abonnement Unibet Coolblue
pi_191192939
quote:
Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek

Het mysterieuze coronavirus verspreidt zich steeds verder over Azië. In China is een tweede dode gevallen en er zijn besmettingen in Thailand en Japan gesignaleerd. Nu het Chinees nieuwjaar om de hoek komt kijken, wordt de angst voor verspreiding groter. Ook in Nederland wordt onderzoek gedaan naar het virus.

Op het Erasmus MC hebben ze het er druk mee. China heeft namelijk hulp gevraagd aan virologen in verschillende landen. In Nederland zijn dit onderzoekers van het Rotterdamse ziekenhuis.

"In dit stadium heeft het vinden van de oorzaak prioriteit", zegt viroloog Bart Haagmans. "Dat kan door mensen met het virus zo snel mogelijk in quarantaine te plaatsen en de bron, hoogstwaarschijnlijk dieren, te lokaliseren. Op die manier kun je de uitbraak tot een eind brengen. Dat is het belangrijkste. Het vinden van een vaccin is op korte termijn niet haalbaar."
Drukbezochte plaatsen

Volgens zijn collega Marion Koopmans is het niet gek dat het virus juist in Azië de kop opsteekt. "In China zijn veel markten waar levende dieren worden verhandeld. Dat zijn drukbezochte plekken. Vissen, vogels en zoogdieren lopen daar door elkaar."

De eerste gevallen van het coronavirus werden gelinkt aan een vismarkt in Wuhan, een miljoenenstad in het oosten van China. Op de markt worden ook levende dieren zoals vogels verkocht. Van welk dier dit virus afkomstig is, is nog niet bekend.

40 mensen besmet

Tot nu toe beperken de ziektegevallen zich tot Azië. De twee dodelijke slachtoffers komen uit Wuhan. Toch zijn niet alle besmette mensen op de markt geweest. Hierdoor groeien de zorgen. Het kan namelijk betekenen dat de longziekte zich van mens op mens kan verspreiden. In China zijn nu zo'n 40 mensen besmet.

De besmette mensen in Japan en Thailand zijn alle drie Chinees. Allemaal zijn ze vanuit de omgeving van Wuhan naar het buitenland gereisd. Tijdens het Chinees Nieuwjaar op 25 januari reizen Chinezen het hele land door. Ze bezoeken vrienden en familie. De zorg is dat de ziekte zich in die periode nog verder verspreidt.

De uitbraak van deze nieuwe variant doet denken aan de verspreiding van SARS in 2003. Hieraan zijn wereldwijd meer dan 800 mensen overleden. Ook dit virus zou zijn begonnen op een markt in China en zijn overgedragen van dier op mens.

De Chinese overheid stopte dit toen in de doofpot. Door een gebrek aan transparantie was de kennis toen beperkt. Hierdoor kon het virus zich meer verspreiden. China lijkt hiervan te hebben geleerd en brengt nu veel meer informatie naar buiten.
Vooruitgang in de wetenschap

"Bij de SARS-uitbraak heeft het lang geduurd tot China aangaf dat er überhaupt iets aan de hand was. Nu heeft China niet alleen snel laten weten wat er aan de hand is, maar hebben ze ook direct naar buiten gebracht wat ze over het virus weten", vertelt Koopmans. "Daarnaast is er ook veel vooruitgang in de wetenschap. Ik denk dat de Chinezen nu hard werken aan een oplossing."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191192950
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 19:55 schreef Ali_boo het volgende: [..] Aan de ene kant willen ze de indruk wekken dat er hoop is en de partij alles onder controle heeft maar tegelijkertijd maken ze het voor burgers onmogelijk om de stad te verlaten [ afbeelding ] [ afbeelding ]
En hoezo zouden die twee zaken met elkaar in tegenspraak zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191192956
RIP AAN DE NABESTAANDEN!!! :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2020 @ 20:07:54 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191192958
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 19:56 schreef vosss het volgende:

[..]

En toch gok ik zomaar dat die 42 maar het topje van de ijsberg is.
Dat zou goed kunnen hoor, natuurlijk. Zoals een daadwerkelijk kenner al schreef (een of andere professor ergens): in veel gevallen is het niet zo'n hevige ziekte en gaan mensen er niet eens voor naar de dokter, dus die gevallen komen ook niet in de statistieken terecht. Het ging me meer om de wildste sensatieverhalen die mensen op de social media gooien en dan gelijk geloven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191193012
Duurt wel lang voordat er nieuwe cijfers komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:12:17 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191193026
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:11 schreef vosss het volgende:
Duurt wel lang voordat er nieuwe cijfers komen.
Ja.
Maar gezien de beelden weten we wel hoe het zit. Toch?
Definitely not CIA
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2020 @ 20:13:16 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191193038
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:11 schreef vosss het volgende:
Duurt wel lang voordat er nieuwe cijfers komen.
Toch alweer een uur of twee geleden ja :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:15:06 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_191193067
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:01 schreef Drugshond het volgende:
O ja ik heb wat orders lopen via AlliExpress. Oeps. De halve Noordelijke wereld denk ik wel.
Dit kan best veel impact gaan hebben op wereldwijde leveringen. Voor werk ontwikkel ik producten, groot deel hiervan laat ik produceren in China. Omdat veel producten zijn bedoeld voor grote specifieke internationale evenementen, levert vertraging van levering significante problemen op.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191193068
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 januari 2020 @ 20:15:19 #11
54593 crew  Olga
Cheese
pi_191193074
Maar he 1 persoon is genezen ervan _O- En dan kreeg hij nog bloemen ook :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_191193103
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef Olga het volgende:
Maar he 1 persoon is genezen ervan _O- En dan kreeg hij nog bloemen ook :D
De nieuwe Adam. >:) ;)
Definitely not CIA
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2020 @ 20:17:35 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191193127
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Neuh, dan blijf je bezig :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191193146
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Ik verwacht Mad Max achtige taferelen. Wet van de sterkste etc.
pi_191193162
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:11 schreef vosss het volgende:
Duurt wel lang voordat er nieuwe cijfers komen.
Degenen die daar de cijfers bijhouden zijn overleden :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:19:12 #16
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191193172
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Nou niet per se voor dit specifieke geval maar ik zat laatst wel te denken, stel ik zit een week opgesloten in huis, dan kom ik vrij snel om van de honger :+. Ik ga komende weken eens een voorraad aanleggen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191193178
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Neuh, dan blijf je bezig :+
Nog een grote voorraad mondkapjes, best goedkoop, 50 stuks voor ¤12,-
pi_191193261
Een Franse arts, die twee van de drie met het coronavirus besmette Fransen behandeld, zegt dat het nieuwe virus minder schadelijk lijkt dan vergelijkbare uitbraken in het verleden. Hij schat de kans op een Europese epidemie erg klein in. Het hoofd van de Franse gezondheidsdienst, Jerome Salomon, zei vandaag dat alle drie patiënten het 'heel goed' maken.

Twee van hen verblijven in een Parijs' ziekenhuis, een derde ligt in een ziekenhuis in Bordeaux. Vanaf morgen worden reizigers uit China gescreend op de Franse vliegvelden. Medische teams staan paraat om mensen met vragen of medische problemen te helpen.

Stukje van het liveblog in het Ad.
Die Fransen gaan in ieder geval hun aankomende passagiers checken.
pi_191193296
Ik vraag me ook af of de doden vooral komen door gebrekkige gezondheidszorg waardoor veelal kwetsbare ouderen getroffen worden.
Shine bright like a diamond.
pi_191193333
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 19:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jawel hoor, we hebben er weer één! Een rasechte compleet empathieloze Fok!autist. Als je een einde wil aan de woningnood kun je natuurlijk ook gewoon niet op jaarbasis vele tienduizenden vreemdelingen die hier niets te zoeken hebben huisvesten in plaats van je eigen (groot)ouders jolig dood te wensen. Of zeg ik nu iets heel geks? :') 8)7
De ander uitmaken voor autist in een post waaruit blijkt dat jij zelf een beetje bang bent voor verandering en andere mensen. _O- Doei boomer!
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen hoor, natuurlijk. Zoals een daadwerkelijk kenner al schreef (een of andere professor ergens): in veel gevallen is het niet zo'n hevige ziekte en gaan mensen er niet eens voor naar de dokter, dus die gevallen komen ook niet in de statistieken terecht. Het ging me meer om de wildste sensatieverhalen die mensen op de social media gooien en dan gelijk geloven.
Het probleem is de Chinese overheid die terecht door niemand wordt geloofd.
pi_191193344
Heb net contact gehad met iemand uit die in een wechat-groep zit met mensen uit Groningen. Daar is blijkbaar een stel eerder terug gevlogen uit Wuhan deze week. RIP ons
pi_191193353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:19 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Nou niet per se voor dit specifieke geval maar ik zat laatst wel te denken, stel ik zit een week opgesloten in huis, dan kom ik vrij snel om van de honger :+. Ik ga komende weken eens een voorraad aanleggen.
Ja. Een paar extra blikken bonen kan geen kwaad.
Definitely not CIA
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:27:43 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191193368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:26 schreef Vinniiee het volgende:
Heb net contact gehad met iemand uit die in een wechat-groep zit met mensen uit Groningen. Daar is blijkbaar een stel eerder terug gevlogen uit Wuhan deze week. RIP ons
Ach, Groningen kunnen we missen nu ze geen gas meer leveren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 januari 2020 @ 20:28:58 #24
54593 crew  Olga
Cheese
pi_191193395
42 doden nu
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_191193403
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:28 schreef Olga het volgende:
42 doden nu
Dat gelooft toch niemand.
Definitely not CIA
pi_191193404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Een Franse arts, die twee van de drie met het coronavirus besmette Fransen behandeld, zegt dat het nieuwe virus minder schadelijk lijkt dan vergelijkbare uitbraken in het verleden. Hij schat de kans op een Europese epidemie erg klein in. Het hoofd van de Franse gezondheidsdienst, Jerome Salomon, zei vandaag dat alle drie patiënten het 'heel goed' maken.

Twee van hen verblijven in een Parijs' ziekenhuis, een derde ligt in een ziekenhuis in Bordeaux. Vanaf morgen worden reizigers uit China gescreend op de Franse vliegvelden. Medische teams staan paraat om mensen met vragen of medische problemen te helpen.

Stukje van het liveblog in het Ad.
Die Fransen gaan in ieder geval hun aankomende passagiers checken.
Dat is ht probleem met een epidemie. Met 3 patienten zal het allemaal wel gaan. Maar een paar miljoen tegelijk?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2020 @ 20:29:40 #27
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191193407
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Een paar extra blikken bonen kan geen kwaad.
Als dan toch het einde der tijden is aangebroken, kun je dan niet gewoon wat lekker eten inslaan?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 januari 2020 @ 20:29:49 #28
54593 crew  Olga
Cheese
pi_191193413
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gelooft toch niemand.
Lijkt mij niet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2020 @ 20:32:14 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191193465
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gelooft toch niemand.
Hoezo niet? Wat geloven we dan wel?

Wat betreft bevestigde berichten dan he, natuurlijk is de kans groot dat er buiten het bereik van ziekenhuizen en hulpverleners ook al mensen besmet en eventueel overleden zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 januari 2020 @ 20:33:20 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191193484
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als dan toch het einde der tijden is aangebroken, kun je dan niet gewoon wat lekker eten inslaan?
Een generator, wat extra flessen frituurvet en een paar zaken kolen en dan nog een vriezer vol met vlezen :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:33:37 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191193493
Hoe werkt zo’n lockdown dan vraag ik me af. Op een gegeven moment zijn ook de winkels door hun voedselvoorraad heen? Het kan hooguit voor een paar dagen gelden. In die tijd is er vast geen vaccin ontwikkeld!
pi_191193502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een generator, wat extra flessen frituurvet en een paar zaken kolen en dan nog een vriezer vol met vlezen :9
vergeet de diesel niet
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191193514
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef Aventura het volgende:
Hoe werkt zo’n lockdown dan vraag ik me af. Op een gegeven moment zijn ook de winkels door hun voedselvoorraad heen? Het kan hooguit voor een paar dagen gelden. In die tijd is er vast geen vaccin ontwikkeld!
er zal geen vaccin komen op korte of middellange termijn. Dat kost minimaal een jaar.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191193518
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als dan toch het einde der tijden is aangebroken, kun je dan niet gewoon wat lekker eten inslaan?
Spek met bonen en ui is zo slecht nog niet.
Behalve onder de dekens. 🤣
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2020 @ 20:35:20 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191193524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een generator, wat extra flessen frituurvet en een paar zaken kolen en dan nog een vriezer vol met vlezen :9
Apocalyps-BBQ bij heywoodu *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 januari 2020 @ 20:37:59 #36
163650 Greys
pi_191193585
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Ik heb altijd wel een aardige voorraad pasta, blikken saus, hondenvoer, blikjes tonijn op water (kan voor nood ook aan honden geven), flessen water. Maar nu met dit gooi ik de voorraad toch even wat omhoog. :P Kan gewoon geen kwaad dus waarom niet.

En ik heb wat extra flessen desinfecterende handgel ingeslagen. :@

Zal allemaal wel overdreven zijn maar dan slaap ik beter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191193592
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:15 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zijn er mensen hier die voorbereidingsmaategelen nemen?
Eten inslaan etc?
Nee, niet nodig in NL. *O*
´
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 januari 2020 @ 20:39:01 #38
163650 Greys
pi_191193608
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nee, niet nodig in NL. *O*
Want? Hoe weet je dat zo zeker? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191193610
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als dan toch het einde der tijden is aangebroken, kun je dan niet gewoon wat lekker eten inslaan?
Spek met bonen en ui is zo slecht nog niet.
Behalve onder de dekens. 🤣
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoezo niet? Wat geloven we dan wel?

Wat betreft bevestigde berichten dan he, natuurlijk is de kans groot dat er buiten het bereik van ziekenhuizen en hulpverleners ook al mensen besmet en eventueel overleden zijn.
Je gaat geen steden afsluiten bij 42 doden. In een land met zoveel inwoners.

Mijn gevoel zegt dat het er wel wat meer zijn. En jij?
Definitely not CIA
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:39:44 #40
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191193628
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 20:39 schreef capricia het volgende:
Je gaat geen steden afsluiten bij 42 doden. In een land met zoveel inwoners.

Mijn gevoel zegt dat het er wel wat meer zijn. En jij?
Wat een BNW-praat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')