quote:
Op zaterdag 11 januari 2020 08:07 schreef de_boswachter het volgende:Weer zo'n typisch voorbeeld waarom de gemiddelde Nederlander (wit/kleurtje/dik/dun/hoogopgeleid/laagopgeleid) zo'n teringhekel heeft aan lichtgetinten in ons land. Dit soort nieuwsberichten zijn schering en inslag. Ik heb zo te doen met bijv. Marokkanen die het wel goed doen hé en die zien dat hun 'landgenoten' ervoor zorgen dat er toch nog steeds een muur opgetrokken wordt tussen hen en de rest. Want zo is het. Nederland is racistisch zeggen ze dan. Nou ik denk dat veel Nederlanders wel eens wat racistisch roepen door dit soort mediaberichtgeving die ze dagdagelijks voorgeschoteld krijgen. En zijn er geen blanke criminelen en etterpuisten? Tuurlijk wel. Alleen de criminaliteitscijfers komen niet overeen met de verdeling van afkomst in ons land.
Als blanke ben je in dit land vogelvrij en wordt je als je er wat van zegt de mond gesnoerd met de racismekaart. Dat is hoe het anno 2020 gaat. Met dank aan twee decennia van soft en conflictontwijkend beleid bij o.a. politie en justitie wat je nooit meer rechtgetrokken krijgt.
Van dit soort nieuws gaat mijn madnesslevel naar 7/10, ongeacht wie er bij betrokken is. Zo en nu even roken en dan schijten. Fijn weekend!
Een kernfunctie van het nieuws is om mensen te waarschuwen.
Zo wordt men doorlopend gewaarschuwd voor klimaatverandering omdat dit in het jaar 2100 gevaarlijke gevolgen kan hebben. Alle factoren die nodig zijn om dit te voorkomen worden in details dagelijks aan ons voorgeschoteld, etc.
Vreemd genoeg ontbreken zulke details die bedreigend en gevaarlijk zijn voor mensen die anno 2020 leven.
De burgers liggen onder vuur door zware criminaliteit maar de burger mag niet weten waar de kogels vandaan komen, kan daardoor geen tegenmaatregelen nemen zoals weten waar dekking te zoeken, in welke richting terug te vuren en etc. en hij blijft hierdoor een makkelijke prooi, een sitting duck.
Misschien is dat juist wel de bedoeling, wie weet.
Het nieuws wordt gebracht door journalisten die zich aan richtlijnen houden die mede door de EU zijn opgelegd :
A new project of the EU called “Respect Words” will be used as a guideline for journalists.
They are not to talk to ‘extremists’ and when reporting on migrant crime they are not to mention ethnicity unless it is ‘relevant’ to the story contextually.
These guidelines are being promoted under the motto of: “Ethical Journalism against Hate Speech”. They contain a few chapters of suggestions on how journalists should cover certain subjects: immigration, Islam and Islamisation to name a few. All of this with an unavoidable use of politically correct terminology. Otherwise known as thought control.
>
https://www.defendevropa.(...)dia-thought-control/C. Publicatie
In hun publicaties maken journalisten een duidelijk onderscheid tussen feiten, beweringen en meningen.
Columnisten, cartoonisten en recensenten zijn vrij om hun mening te geven over gebeurtenissen en personen. Daarbij zijn stijlmiddelen als overdrijven en bewust eenzijdig belichten geoorloofd.
In publicaties worden de etnische afkomst, nationaliteit, ras, religie en seksuele geaardheid van groepen en personen alleen dan vermeld wanneer dit nodig wordt geacht voor een goed begrip van de feiten en omstandigheden waarover wordt bericht.
>
https://www.rvdj.nl/leidraad/c-publicatieWat we publiceren
We benaderen burgers als individuen en vermelden niet standaard de etnische afkomst of huidskleur van personen
>
https://nrccode.nrc.nl/wat-we-publicerenMag duidelijk zijn dat journalist meneer halve maan in het filmpje hierboven een brede kwast heeft van Niet Nodig.
Logisch, want uit zijn groep komt zo'n beetje de meeste rottigheid hetgeen blijkt uit de gedetineerden statistieken.
Verder ga ik er nu niet op in met voorbeelden wat wel of niet nodig is naar mijn opvattingen, maar lijkt mij dat de meeste inzicht in gebeurtenissen wordt gegeven met zo veel mogelijk feiten te vermelden en niet dat een journalist even voor de lezer gaat bepalen wat wel of niet van belang voor hem zou zijn.
Daarnaast is het misschien handig om niet teveel en te snel te koppelen aan lichtgetint en blank.
Ja, als signalement vergroot dat de pakkans maar voor de rest zegt het weinig.
Deze meneer is blank met blond haar en kwam laatst in het nieuws omdat hij klaagde bij Erdogan dat hij zo racistisch wordt behandeld in Duitsland.
Jij ook een prettig weekend trouwens
[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 11-01-2020 09:19:40 ]