Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?quote:Mora brengt vegetarische frikandel op de markt
Snackfabrikant Mora heeft op de Horecava beurs in Amsterdam een nieuwe snack gepresenteerd: de vegetarische frikandel. De vleesloze variant van de populaire frituursnack werd ontwikkeld in samenwerking met De Vegetarische Slager en ligt binnen drie weken in de Nederlandse frituur.
De vegetarische frikandel komt na eerdere successen zoals de vegetarische bitterbal en de volledig plantaardige kipkorn. De snackfabrikant verkocht op een jaar tijd al meer dan een miljoen vegetarische producten, en blijft het aanbod dan ook uitbreiden.
Het ontwikkelen van de vleesloze frikandel kostte echter tijd, liet Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, anderhalf jaar geleden al weten aan de Nederlandse krant BN DeStem: “Lastig, lastig. We zijn ermee bezig. Hij moet meteen goed zijn, meteen de beste zijn qua smaak en structuur. Het lijkt simpel, maar in die zin is frikandel niet het makkelijkst om vega te maken”.
Die opdracht lijkt alvast gelukt. Op de Horecava beurs in Amsterdam werd de vega-frikandel enthousiast ontvangen. In de vleesloze variant zit soja en de kenmerkende kruiden die ook een gewone frikandel op smaak brengen. In de supermarkt komt een variant die ook je ook in de oven en airfryer kunt bereiden.
Wanneer Belgische snackliefhebbers de vegetarische lekkernij kunnen proeven is nog niet bekend.
https://m.hln.be/geld/con(...)p-de-markt~ad441237/
Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
Spar heeft al vega-frikandellenbroodjes in de schappen liggen. Smaken meer dan prima en vrijwel vergelijkbaar. Niet dat TS dat ooit zal weten.
Yawn-topic nummer zoveel
Lekker blijven huilen. Vega-markt wordt groter. Kweekvlees gaat een happening worden. Maar blijf jij maar per se ECHT!! vlees willen hoor.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
Normaal gesproken eens met stelling, maar een frikandel lijkt ook niet op vlees.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
Ik bedoel dat ze gewoon geen fatsoenlijk smakende snacks kunnen produceren dat heeft niks met vlees te maken.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.
Dat geeft een bepaalde smaak. Die krijg je kunstmatig niet voor elkaar.
Vind je? Er komt overal alleen vegetarisch voor te staanquote:Op donderdag 16 januari 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt tijd dat de vlees branche nieuwe namen bedenkt voor haar producten want dit is toch allemaal knap verwarrend
Crunchy Chicken is wel ok.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
Klinkt heel enthousiast.quote:
Lijkt me niet, omdat de smaak van die sauzen en ui domineren. Net als Indiaas, het maakt geen verschil wat je naar binnen werkt, alle smaken worden uitgewist door de curry.quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik, als die hard frikandellenvreter, vind dit maar zozo. Maar ik ben wel benieuwd.
En als je dan de speciaal variant eet, met mayo curry en uitjes, zou je dan echt verschil merken?
Hmmm...
Deze gast is gekquote:Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 23:26 schreef ems. het volgende:
Oh nee, er komt een voedselproduct op de markt wat ik nooit ga eten. Laat ik keihard gaan slachtofferen over dat dingen mij opgedrongen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |