Mijn brutoloon ligt hoger dan het loon van mijn functieschaal maar ligt nog wel lager dan het eindloon van mijn functieschaal.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:12 schreef Chinless het volgende:
Lijkt mij van wel, want de CAO verhoging staat los van je standaard periodieke verhoging.
Ja, dat je met een loon tussen het basis- en eindloon van de loontabel in aanmerking komt voor 3% cao loonsverhoging.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Staat er explicitiet vermeld basis- en eindloon? Wat wordt er daarmee bedoeld?
Dan heb je je antwoord. Ik vind dit wel een gekke cao afspraak, maar goed blijkbaar is het zo.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:48 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ja, dat je met een loon tussen het basis- en eindloon van de loontabel in aanmerking komt voor 3% cao loonsverhoging.
Met andere woorden bovenschalig zijn. Dus wanneer je meer verdient dan het hoogste loon in de schaal waarin ik ben ingedeeld je geen recht hebt op die 3% loonsverhoging.
Zolang je niet aan de top / eind van je schaal zit krijg je dat er dus bij. De min en Max van die schalen zullen ook wel met 3% verhoogd worden.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:16 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Mijn brutoloon ligt hoger dan het loon van mijn functieschaal maar ligt nog wel lager dan het eindloon van mijn functieschaal.
6% loonsverhoging wat ik heb gekregen was opslag.
Ik ben aan het twijfelen en weet het niet of ik er nou wel of geen recht op heb.
Ik lees nu opeens wel dit: “Een al toegezegde verhoging op basis van beoordelen wordt met de 3% verrekend. Daarna wordt het nieuwe loon getoetst aan het minimum van de nieuwe loontabel”.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij los te staan van elkaar.
Tenzij echt specifiek aangegeven dat van die 6% ook die 3% er al in zit.
Maar zo klinkt het niet als ik het zo lees.
Maar goed, je ziet het wel, 6% is al meer dan menig kan zeggen op dit moment.
Snap niet veel van deze zin.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:35 schreef Fer het volgende:
Ja is bij ook altijd los, cao verhoging en daarna resultaat van je beoordeling.
Context is nodig. Welke CAO?quote:Op zondag 19 januari 2020 19:31 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik lees nu opeens wel dit: “Een al toegezegde verhoging op basis van beoordelen wordt met de 3% verrekend. Daarna wordt het nieuwe loon getoetst aan het minimum van de nieuwe loontabel”.
Dit staat dus in de nieuwe cao beschreven.
Wat bedoelen ze met de laatste zin?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |