doe heel China maar op lockdowntwitter:BNONews twitterde op donderdag 23-01-2020 om 12:48:15BREAKING: Chinese officials say a 3rd city, Chibi with a population of nearly half a million, will be put on lockdown to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
Vierde stad dus.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:49 schreef Frutsel het volgende:
doe heel China maar op lockdowntwitter:BNONews twitterde op donderdag 23-01-2020 om 12:48:15BREAKING: Chinese officials say a 3rd city, Chibi with a population of nearly half a million, will be put on lockdown to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
quote:WHO overweegt internationale noodsituatie uit te roepen om coronavirus
GENÈVE - De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) overweegt het opduiken van het coronavirus de zogenoemde PHEIC-status te geven en daarmee uit te roepen tot een internationale bedreiging van de volksgezondheid. Voor een dergelijke stap moet de bedreiging van de gezondheid zeer ernstig zijn, erg plotseling, ongebruikelijk en onverwacht.
Een comité van de WHO bepaalt wanneer gezondheidsrisico’s erg uitzonderlijk en niet aan één bepaald land gebonden zijn. Die commissie stelt dan in eerste instantie voor een periode van drie maanden dat de toestand internationaal moet worden aangepakt. Het noodsituatiecomité is opgezet na de uitbraak van het SARS-virus in de jaren 2002 en 2003 die veel onrust veroorzaakte.
Er moet veel gewikt en gewogen worden om een ’PHEIC’ uit te roepen. Dat is vooralsnog vijf keer gebeurd. De laatste keer in 2019 aarzelde de WHO erg lang. De ebola-uitbraak in het noordoosten van Congo in 2018 leek een binnenlands probleem te blijven. Bovendien was de WHO bang dat een verklaring van een medische noodsituatie het straatarme Congo erg veel economische schade zou berokkenen.
In 2009 was er een ’PHEIC’ voor een uitbraak van de varkensgriep of Mexicaanse griep. De WHO kreeg hierna kritiek, omdat de uitbraak uiteindelijk mee bleek te vallen.
In mei 2014 riep de WHO een internationale noodsituatie uit, naar aanleiding van het weer opduiken in Azië en Afrika van een aandoening die als bijna bedwongen werd beschouwd, een vorm van polio of kinderverlamming. In hetzelfde jaar volgde een ’PHEIC’ over een uitbraak van ebola in West-Afrika die vele duizenden levens eiste.
Begin 2016 bracht de WHO haar vierde ’PHEIC’ naar buiten. Het betrof een uitbraak, vooral in Latijns-Amerika, van het door muggen overgebrachte het zikavirus, dat vooral gevaarlijk is voor ongeboren baby’s.
Dat vraag ik me nou dus ook afquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo bijzonder hoe die Chinezen nu meer inwoners van de wereld hebben afgesneden dan de meeste Europese landen aan inwoners hebben, maar ze het niet voor elkaar krijgen om iets te doen aan de ranzige manier van werken met dieren waardoor virussen de overstap kunnen maken.
Precies, als jij hier bijvoorbeeld hierdoor tussen 6 planken komt, zou al behoorlijk wat CO2 uitstoot schelen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
Als dit virus een beetje goed om zich heengrijpt hebben we de klimaatdoelen in no time gehaald.
Superveel zelfs. Aangezien ik in het Westen woon.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:45 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Precies, als jij hier bijvoorbeeld hierdoor tussen 6 planken komt, zou al behoorlijk wat CO2 uitstoot schelen.
Omdat regelgeving gewoon vrij soepel of niet bestaand is bij lokale overheden. De communistische partij regelt eigenlijk heel weinig op lokaal niveau van wat ik begrijp, dus 1 provincie kan veel strenger zijn in hygiene dan een andere. Dit wordt bijna niet landelijk bepaald.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo bijzonder hoe die Chinezen nu meer inwoners van de wereld hebben afgesneden dan de meeste Europese landen aan inwoners hebben, maar ze het niet voor elkaar krijgen om iets te doen aan de ranzige manier van werken met dieren waardoor virussen de overstap kunnen maken.
Maar dit is al de zoveelste keer. Iedere keer als het weer eens is misgegaan slaan ze als een randdebiel om zich heen terwijl de oplossing om deze situaties te voorkomen zo simpel is. Als ze een stad kunnen afsluiten van de wereld, kan de CCP vast ook wel eisen dat er geen bloed meer over de grond van de markt loopt ofzo.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat regelgeving gewoon vrij soepel of niet bestaand is bij lokale overheden. De communistische partij regelt eigenlijk heel weinig op lokaal niveau van wat ik begrijp, dus 1 provincie kan veel strenger zijn in hygiene dan een andere. Dit wordt bijna niet landelijk bepaald.
Maar omdat het virus nu een bedreiging vormt voor het landsbelang (met name economie) grijpt de CCP in. En als die iets willen gebeurd het natuurlijk gewoon.
Zal ongetwijfeld ook wel gaan gebeuren. China is nog steeds een 3e wereldland op veel vlakken. Corruptie is ook een probleem. Maar China heeft net ook single-use plastic verbannen dus het zou idd vast wel kunnen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar dit is al de zoveelste keer. Iedere keer als het weer eens is misgegaan slaan ze als een randdebiel om zich heen terwijl de oplossing om deze situaties te voorkomen zo simpel is. Als ze een stad kunnen afsluiten van de wereld, kan de CCP vast ook wel eisen dat er geen bloed meer over de grond van de markt loopt ofzo.
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:30 schreef LXIV het volgende:
Laten we eens een keer helemaal niks doen. Het zou een zegen voor de aarde en alle andere soorten zijn wanneer dit virus eens een goede kans kreeg.
Ok, 2019-nCoV dan.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:57 schreef NaturalScience het volgende:
Men moet echt stoppen met praten over "het Coronavirus".
Coronavirussen zijn een enorme familie waar honderden verschillende soorten virussen onder vallen die gewoon dagelijks in onze omgeving voorkomen......
Heb nu toch opeens zo'n zin in een lekker Corona biertje uit Wuhan.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:33 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ok, 2019-nCoV dan.
Oh, of Wuhan Coronavirus lees ik nu.
https://www.washingtonpos(...)ace0a3455_story.htmlquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:09 schreef DrDarwin het volgende:
Het zal vast weer de schuld van Trump zijn.
WP, je kan er de klok op gelijk zetten.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)ace0a3455_story.html
Alsof de aarde daar om wakker zou liggen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:30 schreef LXIV het volgende:
Laten we eens een keer helemaal niks doen. Het zou een zegen voor de aarde en alle andere soorten zijn wanneer dit virus eens een goede kans kreeg.
Dan is het een wonder dat er dan geen uitbraken van virussen uit India komen. Ik heb het gevoel dat in China wel veel aan persoonlijke hygiëne wordt gedaanquote:Op donderdag 23 januari 2020 15:29 schreef Revanches het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nou dus ook af
Hoe ze met hygiëne omgaan is echt bizar.
In China word je gescreend in de stationshallen. Je komt niet op een perron zonder controle, en een bepaald perron wordt pas geopend als de binnenkomende reizigers van het perron af zijn. Op het perron word je gecontroleerd of je wel het goede treinstel instapt. Vandaar ook vaak de meer dan 10 minuten stops op de grotere stations.quote:Op donderdag 23 januari 2020 16:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar dit is al de zoveelste keer. Iedere keer als het weer eens is misgegaan slaan ze als een randdebiel om zich heen terwijl de oplossing om deze situaties te voorkomen zo simpel is. Als ze een stad kunnen afsluiten van de wereld, kan de CCP vast ook wel eisen dat er geen bloed meer over de grond van de markt loopt ofzo.
twitter:badiucao twitterde op donderdag 23-01-2020 om 16:56:33In #Wuhan,people are collapsing on streets due to the deadly #WuhanPneumonia .so helpless.#WuhanCoronavirus #WuhanOutbreak https://t.co/X5ho3Llpcm reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |