abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191343184
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ah, mooie kinders. Het is ook echt een mini van jouw man en een mini-jij! O+ :D .
Ja hè? Ik vind dat zo mooi om te zien!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191343199
Mijm was net voor het eerst op de speelzaal. Totaal geen moeite dat ik weg ging, wel enorme blijdschap dat ik hem op kwam halen.
Hij viel met zijn neus in de boter, want ze hadden muziek-ochtend en er waren allemaal kinderen van groep 7 en 8 van de inpandige basisschool met muziekinstrumenten langs O+
pi_191343424
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:40 schreef LeSage het volgende:
Mijm was net voor het eerst op de speelzaal. Totaal geen moeite dat ik weg ging, wel enorme blijdschap dat ik hem op kwam halen.
Hij viel met zijn neus in de boter, want ze hadden muziek-ochtend en er waren allemaal kinderen van groep 7 en 8 van de inpandige basisschool met muziekinstrumenten langs O+
Dat verwacht hij natuurlijk nu elke dag. :P
pi_191344487
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:12 schreef vencodark het volgende:
Morgen gaat Z. voor het eerst naar peuterdansles. O+ Het is echt een zing - en dansmeisje.
Op een balletschool dus wie weet kan ze dat later ook nog wel doen.
Echt, de schattigheid is nu al onverdraagbaar. O+ O+
Och, wat ontzettend lief! Laat weten hoe het ging! O+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:14:45 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191344500
Laat jij eerst maar zelf weten hoe het op de peuterspeelzaal ging en hoe dat met jou ging!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191344563
quote:
Ha, jouwes ook al voor het eerst vandaag! :)
Tof, van die bovenbouw erbij O+

Hier meteen al een traktatie van een jarige te pakken, dus Günther is voorzien van ballon, pandamasker, koekje, tumtummetjes en een snoepring in een handzaam Frozen-tasje. :7

Hij zat zoetjes in de kring op een cracker te sabbelen bij het ophalen, geen drama bij mij zien maar gewoon gezellig zwaaien. Juf 1 zei dat het was alsof -ie er al maanden kwam en Juf 2 gaf nog aan dat -ie uitermate veel gekletst had en liet de term 'bijdehand' vallen. Ahem. :+

Hij heeft gedurende de ochtend blijkbaar wel een paar keer gevraagd "Mama komt straks?" maar bij bevestiging daarvan door de juffen ging -ie gewoon verder spelen ^O^

En er was een knutsel O+

Heel benieuwd of het vrijdag weer zo jofel gaat of toch lastiger wegens nu weten dat ik wegga. We gaan het zien!

Eenmaal thuis wel echt knetterdruk (wel vrolijk), dus maar even in de tuin laten uitrazen. Nu plat voor hopelijk een goeie dut :9

(Ik vond zelf de ochtend ellenlang duren en boodschappen doen in mijn eentje akelig saai, maar het went vast :))
pi_191344986
Fijn dat het goed ging met O’tje! Maar had je iets anders verwacht? Lijkt mij, door je verhalen, een heel relaxed en makkelijk kind. :)
pi_191345063
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:47 schreef vencodark het volgende:
Fijn dat het goed ging met O’tje! Maar had je iets anders verwacht? Lijkt mij, door je verhalen, een heel relaxed en makkelijk kind. :)
Het is ook een relaxed en makkelijk kind (avondeten vrijwel altijd weigeren en precies nooit een nacht doorslapen daargelaten :+ ) maar tot dusver is -ie natuurlijk twee jaar onafgebroken bij mij geweest en nauwelijks in contact met andere kinderen, dus ik hield (en hou) wel een slag om de arm :)
pi_191345071
quote:
Oh wat fijn dat het goed ging!

En ook bij minilot lees ik *O* Grienen na eerste keer wegbrengen is heel normaal hoor :Y Ik heb soms nog het idee dat ik moet grienen ( :@ )hoewel het hier al een stuk beter gaat de laatste 2 weken. Al 2 keer niet gehuild met wegbrengen, alleen met ophalen wordt ze telkens weer emotioneel als ze me ziet, maar dan mag ze weer lekker mee met me :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191345100
Goed te horen dat het wegbrengen inmiddels zonder huilen (in elk geval bij C.tje ;)) gaat, @rena! *O*
pi_191345119
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Het is ook een relaxed en makkelijk kind (avondeten vrijwel altijd weigeren en precies nooit een nacht doorslapen daargelaten :+ ) maar tot dusver is -ie natuurlijk twee jaar onafgebroken bij mij geweest en nauwelijks in contact met andere kinderen, dus ik hield (en hou) wel een slag om de arm :)
Maar je gaat toch vaak met hem op pad en dan kom je vast wel andere kinderen tegen?
Z. is sociaal ook heel makkelijk maar een slechte eter en matige slaper. Maar ik heb voor hetere vuren gestaan met A. :+

Ok, hoe post ik een foto van imgur? Gaat serieus altijd mis.

https://i.imgur.com/GTRr4HM.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 04-02-2020 15:02:30 ]
pi_191345219
Wat goed van Otto en mijm en natuurlijk van minilot. Ik moest wel even lachen om je akelig saai boodschappen doen. N gaat hier ook altijd mee, ze vindt het enorm leuk om te doen.

En volgens mij was het lemijn over op pad gaan met Jacob. Heel herkenbaar. Vanochtend ook op pad geweest. Twee keer 40 minuten in de auto gezeten, samen een knuffel voor de baby uitgekozen, lunchen en wat dingetjes bij Ikea gehaald. Het was zo gezellig samen.
In het kader van zindelijkheid is ze ook nog 3x naar de wc geweest daar. Mijn grote dame. O+

Hopelijk is het snel lente, afgelopen weekend heeft ze heerlijk buiten gespeeld met de buurkindjes. Genieten als ze zo leuk samen spelen.
Ze is zo klein van stuk dat ze nog niet op een loopfiets (met 2 wielen past). We waren toevallig bij decathlon en toen wilde ze op een roze fiets met zijwieltjes, maar ook daar kwam ze niet bij de trappers. Ze was er nogal verdrietig om en klaarde pas op toen ze een stepje zag. Dat ging zo goed, dat die ons aan de handen is blijven plakken. :D
Ik hoop wel dat ze in de lente op een loopfietsje gaat passen, wil dan een puky halen.

En ik zag nog allemaal leuke foto’s van toffe peuters!
  dinsdag 4 februari 2020 @ 17:58:30 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191348080
Tof man, lekker naar de peuterspeelzaal _O_

Ik ben met de mijne gisteren (mijn thuisblijfdag) naar werk geweest, want ze wilde mama's werk zien. En belangrijker, zieke mensen, dokters en rolstoelen _O_

Dus lekker gedaan, nóu, dat beviel wel hoor. Beetje high fiven met rolstoelers en mensen op brancards, beetje rondvragen waar mensen pijn hadden enzo :D
Zij wil als ze vier is ook werken en dan dokter zijn _O_ _O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191348594
Molo wat tof! L wil als hij 4 is naar de basisschool, die van jou heeft ambities! L mag maandag mee naar training bij mij op het werk bij gebrek aan oppas :+ IPad en eten en dan denk ik dat het wel goed komt, duurt nog geen 2 uur.

Wij zijn vandaag basisscholen wezen kijken. 3 gezien, 1 afgevallen en blijven er 2 over. Man heeft er maar 1 gezien door werk en dat was buiten schooltijd dus zonder kinderen. De andere die bij mij in de smaak valt ligt iets buitenaf en hebben we onder schooltijd gezien. Oud gebouw met daardoor voor- en nadelen, maar wel leuke, knusse school. De school waar man mee is geweest ligt in het centrum en is een gloednieuw gebouw. Daar ga ik volgende week nog even heen als er wel kinderen zijn. De oude school geeft Engels vanaf groep 1 (voordeel! Heel groot voordeel), de andere doen ze in de hogere klassen nog aan schoolzwemmen.

Er is geen wachtlijst dus ik heb nog een maand of 2 voor de keuze,maar het is erg lastig. Bij deze beide scholen kwam l. Na even verlegen te zijn wel los (de andere school was andersom 'mama gaan we nu naar huis?' dus die viel gelijk af)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:49:20 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191351009
Wat is het hier gezellig druk!

@minilot ik moet gniffelen om je. Hopelijk gaat het wennen, maar zo te horen heeft Gunther het tof gehad, met zijn in Nazi-handschrift ingeborduurde naam :D sorry, die associaties van mij

Spoorwegmuseum was tof O+ Vanmorgen heeft Max eerst heel lief gespeeld met dochter van vriendin (1,5jr). Verbazingwekkend hoe goed dat kan gaan met zo'n leeftijdsverschil.

We kunnen voortaan trouwens bijna een uur extra uittrekken bij vertrek. Meneer wil voortaan ALLES zelf doen. En ik glim van trots en mag dat vooral niet teveel zeggen tegen 'm --> NIET TELKENS ZO ZEGGEN MAMA :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191362778
Gooo max... en wen er maar aan dat die moeders vaak zeggen dat ze trots zijn... ;)

Weten jullie nog van James die morgen een dag zkh zouhebben... meneer besloot maar even ziek te worden... :') alles verplaatst naar 27 febr.
S. 2014
J. 2016
pi_191372691
Vervelend GM. Het ziek zijn em moeten verschuiven.

Wat grappig he, dat het ene kind zulke uitspraken van ouders al snel too much vindt, en het andere kind het niet vaak genoeg kan horen. Die van mij zijn nogal ijdel, want die horen het liefst de hele dag door hoe fantastisch ze zijn. :D . Ik zelf ook trouwens. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191372891
Jammer weer GM. Kinderen en timing. :{w

Gisteren had Z. dansles. O+ Allemaal mini peutertjes met balletpakjes enzo. O+
Z. wilde vooral nog blijven kijken maar vond de muziek heel leuk en vroeg mij soms toch even samen in het zaaltje mee te doen of rond te lopen.
Volgende week nog een proefles.

En ook nacht 4 zonder bv ging goed.
Ze. Sliep. Door. :o 20:00-3:30!
En afgelopen nacht kwam ik thuis na mijn nachtdiensten was ze wakker.
Toen viel het weer even tegen dat ze niets kreeg maar zojuist zijn we opgestaan (zoonlief blijft thuis want ook ziek, dus die slaapt nog) en vroeg ze heel lief of ze nu wel mocht drinken (‘alsjeblieeeeft’?)
Ik zei ‘ja’ en ze was gelijk helemaal blij en ‘jeej’. O+
Mijn kleine heldin.

En ze eet meer! Doordat ze overdag nu ook minder krijgt, bied ik haar steeds eten aan en dat vindt ze dan goed.

Wauw.
pi_191373572
Leuke schoolfoto’s Chanty! Ik begrijp wel dat je daar blij mee bent. Wij hadden ook erg leuke foto’s dit jaar, maar helaas geen van ze alle drie samen, want ondanks dat de klassen naast elkaar zitten moesten we voor zo’n foto een zaterdagochtend naar de andere kant van de stad... Dan maar niet.

Wat fijn dat het zo snel zo goed gaat Venco!

Jammer dat het verplaatst moet worden GM. Hopelijk voelt James zich snel weer beter.

Ik had gisteren een gesprek met kleuter over dat hij twee juffen heeft, maar hij had er liever een. Toen ik vroeg welke en waarom was dat “juf M want die is altijd trots op mij”. Zo mooi dat dat dus per kind kan verschillen. Ik vind dat alles zelf doen maar vermoeiend vaak, want het moet ook op een bepaalde onhandige plaats, en als ik het waag om toch te helpen moet alles uit en opnieuw aan. En jassen kunnen ze bijvoorbeeld al een jaar zelf aantrekken, maar als het een keer echt handig uit komt dat ze dat zelf doen is het opeens “kan ik niet, mama helpen”.

Nazil, ik zou niet teveel van de eerste indruk van L laten afhangen, vooral van je eigen indruk. Klasgenootje van kleuter voelde zich ook gelijk thuis op ‘onze’ school, maar dat is nu al een half jaar drama met wegbrengen en praten met de juf en andere kinderen. En schoolzwemmen in hogere klassen is leuk, maar vaak niet nodig als je sowieso op 4/5-jarige leeftijd wil beginnen met zwemles en ze dan al klaar zijn met het hele riedeltje voordat het schoolzwemmen begint. Dit is alleen echt van toegevoegde waarde als je geen reguliere zwemles van plan bent imo. Engels hebben ze hier ook bij de kleuters al (wist ik niet vooraf), en mijn kleuter vindt dat erg leuk. En ik vind zelf het kleinschalige hier erg fijn (2 klassen per 2 leerjaren) omdat je daardoor al snel iedereen binnen de school (her)kent. En ik zou ook afstand mee laten wegen. Een school om de hoek is fijner dan een op tien minuten fietsen. Ook qua vriendjes uit de wijk. Wij hebben ook heel erg getwijfeld tussen twee prima scholen maar toch voor erg praktisch maar onbekend gekozen. Uiteindelijk erg tevreden mee. zeker nadat een van de kinderen van m’n schoonzusje die iets later op de andere school begon op zijn eerste schooldag tijdens de pauze was gaan wandelen op zoek naar mama en dat pas ontdekt werd toen iemand hem twee straten verderop vond en maar naar school bracht. Geen goede start qua vertrouwen.
pi_191374091
verkeerde topic
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191374379
Eens met FF qua gevoel bij een school. Vooral je eigen gevoel telt denk ik.
Wij hebben maar 1 school bekeken, maar dat was meteen zo’n klik dat we daarvoor gekozen hebben. Heel groot (er zijn nu 5 kleuterklassen en van alle andere klassen 2), met 5-10 minuten fietsen, maar wel een fijne directrice, ouders en kinderen die we al kennen en een goede visie (Engels van kleuters, wekelijks nieuw bibliotheek aanbod waar ze een boek uitzoeken, oudere leerlingen betrekken bij de kleuters en ondanks grootte toch heel overzichtelijk en beschermd).

Dat kindje dat verdwaald was :o bij ons moet je nu ook naar de juf lopen en pas als je daar bent mag je kind mee. Wel een veilig gevoel.

Beterschap GM, wat balen van die operatie.
  donderdag 6 februari 2020 @ 11:27:10 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191374589
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:58 schreef vencodark het volgende:
Gisteren had Z. dansles. Allemaal mini peutertjes met balletpakjes enzo.
Z. wilde vooral nog blijven kijken maar vond de muziek heel leuk en vroeg mij soms toch even samen in het zaaltje mee te doen of rond te lopen.
Volgende week nog een proefles.
Wat lief!

Wij gaan vanaf zaterdag ook weer iets doen samen: Muziek op Schoot. Ik vrees dat hij er alweer een beetje te oud voor is, maar zijn maatjes van psz gaan ook en ik ben er een beetje in mee getrokken door hun ouders. Het is ook in de kerk in onze straat. Het is allemaal zo kneuterig O+

En even wat andere impulsen dan voertuigen kan geen kwaad 8)7
pi_191375352
Bedankt voor jullie inzichten qua school! Ik neig nu naar de kleine, maar goed de boel nog even op een rijtje zetten. Afstand scheelt denk ik nog geen 2 minuten dus daar hoef ik het niet voor te doen.
pi_191376094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:57 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat alles zelf doen maar vermoeiend vaak, want het moet ook op een bepaalde onhandige plaats, en als ik het waag om toch te helpen moet alles uit en opnieuw aan. En jassen kunnen ze bijvoorbeeld al een jaar zelf aantrekken, maar als het een keer echt handig uit komt dat ze dat zelf doen is het opeens “kan ik niet, mama helpen”.
Zo herkenbaar, dit :D Simon heeft nog niks met zelf aankleden moet je daar al actief mee bezig zijn met 2,5 jaar???? :@ :@ , maar verder wil hij ook van alles zelluf doen en dan inderdaad opnieuw beginnen als ik toch een beetje help of op de meest onhandige krappe plekjes iets willen doen :D

Simon heeft sinds afgelopen weekend een loopfiets van Puky. Het gaat redelijk, maar hij is ook nog heel veel bezig met alles wat op de grond ligt op te rapen en dat ook tijdens het fietsen willen vasthouden. Dat vergt nog even wat overredingskracht om zijn handjes vrij te houden voor het stuur.

En sinds vorig weekend hebben we een achterzitje voor de fiets. Ik vind het wel echt jammer dat voorop niet meer gaat, maar veiligheid is ook belangrijk :)
pi_191376123
Tolstoi, ik bedacht in december ineens dat S. zichzelf moest kunnen aankleden bij de gym op school. Ik kreeg dinsdag een compliment van de juf dat hij dat al zo goed kan :7
Dus leren aankleden met 3 jaar 11 maanden kan ook ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')