Ik wil een niet te hoog risico lopen. Dan maar minder rendement.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:44 schreef DonnaNoble het volgende:
Wil je beleggen om over de langere termijn een leuk potje op te bouwen? Of wil je echt gaan handelen in aandelen?
In het eerste geval kun je gewoon een mixfonds nemen bij een bank. Bv duurzaam aandelenfonds van ASN. Als je elke maand een vast bedrag inlegt heb je weinig last van koersschommelingen. Als de aandelen laag staan koop je meer aandelen voor dat geld, als de aandelen hoog staan is je portefeuille meer waard maar koop je ook minder aandelen van je vaste bedrag. Op termijn haal je een aardig rendement.
Bij de bank kun je kiezen of je een hoog- of laagrisico fonds wil.
Als je in een fonds stapt via de bank kost dat natuurlijk geld, ze gaan namelijk niet gratis jou effecten beheren.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:54 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Ik wil een niet te hoog risico lopen. Dan maar minder rendement.
De eerste optie lijkt mij ook prima om mee te beginnen. Kan dit met een rekening bij bijv de ABN? Of moet daar een speciale rekening/andere partij?
Wat zou een realistisch rendement kunnen zijn bij een laag risico? En zijn er nog verborgen kosten? Ik las ook over fees e.d..
Bij ASN werkt het als volgt, en ik neem aan bij andere banken vergelijkbaar:quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:54 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Ik wil een niet te hoog risico lopen. Dan maar minder rendement.
De eerste optie lijkt mij ook prima om mee te beginnen. Kan dit met een rekening bij bijv de ABN? Of moet daar een speciale rekening/andere partij?
Wat zou een realistisch rendement kunnen zijn bij een laag risico? En zijn er nog verborgen kosten? Ik las ook over fees e.d..
Hierop een kleine toevoeging. Als je een zo hoog mogelijk rendement wilt behalen is het meestal het beste om zo snel mogelijk een zo hoog mogelijk bedrag in te leggen. Maar iedereen heeft een bepaalde mate van risicoaversie, oftewel hoe goed kan je een bepaalde mate van risico nemen psychologisch handelen. Als je nachtenlang wakker ligt omdat je in een keer 20k hebt belegd en bang bent je hardgespraarde geld te verliezen moet je dat niet doen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:19 schreef DonnaNoble het volgende:
[..]
Je kan ook in één keer een groot bedrag inleggen en daar aandelen voor kopen. Dan hangt het er dus erg van af hoe de koers op dat moment is of je belegde kapitaal krimpt of groeit. Door maandelijks een kleiner bedrag over te maken demp je de schommelingen.
Meesman is relatief tegenover andere brokers belachelijk duur en ze behalen echt lage rendementen. Naar mijn mening is het echt beter om jezelf wat financiële vaardigheden aan te leren. Daar heb je altijd profijt van, niet alleen op het gebied van beleggen maar ook op andere gebieden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:17 schreef Glider76 het volgende:
Ik zou met een maandelijks bedrag aan indexbeleggen gaan doen bij Meesman.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |