quote:
Oh jaquote:
Weet ik niet, vraag maar aan bitterbalquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja
Vroeger veel gegeten wel, maar vind ze eigenlijk niet zo lekker
Je ziet ze volgens mij nergens meer in de horeca, na een tijd lang overal. Heb ik het idee?
Auto nog niet gefixt?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier geen koekjes, ik zit te wachten tot de verhuizers deze kant op komen.(Vriendin gaat verhuizen, ik ga helpen de boel in het nieuwe huis zetten, want om 8 uur in mijn auto zitten op zaterdag doet pijn. Los van een nog steeds niet rijdende auto.
)
Ik dacht dat ik ze altijd had zonder toegevoegde suikers.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:33 schreef Karzai het volgende:
Even op het pakje gekeken, ja dus wel, glucose siroop
Hehehe truequote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:42 schreef bitterbal het volgende:
Koekje bij de koffie. Als het koekje is vergeten gaan die dakduiven op hun strepen staan hoor
' Waar is het koekje?!'
Heb het nog niet eens neergezet joh.
Sommige mensen snappen er echt helemaal niks vanquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:43 schreef bitterbal het volgende:
Had gisteren ook zon dakduif.
Ze vroeg of we alcoholvrije wijn hebben dus ik zeg nee.
Zegt ze verontwaardigt ja maar het is drei januaaariieee
Dus ik stel voor dat ze dan fris neemt....
Vond ze niet zo leuk.
Doen ze met iets mee en dan moeten we ons allemaal daar aan aanpassen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen er echt helemaal niks van
Nee. Wel in de berm. Maar bij twijfel: laat de paardebloemen staan.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:44 schreef bitterbal het volgende:
En was gister ook een vrouw en die at vegenetisch. of we dat ook op de kaart hadden.
LAAAAAAAAAAAAT ME MET RUST
Het was nat en donker, da's niet heel prettig werken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Auto nog niet gefixt?![]()
En succes met verhuizen!
Wat is trouwens het verschil tussen "alcoholvrije wijn" en druivensap? Is dat niet gewoon hetzelfde?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Doen ze met iets mee en dan moeten we ons allemaal daar aan aanpassen.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
Het was nat en donker, da's niet heel prettig werken.
Ik heb geen idee. Heb nog nooit een alcoholvrije wijn in real life gezien :pquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is trouwens het verschil tussen "alcoholvrije wijn" en druivensap? Is dat niet gewoon hetzelfde?
Alcoholvrije wijn halen ze volgens mij de alcohol weer uit na het maken van de wijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is trouwens het verschil tussen "alcoholvrije wijn" en druivensap? Is dat niet gewoon hetzelfde?
Neequote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joop had er laatst anders geen moeite meequote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het was nat en donker, da's niet heel prettig werken.
Zijn verschillende methodes, waaronder deze jaquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Alcoholvrije wijn halen ze volgens mij de alcohol weer uit na het maken van de wijn.
Maar nu moet 'ie zien wat 'ie doet he.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Joop had er laatst anders geen moeite mee
Ja ik doe er ook niet aan mee. Ik heb mijn eigen manierquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:49 schreef bitterbal het volgende:
Ja neem je toch gewoon iets fris. Kan je in februari weer teveel drinken.
Beetje zoals de ramadan. Totaal nutteloos.
Ik drink vrijwel nooit. Heb geen grens en vind het dronken zijn veel te leuk. Ook een drang om te drinken dus blijf er bij weg op 1 keer per jaar na ofzoquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik doe er ook niet aan mee. Ik heb mijn eigen manier
De familie van mijn moederskant zijn allemaal verslaafd aan drank :p Heb het zelfde trouwens met gokken. Vind ik ook te leuk dus doe ik niet.quote:
Laatste keer dronken was vorig jaar april dacht ik in Thailand. Op de fullmoon party verkopen ze van die emmers drank. Hoe snel het er in ging zo snel kwam het er ook weer uitquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:10 schreef Karzai het volgende:
Beetje aangeschoten is wel leuk, echt dronken is kut
Ze hebben vast alcoholvrij bier :pquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:12 schreef UitStraling het volgende:
Ik wilde in januari ook eens wat minder drinken dus heb ik vandaag om 18:00 een afspraak staan in een bierbar
Misschien moet die bloedhond van je daar eerst eens wat aan gaan doen danquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:12 schreef bitterbal het volgende:
Mijn collega's drinken wel echt veel. Elke dag wordt de bar leeg getrokken en mij vinden ze raar omdat ik niet mee doe :p
Zij ook hoor.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moet die bloedhond van je daar eerst eens wat aan gaan doen dan
Emmers opnieuw gebruiken, awwyiss.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Laatste keer dronken was vorig jaar april dacht ik in Thailand. Op de fullmoon party verkopen ze van die emmers drank. Hoe snel het er in ging zo snel kwam het er ook weer uit
Je zit alleen in een dienstverlenend beroep, in een toko waar iemand voor zijn plezier komtquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:49 schreef bitterbal het volgende:
Ja neem je toch gewoon iets fris. Kan je in februari weer teveel drinken.
Beetje zoals de ramadan. Totaal nutteloos.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moet die bloedhond van je daar eerst eens wat aan gaan doen dan
Yepquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:20 schreef UitStraling het volgende:
Wazig, wilde keihard douchen maar heb slechts de waterdruk van een bejaard mannetje, weet iemand of wereldoorlog drie al is uitgebroken of zo?
ja maar alcoholvrije wijn gaan we niet verkopen. Kan alleen niet zo goed tegen de houding dat alles en iedereen maar moeten worden aangepast aan een hype.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Je zit alleen in een dienstverlenend beroep, in een toko waar iemand voor zijn plezier komt
Klant is koning is onzin, maar kijken wat je gasten willen is natuurlijk ook gewoon wel een (als het goed is groot) ding.
Tering wat een lelijke man.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
https://www.volkskrant.nl(...)t-al-jaren~bbebe909/
Dat is niet echt normaal.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:16 schreef bitterbal het volgende:
Ook veel collega's gehad die stiekem tijdens werk dronken. Deden dan whiskey of vodka in koffiekopjes :p
nee maar ook niet vreemd :pquote:
Hypes zijn ook wel grotendeels bestaansrecht van horecaquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar alcoholvrije wijn gaan we niet verkopen. Kan alleen niet zo goed tegen de houding dat alles en iedereen maar moeten worden aangepast aan een hype.
Zelfde met de glutenallergie die half nederland ineens heeft. vegan ook. Het zijn de uitzonderingen die eisen dat de horeca maar overal in mee gaat.
Ditquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:26 schreef Karzai het volgende:
Vraag en aanbod, alcohol vrij bier wordt ook steeds meer verkocht
Ja dat hebben we ook. Het wordt aangeboden wanneer er geld mee kan worden verdiend. niet vanuit een dienstverlenend motief :pquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:26 schreef Karzai het volgende:
Vraag en aanbod, alcohol vrij bier wordt ook steeds meer verkocht
Vind je? Vind het wel meevallenquote:
Geld verdienen met dienstverlening bedoelde ik muppetquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat hebben we ook. Het wordt aangeboden wanneer er geld mee kan worden verdiend. niet vanuit een dienstverlenend motief :p
Laten we uitkijken dat we niet "normaal" en "gebruikelijk" door elkaar gaan halen nuquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar ook niet vreemd :p
Ik had ooit een collega die achter de bar stond en zag hem toch verdacht vaak bukken terwijl die eerst om zich heen keek. Dus raakte nieuwsgierig en ben een keer gaan kijken wat die daar dan altijd onder de bar deed. Fles jagermeister die achterover werd geslagen
Om eerlijk te zijn, juist vanwege deze houding overdrijf ik mijn allergie vaak in de horeca. Te vaak meegemaakt al dat "het veilig was" en ik de volgende dag spontaan beroerd was.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar alcoholvrije wijn gaan we niet verkopen. Kan alleen niet zo goed tegen de houding dat alles en iedereen maar moeten worden aangepast aan een hype.
Zelfde met de glutenallergie die half nederland ineens heeft. vegan ook. Het zijn de uitzonderingen die eisen dat de horeca maar overal in mee gaat.
Ja als ondernemer heb je ook geen keus. Maar zon miep die dan 1 keer mee doet aan dry januari moet niet eisen dat de horeca daar dan ook geheel gelijk op inspringt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hypes zijn ook wel grotendeels bestaansrecht van horeca
Een kan niet zonder het ander
Ah :pquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Geld verdienen met dienstverlening bedoelde ik muppet
Ik neem allergien echt serieus. Maar feit is dat niet zoveel mensen die nu claimen een glutenallergie te hebben ook die daadwerkelijk hebben. Ergens is een hype onstaan dat glutenvrij gezond is.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, juist vanwege deze houding overdrijf ik mijn allergie vaak in de horeca. Te vaak meegemaakt al dat "het veilig was" en ik de volgende dag spontaan beroerd was.
Mensen denken dan ook alleen nog maar in de ik vorm.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja als ondernemer heb je ook geen keus. Maar zon miep die dan 1 keer mee doet aan dry januari moet niet eisen dat de horeca daar dan ook geheel gelijk op inspringt.
Dat is wel naar, dat ze je dan niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, juist vanwege deze houding overdrijf ik mijn allergie vaak in de horeca. Te vaak meegemaakt al dat "het veilig was" en ik de volgende dag spontaan beroerd was.
Nee, maar bakken in boter met een lactose-allergie gebeurt dus wel. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik neem allergien echt serieus. Maar feit is dat niet zoveel mensen die nu claimen een glutenallergie te hebben ook die daadwerkelijk hebben. Ergens is een hype onstaan dat glutenvrij gezond is.
Als je tegen mij zegt dat je glutenvrij eet ga ik echt niet stiekem gluten in je eten stoppen :p
Ze eist het toch ook niet, ze vraagt het gewoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja als ondernemer heb je ook geen keus. Maar zon miep die dan 1 keer mee doet aan dry januari moet niet eisen dat de horeca daar dan ook geheel gelijk op inspringt.
* Arch-Indar pakt een A3tje en een potlood.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:30 schreef bitterbal het volgende:
Ik weet niet welke allergien je hebt Ijsdraak. ?
+1 mbt korianderquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zijn je gasten hčquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Brr koriander.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
+1 mbt koriander
Al ben ik daar niet allergisch voor, nou ja, mijn smaakpapillen wel
Kun je gewoon leren eten hoorquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
+1 mbt koriander
Al ben ik daar niet allergisch voor, nou ja, mijn smaakpapillen wel
Hmm ja das kut. Als iemand met een lactose allergie iets bij mij besteld ga ik eerst naar de keuken om te checken of het gewenste gerecht kan. Ik moet er zelf dan op vertrouwen dat de keuken dus idd alle stappen lactose vrij doet.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, maar bakken in boter met een lactose-allergie gebeurt dus wel. Bijvoorbeeld.
Ze was verontwaardigt dat we het neit haddenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ze eist het toch ook niet, ze vraagt het gewoon.
Peulvruchten, noten, bepaalde vruchten. Het gaat het meeste fout bij sauzen en deeg, overigens.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:30 schreef bitterbal het volgende:
Ik weet niet welke allergien je hebt Ijsdraak. ?
Als je echt coeliakie hebt eet je niet buiten de deur vanwege besmettingsgevaar. Want groot.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik neem allergien echt serieus. Maar feit is dat niet zoveel mensen die nu claimen een glutenallergie te hebben ook die daadwerkelijk hebben. Ergens is een hype onstaan dat glutenvrij gezond is.
Als je tegen mij zegt dat je glutenvrij eet ga ik echt niet stiekem gluten in je eten stoppen :p
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:31 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
* Arch-Indar pakt een A3tje en een potlood.
Opbokkenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kun je gewoon leren eten hoor
Ja gast. De gast komt voor het aanbod van de gastheer. Het is niet andersom.quote:
Fine by mequote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef UitStraling het volgende:
Zonder koriander te lusten is het onmogelijk om echt Thais te eten bijvoorbeeld, dan eet je gewoon een aangepast babyprutje
Hmm ja vind het kut als het mis gaat. Ik weet van mezelf dat ik allergien echt serieus neem omdat ik niemand ziek wilt makenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Peulvruchten, noten, bepaalde vruchten. Het gaat het meeste fout bij sauzen en deeg, overigens.
Lol ja, daarom vond ik Thailand ook iets minder leuk.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef UitStraling het volgende:
Zonder koriander te lusten is het onmogelijk om echt Thais te eten bijvoorbeeld, dan eet je gewoon een aangepast babyprutje
Ik denk daar echt anders overquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja gast. De gast komt voor het aanbod van de gastheer. Het is niet andersom.
Nederlandse horeca heeft zich volledig geschikt naar wat de gast wilt puur om geld te verdienen. Het is puur commercie.
Hoe moet ik iets anders brengen?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je echt coeliakie hebt eet je niet buiten de deur vanwege besmettingsgevaar. Want groot.
Maar het kennisniveau van voedsel is laag in de horeca in Nederland en het serieus nemen is soms ook ver te zoeken. Plus manier van omgaan met je betalende gasten. Manier waarop je iets brengt kan echt vaak heel anders
Is erg lastig te ontlopen daar jaquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol ja, daarom vond ik Thailand ook iets minder leuk.
In Georgië gebruiken ze ook veel koriander maar wel stukken subtieler en dat trok ik nog net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |