Een docente op mijn middelbare school had TBC. Gelukkig had ik geen economiequote:Op maandag 27 januari 2020 11:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik nog studeerde (ook in Delft) kreeg ik een keer een oproep voor een TBC check/ intenting of zoiets. Er was bij iemand waarbij ik in hetzelfde practicum had gezeten kennelijk TBC geconstateerd en toen hebben ze iedereen nagetrokken die bij hem in de buurt was geweest.
Bij mij in Delft zaten toen nog niet zo heel veel buitenlandse studenten. Chem tech ‘97-‘05.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik nog studeerde (ook in Delft) kreeg ik een keer een oproep voor een TBC check/ intenting of zoiets. Er was bij iemand waarbij ik in hetzelfde practicum had gezeten kennelijk TBC geconstateerd en toen hebben ze iedereen nagetrokken die bij hem in de buurt was geweest.
Tegenwoordig echt een behoorlijk aantal, verspreid over bijna alle faculteiten. Zeker met tentamenperiode aanstaande en veel mensen clustered op kleine oppervlakte is er een redelijk verhoogd risico natuurlijkquote:Op maandag 27 januari 2020 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bij mij in Delft zaten toen nog niet zo heel veel buitenlandse studenten. Chem tech ‘97-‘05.
Electrotechniek 1986-1991quote:Op maandag 27 januari 2020 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
Bij mij in Delft zaten toen nog niet zo heel veel buitenlandse studenten. Chem tech ‘97-‘05.
Ik zie in films mensen kogels ontwijken.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:42 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Euh, jaJe ziet wel eens in films dat virussen specifiek gericht zijn.
Bij mij op de gang (Universitair Medisch Centrum) werken behoorlijk veel Chinezen die volgende week allemaal weer terugkomen uit China. Sommigen hebben laten weten dat ze een tijdje in quarantaine willen gaan zitten (dus 2 weken thuis afwachten). Maar dat staan de bazen hier uiteraard niet toe.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:02 schreef CherryLips het volgende:
Wageningen heeft ook veel Chinese studenten.
Zie je collega’s dan maar als een praktijk test.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:17 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Bij mij op de gang (Universitair Medisch Centrum) werken behoorlijk veel Chinezen die volgende week allemaal weer terugkomen uit China. Sommigen hebben laten weten dat ze een tijdje in quarantaine willen gaan zitten (dus 2 weken thuis afwachten). Maar dat staan de bazen hier uiteraard niet toe.
@ Filipijnentwitter:ABSCBNNews twitterde op maandag 27-01-2020 om 12:01:37EXCLUSIVE: San Lazaro Hospital confirms three Chinese were brought to the hospital after showing signs of flu. 2 of the 3 Chinese have had a history of travel from Wuhan, China. #coronavirus #nCoV | via @raphbosano https://t.co/lsw39aEQFK reageer retweet
Een beetje, helpt ook om anderen niet te besmetten wanneer jijzelf besmet bentquote:
Waar we het dus net over hadden: de ergste golf aan verspreiding kan er nog aan komen met alle Chinezen die nu térug reizen naar huistwitter:StephenMcDonell twitterde op maandag 27-01-2020 om 12:26:23New #coronavirus emergency headache: Officials in #China are preparing for 100s of millions of travellers to return to the cities as they leave their hometowns to go back to work after the Lunar New Year break. https://t.co/4qLvo7IUwe reageer retweet
Ja, inclusief goede handhygiene. Dus goed je handen wassen, niet onnodig aan je gezicht/neus/mond zitten, voorkeur geen hand geven etc. Dan verklein je de kans al dat je iets oploopt.quote:
In principe zou een maand ofzo (incubatietijd plus ziekteperiode) voldoende moeten zijn als je zorgt dat er ondertussen geen nieuwe besmettingen meer plaatsvinden.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef TLC het volgende:
Zo'n stad als Wuhan kun je toch ook niet eeuwig van de buitenwereld afsluiten ?
Ik ga even hamsteren.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef syroto het volgende:
[ afbeelding ]
Dit volume vliegverkeer van en naar China is natuurlijk ook bizar nu de schaal van uitbraak steeds duidelijker wordt
Dat is toch ook te laat er zijn toch al besmette gevallen verspreid.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke, maar dan komt logistiek weer om de hoek kijken.
Laten we zeggen dat het resultaat van bloed of spuug testen een dag duurt. Dan spreek je al over een plek waar duizenden mensen moeten kunnen verblijven. Op het vliegveld. Dus bedden, wc's, etc. En eigenlijk wil je dat niet want dan zit iedereen lekker bij elkaar dus als iemand dan het virus heeft hebben de andere het ook meteen. Dus eigenlijk moet je iedereen ook nog eens apart houden.
En daarnaast moet je ook een half lab bouwen in het vliegveld, tenzij je al die samples gaat vervoeren. wat geen doen is.
Ik denk dat mensen onderschatten wat voor een enorme operatie dat al zal zijn. En dat allemaal op schiphol... eh waar eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |