Nee, dat wist ik niet, maar die vlaamse gaaien zitten hier ook veel, mooie beestenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:52 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat zijn dus roeken, lijken erg op de kraai, maar roeken leven in grote groepen.
roeken zijn de lelijkerds onder de kraaiachtigen
Wist je dat de vlaamse gaai en ekster ook onder kraaiachtigen vallen?

Ja had ik ook nooit van gehoord, maar heb hier drie soorten mussen op het lijstje staanquote:

Ravenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zitten er meer, grotere en die kauwen, de andere zijn zwart

Ja, die zitten hier ook vaak, het is wel opletten want je hebt ook meesjes of vinkjes die een rood borstje hebben,quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:59 schreef drakin het volgende:
Ik zie de laatste tijd hier naast merels vaak roodborstjes

Ja, die komen op de pinda's afquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet, maar die vlaamse gaaien zitten hier ook veel, mooie beesten

Ik ook niet, klotu h beesten, maar die grote kraaien of kauwen vind ik ook niet leuk DIe gaan ze wild te keer hele pinda netjes op de grond, klein beestjes wegquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:18 schreef oma-Nijn het volgende:
Goedemorgen, allemaal vogelspotters. Mooi.
Ik heb 2 koolmeesjes, vorig was dat er maar 1. Een roodborstje, een ekster en gisteren een heel klein bruin vogeltje. Ik kreeg hem niet op de fotoNou heb ik er geen verstand van, maar gekoekeld en hij leek heel veel op een winterkoninkje.
Geen idee of dat kan.
Die kutduiven tel ik niet

quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:55 schreef Deisyy het volgende:
Ik spot momenteel meerkoetjes, eenden, meeuwen en zwanen.
En een enkele schijtlijster

all birds,quote:

Ja van de heggemus wist ik het bestaan af. Zo af en toe buurten ze ook bij mij op het balkon.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja had ik ook nooit van gehoord, maar heb hier drie soorten mussen op het lijstje staan
De huis mus, de heggemus en de ringmus

O ik had er nooit van gehoord, voor mij was een mus een musquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:40 schreef notturna het volgende:
[..]
Ja van de heggemus wist ik het bestaan af. Zo af en toe buurten ze ook bij mij op het balkon.

Leuk toch, je kan ook eten op je balkon doen voor de vogeltjesquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:40 schreef notturna het volgende:
[..]
Ja van de heggemus wist ik het bestaan af. Zo af en toe buurten ze ook bij mij op het balkon.

Heb een pindakaas houder hangen. Soms is het ineens spits uur en dat is het een partij druk.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk toch, je kan ook eten op je balkon doen voor de vogeltjes
Ik doe geen zaad meer, had me hele tuin vol met onkruid. Ze krijgen nu alleen nog maar pindas

Ze knallen elkaar gewoon uit de pindakaas pot.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Altijd een leuk gezicht hoe die kleine vogeltjes met grote vaart een struik induiken. Je snapt niet hoe dat steeds goed gaat bij die snelheden.

We hadden hier ooit een dominomusquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O ik had er nooit van gehoord, voor mij was een mus een mus

Ja mooi he, ik heb 6 netten in de heg hangen, en ik zit naast het raam in de achter kamer, je ziet e voorbij schieten. Hoofdzakelijk pimpelmeesjes, af en toe een roodborstje.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:49 schreef notturna het volgende:
[..]
Heb een pindakaas houder hangen. Soms is het ineens spits uur en dat is het een partij druk.

Dan komt er vanuit het niets ineens zo'n grote jongen aangevlogen en is het feestje weer even over.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:49 schreef notturna het volgende:
[..]
Heb een pindakaas houder hangen. Soms is het ineens spits uur en dat is het een partij druk.

Zonnebloempitten en meelwormen erbij is ook een idee. Dat heb je een wat gevarieerde aanbod en help je ook meerdere soorten.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk toch, je kan ook eten op je balkon doen voor de vogeltjes
Ik doe geen zaad meer, had me hele tuin vol met onkruid. Ze krijgen nu alleen nog maar pindas

Ik heb zo in een deuk gelegen. Om de pindakaashouder heb ik een kooi zitten en dan die beteuterde eksters dat ze er niet bij kunnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan komt er vanuit het niets ineens zo'n grote jongen aangevlogen en is het feestje weer even over.

Betere live streams kun je niet hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja mooi he, ik heb 6 netten in de heg hangen, en ik zit naast het raam in de achter kamer, je ziet e voorbij schieten. Hoofdzakelijk pimpelmeesjes, af en toe een roodborstje.

Ik heb ook zo'n pindakaasbar hangen, mar daar vreet niet één vogeltje uit. Heb nog een huisje hangen net onder de dakgoot van de schuur, zodat de duiven er niet bij kunnen, met van alles en nog wat zaad, dat gaat als een speer.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:49 schreef notturna het volgende:
[..]

Oh, die zitten er inderdaad ook wel eens volgens mij.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:50 schreef Voxs het volgende:
Zijn het geen pimpelmeesjes Lucky? Die zijn ook heel klein.

Kijk je uit met de netjes? Er zijn vogels die namelijk ook de netjes op eten. Ik vind het apart dat ze überhaupt nog vogelvoer in netjes aanbieden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja mooi he, ik heb 6 netten in de heg hangen, en ik zit naast het raam in de achter kamer, je ziet e voorbij schieten. Hoofdzakelijk pimpelmeesjes, af en toe een roodborstje.

Ik heb ook een nestkastje opgehangen. Nu maar hopen dat ze er van het voorjaar in gaan broeden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:52 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n pindakaasbar hangen, mar daar vreet niet één vogeltje uit. Heb nog een huisje hangen net onder de dakgoot van de schuur, zodat de duiven er niet bij kunnen, met van alles en nog wat zaad, dat gaat als een speer.
En een broedhuisje opgehangen, speciaal voor de koolmeesjes.

Bij mij ook niet. Heb wel eens een sperwer op de inrit gehad, die recht voor de voordeur een duif aan het ontleden was. Mooi gezicht wel. Had uiteindelijk alleen de kop opgegeten.quote:

Je moet de boel goed inpakken en vastzetten ja, want met vetbollen gingen grote vogels er met zakje en al vandoor soms.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:51 schreef notturna het volgende:
[..]
Ik heb zo in een deuk gelegen. Om de pindakaashouder heb ik een kooi zitten en dan die beteuterde eksters dat ze er niet bij kunnen.

Die netjes hebben ze hier het hele jaar nog niet gehad bij de action, haalde ze daar altijdquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zonnebloempitten en meelwormen erbij is ook een idee. Dat heb je een wat gevarieerde aanbod en help je ook meerdere soorten.
Je hebt netjes bij de action met pinda's en zonnebloempitten. Beetje verwijderen en het in een platte schaal oid doen en dan het liefst op de grond zetten.

Ja het zijn soms lompe horken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Je moet de boel goed inpakken en vastzetten ja, want met vetbollen gingen grote vogels er met zakje en al vandoor soms.

Winterkoninkje, Tjiftjaf of Fitis.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oh, die zitten er inderdaad ook wel eens volgens mij.
Die ik bedoel hebben niet zoveel kleur, maar wat meer getemperd en redelijk aan de donkere kant.

Ja gaaf, ik ben even vrijwilliger geweest op een soort enorme educatieve moestuin met bijtjes en leemhuisje en plantjes plantjes plantjes waar ook in het wilde gedeelte de leukste vogels voorbij kwamen, maar zo'n sperwer is zelfs daar even een mooi gezicht!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij mij ook niet. Heb wel eens een sperwer op de inrit gehad, die recht voor de voordeur een duif aan het ontleden was. Mooi gezicht wel. Had uiteindelijk alleen de kop opgegeten.

Vind ik ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Sowieso hoor je eigenlijk niet te voeren als er voldoende voedsel voor ze te vinden is.

Ik heb kiwi's voor ze hangen.quote:

Speurtochtje dus.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Volgens mij donkerder en echt bijzonder klein.

Die zou mijn kleinzoon uit de tuin halenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:56 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb kiwi's voor ze hangen.[
Hoop wel dat de volgels ze eten voor de muizen het gaan doen

goudhaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Volgens mij donkerder en echt bijzonder klein.

Dat was mijn gedachte ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:57 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Die zou mijn kleinzoon uit de tuin halen

Dan heb ik toch echt een winterkoninkje gezien. Kan dat midden in de stad? Heb ook (nog) niet echt een vogeltuin.quote:

Mwoah. Het heeft een paar voordelen op dit moment. Ze eten de insecten in winterslaap niet: meer insecten van het voorjaar, meer voedsel straks voor de jongen, meer jongen overleven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Sowieso hoor je eigenlijk niet te voeren als er voldoende voedsel voor ze te vinden is.

Nee, denk toch winterkoning, want het bijbehorende geluid is hier erg vaak te horen.quote:

Ja hoor. In de winter trekken vogels vaak ook wat meer naar de stad.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:59 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Dan heb ik toch echt een winterkoninkje gezien. Kan dat midden in de stad? Heb ook (nog) niet echt een vogeltuin.

Ja dat kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:59 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Dan heb ik toch echt een winterkoninkje gezien. Kan dat midden in de stad? Heb ook (nog) niet echt een vogeltuin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |