abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2003 @ 20:37:41 #1
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7879892
De zomer komt er alweer aan en ik bedacht mij dat ik nog nooit in voormalig Joegeslavie geweest ben

Nou gaan er wel veel mensen die ik ken naar Kroatie etc... maar ken niemand die (sinds 1999) in Belgrado geweest is

Kan iemand mij er misschien wat over vertellen? wat is er zoal te zien? hoe zit het met prijzen etc dus is een goedkope/redelijke hotelkamer te vinden vinden voor +-25E p/n?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7879988
Ik zou in ieder geval niet met de auto gaan, tenzij je elke 500 meter gestopt wil worden door een corrupte politieagent die geld wil zien. Dat overkwam een vriendin van me een paar weken geleden.
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_7880042
Een joegoslavische maat van me gaat ieder jaar naar Belgrado. (met de auto!)
Nooit problemen gehad enzo...
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  maandag 13 januari 2003 @ 20:48:35 #4
8502 BAZZA
pi_7880070
Als ik ga dan wil ik met de trein/bus/of het vliegtuig gaan, dat lijkt mij niet echt een probleem...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7880121
Vliegtuig: nvt AFAIK
Trein: nvt AFAIK
Bus: nvt AFAIK

Veel reisbureau's durven nog geen reisjes te organiseren naar dat gebied.

maandag 13 januari 2003 @ 20:53:54 #6
8502 BAZZA
pi_7880159
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:51 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Vliegtuig: nvt AFAIK
Trein: nvt AFAIK
Bus: nvt AFAIK

Veel reisbureau's durven nog geen reisjes te organiseren naar dat gebied.

Dat kan ik mij niet voorstellen hoor

via http://www.waarheenwaarvoor.nl heb ik al een vliegticket kunnen vinden, daar maak ik mij dus niet echt druk over....
vraag mij meer af of Servie en Belgrado de moeite waard zijn

pi_7880371
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat kan ik mij niet voorstellen hoor

via http://www.waarheenwaarvoor.nl heb ik al een vliegticket kunnen vinden, daar maak ik mij dus niet echt druk over....
vraag mij meer af of Servie en Belgrado de moeite waard zijn

hmmz, vaag...
Naja, vervoer heb je dus al
De vraag is: heb je daar genoeg recreatieruimte?
Ik zou het niet weten. Ik kan het wel voor je navragen (als je mij lief aankijkt )

maandag 13 januari 2003 @ 21:09:39 #8
8502 BAZZA
pi_7880416
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:07 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:

Ik zou het niet weten. Ik kan het wel voor je navragen (als je mij lief aankijkt )

*kijkt lief*
pi_7880818
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

*kijkt lief*

die laatste smiley mag wel weg hoor! (we zijn van hetzelfde geslacht )

woensdag 15 januari 2003 @ 19:50:28 #10
8502 BAZZA
pi_7916419
En ik maar denken dat die Fokkers zoveel reizen
pi_7928850
M'n broertje handelt met Joegoslavie voor z'n eigen bedrijf en komt er regelmatig.

Als je de wegen (manieren) kent, de taal kent, is het er prima, perfect, goedkoop.

Echter, zodra je dat niet bezit, kun je nogal snel slachtoffer worden van de corruptie die er heerst.

M'n broertje is bv ooit aangehouden wegens het rijden van zogenaamd 110km/u in de bebouwde kom, plek van handeling was 50 meter na een haakse bocht, het kon gewoon nooit.

Zij zijn dan bij machte om op het politiebureau rustig even uit te leggen dat ze contact hebben tot aan de president, bellen even een grote fabrieksdirecteur oid op en staan binnen een minuut weer buiten, maar wat doe je als je de taal niet machtig bent en er niemand kent?

Ik zou er iig niet gaag heengaan zonder iemand die op z'n minst de taal machtig is.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_7932297
ik ben er in 1988 geweest. belgrado was toen een prachtige stad, het volk was prima, alleen was het moeilijk mensen te vinden die engels of duits spreken. we hebben toen met de trein en bus gereisd en dat ging prima.

maar na de oorlog zal het best heel anders zijn (alhoewel belgrado zelf niet of nauwelijks beschadigd is).

vrijdag 12 mei 2006 @ 19:35:00 #13
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_37769328
Deze zomer ga ik een aantal dagen naar Belgrado. Wie is daar al wel eens geweest en heeft tips voor mij over deze Servische hoofstad?
Let's go fucking Mental.
pi_37769837
Ik ben er niet geweest, maar wel benieuwd waarom jij er heen gaat.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:00:06 #15
113712 Freshthinking
pi_37771445
Het is een studiereis. Dus behalve feest vieren schijnen we ook nog serieus te moeten doen daar
Let's go fucking Mental.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:41:01 #16
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780205
Misschien heb je wat aan Servië
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 7 juni 2006 @ 00:45:59 #17
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_38613894
Belgrado is niet echt mijn stad, maar er is een hoop te zien. Naar mijn idee is het vooral een stad om een terrasje te pikken, om te zien en gezien te worden.

Het fort Kalemegdan is leuk om te zien, het is in feite een groot park met mooi uitzicht over de Donau. Dan heb je de Knez Mihajlova, een mooie chique straat, pleinen als Terazije, de kunstenaarswijk Skadarlija, de kerk van Heilige Sava (erg indrukwekkend!) en het eilandje Ada Ciganlija waar in de zomer een hoop te beleven valt.

Ik hoor dat uitgaan er geweldig is, dus hier wat adressen

Voor de rest, de enige echt belangrijke tip is, spreek gewoon wat mensen aan. Serviërs zijn ontzettend nieuwsgierig naar buitenlanders en behulpzaam naar toeristen toe. Bovendien zijn Belgrado'ers ontzettend trots op hun stad en niemand weet beter dan zij zelf waar er wat te beleven is en ze zullen je graag helpen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:18:51 #18
113712 Freshthinking
pi_38632085
Enorm bedankt voor je informatie! Daar kan ik wat mee

Wat ik wel weet is dat de zomers er erg heet zijn
Let's go fucking Mental.
  zondag 23 juli 2006 @ 12:48:50 #19
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40100701
Ik wil in augustus een auto huren in Belgrado
Nu weet ik toevallig dat dat bij Hertz kan en bij Avis (vanaf vliegveld Surcin).

Maar vind het toch allemaal wel aardig aan de prijs. Kent iemand misschien nog een betrouwbaar bedrijf dat auto's verhuurt in die omgeving? Website met verhuurbedrijven mag ook...Hoeft dan niet perse direct naast het vliegveld te liggen, mag ook ook gewoon ergens in de omgeving zijn.

Heb al een beetje op internet gezocht, maar kan door de bomen het bos niet meer zien..

Dus als iemand goede tips heeft / goede ervaringen met een wat minder bekend bedrijf misschien? Het zou fijn zijn als ik dat vanaf hier kan regelen, dat heeft dus ook mijn voorkeur.. maar mocht het nodig zijn dan is er daar wel iemand ter plaatse die het evt. ook kan doen..

Bedankt!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40100731
In Belgrado is het toegestaan om iemand dood te schieten en daarna zijn auto af te pakken.
Beiroet: de gekste!
  zondag 23 juli 2006 @ 12:53:52 #21
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40100816
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:50 schreef Recovering het volgende:
In Belgrado is het toegestaan om iemand dood te schieten en daarna zijn auto af te pakken.
Op 't Fokforum is het toegestaan om gewoon niks te zeggen als je niets nuttigs toe te voegen hebt.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40101545
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:53 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Op 't Fokforum is het toegestaan om gewoon niks te zeggen als je niets nuttigs toe te voegen hebt.
pi_40102418
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:48 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik wil in augustus een auto huren in Belgrado
Nu weet ik toevallig dat dat bij Hertz kan en bij Avis (vanaf vliegveld Surcin).

Maar vind het toch allemaal wel aardig aan de prijs. Kent iemand misschien nog een betrouwbaar bedrijf dat auto's verhuurt in die omgeving? Website met verhuurbedrijven mag ook...Hoeft dan niet perse direct naast het vliegveld te liggen, mag ook ook gewoon ergens in de omgeving zijn.

Heb al een beetje op internet gezocht, maar kan door de bomen het bos niet meer zien..

Dus als iemand goede tips heeft / goede ervaringen met een wat minder bekend bedrijf misschien? Het zou fijn zijn als ik dat vanaf hier kan regelen, dat heeft dus ook mijn voorkeur.. maar mocht het nodig zijn dan is er daar wel iemand ter plaatse die het evt. ook kan doen..

Bedankt!
Ik huur liever bij Hertz dan bij een of ander vaag autoverhuur toko, je weet maar nooit.

Met Hertz kan er niet zoveel mis gaan denk ik... Geld ook voor de andere bekende/grote verhuurbedrijven...
  maandag 24 juli 2006 @ 12:48:34 #24
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40130080
kickje.... niemand ervaringen?
pi_40130376
Gewoon bij hertz doen, vertrouwd merk en minder kans op gezeik, waarschijnlijk kan je je daar wel redden in het engels dan bij een lokaal bedrijfje (denk ik)
  maandag 24 juli 2006 @ 13:13:35 #26
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40130911
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:57 schreef Slasher het volgende:
Gewoon bij hertz doen, vertrouwd merk en minder kans op gezeik, waarschijnlijk kan je je daar wel redden in het engels dan bij een lokaal bedrijfje (denk ik)
Ik vind hertz vrij duur, en aangezien die naast het vliegveld ligt lijkt dat me dat idd ook niet de goedkoopste oplossing. Taal is verder geen probleem, ik spreek wel wat woordjes Joegoslavisch.

Via
http://www.easyterra.nl/ en http://www.eztrip.com/car(...)grade_Yugoslavia_BEG kom ik idd op Buget, Europcars en Hertz uit maar goedkoer zijn National en Alamo.. Wat mij dus persoonlijk helemaal niets zegt..daarom was ik benieuwd of er misschien iemand was die hier ervaring mee heeft.. Hertz of Europcar kan ik altijd nog doen..
pi_40131670
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Ik vind hertz vrij duur, en aangezien die naast het vliegveld ligt lijkt dat me dat idd ook niet de goedkoopste oplossing. Taal is verder geen probleem, ik spreek wel wat woordjes Joegoslavisch.

Via
http://www.easyterra.nl/ en http://www.eztrip.com/car(...)grade_Yugoslavia_BEG kom ik idd op Buget, Europcars en Hertz uit maar goedkoer zijn National en Alamo.. Wat mij dus persoonlijk helemaal niets zegt..daarom was ik benieuwd of er misschien iemand was die hier ervaring mee heeft.. Hertz of Europcar kan ik altijd nog doen..
Ik heb een jaar of 5 geleden in de VS een auto bij Alamo gehuurd, is gewoon een grote auto-verhuurder, zeker in de VS. Was allemaal in ieder geval prima in orde. De auto die we meekregen had nog geen 2000 km op de teller en zo'n 9000 toen we hem weer inleverden.
Denk dat National ook zoiets is... maar die ken ik verder niet.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 24 juli 2006 @ 13:42:04 #28
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40131961
Alamo is gewoon goed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 24 juli 2006 @ 16:22:59 #29
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40136829
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:42 schreef Jaguarized het volgende:
Alamo is gewoon goed.
Bedankt, ik wist zelf dus helemaal niet dat dat een bekend bedrijf is! Hier heb ik wat aan
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:44:29 #30
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94806706
We willen van de zomer door Europa reizen met de auto en wellicht ook Belgrado bezoeken. Nu is mijn vraag of het toegestaan is Servië te betreden en verlaten als je alleen in het bezit bent van een Europese ID-kaart?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_94806722
Lees eens wat er achterop staat.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_94806740
Staat op de achterkant of Google op fucking ''identiteitskaart landen''.

http://www.rijksoverheid.(...)ig-reisdocument.html

Andorra;
België;
Bulgarije;
Cyprus;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden);
Hongarije;
Ierland;
Italië;
Letland;
Liechtenstein;
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Monaco;
Noorwegen;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren);
Roemenië;
San Marino;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje (inclusief de Canarische eilanden);
Tsjechië;
Turkije;
IJsland;
Zweden;
Zwitserland.

Alhoewel dit wel tegenstrijdig is:
http://www.independent.co(...)assport-1986169.html

Maar het komt uit 2010 en er staat specifiek ''This summer'. Wellicht dat het dit jaar weer gaat gebeuren?
pi_94806780
Servië doet niet mee aan het Schengenverdrag dus nee :s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:49:54 #34
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94806919
Alsof ik niet gegoogled heb :').
Zo staat bijv Kroatië ook niet achterop de kaart of bij dat lijstje dus vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen :).
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_94807018
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Bullet-tooth het volgende:
Alsof ik niet gegoogled heb :').
Zo staat bijv Kroatië ook niet achterop de kaart of bij dat lijstje dus vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen :).
Nou met 2 minuten Googlen vond ik dat die landen officieel niet mogen, maar vorig jaar bijvoorbeeld mocht het in de zomer weer wel.

Bel de ambassade even op:

Servische Ambassade Servië in Nederland
Groot Hertoginnelaan 30
2517 EG Den Haag
Tel: 070-3636800
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:53:47 #36
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_94811851
quote:
Servië accepteert sinds 12 juni 2010 naast een geldig paspoort ook uw Nationale Identiteitskaart als reisdocument. Hierbij dient u erop te letten dat wanneer u van plan bent de (administratieve) grens met Kosovo met een identiteitskaart te oversteken, dit alleen mogelijk is wanneer u - voordat u deze grens oversteekt - een certificaat heeft ontvangen waarin uw binnenkomst in Servie is bevestigd. Dit certificaat dient u aan een eerder gepasseerde grenspost van Servië met een ander land aan te vragen.
Aldus de ambassade :).
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 16:02:32 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107182356
Schop!

In het voorjaar ga ik met een paar vrienden naar Belgrado. Gewoon een weekendje weg. Kennelijk heeft het het beste nachtleven ter wereld, als ik wikipedia en Lonely Planet mag geloven.

Maar wat valt er nog meer te beleven?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_107183126
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop!

In het voorjaar ga ik met een paar vrienden naar Belgrado. Gewoon een weekendje weg. Kennelijk heeft het het beste nachtleven ter wereld, als ik wikipedia en Lonely Planet mag geloven.

Maar wat valt er nog meer te beleven?
Superlatieven schieten bij LP nooit te kort natuurlijk. Ik weet niet hoe ver in het voorjaar je Belgrado gaat bezoeken anders kun je inderdaad stappen op boten die langs de kade liggen van de rivier. Belgrado heeft verder niet zoveel bezienswaardigheden, maar je kunt ook denken aan een wedstrijd van Rode Ster of Partizan. En natuurlijk meer standaard dingen zoals het fort of het graf van Tito.
pi_107183230
Kalemegdan fort en omliggend park. Zeker als het mooi weer is fijn om een biertje te doen.
Sava Kathedraal, een van de grootste Orthodoxe kerken van de wereld. Nog niet af dus binnenin net een bouwplaats.
Skadarlija (bohemian wijkje) wordt ook overal genoemd, ik vond het persoonlijk wat klein (eigenlijk alleen maar 1 straat).
Mausoleum van Tito is geschiedkundig gezien natuurlijk ook erg interessant.

Is het een voorverkenning? Er zijn natuurlijk ook twee voetbalclubs waarvoor jullie zouden kunnen proberen kaartjes te bemachtigen :7
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 16:48:50 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107183975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:24 schreef MCH het volgende:
Superlatieven schieten bij LP nooit te kort natuurlijk. Ik weet niet hoe ver in het voorjaar je Belgrado gaat bezoeken anders kun je inderdaad stappen op boten die langs de kade liggen van de rivier. Belgrado heeft verder niet zoveel bezienswaardigheden, maar je kunt ook denken aan een wedstrijd van Rode Ster of Partizan. En natuurlijk meer standaard dingen zoals het fort of het graf van Tito.
Van wikipedia:

Nachtleven

Belgrado heeft de reputatie van het bieden van een bruisend nachtleven, met veel clubs die open zijn van zonsondergang tot zonsopgang. Volgens reisgidsenautoriteit Lonely Planet zou Belgrado zelfs het beste nachtleven ter wereld te bieden hebben, vóór dat van Canada's tweede stad Montréal en de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. De kenmerkendste nachtgelegenheden van Belgrado zijn de drijvende cafés en discotheken (splavovi), die verspreid zijn langs de oevers van de Sava en de Donau. Andere populaire fenomenen zijn de typische ondergrondse cafés en de straat Strahinjića bana in de wijk Dorćol, die door de locals smalend Silicon Valley wordt genoemd omdat veel vrouwelijke bezoekers plastische ingrepen zouden hebben ondergaan.

Weekendbezoekers, voornamelijk uit Bosnië en Herzegovina, Kroatië en Slovenië, beschouwen Belgrado meer als een metropool dan de hoofdsteden van hun eigen landen, vanwege wat zij zien als de vriendelijke sfeer, de grote clubs en bars, goedkope dranken, het gemis aan taalproblemen en het ontbreken van voorschriften voor het nachtleven. Bovendien is het nachtleven in Belgrado erg veilig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:27 schreef Thetallguy het volgende:
Kalemegdan fort en omliggend park. Zeker als het mooi weer is fijn om een biertje te doen.
Sava Kathedraal, een van de grootste Orthodoxe kerken van de wereld. Nog niet af dus binnenin net een bouwplaats.
Skadarlija (bohemian wijkje) wordt ook overal genoemd, ik vond het persoonlijk wat klein (eigenlijk alleen maar 1 straat).
Mausoleum van Tito is geschiedkundig gezien natuurlijk ook erg interessant.

Is het een voorverkenning? Er zijn natuurlijk ook twee voetbalclubs waarvoor jullie zouden kunnen proberen kaartjes te bemachtigen :7
Het is inderdaad een voorverkenning. Voedsel, vrouwen en voetbal was altijd het devies, maar inmiddels zijn we allemaal aan de vrouw. Niet dat dat ons weerhoudt om silicon valley te bezoeken. B-).

We gaan trouwens half april.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_108194602
Kon deze niet vinden, dus zelf een topic geopend.. Ik ga in mei!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108195587
@UIO_AMS als je bent geweest hoor ik graag je ervaringen.. Ook vooral qua uitgaan. :)
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 11:23:22 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_108219195
Is goed Skv. Maar herinner me er dan ook nog eens aan voor de zekerheid.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_108219337
Op de NOS zag ik gisteren dat tientallen kroegen en restaurants op boten in de Donau gisteren zijn gezonken. :')
pi_108295070
Dat nachtleven heb je ook buiten de zomer, misschien iets minder uitbundig maar ik heb me er uitstekend vermaakt in november _O-

Het voormalige gebouw van defensie (?) dat is gebombardeerd is ook wel aardig om even te bekijken als je toch in de buurt bent :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_110523235
Ja, maar is dat nachtleven niet vooral op die gezonken boten? :')
Nog een paar weken. Heb er al zin in! *O*
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 11:08:19 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110666812
Belgrado is een toffe stad. Zal later even wat leuke adresjes posten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_110688857
Hier nog een Belgrado-fan! *O* Afgelopen krokusvakantie nog een paar dagen met m'n broer geweest, was erg tof tussen een meter sneeuw. :)
pi_110691543
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 11:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Belgrado is een toffe stad. Zal later even wat leuke adresjes posten.
*O*
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 11:04:53 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110712238
Goed. Om het nachtleven te beginnen moet je dus naar Strahinjića Bana. Diverse leuke barretjes met goede drank voor nog steeds een laag bedrag in vergelijking met onze maatstaven. Voorbeelden: Bar Pastis, Soho en Insomnia. Als ze vragen of je gereserveerd hebt, zeg je gewoon dat je bij Boris hoort. Werkt altijd. :'). Maar voor de lunch en diner kun je daar ook goed terecht:

Bij Dorian Gray hebben we zelfs twee keer geluncht. Een driegangenmenu voor 999 dinar (9 euro) van zeer goede kwaliteit.
Bij Nachos hebben we de eerste avond gedineerd. De BBQ Combo voor vier man van 3900 dinar is geen geld als je beseft dat je een paar kilo vlees van goede kwaliteit voor je hebt liggen.

Daarnaast is het vermaak goed geregeld met al het plastic en non-plastic vrouwelijk schoon dat daar rondloopt. En het blijft fascinerend om tussen de oude Zastava's en Yugo's spiksplinternieuwe Ferrari's en Bentley's te zien rijden.

We hebben één keer in Skarklija gegeten. Een tourist trap in wording. Nu kan je er nog goed eten tussen de lokalen, maar voor hoe lang nog. Voor zo'n 4000 dinar hadden we een uitstekende mixed grill bij een restaurant genaamd Çarzak (of zoiets). Met als vermaak de lokale maffia die ons met drie tafels omringde en de enige uitweg werd geblokkeerd door de vele muzikanten die ze ontboden hadden. De hoge baas stelde zich later nog aan ons voor als Boris The Artist. Op de vraag waar we vandaan kwamen, hebben we maar Greenland geantwoord.

We hebben ook één keer uitstekend gegeten in de wijk / naburige stad Zemun aan de Donau bij een restaurant genaamd Milagro. Ze hebben geen Engelse kaart, maar je kunt gerust nemen wat ze je aanraden. Wij namen 'Monk Fish' en in Istanbul had ons dat een vermogen gekost, want hé dat heb je toch niet gezien op de kaart, maar oplichten schijnt niet in de mensen op te komen. Uiteindelijk hebben we met vier man daar voor 200 euro gegeten. Dat lijkt veel voor lokale begrippen, maar dat is inclusief cognac en dikke sigaren achteraf. Naar dit restaurant keer ik zeker terug als ik ooit weer eens in de buurt ben.

Van de drijvende clubs is niet veel over sinds de overstromingen. Wij eindigden steevast in normale clubs (onder de brug, onder het fort, etc., altijd als gast van Boris!)

Bij het Novak Tennis Centre (Serbia Open begint dit weekend) aan de Donau (waar de Donau en de Sava samenkomen) liggen nog wat boten waar je overdag heerlijk in de zon van een drankje kan genieten. Wij zaten zo wat uurtjes bij de boot genaamd Viva te relaxen.

Op cultureel vlak blijft Belgrado ver achter vergeleken bij andere steden die ik met deze groep bezocht heb, maar zo relaxed heb ik het nog nooit meegemaakt. Nergens werden we lastig gevallen en nergens werden we opgelicht. De mensen zijn aardig en we hadden het gevoel de enige toeristen te zijn.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')