Nou die jongen legt uit dat planten omdat ze immobiel zijn en zich niet fysiek kunnen verdedigen dan maar gif produceren. Stoffen die lijken op oestregenen en de eters impotent maken.quote:
Je weet dat die kerel ook een sungazer is en rottend vlees eet? Wil geen persoonlijke aanvallen maken maar het geeft je wel een idee hoe betrouwbaar deze man is qua gezondheidsadvies. Hij woont overigens bij mij in de buurtquote:Op woensdag 15 januari 2020 15:31 schreef imgoddamnugly het volgende:
Altijd maar tegenstrijdige geluiden. Dus je dacht dat veganist worden goed is. Nou deze ex veganist zegt weer van niet.
Veggies. Stop dit maar in je pijp en inhaleer diep!
Dus hij speelt in deze band?quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:45 schreef Intint het volgende:
Je weet dat die kerel ook een sungazer is
Ah zo. Je hebt ook mensen die de "planten hebben gevoelens" theorie aanhangen. Ik dacht dat het er zo een was.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:39 schreef imgoddamnugly het volgende:
Nou die jongen legt uit dat planten omdat ze immobiel zijn en zich niet fysiek kunnen verdedigen dan maar gif produceren. Stoffen die lijken op oestregenen en de eters impotent maken.
Er blijft idd weinig over zo...quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:50 schreef Filosoofert het volgende:
maar eigenlijk moeten we dus niets eten?
Ik vreet voortaan wel kinderen, is sociaal beter geaccepteerd denk ik.quote:
Kinderen uit schooierwijken pls.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:54 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vreet voortaan wel kinderen, is sociaal beter geaccepteerd denk ik.
Ja, dat moet dan maar. En anders is plankton wellicht een optie?quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:54 schreef Filosoofert het volgende:
Ik vreet voortaan wel kinderen, is sociaal beter geaccepteerd denk ik.
PLANKTON LEEFTquote:Op woensdag 15 januari 2020 15:56 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan maar. En anders is plankton wellicht een optie?
Planten hebben geen gevoelens. Planten kunnen reageren op de omgeving. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:52 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ah zo. Je hebt ook mensen die de "planten hebben gevoelens" theorie aanhangen. Ik dacht dat het er zo een was.
Don't shoot the messenger. Er zijn mensen die dat geloven. Google maar eens op "neurobiologie voor planten".quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:58 schreef Intint het volgende:
Planten hebben geen gevoelens. Planten kunnen reageren op de omgeving. Dat is iets anders.
Liever niet, heb me al eens verdiept in dit topic. Stel al zou het wel waar zijn, dan denk ik dat zelfs de meest fanatieke anti vegan alsnog kan toegeven dat de buxus bij mijn oma in de pot minder vermogen tot emotie heeft dan een varken.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:05 schreef Nine. het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger. Er zijn mensen die dat geloven. Google maar eens op "neurobiologie voor planten".
dan onderschat je de buxus denk ik hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:07 schreef Intint het volgende:
[..]
Liever niet, heb me al eens verdiept in dit topic. Stel al zou het wel waar zijn, dan denk ik dat zelfs de meest fanatieke anti vegan alsnog kan toegeven dat de buxus bij mijn oma in de pot minder vermogen tot emotie heeft dan een varken.
Inderdaad, laatst nog een goed potje geschaakt tegen hem.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
dan onderschat je de buxus denk ik hoor.
Ik wou hem laatst uit de grond trekken, maar hij had een luchtbuks,dus...quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:10 schreef Intint het volgende:
[..]
Inderdaad, laatst nog een goed potje geschaakt tegen hem.
Jezus wat slechtquote:Op woensdag 15 januari 2020 16:11 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik wou hem laatst uit de grond trekken, maar hij had een luchtbuks,dus...
Dat kan alleen maar als dat leven een bewustzijn heeft, anders heeft dat leven er totaal geen benul van.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Of planten nu gevoelens hebben of niet.
Geen enkel leven houdt graag op met leven.
Nee hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:26 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als dat leven een bewustzijn heeft, anders heeft dat leven er totaal geen benul van.
Dat weet men wel degelijk. Bewustzijn is simpelweg het geestesvermogen dat het individu in staat stelt de buitenwereld waar te nemen en te verwerken, oftewel een beleving of besef te hebben van het eigen ik, ingebed in zijn omgeving.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik stel niet dat planten bewustzijn hebben. Er is niet eens een echt goed beeld van wat bewustzijn nu eigenlijk is.
Ik zeg dat leven graag blijft leven, dat het zo ontwikkeld is om het leven, waar en zover het kan, in stand te houden.
Vrijwel elk leven is daartoe in staat in zekere mate (anders was het niet lang leven). Het besef van de eigen ik is wat anders, maar dat weten we gewoonweg niet (voldoende). We hebben de spiegeltest, maar die is maar zeer beperkt en zeker niet doorslaggevend.quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:42 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat weet men wel degelijk. Bewustzijn is simpelweg het geestesvermogen dat het individu in staat stelt de buitenwereld waar te nemen en te verwerken, oftewel een beleving of besef te hebben van het eigen ik, ingebed in zijn omgeving.
Verder stel jij dat geen enkel leven houdt graag op met leven. Dat is gewoon zweverige onzin. Een plant denkt niet "ik wil niet graag stoppen met leven" noch is hij er zich bewust van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |