Dat dacht ik eerst ook, maar een collega zei dat ze een pasje moest hebben. Maar ik zie nu dat ze een paar groothandels hebben en dat de rest wel een normale winkel is. Ik denk dat je voor bijv. Duivendrecht een pasje moet hebben, maar andere vestigingen zoals Utrecht niet. Kan dat kloppenquote:Op maandag 27 januari 2020 14:48 schreef zarGon het volgende:
Dagpas?
Je kunt gewoon naar binnen lopen, net zoals bij de AH en whatnot.
Dat verklaart een hoopquote:Op maandag 27 januari 2020 14:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
Er zijn ook een paar vestingen (Amsterdam zuidoost, Duiven) die als groothandel tellen, daar heb je een pas nodig. Maar de meeste zijn normale supermarkten.
En zelfs daar: als je bij de kassa staat en zegt dat je net een pas hebt aangevraagd, is het ook goed. In mijn ervaring iig, ymmv.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:53 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar een collega zei dat ze een pasje moest hebben. Maar ik zie nu dat ze een paar groothandels hebben en dat de rest wel een normale winkel is. Ik denk dat je voor bijv. Duivendrecht een pasje moet hebben, maar andere vestigingen zoals Utrecht niet. Kan dat kloppen
Ik doe dat geregeld, het probleem is dat je met veel meer naar buiten loopt dan je nodig hebt. Het ruikt ook allemaal zo lekker daar.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:48 schreef zarGon het volgende:
Dagpas?
Je kunt gewoon naar binnen lopen, net zoals bij de AH en whatnot.
-Grote pakken gedroogt zeewier, die kan je bijna overal voor gebruiken en ze kosten niets ivm de Nederlandse supermarkt.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:07 schreef -Wereld- het volgende:
Dan ga ik binnenkort even wat bij de Oriental halen.
Iemand nog tips (vooral woksauzen), want ze hebben veel keus
Waterkastanjes. Gewoon uit de diepvries.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:07 schreef -Wereld- het volgende:
Beide haal ik altijd veels te veel. Kan inmiddels m'n eigen toko beginnenquote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef Aure het volgende:
Gewoon daar rondneuzen en dan van alles kopen wat je niet kent en uitproberen
Voor de luie trek haal ik er ook vaak pakjes instant ramen
Oh en wat dimsum uit de diepvries, ook altijd fijn om op voorraad te hebben.
Ik vind Ypenburg beetje aan de rand. Ook vrijstaand. Maar voor iedereen toegankelijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
Er zijn ook een paar vestingen (Amsterdam zuidoost, Duiven) die als groothandel tellen, daar heb je een pas nodig. Maar de meeste zijn normale supermarkten.
De stelregel is, als ze in de middle of nowhere op een industrietrein zitten = groothandel = pasje. Zitten ze in de stad dan een normale supermarkt.
Nuja, "groothandel", het is een manier om het bestemmingsplan van gemeenten te kunnen omzeilen. Industriegrond is vele malen goedkoper dan grond met als bestemming retail. Het is dezelfde reden dat bijvoorbeeld de Makro ook alleen maar toegang geeft aan bedrijvenquote:Op maandag 27 januari 2020 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vind Ypenburg beetje aan de rand. Ook vrijstaand. Maar voor iedereen toegankelijk.
Wist overigens überhaupt niet dat er groothandels waren.
Heerlijke winkel is dit.quote:Op maandag 27 januari 2020 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vind Ypenburg beetje aan de rand. Ook vrijstaand. Maar voor iedereen toegankelijk.
Wist overigens überhaupt niet dat er groothandels waren.
quote:Op maandag 27 januari 2020 15:07 schreef -Wereld- het volgende:
Hoe smaakt dat potje/wat zit erin?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan niet meer zonder dit.
Verder sowieso wat sesamolies uitproberen. ABC chili saus voor je nasi goreng, die flying goose of hoe die ook heet sriracha is ook een must.
Verder gebruik ik zelf geen woksauzen, maar flans ik gewoon het een en ander in elkaar.
Qua instant noodles zijn shin ramyun en Singapore taste laksa la mien mijns inziens veruit de beste.
Lao Gan Ma chili oil. Is echt een begrip geworden. Is lastig te beschrijven, maar is erg hartig/umami. Niet eens pittig, hele verslavende smaakquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:40 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Hoe smaakt dat potje/wat zit erin?
En heeft het ook een zoekterm met Engelse/Nederlandse woorden![]()
Hoeveel gebruik je van die sriracha en abc chilisaus, want het lijken relatief pittige sauzen voor wat we in Nederland gewend zijn, dus dat ik niet ineens veel te veel gebruik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |