abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:53:31 #276
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_191376389
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:30 schreef Nazil het volgende:
Bedankt voor jullie inzichten qua school! Ik neig nu naar de kleine, maar goed de boel nog even op een rijtje zetten. Afstand scheelt denk ik nog geen 2 minuten dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Misschien iets om rekening mee te houden bij het oude gebouw is of er verbouw of nieuwbouw plannen zijn. Gaan die er komen? En zo ja hoe ze dat gaan doen.

Als je in een cruciaal jaar zit en je hebt continu bouwgehamer terwijl je in een koud dependance zit is dat niet prettig, bij de kinderen hier op school hebben ze het er jaren later nog over hoe stom het was dat ze niet goed konden buiten spelen en ook veel last hadden met toetsen etc.

Maar soms verdelen ze kinderen ook over meerdere dependance gebouwen door de wijk bijvoorbeeld en is ook het hele sfeertje pats boem weg.
pi_191379004
Oh wat goed Buda! Die was ik vergeten ;) een andere kanshebber was een school die binnen nu en een aantal jaar gesloopt wordt en opnieuw opgebouwd. Dat geeft hoe dan ook onrust en rompslomp.
School nu staat er pas 10 jaar en is gelukkig nog helemaal prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191388182
quote:
17s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:53 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Misschien iets om rekening mee te houden bij het oude gebouw is of er verbouw of nieuwbouw plannen zijn. Gaan die er komen? En zo ja hoe ze dat gaan doen.

Als je in een cruciaal jaar zit en je hebt continu bouwgehamer terwijl je in een koud dependance zit is dat niet prettig, bij de kinderen hier op school hebben ze het er jaren later nog over hoe stom het was dat ze niet goed konden buiten spelen en ook veel last hadden met toetsen etc.

Maar soms verdelen ze kinderen ook over meerdere dependance gebouwen door de wijk bijvoorbeeld en is ook het hele sfeertje pats boem weg.
er zijn nieuwbouwplannen maar op een andere locatie (dichterbij en meer centrum waardoor ze geen drukke weg meer over hoeven) dus ook vooral positief.
pi_191390660
Z. heeft dus afgelopen nacht doorgeslapen tot 7:30!
En sinds ze dus overdag alleen nog maar bv drinkt bij het opstaan en slapen (dutje dus ook), eet ze dus ook meer.

Zo blij met deze ontwikkeling! *O*
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:03:16 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191390896
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:40 schreef vencodark het volgende:
En terecht! *O*.

Over scholen denk ik voor het gemak gewoon nog even niet na.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191391387
quote:
En sinds ze dus overdag alleen nog maar bv drinkt bij het opstaan en slapen (dutje dus ook), eet ze dus ook meer.

You did it *O* wat fijn dat v'tje het zo snel opgepakt heeft ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191391944
quote:

*O* wat goed! En wat knap dat je doorgezet hebt. Op naar nog veel meer goede nachten!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191392372
quote:

Wat heerlijk zeg *O* Je mag trots zijn op jezelf en je kleine meid!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191392750
Thanks ya’ll! :D
Afgelopen nacht had ik zelf nachtdienst dus heb nog geen kennis gemaakt met het doorslaap-genot maar wie weet wat vannacht brengt. O+
pi_191393556
Wow wat goed! En wat snel ook!
pi_191393702
Venco, wat goed dat het zo soepel en snel gaat! Echt fijn!

Hier wil Simon 's middags niet meer slapen. Hij staat in zijn bed te roepen "ik heb uitgeslaapt, ik wil eruit". We laten hem wel nog in bed zo'n 45 minuten, soms valt ie dan alsnog in slaap, maar na 45 minuten halen we hem eruit en dan duurt de middag erg lang....
Zo rond 16 uur wordt ie ook minder te genieten en veel baldadiger (gooien met dingen, weglopen als we buiten zijn).
Moet stiekem eerlijk bekennen, dat ik het best zwaar vind zo zonder slaapje..... ;(

Vanochtend wat telefoontjes gepleegd naar de diverse psz hier in de wijk voor meer info. Nu verder oriënteren en langs voor rondleidingen e.d.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:16:33 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191393895
Heel herkenbaar Tolstoi, het roepen, de te lange middagen en het missen van even pauze... soms lukt het wel en hij kan het zo goed gebruiken dus ik blijf maar stug aanbieden, tenzij het me zelf niet uitkomt :P .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191394194
Hier hetzelfde met de middagslaapjes, soms valt ie na n uur kletsen en spelen in bed alsnog in slaap, soms niet.. denk dat ie nu twee of drie dagen in de week skipt.

Hij verbouwt ook echt zn hele kamer als ie niet slaapt :') hij kan vanuit zn bed net bij de commode, dus kleertjes eruit, luiers overal, aankleedkussen op de vloer.

Gelukkig binnenkort n nieuw huis :D dan kan het verder uit elkaar staan, en zolang ie t nog prima vind blijft ie gewoon in zn ledikant O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191395114
Peuters en middagslaapjes :D :') .

N slaapt al sinds baby heel weinig en kort dus echt pauze ben ik niet eens gewend. Laatste half jaar gaat het beter met inslapen en slaapt ze in ieder geval 1 uurtje. Als we weg gaan en ze in de auto in slaap valt op de terug weg konden we haar eerder overleggen in bed om haar dutje af te maken. Nu wordt ze wakker en heeft ze soms dus maar een half dutje.
Vandaag kon ze de wandeling niet meer zelf afmaken, maar ze beweerde stellig écht niet naar bed te willen. We zijn het toch gaan doen en ze sliep binnen een halve minuut en i.p.v. het gebruikelijke uurtje, zelfs 2!!! uur! :o
Het helpt dan om in de stoel naast haar bed te zitten, als ze binnen een minuutje weg is heb ik dat er graag voor over.
Als ze echt weigert kan ze uit bed en gaat ze aan het traphekje hangen, dat vind ik te gevaarlijk dus dan slaapt ze niet. De niet slaap dagen zijn hier echt nog maar sporadisch.

Ik vermoed ook dat dat komt doordat sommige nachten kort zijn, omdat ze pas laat naar bed gaat. Ze compenseert dat met een redelijk steady middagdutje vooralsnog.

En venco wat supergoed van jou en Z! *O* Hopelijk voor jou nu ook ook een doorslaapnacht!
pi_191396015
Dirk sluit aan bij de middagslaapweigeraars. Soms nog een uurtje, maar vaker zonder. Op t kdv nog wel steeds, maar veel drukker natuurlijk. Ik vind het toch weer lastig om te zoeken naar een nieuw (fijn) ritme. Hopelijk snel beter, de eindjes van de dag zijn vaak nog te lang.

Gelukkig zijn de dagen ook wel gevuld met leuke dingen. Zo noemde Dirk me gister moooooi na het benoemen van t feit dat ik een jurk aan had en dat die woesjj kan. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191396400
Oh jongens als ik dit zo lees, heb ik al
helemaal geen peuter meer. Middagdutjes en luiers lijken al zo lang geleden. Terwijl het nog niet eens zo lang geleden is, maar het went allemaal snel en lijkt alsof het nooit anders is geweest.

Emmy vindt het overigens ook heerlijk als ik zeg dat ik trots op haar ben of van haar houd. Ze komt zelf ook regelmatig zo maar ineens even zeggen “mama, ik vind jou zoooo lief!” en dan knuffelt ze me vol overgave. Soms komt ze er ook voor uit haar bed (als een van de vele smoesjes): ik moest je echt nog even knuffelen!

Ook wel grappig en bijdehand trouwens. Mijn man ging laatst als lunch samen met haar gebakken scholfilet halen, dat doen ze wel vaker als ik werk. Hij bestelt er 3, want hij heeft trek. Zegt ze: huh waarom 3 scholfiletjes papa, we zijn toch maar met zijn tweetjes?

En ze kan sommige kinderen van de psz thuis nadoen, hoe ze praten, hoe ze bewegen en spelen.
En ze wil later dierenarts worden en moeder van 3 meisjes :D O+
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:06:41 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191396866
Wat klinkt dat allemaal heerlijk Arja!

Knuffelen als smoesje: check. Omkleden 's avonds is één lange knuffel die soms even wordt onderbroken door mij om iets met een kledingstuk te doen.

Ik hoor ook wel soms 'mama lief' of bij iets nieuws (kleding, tas) 'die nieuw, die mooi'. Tof is dat.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:31:52 #293
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_191397218
Heerlijk, Venco! *O*

Heerlijk, Arja! Ik kan niet wachten tot we uit de luiers zijn. Ze kan het best dus eigenlijk moeten we even doorzetten en een tijdje gewoon de luier uit laten. Maar dat durf ik buitenshuis nog niet aan en zo veel zijn we niet thuis.

Hier was er ook heel veel strijd bij middagdutjes. Nu kijken we hoe de ochtend loopt en als we denken dat ze moe is mag ze op de bank rusten. Knuffel, speen, dekentje en een paar boekjes. Binnen 10 minuten slaapt ze dan zonder enige strijd :7

En ze zegt regelmatig "mama mooi", maar lief ben ik blijkbaar niet, want dat zegt ze zelden :+
pi_191397535
Middagdutjes, wat zijn dat? Dat is echt al een eeuwigheid geleden. Ik mis nog steeds die pauze.

Hier heel vaak 'ik jou van jou mama, en van papa!' en ik als ik eens een andere tas meeneem:'mama, heb je een nieuwe tas?' nee, die heb ik al lang 'heb je die in de winkel gekocht?' eh ja. 'die vind ik mooi mama!' O+
pi_191413441
Een smeltmoment vanmiddag: ik zat met Simon met klei te spelen. Opeens kreeg ik een kus van hem en zei hij "ik hou van jou" O+ O+ O+ O+ O+ O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 22:58:12 #296
269689 crew  Viv
pi_191416822
Hier een peuter die mijn nieuwe kleding en dergelijke juist níet kan waarderen:

ZZ: Welke trui heb je aan, een nieuwe?
Ik: Ja klopt, deze had jij nog niet gezien hè?
ZZ: Oh. Ik vind dat niet zo mooi..

:')
pi_191432949
Wat goed Venco! *O*

Casper slaapt vaak nog van 13:00-16:00. Superfijn maar dat maakt ook dat je er ook nog wel veel rekening mee moet houden in je dagplanning op vrije dagen want hij heeft het ook nog wel nodig. Maar hij is net 2, staat net onderaan de peuterladder dus dat zal nog wel veranderen :P

Hij zegt tegenwoordig wel ‘ik hou van jou als ik inzet met ‘Casper ik...’ bij ‘t slapengaan. De eerste keer dat ie t na zei vond ik toch wel echt schattig O+

En hij krijgt volgende week maandag buisjes. Hopelijk is ie dan eindelijk van zijn oorpijn af :)
  maandag 10 februari 2020 @ 23:23:15 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191449341
Onze grote peuter sliep dit weekend ook ineens 's middags O+ Man, wat heerlijk. Hij is dan ook erg vroeg wakker lately, dus ik snap het wel.

Hij wordt op kdv steeds vaker samen met zijn maatjes uit de groep gevist om iets te doen voor de "grote peuters". Zo leuk om te zien dat hij zo goed in zijn vel zit!

Vanmorgen zong ik met hem "Sammy" van Shaffy en het schijnt dat hij dat de hele dag heeft gezongen, ook op kdv :') O+ Beetje compenseren voor het nogal gezapige karakter van de Muziek op Schoot les van afgelopen zaterdag :Z Beethoven was erg leuk enzo, met trommelen op de maat, maar met "dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin" hoef je niet meer aan te komen. Hij ging ook gewoon soort van rellen samen met een ander jongetje (lees: door de kerk rennen en heel hard roepen: HIER ZIJN WIJ!!). Gut, ik vrees dat mannetje nog eens op, want gelijk heeft hij.
pi_191466465
Hallo vanuit Frankrijk! :W Ik weet niet hoe we een permanent kirrende Günther in vredesnaam weer mee naar huis moeten krijgen vanuit Disneyland Parijs vanavond. :+ Wellicht met belofte over een week lang Efteling, want alles in Disneyland is 'Hmmm. Als Efteling! Maar anders!' :')

Hier op de heenweg. Net twee hè, maar doet alsof -ie zeventien is. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder verslag volgt nog! Zo met halve schoonfamilie op reis is wat druk :+
Alvast samenvattend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is ons nooit-zieke kind na twee heerlijke snotloze jaren, nu na precies één week peuterspeelzaal strontverkouden geraakt. Vast geen toeval! :D Is er nog steeds heel gezellig bij, lijkt gelukkig niet erg te hinderen. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 12-02-2020 05:45:47 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_191466516
@Quoi Dat 'HIER ZIJN WIJ!' :D _O_ O+
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')