Vgm iets van een diner.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef zarGon het volgende:
Eh... wat is de context van de 'tikkie'?
Er zijn bedragen en er zijn bedragen...
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen? Als dat zo was kun je toch net zo goed een relatie aangaan met je bankier?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:12 schreef herverwijderd het volgende:
Maargoed, ligt helemaal aan waarvoor, hoeveel en hoe je relatie in elkaar zit.
Kan toch dat andere mensen een andere mening hebben En dat die mensen misschien een relatie hebben met iemand die er hetzelfde over denkt? Je kan natuurlijk zeggen wat jij in jouw relatie doet en vindt, maar anderen zijn weer anders.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen? Als dat zo was kun je toch net zo goed een relatie aangaan met je bankier?
Er mist nog steeds veels te veel context.quote:
Alles.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen?
quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Waarom zou je geen Tikkie naar je relatie sturen? Is toch juist het toonbeeld van emancipatie en gelijkheid?
Nee, het is een toonbeeld van gierigheid. Betaal gewoon en zeik niet over die rotcenten.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Er werd in een column verhaalt over een Zuid-Europese dame die naar aanleiding van de overgang van gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarden als standaard in Nederland grapte dat die gierige Nederlandse mannen nu mooi Tikkies mogen sturen naar hun relatie.
Ik ben niet wereldvreemd en weet dat het cultureel gezien raar is maar waarom? Wat heeft liefde met financiën van doen? Waarom zou je geen Tikkie naar je relatie sturen? Is toch juist het toonbeeld van emancipatie en gelijkheid?
Nou ja, het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de fase van je relatie, leeftijd, etc. Bij een koppel dat al tien jaar samenwoont lijkt het mij vanzelfsprekend dat je een gezamenlijke rekening hebt. Als je als dertiger aan het daten bent vind ik het weer meer passend dat je omstebeurt elkaar trakteert. Bij twintigers die nog aan het studeren zijn of pas zijn begonnen met werken vind ik dat je elkaar wel tikkies kunt sturen. Ik zou het bijvoorbeeld geen prettige gedachte vinden als mijn vriendin alles betaalt wanneer wij uit eten gaan, terwijl ze een startersloon heeft.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef Elpis het volgende:
Maar goed zorg voor elkaar (dus over en weer en niet op de cent mierenneuken) lijkt tegenwoordig ver weg.
Whats next? Een prijslijst ophangen van ieder item wat ik van mijn partner zou moeten opruimen omdat hij het rond laat slingeren?
Hoezo? Ja, als je na een etentje een tikkie stuurt voor de helft van de rekening misschien wel, maar als 1 van de 2 de vakantie geboekt heeft en je stuurt een tikkie voor de helft van dat bedrag vind ik dat toch vrij normaal bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is een toonbeeld van gierigheid. Betaal gewoon en zeik niet over die rotcenten.
Echt royal sadness hoor, elkaar tientjes gaan overmaken binnen een relatie.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:54 schreef Ixnay het volgende:
Ik deed met mijn Zuid Europese gewoon bijhouden wat iemand tegoed had.
Als we ergens gingen eten voor 60 euro en zij betaalde dan was het +60/2= +30 voor haar.
Als ik dan vliegtickets boekte voor 300 euro samen dan wordt dat (-300/2)+30 = -120.
Dan betaalt zij weer een hotel voor 160 euro en dan wordt het weer (+160/2) - 120 = -40. Dus dan heb ik nog 40 tegoed.
Stel zij heeft ineens heel veel tegoed dan maak ik dan over en dan staan we weer op 0.
En dan hadden we een codewoord bedacht, bijvoorbeeld "pineapple". En dan kunnen we op Telegram Messenger heel snel terugvinden wat het laatste saldo is.
Dit klinkt zakelijk, maar we gaan niet voor ieder klein bedrag moeilijk doen. Het meeste werd niet over gepraat. Alleen als het tientjes zijn.
Met deze vrouw heb ik nooit een enkele discussie gehad over geld. Beiden weten we dat het helemaal eerlijk is. Wat wel meespeelde is dat zij ongeveer hetzelfde verdiende als ik. Anders is dit niet zo makkelijk.
Als de ander het toch maar rotcenten vindt, waarom betaalt die dan niet. Ook gierigheid?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo? Ja, als je na een etentje een tikkie stuurt voor de helft van de rekening misschien wel, maar als 1 van de 2 de vakantie geboekt heeft en je stuurt een tikkie voor de helft van dat bedrag vind ik dat toch vrij normaal bijvoorbeeld.
We maken dus geen tientjes over. We houden het gewoon bij.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Echt royal sadness hoor, elkaar tientjes gaan overmaken binnen een relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |