van het indicatielampje. Dergelijke lampjes worden vaak softwarematig aangestuurd en dan is dat uiteraard ook weer te omzeilen.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Naast mijn webcam zit een lampje zodat je weet dat die aan staat, is dat niet afdoende?
[..]
Waarom wel op je laptop en niet op je smartphone?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |