quote:A statement from the Queen said following ”many months of conversations and more recent discussions" she was "pleased that together we have found a constructive and supportive way forward for my grandson and his family".
"Harry, Meghan and Archie will always be much loved members of my family," the statement continued.
"I recognise the challenges they have experienced as a result of intense scrutiny over the last two years and support their wish for a more independent life.
"I want to thank them for all their dedicated work across this country, the Commonwealth and beyond, and am particularly proud of how Meghan has so quickly become one of the family.
"It is my whole family's hope that today's agreement allows them to start building a happy and peaceful new life."
Hopelijk dan niet opgejaagd door de persquote:Op zaterdag 18 januari 2020 20:22 schreef Ivalo het volgende:
Weer een persoonlijke statement van de Queen. Het lijkt voor haar echt pijnlijk dat ze haar favoriete kleinzoon nu naar Canada ziet vertrekken.
Ik vind het persoonlijk heel redelijk dat ze in ieder geval de verbouwingskosten van Frogmore Cottage terug gaan betalen. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen qua visa.
Ze doen dus afstand van hun titel 'koninklijke hoogheid' en worden Harry, Duke of Sussex en Meghan, Duchess of Sussex. Dat is dezelfde oplossing die ze voor Diana hadden bedacht na de scheiding. Zo is het kringetje weer rond![]()
Diana kon niet naar het buitenland vertrekken omdat haar zoons in Engeland op school zaten. Dat zijn Harry en Meghan nu in ieder geval voor geweest. Hopelijk worden ze in Canada met rust gelaten.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 20:33 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hopelijk dan niet opgejaagd door de pers
Ja dat is een apart systeem dat uniek is voor het VK. Een royal dukedom (koninklijk hertogdom) kan alleen per koninklijk besluit worden toegekend door de monarch en is erfelijk. Archie zal de titel later automatisch overnemen van zijn vader. Het gebeurt eigenlijk nooit dat deze titels weer worden afgenomen. De laatste keer dat dit gebeurde was tijdens WO1 in 1917. Er werd een speciale wet aangenomen door het parlement om Duitsgezinde leden van de koninklijke familie te ontdoen van hun titelsquote:Op zaterdag 18 januari 2020 21:27 schreef Tegan het volgende:
Geen kritiek, maar gewoon nieuwsgierig: waarom blijven ze Duke en Duchess? Dat is voor mij als leek ook gewoon een Koninklijke Titel?
Yep, en volgens de BBC zal de Queen over een jaar evalueren of de regeling echt werkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Het stoppen met voeren van HRH is dan ook dit voorjaar, niet met onmiddellijke ingang.
als ik deze analyse lees niet: https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Otherquote:Op zondag 19 januari 2020 07:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje.
Ik ben erg benieuwd of ze deze keus ook hadden gemaakt als de britse (roddel)pers zich fatsoenlijk had gedragen. Zou dat echt niet te stoppen zijn met een mediacode..?
Volgens mij is dit vooral de slangenkuil die Britse pers heet.quote:Op zondag 19 januari 2020 07:29 schreef Sigaartje het volgende:
De slangenkuil die Brits koningshuis heet![]()
Wat een bende.
quote:Op zondag 19 januari 2020 04:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Mooi statement van Elizabeth,. Jammer dat het allemaal zo moest lopen maar de Britten mogen eens goed naar zichzelf in de spiegel kijken.
De Trouw had overigens wel een aardig stukje:
https://www.trouw.nl/leve(...)l-kansloos~b6c823cb/
Meeste meisjes willen ook wel model zijn, of actrice. Wat is er mis met je dromen waar maken?quote:Op zondag 19 januari 2020 07:03 schreef letmehearyouscream het volgende:
Oh god, Thomas Markle heeft zich ook geroerd. Hij noemt het gedrag van Harry en Meghan schandelijk. En dat uit de mond van iemand die geld vangt om foto's te stagen
Hij zegt ook dat ze nu heeft wat ieder klein meisje wil: een prinses zijn. Is hij nou echt zo dom? Kleine meisjes willen een Disneyprinses zijn met roze jurk en een kroontje ja. Ik gok dat kleine meisjes er niet van dromen om later door het slijk te worden gehaald door de tabloids, racistisch bejegend te worden en haatberichten te krijgen van de onderdanen. Maar misschien heb ik het mis hoor
Bron: https://www.dailymail.co.(...)l-5-documentary.html
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op zondag 19 januari 2020 21:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Meeste meisjes willen ook wel model zijn, of actrice. Wat is er mis met je dromen waar maken?
Thomas Markle. Lees je eigen tekst anders eensquote:Op maandag 20 januari 2020 07:24 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over?wie zegt dat er iets mis is met dromen waarmaken?
In mijn eigen tekst staat niets anders dan dat ik het vreemd vind dat Markle beweert dat ze nu eindelijk heeft waar meisjes van dromen, terwijl de realiteit in mijn ogen niet zo rooskleurig is.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Thomas Markle. Lees je eigen tekst anders eens
Hij stelt dat het zijn beslissing was, niet dat het hun beslissing was.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:08 schreef -Peach het volgende:
Reactie van Harry zelf:
https://www.instagram.com/tv/B7hGUztJA0F/?igshid=juzaiz82asxo
Nou echt he. Ik snap werkelijk niet hoe je als vader zo om kunt gaan met je bloedeigen dochter. Wat er verder ook is gebeurd.quote:Op zondag 19 januari 2020 07:03 schreef letmehearyouscream het volgende:
Oh god, Thomas Markle heeft zich ook geroerd. Hij noemt het gedrag van Harry en Meghan schandelijk. En dat uit de mond van iemand die geld vangt om foto's te stagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |