abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191140642
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:53:53 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191140659
Als het een auto van jou is zou ik zeggen dat het jouw risico is.

Maar dat is een gevoel.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191140665
Overmacht.
pi_191140679
Tja als het zijn eigen schuld is, zoals licht laten branden of door glas gereden, zou ik het gewoon inhouden.
.
pi_191140689
Een werknemer heeft al pech en krijgt een trap na van zijn werkgever :N

Enige mogelijke uitzondering is als deze persoon extern is ingehuurd en op uur factuur basis werkt
pi_191140691
quote:
19s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:53 schreef Gunner het volgende:
Als het een auto van jou is zou ik zeggen dat het jouw risico is.

Maar dat is een gevoel.
Aan gevoel heb ik niets. Maar ik heb hem geen wrak gegeven als je dat soms dacht :P

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:55 schreef Fer het volgende:
Tja als het zijn eigen schuld is, zoals licht laten branden of door glas gereden, zou ik het gewoon inhouden.
Hoe bewijs ik dat :') En is door glas of over spijker rijden echt eigen schuld. Kan iedereen overkomen toch.
pi_191140693
Uhm.. Is dit een persoon die regelmatig te laat komt en is dit de druppel ofzo? Of ben je gewoon een enorme lul de behanger?
pi_191140700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. Is dit een persoon die regelmatig te laat komt en is dit de druppel ofzo? Of ben je gewoon een enorme lul de behanger?
Dit idd
pi_191140705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:57 schreef Tja..1986 het volgende:
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191140714
Dat je hier überhaupt al over na denkt zegt genoeg. Hier over zeiken kan je misschien 100 euro extra opleveren, maar kan je op lange termijn duizenden euro's kosten door een niet meer 100% gemotiveerde werkgever. Het is geven en nemen he. Goed zijn voor je personeel, dan zijn ze ook goed voor jou.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_191140716
:') oh daar komen de snowflakes alweer. Ik vroeg het me alleen af, wil niet zeggen dat ik hem ook echt niet ga doorbetalen hoor rustig maar.
pi_191140717
Los van bovenstaande, mocht je besluiten om 2 uur in te houden vanwege autopech, moet je niet raar staan te kijken als je op termijn een werknemer 'creëert' die op de minuut af stopt met werken, en dat bereidheid tot bijv overwerken, of nog even iets afmaken 'in eigen tijd' ook er snel niet meer is.

2 uur korten is enorm korte-termijn denken en belabberd werkgeverschap als je het mij vraagt (lul de behanger)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191140718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen? En zit er nog een verschil in het feit dat het een leasebak is die ik betaal, of dat hij een prive auto gebruikt?
Recht op loon als u niet kunt werken vanwege een omstandigheid die in alle redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt

Er zijn bepaalde omstandigheden denkbaar waardoor u niet kunt werken, maar waarbij u toch recht heeft op doorbetaling van uw loon. Volgens de wet moet het dan gaan om een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt. Welke omstandigheden voor rekening en risico van uw werkgever komen en welke omstandigheden voor uw eigen rekening blijven, moet van geval tot geval bekeken worden.

Een voorbeeld. Stel u komt altijd met uw eigen auto naar het werk. Op een morgen heeft u autopech waardoor u pas halverwege de dag op kantoor kunt komen. Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.
pi_191140720
Naja betaal jij hem vanaf het moment dat hij thuis wegrijdt of het moment dat hij aankomt?

Tevens zou het wel een vervelende actie als baas zijn om dit in te gaan houden, maar dat terzijde
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191140731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef Filosoofert het volgende:
Naja betaal jij hem vanaf het moment dat hij thuis wegrijdt of het moment dat hij aankomt?

Tevens zou het wel een vervelende actie als baas zijn om dit in te gaan houden, maar dat terzijde
Is gewoon een kantoorbaan dus dit is woon-werk verkeer voor hem. Krijgt dus alleen betaald voor als hij aanwezig is en heeft de auto verder voor het werk niet nodig.
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:04:29 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191140736
Woon/werkverkeer is risico van de werknemer. Er zijn geen verdere regels van toepassing en indien je een botte lul ben kan je loon inhouden of verwachten dat de werknemer overwerkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191140760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Recht op loon als u niet kunt werken vanwege een omstandigheid die in alle redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt

Er zijn bepaalde omstandigheden denkbaar waardoor u niet kunt werken, maar waarbij u toch recht heeft op doorbetaling van uw loon. Volgens de wet moet het dan gaan om een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van uw werkgever komt. Welke omstandigheden voor rekening en risico van uw werkgever komen en welke omstandigheden voor uw eigen rekening blijven, moet van geval tot geval bekeken worden.

Een voorbeeld. Stel u komt altijd met uw eigen auto naar het werk. Op een morgen heeft u autopech waardoor u pas halverwege de dag op kantoor kunt komen. Uw werkgever hoeft u over deze dag maar een halve dag loon te betalen. Autopech is een omstandigheid die voor uw rekening en risico komt.
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:04 schreef Pumpalov het volgende:
Woon/werkverkeer is risico van de werknemer. Er zijn geen verdere regels van toepassing en indien je een botte lul ben kan je loon inhouden of verwachten dat de werknemer overwerkt.
Ook als ik dus de auto voor hem geregeld heb? In jouw stukje staat ook specifiek "eigen auto".
pi_191140778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
:') oh daar komen de snowflakes alweer. Ik vroeg het me alleen af, wil niet zeggen dat ik hem ook echt niet ga doorbetalen hoor rustig maar.
Je bent een snowflake als je niet genaaid wilt worden? :D
Hoe is het personeels-verloop? :7
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191140785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Sowieso dat het idee in je op komt. Graaiers :r
pi_191140854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:07 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Je bent een snowflake als je niet genaaid wilt worden? :D
Hoe is het personeels-verloop? :7
Nee je bent een snowflake als je overal over loopt te huilen. Volgens mij staat WGR over iets met "recht" en dat is wat ik wil weten. Mag ik volgens de wet hem niet doorbetalen?
pi_191140893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee je bent een snowflake als je overal over loopt te huilen. Volgens mij staat WGR over iets met "recht" en dat is wat ik wil weten. Mag ik volgens de wet hem niet doorbetalen?
Een antwoord is in zulke situaties nooit zwart-wit. Maar dat je er over nadenkt zegt al genoeg...
pi_191140899
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Los van bovenstaande, mocht je besluiten om 2 uur in te houden vanwege autopech, moet je niet raar staan te kijken als je op termijn een werknemer 'creëert' die op de minuut af stopt met werken, en dat bereidheid tot bijv overwerken, of nog even iets afmaken 'in eigen tijd' ook er snel niet meer is.

2 uur korten is enorm korte-termijn denken en belabberd werkgeverschap als je het mij vraagt (lul de behanger)
100% mee eens. Precies wat ik zej
pi_191140938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wie opent er hier een topic om te janken over een verlate werknemer?

Blijkbaar is er ook niet veel te doen op dat kantoor van jou aangezien je hier nu al meer dan een half uur je tijd mee aan het verprutsen bent. :')
pi_191140986
Als het gaat om een leasebak dan denk ik dat er te weinig naar garage is gegaan.
Dus schuld werknemer.

Moet die verplicht banden wisselen zou ik zeggen werkgever
pi_191141011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
is dat vanochtend gebeurd? dan zou ik even afwachten hoe lang hij vanavond blijft.
als hij gewoon als goede werknemer langer blijft om (deels) te corrigeren, dan zou ik er niet moeilijk over doen. Overigens gaat het maximaal over honderd euro of zo, jij betaalde toch alleen minimum loon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')