abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:01:39 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191065518
quote:
Mora brengt vegetarische frikandel op de markt

Snackfabrikant Mora heeft op de Horecava beurs in Amsterdam een nieuwe snack gepresenteerd: de vegetarische frikandel. De vleesloze variant van de populaire frituursnack werd ontwikkeld in samenwerking met De Vegetarische Slager en ligt binnen drie weken in de Nederlandse frituur.

De vegetarische frikandel komt na eerdere successen zoals de vegetarische bitterbal en de volledig plantaardige kipkorn. De snackfabrikant verkocht op een jaar tijd al meer dan een miljoen vegetarische producten, en blijft het aanbod dan ook uitbreiden.

Het ontwikkelen van de vleesloze frikandel kostte echter tijd, liet Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, anderhalf jaar geleden al weten aan de Nederlandse krant BN DeStem: “Lastig, lastig. We zijn ermee bezig. Hij moet meteen goed zijn, meteen de beste zijn qua smaak en structuur. Het lijkt simpel, maar in die zin is frikandel niet het makkelijkst om vega te maken”.

Die opdracht lijkt alvast gelukt. Op de Horecava beurs in Amsterdam werd de vega-frikandel enthousiast ontvangen. In de vleesloze variant zit soja en de kenmerkende kruiden die ook een gewone frikandel op smaak brengen. In de supermarkt komt een variant die ook je ook in de oven en airfryer kunt bereiden.

Wanneer Belgische snackliefhebbers de vegetarische lekkernij kunnen proeven is nog niet bekend.

https://m.hln.be/geld/con(...)p-de-markt~ad441237/
Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191065539
en langzaam worden we geïndoctrineerd met dit soort zooi. Het mag geen vlees zijn maar de veganisten moeten het wel zo hebben dat het precies vlees is. Bah.
U MAD?
pi_191065553
Spar heeft al vega-frikandellenbroodjes in de schappen liggen. Smaken meer dan prima en vrijwel vergelijkbaar. Niet dat TS dat ooit zal weten.

Yawn-topic nummer zoveel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191065560
Lekker met curry.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:05:14 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191065581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
Spar heeft al vega-frikandellenbroodjes in de schappen liggen. Smaken meer dan prima en vrijwel vergelijkbaar. Niet dat TS dat ooit zal weten.

Yawn-topic nummer zoveel
Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191065594
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191065602
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Frikandelen moeten van vlees gemaakt worden. Anders is het geen frikandel.
Lekker blijven huilen. Vega-markt wordt groter. Kweekvlees gaat een happening worden. Maar blijf jij maar per se ECHT!! vlees willen hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191065620
Als er 1 snack is die het milieu en het dierenleed niet belast, dan is het de frikandel wel.
De snack wordt gemaakt van overgebleven delen vlees die anders gewoon weggegooid zouden worden. Bijzonder milieuvriendelijk dus en er worden geen extra dieren voor geslacht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191065632
Laten we eerlijk zijn, het is makkelijker om dit soort dingen vega te maken dan om een kipfilet of biefstuk na te maken.

Een frikandel is al zwaar bewerkt vlees. Sterker nog, het is voornamelijk dierlijk vet met paneermeel en kruiden. Als hij goed smaakt, dan is het toch prima?

Een medium gebakken biefstuk is mijn inziens onmogelijk te benaderen. Maar een worst of lasagna met vegetarisch 'gehakt' moet wel te doen zijn mijn inziens. Het is ook niet alsof je nou een frikandel eet voor het 'vlees' wat er in zit. Varkensvet en kippenseperatormeuk. Wat een feest. Je proeft voornamelijk de kruiden.
pi_191065636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hoe kan een frikandel nou vegetarisch zijn, net zoals vegetarische kip geen kip is. Waarom moet die vegetarische rommel op vlees lijken?
Waarom niet?
Oh, and that's a bad miss!
pi_191065696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Normaal gesproken eens met stelling, maar een frikandel lijkt ook niet op vlees.
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:12:50 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_191065703
Mooie zaak
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:14:04 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191065719
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Nog nooit heb ik een snack van mora gegeten die in de buurt van een voldoende kwam.
klopt, je mist gewoon de angst, de pijn en verdriet van het dier.
Dat geeft een bepaalde smaak. Die krijg je kunstmatig niet voor elkaar.
Tot nooit .......
pi_191065725
Ik, als die hard frikandellenvreter, vind dit maar zozo. Maar ik ben wel benieuwd.
En als je dan de speciaal variant eet, met mayo curry en uitjes, zou je dan echt verschil merken?
Hmmm...
pi_191065797
Wordt tijd dat de vlees branche nieuwe namen bedenkt voor haar producten want dit is toch allemaal knap verwarrend
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:19:57 #16
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191065809
:')

Vegetariërs / milieugekkies :')
#KICKOUTZP
pi_191065833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat geeft een bepaalde smaak. Die krijg je kunstmatig niet voor elkaar.
Ik bedoel dat ze gewoon geen fatsoenlijk smakende snacks kunnen produceren dat heeft niks met vlees te maken.
Maar een snack die naar fanatistische vega warriors smaakt is per definitie niet te vreten. :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191065837
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wordt tijd dat de vlees branche nieuwe namen bedenkt voor haar producten want dit is toch allemaal knap verwarrend
Vind je? Er komt overal alleen vegetarisch voor te staan
pi_191065838
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
Crunchy Chicken is wel ok.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191065854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Crunchy Chicken is wel ok.
Klinkt heel enthousiast. :D
pi_191065882
quote:
4s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik, als die hard frikandellenvreter, vind dit maar zozo. Maar ik ben wel benieuwd.
En als je dan de speciaal variant eet, met mayo curry en uitjes, zou je dan echt verschil merken?
Hmmm...
Lijkt me niet, omdat de smaak van die sauzen en ui domineren. Net als Indiaas, het maakt geen verschil wat je naar binnen werkt, alle smaken worden uitgewist door de curry.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191065919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Deze gast is gek :D
U MAD?
pi_191065920
Oh nee, er komt een voedselproduct op de markt wat ik nooit ga eten. Laat ik keihard gaan slachtofferen over dat dingen mij opgedrongen worden.
Conscience do cost.
pi_191065976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 23:26 schreef ems. het volgende:
Oh nee, er komt een voedselproduct op de markt wat ik nooit ga eten. Laat ik keihard gaan slachtofferen over dat dingen mij opgedrongen worden.
pi_191066030
Ik ben ook oprecht benieuwd of de fokkers die de grootste allergische reactie krijgen van vega weleens wat vegetarische snacks of vleesproducten op hebben. En dan niet die smerige soja-rookworst van Unox die de gemiddelde vegetariër waarschijnlijk nog niet eens weg krijgt. Vegetarische slager bijv. En of jullie het nou oprecht zoveel vonden verschillen.

Als vleeseter kan ik mij daar echt weinig bij voorstellen namelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')